با ما همراه باشید

تبلیغات

رسانه و تبليغات

منتشر شده

در

تبلیغ گسترده- نقش کسب و کار، برند - چاپخانه، مدیریت، تبلیغات، چاپ و تبلیغات، بسته بندی - پایگاه خبری صنعت پنجم - چاپ دیجیتال

تبلیغات . تبلیغات. تبلیغات … بله . این روزها در بیشتر شرکت ها و کارخانه ها حرف از تبلیغات و بازاریابی است.

اما چرا تبلیغات نقش بسیاری در بازاریابی محصول دارد؟

اگر مي‎خواهيد در زمينه شغل خود تبلیغکنيد، بايد شناخت کامل و جامعي از انواع رسانه‎ها و نقاط ضعف و قوت هريک داشته باشيد.

در زمينه تبلیغات، رسانه‎هاي متعددي وجود دارند که مي‎توان گفت شباهتي به يکديگر ندارند.

تبليغات محيطي

اين شيوه تبلیغاتی، ابتدا تصويري از يک بيلبورد را در ذهن بيننده به وجود مي‎آورد.

در اين شيوه شاخه‎هاي متعددي وجود دارد که از بارزترين آنها مي‎توان به تبلیغات در ايستگاه‎هاي مترو، ايستگاه‎هاي اتوبوس، اماکن عمومي و … اشاره کرد.
در کشورهايي که تبليغات به جايگاه واقعي خود دست يافته است، نمي‎توان تبلیغات محيطي را به چند برند ويژه محدود کرد.

بلکه تمام صاحبان مشاغل،هنگامي از تبلیغات استفاده مي‎کنند که احساس نمايند به آن نياز دارند.

حال صاحبان مشاغل می تواند  از يک فروشگاه کوچک تا يک شرکت بزرگ زنجيره اي، بسته به نوع حرفه و شغل خود باشد.
در واقع، تبلیغات محيطي، شيوه‎اي مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول است،

چرا که پيش از ورود مشتري به مراکز خريد، می توانید محصول را به آنها معرفی کنید.

يا به عبارت بهتر، آخرين موقعيت براي معرفي محصولات به مشتريان پيش از ورود آنها به مراکز خريد محسوب مي‎شود.
شايد بتوان گفت که مناسب‎ترين و بهترين شيوه راهنمايي وتشويق خريداران به خريد يک محصول، استفاده از بيلبورد مي‎باشد.

نکات مهم تبلیغات محیطی

البته در طراحي بيلبورد نيز بايد مسائلي را مورد توجه قرار داد.

طرح، شکل سازه، ابعاد، نورپردازي و مکان قرارگرفتن بيلبورد، در به خاطر سپردن يک محصول يا کالا نقش عمده‎اي را ايفا مي‎کنند.

نصب تابلوهاي کوچک در اماکني که داراي نور کم يا فاقد نور هستند و طراحي و چاپ نامناسب و ضعيف آنها، نوعي ضد تبليغ محسوب مي‎شود.

مدت زمان نصب تبليغ بر روي تابلو، ارتباطي مستقيم و تنگاتنگ با ايجاد اعتماد و اعتبار محصول معرفي شده دارد،

اما اگر شخصي تمايل داشته باشد می تواند!!

فضاي يک تابلو را براي مدتي طولاني به تبلیغات محصول يا محصولات خود اختصاص دهد،

بايد طرح آن را چند بار تغيير دهد تا از ايجاد احساس يکنواختي در مشتري يا مصرف کننده خودداري نمايد.

هميشه به خاطر داشته باشيد آنچه که بيش از هرچيز ديگري، يک تبليغ را در ذهن بيننده ماندگار مي‎کند.

ارائه يک طرح جالب و نوين است که بيننده را به تحسين تفکري وادار کند که در پشت آن تبليغ پنهان شده است.
با استفاده از بيلبوردها هر محصولي که ضرورت ماندگاري نام آن در ذهن بيننده احساس مي‎شود، امري مناسب و منطقي به نظر مي‎رسد.

درباید توجه داشت که این بیلبوردها را می توان در رستوران‎ها، هتلها، مراکز تفريحي، پارک‎ها، مراکز فروش نصب کرد.

 

همچنين با نصب بيلبوردها در بعضي مناطق ويژه مي‎توان مشتريان و مصرف کنندگان بومي آن منطقه را جهت خريد يک کالا يا محصول ترغيب نمود.

البته لازم به ذکر است که بعضي از متخصصين نيز با نصب انواع بيلبوردها در بزرگراه‎ها و مناطق پر ترافيک مخالف هستند

زيرا اعتقاد آنها بر اين است که چنين اقدامي ممکن است تمرکز رانندگان را برهم زده و مشکلاتي را به بار آورد.

اينترنت

در حال حاضر، اينترنت با سرعت چشمگيري در حال پيشرفت است.

هر روز بر تعداد شرکت‎هايي که نسبت به راه اندازي وب سايت‎هاي تخصصي خود اقدام مي‎کنند افزوده مي‎شود.

اين رسانه مي‎تواند تبلیغ مورد نظر را به صورت شبانه روزي در اختيار ميليون‎ها کاربر در سراسر جهان قرار دهد.

تبلیغات پربيننده مي‎تواتند به شيوه‎ها و اشکال متعددي در سايت‎هاي پر بيننده عرضه شوند.

تبلیغات اینترنتی فصلی است که در آینده به آن اشاره خواهیم داشت

البته نبايد فراموش کرد که تبلیغات  اينترنتي، زماني بهترين کارآيي را خواهند داشت که:

  1. اطلاعات مربوط به کالا يا محصول به صورت جامع و کامل عرضه شود.
  2. همچنين وب سايت‎هاي منطقه اي، امکان دسترسي به اقشار خاص آن منطقه را نيز فراهم مي‎آورند.

شاید بهتر باشد شخصی برای خود یک وبسایت اختصاصی ایجاد نماید!!

با این کار  مي‎تواند اطلاعات جامع و کاملي از محصولات و خدمات خود در اختيار مشتريان و مصرف کنندگان قرار دهد.

ارائه اطلاعات ضعيف و نامناسب ممکن است موجب سردرگمي و در نتيجه، عدم اعتماد بيننده به کالا يا محصول مورد نظر گردد.

پست مستقيم

اين شيوه تبلیغاتی، عملي مهم و موثر در اختصاص بخشي از يک بازار ويژه محسوب مي‎شود.

امکان ارسال کارت پستال، کاتالوگ، بروشور يا يک نامه ساده براي مشتريان بالقوه وجود دارد.

فقط باید توجه داشت که مشتریان بالقوه شما عموماً شامل قشر خاصي از مردم هستند.

شاید این شیوه تبلیغاتی مورد توجه شما باشد!!

هميشه سعي کنيد هدايايي درون پاکت قرار داده تا به مشتريان و مصرف کنندگان اطمينان دهيد که براي آنها ارزش قائل هستيد.
در اين شيوه، امکان عرضه اطلاعات، به صورت کم يا زياد، براي مشتري يا مصرف کننده وجود دارد.

البته نبايد فراموش کرد که تکنيک نوشتن انواع متون تبلیغاتی، يک تخصص کامل محسوب مي‎شود.

تکنیک نوشتن نقش مهمي را در افزايش يا کاهش فروش (تبلیغات) يک محصول ايفا مي‎کند.

بهتر است شيوه‎اي اتخاذ شود که بيشترين تأثير را در ترغيب مصرف کننده يا خريدار به خريد يک محصول داشته باشد.
پست مستقيم، طرحي مناسب براي آموزشگاه‎ها و مشاغلي محسوب مي‎شود که با اقشار خاصي از افراد جامعه در ارتباط هستند.

استفاده از اين شيوه براي اطلاع رساني در زمينه‎هايي مانند فروش فوق العاده، تخفيفات فصلي و يادآوري اين مسئله، بسيار مهم است که شرکت، هنوز هم مشتريان و مصرف کنندگان خود را به خاطر دارد و براي آنها ارزش و احترام قائل مي‎باشد.

همچنين اين شيوه در جذب مشتريان جديد نقش مهمي ايفا مي‎کند.

مجلات

يکي از شيوه‎هاي مناسب براي تبلیغ يک محصول يا کالا، استفاده از تبليغات در مجلات مختلف مي‎باشد.

البته ذکر اين نکته ضروري است که تبلیغ در مجلات بايد با کالاي تبلیغ شده، سنخيت داشته باشد

مثلاً نمي‎توان تبلیغ يک کارگاه چاپ را در مجلات عمومي و سرگرمي چاپ کرد،

بلکه اين تبلیغ بايد در مجلات تخصصي که در عرصه چاپ فعاليت مي‎کنند صورت گيرد.

بهتر است مجلات تخصصي به منظور تبلیغ محصولات تخصصي انتخاب شوند.
در هنگام تبلیغ در مجلات، توجه به چند نکته ضروري به نظر مي‎رسد.

آگهي‎هايي که در دو صفحه چاپ مي‎شوند، در مقايسه با آگهي‎هاي يک صفحه اي، هزينه بيشتري دارند،

اما نکته مهم این است که پيام بيشتري به خواننده مي‎رسانند.

يکي از مهمترين عناصري که نقش مهمي در تبلیغات ايفا مي‎کند، عنوان تبلیغ  است.

اگر در تبلیغ خود به مشتري وعده‎هايي در زمينه تأمين خدمات و ارائه محصولات بدهيد
به شرط آنکه بتوانيد به آن وعده‎ها عمل نمائيد، مي‎توانيد مشتريان بيشتري جذب کنيد.

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد حداکثر استفاده را از فضاي اختصاصي يافته به خود به عمل مي‎آوريد.

بهتر است به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که اکثر افراد به طور معمول، کمتر از ده ثانيه به يک تبلیغ نگاه مي‎کنند .

اگر تبلیغ شما واجد شرايط فوق الذکر باشد، مي‎توانيد مشتري را به خريد محصول مورد نظر ترغيب کنيد.

روزنامه

شايد بتوان گفت که مهمترين هدف از چاپ روزنامه‎ها ارائه اطلاعات مي‎باشد.

روزنامه‎ها حاوي مطالب ومقالات متعددي هستند:

لذا مي‎توان روزنامه را ابزاري مناسب براي انتقال اطلاعات به مشتري يا مصرف کننده در نظر گرفت.

فراموش نکنید که روزنامه ها را می توان یکی از بهترین رسانه های تبلیغی دانست.

از روزنامه‎ها مي‎توان به عنوان رسانه‎اي براي ارائه اطلاعاتي در زمينه‎هاي مختلف مانند:

ارائه اطلاعات در مورد افتتاح يک شعبه جديد، اعلام نتايج و … استفاده نمود.

اینجا درباره تبلیغات در روزنامه ها بیشتر بخوانید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین