با ما همراه باشید

تبلیغات

تاجران و مدیران در برابر تبلیغات– بخش سوم

منتشر شده

در

آمار مدیریت کسب و کار، برند - بازاریابی فروش ، مدیریت، تبلیغات، چاپ و تبلیغات آنلاین

گام بعدی اینست که بدانیم چه کنیم… و چگونه.

 

نوآورترین مردم اغلب آنهایی‌اند که از گاهواره خود خارج شده اند.

استنلی هافمن

ما دشمن را ملاقات کرده ایم و آنها هم ما را.

والت کلی پوگو

 

درون شرکتی یا برون شرکتی؛ مسئله اینست.

تصمیم بر اینکه کجا و چگونه آگهی بدهید یکی از سئوالات همیشگی در تجارت است و یکی از بحرانی‌ترین تصمیم‌ها هم هست.

‌اتخاذ یک چنین تصمیمی؛ تعیین می‌کند که چه دانه‌ای می‌کارید. اما آنچه که بیشتر مردم فراموش می‌کنند این است که این تصمیم همچنین نحوه‌ی رشد آنرا نیز تعیین می‌کند.

صریح بگویم،‌ من موافق استفاده ازکارمندان درون شرکتی نیستم. پنج سال برای یکی از آنها کارکرده‌ام.

وقتی که من آنجا بودم؛ پنداشت اولیه‌ام این بودکه استفاده از نیروهای شرکت صرفه جویی در هزینه‌هاست. که این پنداشت متاسفانه اشتباه است.

می‌بینید بیشتر مواقع، این ایده از جانب مدیری یا کارمندی کاسه داغتر از آش است یا کسی که مدعی است می‌تواند شرکت را از صرف هزینه‌های گزاف نجات دهد؛ مطرح می‌شود.

زمانی که بحث پول به میان می‌آید، مردم گوش‌شان تیز می‌شود. برنامه‌ریزان مالی گوش‌شان تیز می‌شود. روسای شرکت‌ها گوش‌شان تیز می‌شود.

“تبلیغات در هرحال بسیار گران هست،‌ چرا باید این همه پول را به بیرون بدهیم درحالیکه خودمان با هزینه کمتر می‌توانیم در داخل شرکت آنرا انجام دهیم؟‌ می‌توانیم پول را برای کارهای هنری،‌ زمان نوآوری و حقوق کارمندان صرفه جویی کنیم. و این بهتر است چون دیگر لازم نیست با آن آژانسی‌های نادان تمام مدت چانه بزنیم.”

این نقطه نظر از درون شرکت می‌تراود. توجه کنید که در اینجا کیفیت و نتایج؛ ملاک‌های اولیه نیستند. ملاک اولیه صرفه جویی در پول است و اینجاست که این منطق من را دیوانه می‌کند.

بیایید بحث را با این عبارت گره گشایی کنیم “تبلیغات در هرحالت هزینه بردار است…”

شرکتی؛ تبلیغات را به استدلال اینکه می‌خواستند هزینه‌های مورد نیاز برای کسب خود را تامین کنند، رها کردند. فرقی ندارد چه این هزینه را برای هزینه‌های بالای مواد اولیه باشد چه برای کرایه و یا برای نیروی کار در نظر گرفته باشند و همانند همه‌ی دیگر فاکتورها، کیفیت آنچه که می‌خرید به اندازه هزینه‌ای که بابتش می‌پردازید مهم است.

پس درجهت رسیدن به کیفیت پایدار، صرف هزینه کمتر محلی از اعراب ندارد. مسئله بعدی اینست که “چرا می‌بایست اینهمه پول را به بیرون از شرکت بپردازیم درحالیکه خودمان می‌توانیم با هزینه بسیار کمتری آنرا روبراه کنیم؟”

بگذارید این گونه بگویم. شاید شما درکار بیمه باشید یا در زمینه سخت‌افزار کارمی‌کنید یا در کار کامپیوتر هستید. به اندازه کافی خوب بودن در نوع خودتان (شغلی که الان به آن می‌پردازید) دشوار است. چرا بخشی از زمان و انرژی خود را صرف دیگرکارهایی کنید که در رقابت با کسانی باشید که فول تایم دارند روی آن کار می‌کنند؟

اگر شما در رشته پوشاک فعالیت می‌کنید، اینکه چون نیاز به کامپیوتر دارید، پرداختن به سخت افزار کامپیوتر بصورت حرفه‌ای منطقی به نظر نمی‌آید، اینطور نیست؟ پس چرا وارد شدن به حرفه تبلیغات وقتی شما به تبلیغات نیاز دارید منطقی باشد؟ بویژه وقتی مجبورید با حرفه‌ای‌هایی که شبانه روز کارشان اینست همه اش در رقابت باشید.

چون به نظر ساده میآید، اغوا کننده است. “فقط” یه کمی کپی می‌کنیم، “فقط” یه چند تا عکس میگیریم، “فقط” یه کم هنر قاطیش میکنیم. “فقط” یک برنامه رسانه‌ای است.

و اگر واقعا فکر میکنید که همه اینها “فقط” است و به راحتی می‌توانید تبلیغات فوق العاده‌ای درست کنید، کارتان را رها کنید و وارد این حرفه شوید. اما سعی نکنید همزمان با کارخودتان به آن بپردازید.

بخش خنده دار ماجرا اینجاست. “ما میتوانیم پولمان را در جهت هنر، زمان پرداختن به کارهای نوآورانه صرف کنیم و میتوانیم با این پول گروه متخصصی گرد هم بیاوریم. “ بنیاد اولیه یک آژانس تبلیغاتی خوب اینست که بابت استعدادهای فوق العاده پول خوبی میپردازد و هر بخش از این هزینه‌ها را با یکی از مشتری هایش تقسیم میکند.

پس با این حساب برای یک کارگزار خلاق منطقی نیست که ۷۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دلار را در سال صرف یک آژانس کند. یا همان مبلغ را صرف هزینه هنرمندان و نویسندگان یا تولیدکنندگان یا بازاریاب‌های با استعداد یا رسانه‌ها کند. مسلما اینگونه هزینه‌ها را نمی‌توان”صرفه جویی” قلمداد کرد.

آژانسی که در خود شرکت تشکیل شود، یک دوم کارها را انجام میدهد. میتوان گروهی از کارمندان مستعد تشکیل داد با حقوقی کمتر که تلاش مضاعفی دارند تا با آنچه را که میتوان در داخل شرکت بدست آورد، کار را به انجام برسانند.

امروزه؛ هزینه کارمندان؛ مستعد هزینه‌ای است که شرکت‌ها میبایست درشمار هزینه‌های تبلغاتی خود بیآورند. این کارکنان چقدر واقعا برای شما هزینه دارند،‌ از نظر بازدهی، ‌بیمه، ‌حقوق و چه و چه؟

و اکنون سخت‌ترین پرسش. چرا اینها جایی کار نمی‌کنند که بتوانند دو برابر در یک آژانس بیمه بدست بیاورند؟ ‌شاید تازه کارند. کم تجربه اند. یا آنقدر که باید؛ توانا نیستند.

شاید آنها واقعا کسانی نباشند که درآینده شرکتتان باید سکاندار باشند.

تاکتیک استفاده از تک تیرانداز موثر‌تر است… اما بیشتر صاحبان کار از گوشه و کنار کار می‌زنند و کارها را نیمه کاره رها میکنند. “ ما نمی‌توانیم به هنر بپردازیم،‌اما یک دوربین میلیمتری داریم” یا “ زیرو بم شرکت را میشناسم،‌پس من یک نمونه میسازم.” یا “ تو تبلیغات میکنی، ‌ما هزینه رسانه را می  پردازیم. “ یا “هرکسی میتواند طراحی کند.”

گرفتید؟ زمانیکه از گوشه و کنار کار زده شود تا در پول صرفه جویی شود، ‌به کیفیت کار لطمه میخورد. اگر عکاس حرفه‌ای نیستید،‌ تصور نکنید که میتوانید عکس خوبی از آب در آورید. اگر نمونه ساز تبلیغاتی نیستید، ‌وانمود نکنید که میتوانید تیزر بسازید. و اگر شما هنرمند حرفه‌ای‌ای نیستید،‌ به کار طراحی تبلیغات نپردازید.

برخی ازشرکت‌ها نیروهای با استعداد را بکار می‌گمارند تا تبلیغات کنند. اما آنها اینکار را نه برای صرفه جویی که برای کیفیتش انجام می‌دهند.

خیلی کار می‌برد تا شخص مناسب را برای کار بروی یک پروژه پیدا کرد… و بر آنها نظارت کرد تا کار را به خوبی اجرا کنند. زمانیکه همه هزینه‌ها با هم جمع بسته شوند،‌ یک تجارتخانه می‌تواند از کمک یک نیروی کارکشته به جای کمک گرفتن از آژانس تبلیغاتی استفاده کند. اما این کار ریسک است. چرا که همیشه چیزهایی در مورد حرفه تبلیغات هست که آژانس‌ها می‌دانند و شما نمی‌دانید.

یادتان باشد که خوب نگهداشتن تمام روشها، سبکها،‌ مشی‌ها، ‌تغییرات رسانه ای،‌ تکنولوژی تولید و چه و چه، ‌کار حرفه‌ای‌ای که تمام وقت به آن پرداخته شود را می‌طلبد.

یک نمونه خوب برای آن زمانی است که مستقیما با رسانه کار می‌کنید. با همه بازاریاب‌های خوب روزنامه‌ای صحبت کنید،‌ آنها به شما خواهند گفت که بهترین راه برای تبلیغات،‌ انتشار است. اما بازاریاب تلویزیونی نمودار صعودی تبلیغات تلویزیونی را به شما نشان خواهد داد. این کارشان است. یک آژانس با همه رسانه‌ها هر روزه کار می‌کند. آژانس‌تان می‌تواند یک برنامه رسانه‌ای بریزد که چگونه از رسانه‌ای درست با روشی درست استفاده کنید تا به بهترین نحوی برای شما کارکند.

آخرین بخش بحث استفاده از نیروهای درون شرکتی به اینجا رسید “… و استفاده ازش بهتره چرا که تمام مدت لازم نیست با آن کارمندان آژانسی لوده بحث کنید.” چه باور کنید چه نه، ‌این مهمترین جمله در مورد آژانس‌های درون شرکتی است.

آن آدم‌های آژانسی دیوانه می‌بایست به شما نگرشی از برون به حرفه‌تان بدهند. اگر آنها براین باورند که شما موقعیتتان را از دیدی درونی یا شخصی می‌بینید،‌ باید در این رابطه با شما بحث کنند. دید برون نگرانه آنها از کار شما؛ یکی از مهمترین چیزهایی است که آنها ارائه می‌دهند.

میتوانید تنها با گوش سپردن؛ چیزهایی بسیاری درمورد اینکه دیگر مردمان،‌ حتی کارمندان خودتان،‌ چه درکی از شما دارند،‌ یاد بگیرید. می‌دانید،‌حق با آنهاست.

در هر حال اگر می‌خواهید مردم فقط شما را “تایید” کنند… مردمی که در بیشتر موارد با شما موافقند،‌ آنگاه از کسانی که درون شرکتی هستند کمک بگیرید تا تبلیغاتتان را کارکنند. آدمهایی که معاش شان بستگی به نظر شما دارد با شما بحث نمی‌کنند.

اگر ببینند که در مسیر اشتباهی گام برمیدارید، ‌به نظرتان به شما می‌گویند “رئیس،‌این نظر احمقانه ایه”؟ اگر پول بیشتری لازم باشه تا کار به درستی انجام شود، اما بودجه‌ها محدودند،‌ آیا کارگزار درون شرکتی خودتان تحت تأثیر گزارش مالی بعدی تان تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟ یقین داشته باش نه.

تبلیغات حرفه‌ای آرام و راحت نیست. گردبادیست از عقاید،‌ منش ها‌ و استعدادهای نوآور که با نیروی تند باد می‌رود. تقریبا همیشه اختلاف نظر هست و ‌اگر تبلیغاتی فوق العاده می‌بایست پدید آید؛ این عقاید متضاد می‌بایست به مباحثه گذاشته شوند ‌و گاهی حتی به مناقشه.

یک آژانس؛ درون شرکت خودش، ‌تنها در جهت حفظ حیات خودش، می‌گذارد تا بیشترین روده درازی‌ها (بیشترین بحث‌ها و اعمال نظرها) صورت گیرند. و در عوض مقادیر زیادی تبلیغات موثر و قوی پدید بیاید.

به عبارت دیگر، جلسه برای کاهش بودجه یه کمکی شبیه اینست که به یک گوسفند بگوییم خودش را ذبح کند. می‌توان گفت،‌ یک آژانس درون شرکتی هم همینست،‌ اما گاهی در این مورد شما شرکت خود را ذبح می‌کنید.

تکیه به یک آژانس خیلی آسانتر و بعضا موثر‌تر است تا به این موارد رسیدگی کنید و آنها شما را با ماکزیمم نیروی خلاقیت،‌ بازاریابی،‌ تولید و رسانه به خوبی نگهداری می‌کنند. پس شما می‌توانید وقتتان را روی مهمترین جنبه‌های کاری تان متمرکز کنید. تبلیغاتی با کیفیت که می‌تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی کلیه سرویس‌ها را ارائه می‌کنند. این به معنای “یک خرید به جای خرید همه چیز” است.. به عبارت دیگر، ‌آژانس می‌تواند خرید رسانه ای،‌ تولید خارجی،‌ هنر،‌ نوآوری، و بازاریابی را انجام دهد… هرچیزی را بکار می‌برد تا به تبلیغاتی مطلوب و نوآورانه دست یابد.

 

دلیل اینکه من این موضوع را پیش کشیدم اینست که برخی شرکت‌ها از آژانس‌هایی استفاده کرده‌اند که موفق عمل کرده اما تمام خدمات را ارائه نکرده اند. آژانس‌ها سرویس‌های کاربردی خلاق و به صرفه‌ای ارائه می‌دهند که سعی می‌کنند تا بازاریابی خوبی انجام دهند و خودشان رسانه بخرند. اگر اهداف بازاریابی ساده‌ای دارید و خودتان خریدهای رسانه‌ای زیادی دارید،‌ پس این نباید روش بدی برای پیروی باشد. با اینحال برای بسیاری از کارها این شگرد را پیشنهاد نمی‌دهم. خرید رسانه‌ای اغلب پیچیده‌تر از آنست که مردم می‌اندیشند… و آژانس می‌تواند بهتر از یک کارفرما وارد معامله شود.

شما به دلایل بسیاری می‌بایست آژانس تبلیغاتی داشته باشید،‌ یکی از مهمترین دلیل‌های بکار بردنش، کارکشته گی اش است. دلیل دیگر اینست که می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند. استفاده از بخشی از تجربیات،‌مهارت و استعداد آژانس منطقی‌تر است از اینکه زمان اضافه‌ای صرف کنید تا بخشی از گروه خودتان عناصر کار را تنهایی انجام دهند. شما پول زیادی صرفه جویی نمی‌کنید و شاید سرانجام آن کار خوب درنیاید.

من فکر می‌کنم که کنترل هزینه‌های تبلیغاتی مهم است. در حقیقت،‌بخش آینده نگرانه؛ اینست که در برابر پرداخت هزینه‌ای منطقی به آژانستان بیشترین خدمات را از آن دریافت کنید. بخش‌های آینده‌ی کتاب در مورد کار کردن با رسانه‌های تبلیغاتی گوناگون و نیروی کار مستعد گوناگون است. آنها برای دو گروه مطرح شده اند.

اولین آنها برای کارهایی که خیلی کوچک هستند و می‌بایست بیشترین تبلیغات را خودشان انجام دهند.

دومی اش برای راهنمایی است. حتی اگر با یک آژانس هم کار کنید، می‌بایست چیزی در مورد اینکه رسانه‌های گوناگون چگونه کارمیکنند بدانید. و می‌بایست بدانید که چگونه به بهترین وجهی با آژانس و یا نیروی کار خلاق کار کنید. این بخش برای مدیریت تبلیغاتی یا آژانسی خوب است.

من واقعا فکر نمی‌کنم که سعی کنید خودتان اژانس تبلیغاتی خودتان باشید؛ برای صرفه جویی پاسخ هوشمندانه‌ای باشد. همانند هرچیز دیگری، استثناهایی در قانون هست. اما هزینه تبلیغات به نتایج حاصله وابسته است.

اگر حرفه‌ای ترین‌ها را بکار ببرید تا بتوانید روی تبلیغات خودتان کارکنید،‌ موفقیتی جهت تبلیغات عایدتان نمی‌شود.

 

تجربه،‌ شناخت چیزهایی است که باید از آنها پرهیز کنید.                 ویلیام اس. نادسن

 

آینده هیچ شرکتی را از پیشانی مورد هدف قرار نمی‌دهد؛‌ بلکه از گیجگاه مورد هدف قرار می‌دهد.

جوئل بارکر

رئیس شرکت تولیدی اینفینیتی

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین