آیا ما برای آینده ای آماده هستیم که هوش مصنوعی مشتریان شما را بهتر از شما بشناسد؟ طلوع هوش مصنوعی در بازاریابی فقط نزدیک نیست. در حال حاضر اینجاست به طور گسترده ای به دست آورده است و پیش بینی می شود روشی را که کسب و کارها و بازاریابان به بازاریابی روی می آورند تغییر دهد. پیشبینی میشود که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی در سالهای آینده رشد کند و تخمین زده میشود تا سال ۲۰۲۸ به یک بازار ۱۰۷.۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.
TL;DR: دلایل کلیدی که به آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی نیاز دارید؟
تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: هوش مصنوعی روند بازار را پیش بینی می کند و ROI را بهینه می کند.
شخصیسازی: کمپینها را بر اساس ترجیحات فردی تنظیم میکند و تعامل را افزایش میدهد.
کارایی و اتوماسیون: صرفه جویی در زمان، تمرکز بر بازاریابی استراتژیک.
بینش مشتری و CRM: درک عمیق مشتری را ارائه می دهد و روابط را تقویت می کند.
تبلیغات و محتوا بهینه شده: تبلیغات و محتوای مرتبط و تاثیرگذار را تضمین می کند.
علاوه بر این، ۸۲ درصد از بازاریابان فکر میکنند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نقش مهمی در شکلدهی مسیر بازاریابی دارند. کاربردهای متداول هوش مصنوعی در بازاریابی شامل کمک به کسب و کارها در شناسایی مشتریان بالقوه و بهبود اثربخشی کمپین هایشان است.
۶٫ GumGum
GumGum راه حل های هوش زمینه ای را ارائه می دهد که برای ارائه کمپین های تبلیغاتی خلاقانه با مکان استراتژیک طراحی شده اند. این کمپینهای تبلیغاتی برای کمک به کسبوکارها در به دست آوردن تصویر بهتر از نام تجاری، ایجاد تعامل و ترویج یادآوری نام تجاری طراحی شدهاند.
GumGum از یک فناوری بینایی کامپیوتری اختصاصی به نام Verity استفاده می کند که از هوش مصنوعی برای اسکن متن، تصاویر و سایر اشکال محتوا در چندین پلتفرم استفاده می کند. سپس از داده های جمع آوری شده استفاده می کند تا تبلیغات مرتبط با زمینه را در مکان مناسب در زمان مناسب قرار دهد. طبق وبسایت GumGum، Verity برای شناسایی «مجموعه کامل سیگنالهای متنی» طراحی شده است. این فناوری همچنین دارای اعتبار در سطح محتوای MRC است، به این معنی که می تواند همه سیگنال های موجود را در نظر بگیرد، نه فقط سیگنال های متنی.
علاوه بر این، با Verity for Video، برندها می توانند ارزش بیشتری از کمپین های ویدیویی خود دریافت کنند. این ویژگی یک مجموعه داده جامع، از جمله ابرداده عنوان و توضیحات و تجزیه و تحلیل فریم ویدیو را در نظر می گیرد تا KPIها را مانند طرز فکر مصرف کننده و مطلوبیت ایجاد کند. از آنجایی که میتواند کمپینها را در سطح ویدیو هدف قرار دهد، برندها میتوانند تأثیرات خود را به حداکثر برسانند و فرصتهای بیشتری را برای مقیاسبندی کمپینهای خود کشف کنند.
۷٫ Quantcast
Quantcast از هوش مصنوعی برای ارائه تبلیغات در زمان واقعی و بینش مخاطبان استفاده می کند. این یک هوش مصنوعی و موتور یادگیری ماشینی به نام Ara دارد که میتواند از پایگاه دادهای از یک تریلیون سیگنال آنلاین پرس و جو کند و به کاربران بینشهای دقیق تعاملی ارائه دهد. آرای Quantcast همچنین میتواند هزاران مدل پیشبینیکننده را در هر ثانیه یک میلیون بار به دست آورد و به شما بینشهای بیدرنگ درباره رفتار مصرفکننده ارائه دهد. علاوه بر این، می تواند ۱۰۰۰۰ متغیر را در هر دقیقه به روز کند و به شما امکان می دهد بهترین نتایج ممکن را برای کمپین های خود کشف کنید.
علاوه بر آرا، Quantcast همچنین Q را توسعه داد، یک پلت فرم رفتار مخاطب که برای ناشران طراحی شده است. با Q، ناشران میتوانند مخاطبان دقیق را شناسایی کنند، دادههای دقیق و بهروز شده را بهطور منظم دریافت کنند، و الگوهای بیش از صد میلیون مقصد وب و تلفن همراه را در روز تشخیص دهند. جدای از ناشران، Quantcast همچنین راه حل های هوشمندی را برای برندها، صنایع و آژانس ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، آژانسهای دیگر میتوانند از پلتفرم Quantcast برای اعمال دادههای شخص اول مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد در مقیاس استفاده کنند.
۸٫ Appier
Appier که در تایپه، تایوان تأسیس شد، یک شرکت SaaS است که در ارائه راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل ابتکارات بازاریابی کامل هوشمندانهتر تخصص دارد. چندین راه حل برای صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، خرده فروشی و بازی ارائه می دهد. برخی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی Appier عبارتند از:
AIQUA – این یک پلتفرم شخصیسازی است که به شما امکان میدهد استراتژیهای مشتری را برای همه کانالهای بازاریابی خود ایجاد کنید.
AIXON – طراحی شده برای تقویت جذب کاربر، AIXON به شما امکان می دهد به اطلاعات جامع مخاطب دسترسی داشته باشید و عملکرد تبلیغات را بهینه کنید.
AIRIS – این راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می دهد با استفاده از داده های شخص اول، دیدی جامع از مشتریان خود داشته باشید. همچنین شما را قادر می سازد تا داده های بلادرنگ را تجسم کنید و آن ها را به تصاویری جذاب تبدیل کنید.
AIDEAL – AIDEAL یک بهینهساز تبدیل است که قادر است رفتار مصرفکننده را پیشبینی کند تا تبدیلهای بیشتر و خریدهای فوری را افزایش دهد.
AIXPERT – AIXPERT برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملیات کمپین طراحی شده است. با استفاده از آن، می توانید کمپین ها و هدف گیری مخاطبان را خودکار کنید.
۹٫ Heuritech
Heuritech با تأکید بر صنایع لوکس، تجارت الکترونیک، مد و خردهفروشی، راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به برندها برای کسب بینشهای بازار، تشخیص رفتارهای مصرفکننده در بخشهای مختلف و بهینهسازی استراتژیهای ارتباطی و بازاریابی ارائه میدهد. در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و از هوش مصنوعی برای ارائه بینش و تجزیه و تحلیل مستقیم از مصرف کننده به کاربران استفاده می کند. در حال حاضر دارای دو پلتفرم است:
بینش بازار – این میلیون ها تصویر را برای جمع آوری داده های کمی تجزیه و تحلیل می کند. با استفاده از این پلت فرم، برندها می توانند رشد دید عناصر مختلف مد مانند رنگ ها، چاپ ها و پارچه ها را برای فصول مختلف مد پیش بینی کنند.
بینش محصول – این بینش با استفاده از داده های مشتری برای تعیین پذیرش مصرف کننده از محصولات شما ارائه می دهد. همچنین عملکرد محصول شما، از جمله قابل مشاهده بودن و مطلوبیت آن، در برابر عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل می کند.
۱۰٫ Cognitiv
Cognitiv یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی است که بر بهینه سازی تبلیغات تمرکز دارد. Cognitiv با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای بازاریابی، به بازاریابان کمک میکند تا رفتار مصرفکننده را پیشبینی کنند، عملکرد بازاریابی کامل را بهبود بخشند، و تجربیات متنی و شخصیتر را برای مخاطبان خود ایجاد کنند. علاوه بر این ویژگیها، Cognitiv راهحلها و محصولات دیگری نیز دارد که با بهینهسازی هزینههای رسانهای، استفاده از دادههای شخص اول، کشف بخشهای مخاطب، تأثیرگذاری بر مسیر خرید مشتریان و موارد دیگر، به شما کمک میکند تا آینده کسبوکارتان را حفظ کنید.
پلتفرم بازاریابی هوش مصنوعی NeuralMind به شما امکان می دهد ROI را به دقت اندازه گیری کنید و فرآیندهای تصمیم گیری مبتنی بر داده را بهبود بخشید. همچنین برای پیشبینی اقدامات مصرفکننده، ایجاد تبدیل و افزایش ارزش طول عمر مشتری با استفاده از مجموعه دادههای مختلف، از جمله دادههای شخص اول، اطلاعات متنی، و دادههای سفر کاربر طراحی شده است.