با ما همراه باشید

بازاریابی

جوامع برندی، بازاریابی و رسانه

منتشر شده

در

آمار جلسه کارکنان مدیریت کسب و کار، برند سازی - بازاریابی فروش، تبلیغات، چاپ و تبلیغات آنلاین

واژه «جامعه برندی» اصطلاحی است که محققین علوم اجتماعی به گروهی از مشتریان اتلاق کردهاند که همفکر بوده و با یک نام تجاری – برند – مشترک شناخته میشوند. پژوهشگرانی چون توماس.کو.گویین و آلبرت مونیز از آن به عنوان «اطلاعات، آداب و رسوم و مسئولیت اخلاقی مشترک» یاد میکنند و معتقدند که این امکان وجود دارد که تعدادی از مشتریان در جهت تبادل تجربیات خود درباره یک نام تجاری – برند – گروههایی را تشکیل دهند و اطلاعات عرضه شده در این جوامع بازتابی از ارزشهای نام تجاری – برند – مربوطه میباشد.

ادبیات نامهای تجاری – برند- و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، بحثهایی را در مورد چند نمونه اولیه از جوامع برندی، مطرح ساخته اند: موتورسواران هارلی دیویدسن و رانندگان ساب، هوداران کامپیوتر اپل یا مصرف کنندگان استارباکس.

انتخاب این نامهای تجاری – برند – از آن جهت بوده است که شناسایی مشتریان آنها برای محققین به سادگی امکان پذیر بوده است و بدان معنا نمیباشد که هر نام تجاری – برند – برای داشتن یک جامعه برندی باید همچون هارلی دیویدسن یا استارباکس باشد.حتی مشتریان چای و قهوه پیت یا سایر نامهای تجاری کوچک محلی، ممکن است نسبت به نام تجاری – برند – منتخب خود بسیار علاقمند و مشتاق باشند.

به نظر میرسد حداقل ملزومات داشتن یک جامعه برندی عبارتند از:

* نام تجاری – برند – که مشتریان خود را کاملاً متمایز سازد.

* مکانیزمهایی که آنها (مشتریان) را درگیر تجربه مشترکی از نام تجاری – برند – مربوطه نماید.

مثالهای ارائه شده، نشان دهنده این هستند که مشخصههای کیفی یک نام تجاری، در مشتریان آن منعکس میشود و آنچه که مشتریان میخواهند در کیفیت آن نام تجاری – برند – بازتاب مییابد. مثلاً نام تجاری – برند – هارلی دیویدسن با مفاهیمی چون آزادی فردگرایی و نافرمانی شناخته میشود، پس خیلی عجیب به نظر نمیرسد که این مفاهیم در رفتارها و منش موتورسوران چرم پوش هارلی دیویدسن به عرضه ظهور برسد.

آنچه که این تحقیقات به خوبی نشان نمیدهند، میزان تمایل مشتریان برای نزدیک شدن به مشخصههای خاص یک نام تجاری – برند – میباشد و توجه به این مسئله در تبدیل اعضای کنونی و آینده یک جامعه برندی، از جایگاه یک مشتری بی تفاوت و غیر متعهد به هوادار واقعی و وفادار، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یکی از مدلهای جامعه برندی در بازاریابی شامل چهارگروه افراد میشود:

گروه اول ناظرین نامیده میشوند و آن دسته از افراد هستند که تنها با نام تجاری – برند – آشنا هستند، دسته دیگر غیر متعهدین میباشند افرادی که بدون هیچگونه ترجیح خاصی از محصول یک نام تجاری – برند – خرید کردهاند اما تعهدی نسبت به آن نام تجاری – برند – برای تکرار خرید ندارند. گروه بعد، تحسین کنندگان هستند که نام تجاری – برند – مذکور را به سایرین ترجیح میدهند و در نهایت هوادران میباشند که هم نام تجاری – برند – را ترجیح داده و هم به آن وفادار میمانند.

بنابراین بخشی از وظیفه یک بازاریاب سوق دادن مصرف کننده از پیرامون به مرکز جامعه برندی (در جهت افزایش وفاداری و درآمد حاصل از هر مشتری) و همچنین جذب مشتریان جدید میباشد. این مسئله نیازمند تعریف گستردهای از جامعه برندی است بطوری که تمامی هواداران موجود یک نام تجاری، تحسین کنندگان و متمایلانی که واقعاً نام تجاری – برند – را ترجیح میدهند و غیر متعهدین (که تصادفی نام تجاری – برند – را برگزیده اند) و ناظرین (هنوز تصمیم به خرید نگرفته اند) را در بر گیرد.

نکته دیگری که ادبیات نام تجاری – برند – به آن اشاره میکند و توصیههای ضروری به مالکان نامهای تجاری است:
زمانی که ادعا شود هواداران یک نام تجاری، کنترل شدیدی روی پیام آن دارند، قادر خواهد بود که بر علیه مالک آن نام تجاری – برند – طغیان کرده و محصولات جدید یا نوآوریهایی را که مطابق با ارزشهای آنها نیست را متوقف سازند. پورشه چنین بحرانی را با آغاز معرفی محصولات جدید و متفاوت خود Cayenne SUV, Boxter تجربه کرد.

شما میتوانید مثالهای مشابهی را در جوامع برندی کامپیوتر اپل، BMW و… بیاید. جوامع برندی ثابت کردهاند که نیروهای قدرتمندی در دست بازاریابان هستند تا با اعضای آنها ارتباط برقرار کرده و اشتیاق و علاقه مشتریان را همسو با منافع نام تجاری – برند – مربوطه سازند.

دو تفسیر عمده از قدرت جوامع برندی وجود دارد:

  1. اعضای یک جامعه برندی به عنوان مشتریان یک نام تجاری – برند – خاص که در جامعه دیده میشوند، میتوانند بهترین ترویج کنندگان باشند. آنها پیام نام تجاری – برند – (و اشتیاق خود نسبت به آن) را به بازار منتقل میسازند و همچنین مجرایی مناسب برای نمایش بازخورد بازار میباشند. براساس تحقیقات، گروههای کانون و تحلیلهای صورت گرفته (در مورد مضامین جذاب) اعضای یک جامعه برندی میتوانند منبع ارزشمند تحقیقات مصرف کننده باشند.
  1. یک جامعه برندی نماینده گروه منسجمی است، در نتیجه بازاریابان قادر خواهند بود با مشتریان همچون اعضا رفتار کرده و برنامههای مخصوص اعضا که میتواند ارتباطات مشتریان را عمیق کند، را گسترش دهد.

ـ در یک مدل عضویت، بازاریاب نام تجاری – برند – تشویق به کارگیری برنامههای یکپارچه ارتباطی در مجلات، وب سایت ها، وب بلاگ ها، ایمیلهای خبری، کتابهای الکترونیکی، رویدادهای زنده و سایر انواع رسانه ها، مینماید. هر یک از این برنامه ها، فرصت ترویج نام تجاری – برند – را به تنهایی مهیا میسازند. حال آن که بازاریابان با ترکیب آنها با یکدیگر قادر خواهند بود علاوه بر افزایش اثرگذاری هزینههای خود را نیز کاهش دهند.

ـ جوامع برندی، راه جدیدی را برای یافتن خریداران فعال به بازاریابان ارائه میدهند. با استفاده از این جوامع به عنوان یک شاخص آماری حقیقی (در مقایسه با جنسیت، سن یا درآمد) بازاریابان قادر خواهند بود در برنامههای ارتباطی مالکان برای دستیابی به خریداران فعال در رسانههای سنتی ارزان، مشارکت داشته باشند.

مشتریان به عنوان اعضاء

بازاریابی جامعه برندی بحث جدیدی نمیباشد، به طوری که سالهاست ناشران مجلات و سازمانهای عضو پذیر به آن مشغول میباشند. بویژه مجاری سازمانهایی که در اموری چون شبکههای فروش مجدد، همایش و نشریات و غیره، پیشرو و پیشگام بوده اند. همه اینها برنامههای ساخت یک جامعه در مقیاس صنعتی (B2B) میباشد.

آنچه که در زمینه تکنولوزی اطلاعات جدید است، جمع آوری اطلاعات مهم مشتریان توسط بازاریابان نامهای تجاری مصرفی است که از آنها در جهت ساخت برنامههای ارتباطات بازاریابی حول محور اعضاء استفاده مینمایند.

از تقاطع دو مفهوم جوامع برندی و تکنولوژی اطلاعات این سوال پیش میآید: «اگر بازاریابان برای بدست آوردن اطلاعات مشتریان از طریق رسانهها رقابت میکنند، پس ذات ساخت یک نام تجاری – برند – چیست ؟»

این بیشتر شبیه توسعه مخاطبان تحت پوشش است در حالی که اساس رقابت، توانایی جذب و حفظ اعضای از دست رفته ایست که علایق خود به نام تجاری – برند – محبوب شان را با انتظارات جدید جایگزین خواهند کرد.

در این جا میتوان از تجربه انتشار مجموعههایی که برای ایجاد صمیمیت با مشتری مورد استفاده قرار گرفته است، یاد کرد:

این مطالب برای ارائه خدمات به اعضاء جامعه برندی شکل گرفته و مرتباً اخبار مفید و اطلاع رسان را بدست آنها میرساند و سبب تغییر دیدگاه آن در راستای اهداف نام تجاری – برند – میگردد.

مالکان نامهای تجاری میتوانند:

ـ زمانی را که مصرف کنندگان از یک نام تجاری – برند – لذت میبرند را افزایش دهند.

ـ پیام نام تجاری – برند – را به گونهای مطرح نمایند که مشتریان برداشتهای جدیدی از آن داشته باشند.

ـ کانالهای تحقیقاتی و ارتباطی بوجود بیاورند که در طول زمان علایق اعضاء را ردیابی نمایند.

ـ هزینههای تبلیغات و ترویج را بوسیله برنامههایی که براساس هر یک از آنها ساخته میشود، کاهش دهند.

به عنوان مثال ، برنامه رسانهای یک جامعه برندی میتواند شامل چاپ دورهای یک مجله و توزیع آن میان ۰۰۰ر۱۰۰ تا میلیونها نفر از مشتریان و ناظرین باشد. چنین سطحی از تولید سبب صرفه جویی ناشی از مقیاس تولید میگردد و مهمتر آن که باعث هدایت مشتریان به سوی وب سایتهایی میگردند که در آن جا، بازاریابان میتوانند اطلاع از وقایع و ترفیعات بیشتر، مضامین غنی تر، بحثهای عمومی و خبرنامههای الکترونیکی را در اختیار مشتریان قرار دهند. مخاطبان رسانههای چاپی همچین میتوانند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای پیگیری بازاریابی مستقیم مانند یک آزمون تحقیقاتی که بستری بوسیله تحقیقات پیمایشی و پانلهای مصرف کننده میسنجد، مورد استفاده قرار گیرد.

در این مثال، توزیع رسانههای چاپی، همانند اهرمی برای رسیدن به یکپارچگی رسانهای است که میتواند شامل وب سایت، کتاب الکترونیکی، وقایع زنده، خبرنامههای الکترونیکی، تحقیقات مشتریان و خدمات بازاریابی مستقیم باشد. رسانههای چاپی بخصوص برای فائق آمدن بر محدودیت بازاریابی الکترونیکی در جذب مشتریان جدید بسیار مناسب و مفید میباشند. زمانی که آدرس مشتریان در اختیار هستند میتوان از خبرنامههای الکترونیکی برای استحکام روابط بهره گرفت.

چه باید کرد؟

برای اجرای چنین برنامه هایی در روشهای سنتی بازاریابی مستقیم باید حدود ۵۰ سنت به ازای هر کارت پست شده تا چند دلار برای ارسال بروشور و کاتالوگ هزینه نمود. نمونه سه تکهای پستی (بروشور، پاکت نامه و وسیله ارسال پاسخ) حدود ۲ دلار هزینه دارد. در حالی که نرخ پاسخهای قابل قبول تنها دو درصد میباشد. برعکس، یک مجله ۶۸ صفحهای و یک وب سایت مرتبط قادرند مشتریان را به واکنشهای عمیق تر، ورود آنها به بحثهای محرک و اقدام به خرید وا دارند و در نهایت هزینه کمتری نسبت به روشهای سنتی پست مستقیم که ۹۸ درصد آنها یا مورد غفلت واقع میشوند یا دور انداخته میشوند، خواهد داشت.

در نتیجه میتوان چنین گفت كه بازاریابان باید برای آزاد ساختن تمامی پتانسیلهای موجود در جوامع برندی، روشهایی را در پیش گیرند که سبب افزایش تجربیات ارزشمند مصرف کنندگان گردد.

بدین ترتیب میتوانند توجه آنها را خارج از بحث خرید و استفاده نیز، جلب نمایند. در صورت اجرای دقیق و صحیح این روش ها، رسانه جامعه برندی به واسطه ارسال متون مفید و اطلاع رسانی برای مخاطبان خلق ارزش نموده و توجه مصرف کنندگان را جلب، آنان را به خرید تشویق مینماید.

بازخوردی که از این روش بدست می آید بسیار ارزشمند بوده و کل این سیستم باعث ایجاد وفاداری در تحسین کنندگان، غیر متعهدین و حتی ناظرین میگردد.

 

اخبار

مزایای کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی

منتشر شده

در

هوش مصنوعی تبلیغات بازارایابی دیجیتال

کسب و کارهایی که به دنبال رشد برند خود هستند، از همکاری با آژانس های بازاریابی سود خواهند برد، زیرا آنها دانش، منابع و تجربه خود را ارائه می دهند. آنها سطحی از تخصص را به میز ارائه می کنند که به آنها امکان می دهد به کسب و کارها کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند، روندهای نوظهور را کشف کنند، از تکنیک ها و فناوری های جدید استفاده کنند و استراتژی های مؤثرتری بسازند.

علاوه بر این، آژانس های بازاریابی می توانند یک برنامه بازاریابی ایجاد کنند که به طور خاص برای نیازهای شما طراحی شده است. آنها می توانند جنبه های مختلف بازاریابی، از تحقیقات بازار گرفته تا روابط عمومی را پوشش دهند. با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی، می توانید به همه این قابلیت ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌های بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند از مجموعه داده‌های گسترده‌تر نهایت استفاده را ببرند. به نوبه خود، این به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کنید، درک عمیق تری از انگیزه ها، رفتارها و ترجیحات آنها به دست آورید، و بنابراین، کمپین های موثرتری ایجاد کنید که باعث تعامل و فروش می شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه هوش مصنوعی دارای قابلیت‌های اتوماسیون است، این کار می‌تواند به طور موثر حجم کاری شما را کاهش دهد و به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا روی سایر زمینه‌های کسب و کارتان تمرکز کنید.

به عنوان مثال، آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی تلاش‌های پیشرو، ایجاد تبلیغات محصول مناسب، مطالعه الگوهای رفتاری در زمان واقعی، شناسایی تأثیرگذاران مرتبط برای کسب‌وکار شما و به‌روزرسانی منظم پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان خود استفاده کنند.

سایر مزایای قابل توجه کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی عبارتند از:

  • اطلاع رسانی به شما در مورد تصمیمات خود در مورد هزینه تبلیغات
  • مقیاس پذیری پشتیبانی مشتری
  • انجام تلاش‌های هدف‌گیری مجدد شخصی
  • پیدا کردن مشتریان بالقوه
  • اسکن محتوا از چندین پلتفرم برای کمک به ارائه تبلیغات مرتبط تری که باعث افزایش تعامل می شود

آینده بازاریابی، با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال حاضر به عنوان مخرب در نظر گرفته شده است. محبوبیت فزاینده و پذیرش گسترده آن همچنان نحوه رویکرد کسب‌وکارها، مارک‌ها و بازاریابان را به بازاریابی تغییر می‌دهد و به احتمال زیاد هوش مصنوعی نقش مهمی در شکل‌دهی مجدد چشم‌انداز بازاریابی آینده خواهد داشت. در حالی که مزایای زیادی را ارائه می دهد، ما هنوز تاثیری را که هوش مصنوعی در بازاریابی ایجاد می کند، مشاهده نکرده ایم.

هجوم آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی به کسب‌وکارها ایده می‌دهد که این فناوری چه کاری می‌تواند برای تقویت رشد آنها انجام دهد. آژانس‌های بازاریابی با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن، می‌توانند استراتژی‌ها، کمپین‌ها، محتوا و پیام‌های شما را به سطح بالاتری برسانند.

سوالات متداول

آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های مرتبط استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارها را با رویکردی هوشمندانه‌تر و مبتنی بر داده در بازاریابی تجهیز کنند. این آژانس‌ها با ترکیب هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتری ایجاد کنند، کمپین‌های هدفمندی راه‌اندازی کنند و تجارب بهتری را برای مشتریان ارائه دهند. آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی همچنین قابلیت‌های تیم بازاریابی شما را تقویت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا بهره‌ورتر و کارآمدتر باشند و به آنها کمک می‌کنند زمان رسیدگی و پاسخ‌دهی را کاهش دهند.

چگونه با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی کار کنم؟

قبل از استخدام یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی، ابتدا باید اهداف بازاریابی خود و نحوه استفاده از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی آنها را برای کسب و کار خود شناسایی کنید. سپس باید در مورد آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی تحقیق کنید و به خدمات اصلی، تخصص ها، شایستگی های اصلی، تجربه با هوش مصنوعی و سوابق آنها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این، باید قیمت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر.

آژانس‌ها چگونه از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند؟

آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی از چنین فناوری هایی برای کشف بینش های ارزشمند مشتری استفاده می کنند که می تواند برای ایجاد کمپین های هدفمند و سفارشی تر استفاده شود. آنها همچنین از قابلیت های اتوماسیون هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری و بهینه سازی گردش کار بهره می برند. علاوه بر اینکه به آنها اجازه می‌دهد رویکردی دقیق‌تر برای شخصی‌سازی داشته باشند، هوش مصنوعی همچنین به این آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده را برای پیش‌بینی نتایج آینده و نیازها و رفتار مشتریان شما انجام دهند.

هوش مصنوعی چگونه می تواند به تغییر کسب و کار کمک کند؟

با هوش مصنوعی، می‌توانید فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهینه کنید، عملیات‌های خود را سریع‌تر مقیاس دهید، از حجم وسیعی از داده‌ها برای کشف گرایش‌ها و بینش‌ها استفاده کنید، پیام‌های مناسب را ارائه دهید، تجزیه و تحلیل رقابتی کارآمدتری انجام دهید، و فرآیندهای تصمیم‌گیری را با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی به عنوان اتوماسیون و خودکارسازی انجام دهید.

تجزیه و تحلیل پیش بینی امروزه کاربردهای رایج هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل عبارتند از:

  • چت ربات ها
  • تولید محتوا
  • محتوای پیشگو و هدفمند
  • تشخیص تصویر

هوش مصنوعی در بازاریابی روی چه صنایعی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟

هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالاً بیشترین تأثیر را بر صنایعی خواهد داشت که برای فرآیندهایی مانند تصمیم گیری و تعامل با مشتری به شدت به داده ها متکی هستند. اینها شامل خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، بازاریابی، امور مالی و تحقیقات دارویی است.

ادامه مطلب

اخبار

آژانس بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

منتشر شده

در

هوش مصنوعی صنعت تبلیغات دیجیتال بازاریابی

به عبارت ساده، آژانس بازاریابی هوش مصنوعی شرکتی است که از هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن، مانند یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل، و همچنین ابزارهای اتوماسیون و نرم‌افزار هوش مصنوعی برای ایجاد استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی مؤثرتر و هدفمندتر استفاده می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، این آژانس‌های بازاریابی به بازاریابان و کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا رفتارهای مشتریان و روندهای نوظهور را تجزیه و تحلیل کنند و به اولی اجازه می‌دهند مخاطبان خود را بهتر درک کنند و تصمیم‌های تجاری بهتری بر اساس داده‌ها اتخاذ کنند.

و از آنجایی که این فرآیندها به اندازه همتایان سنتی خود از زمان و منابع دیگر استفاده نمی کنند، به کاهش بار کاری تیم های بازاریابی کمک می کنند. علاوه بر این، بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط چنین آژانس‌هایی می‌تواند برای ایجاد تبدیل، بهبود تجربیات مشتری و بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از نمونه‌هایی از هوش مصنوعی که در ابتکارات بازاریابی دیجیتال به کار می‌رود عبارتند از ربات‌های چت، قیمت‌گذاری پویا، شخصی‌سازی دقیق و یادگیری ماشینی برای پیشنهاد تبلیغات برنامه‌ای.

برخلاف آژانس بازاریابی سنتی، یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر ابزارهای مولد برای ایجاد استراتژی ها و محتوا برای کسب و کارها استفاده می کند و به کسب و کارها کمک می کند تا در منابع صرفه جویی کنند و در عین حال به خروجی های با کیفیت و موثر دسترسی داشته باشند.

ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی برای آژانس هایی که به دنبال ارائه راه حل های پیشرفته به مشتریان خود هستند ضروری شده اند. این ابزارها نه تنها کارایی را افزایش می‌دهند، بلکه بینش عمیق‌تر و استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌تر را نیز ارائه می‌کنند. در اینجا کاوشی از ابزارهای کلیدی بازاریابی هوش مصنوعی و نقش‌های حیاتی آن‌ها، که توسط مطالعات موردی مرتبط و روندهای صنعت پشتیبانی می‌شود، آورده شده است:

ابزارهای تجزیه و تحلیل و سئو مبتنی بر هوش مصنوعی:

مثال: قابلیت های هوش مصنوعی SEMrush برای SEO و تجزیه و تحلیل بازار. آژانس هایی مانند SmartSites از این ابزارها برای استراتژی های سئو مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند و آنها را قادر می سازد تا روندهای بازار را پیش بینی کرده و محتوا را به طور موثر بهینه کنند.
اهمیت: این ابزارها تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، تحلیل روند، و بینش عمیق در مورد رفتار مصرف‌کننده را ارائه می‌دهند که برای ایجاد استراتژی‌های هدفمند سئو ضروری است.

چت بات ها و خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: استفاده Influencer Marketing Hub از ChatGPT-4 برای تعامل و پشتیبانی با مشتری. این ابزار زمان پاسخگویی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تعامل مشتری را بهبود بخشیده است.
اهمیت: چت ربات‌های هوش مصنوعی پشتیبانی فوری و ۲۴ ساعته از مشتری را ارائه می‌کنند، تجربه کاربر را افزایش می‌دهند و منابع انسانی را برای کارهای پیچیده‌تر آزاد می‌کنند.

هوش مصنوعی برای ایجاد و شخصی سازی محتوا:

مثال: ابزارهایی مانند جاسپر (جارویس سابق) برای تولید محتوای خلاقانه و شخصی سازی شده در مقیاس استفاده می شود.
اهمیت: این ابزارها به ایجاد حجم زیادی از محتوای شخصی‌شده به سرعت کمک می‌کنند، که برای کمپین‌هایی که بخش‌های متنوع و پویا مشتری را هدف قرار می‌دهند، بسیار مهم است.

ابزارهای رسانه اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: رویکرد متمرکز بر تنوع Sociallyin از ابزارهای هوش مصنوعی سود می‌برد که روند رسانه‌های اجتماعی و جمعیت‌شناسی مخاطب را تجزیه و تحلیل می‌کند و اطمینان می‌دهد که محتوای آنها با مخاطبان متنوع طنین‌انداز می‌شود.
اهمیت: ابزارهای هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی به درک اولویت‌های مخاطب، بهینه‌سازی زمان‌بندی پست‌ها و شخصی‌سازی محتوا برای تعامل بهتر کمک می‌کنند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای بهینه سازی کمپین:

مثال: فناوری تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی NeoReach. این ابزار به ارزیابی اعتبار اینفلوئنسرها، اطمینان از مشارکت اینفلوئنسرهای معتبر و مؤثر کمک می کند.
اهمیت: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، آژانس‌ها را قادر می‌سازد تا نتایج کمپین را پیش‌بینی کنند، تخصیص بودجه را بهینه کنند و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.

پلتفرم های ایمیل مارکتینگ خودکار:

مطالعه موردی: استفاده WEBITMD از ابزارهای بازاریابی ایمیلی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Klaviyo برای ایجاد کمپین های ایمیل شخصی.
اهمیت: این پلتفرم‌ها تلاش‌های بازاریابی ایمیلی را خودکار و شخصی می‌کنند که منجر به نرخ تعامل و تبدیل بالاتری می‌شود.
هوش مصنوعی برای هدف گذاری تبلیغات و تبلیغات برنامه ای:

مثال: راه حل ایمنی برند مبتنی بر هوش مصنوعی Viral Nation، Viral Nation_Secure، قرار دادن تبلیغات هدفمند و ایمن را تضمین می کند.
اهمیت: هوش مصنوعی در تبلیغات به هدف گذاری دقیق، بهینه سازی هزینه تبلیغات و بهبود اثربخشی کلی تبلیغات دیجیتال کمک می کند.
سیستم های CRM پیشرفته با هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: آژانس‌ها از CRMهای تقویت‌شده هوش مصنوعی برای بینش عمیق‌تر مشتری و استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند.

اهمیت: این سیستم‌ها دید جامعی از تعاملات مشتری ارائه می‌دهند و رویکردهای بازاریابی مؤثرتر و شخصی‌شده‌تری را ممکن می‌سازند.
گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در آژانس های بازاریابی:

اتوماسیون و تعدیل محتوا: اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف تکراری را ساده می کند و به تولید محتوا کمک می کند، اگرچه برای خلاقیت و شخصی سازی به نظارت انسانی نیاز دارد.

تست تسریع شده: هوش مصنوعی آزمایش همزمان A/B چندین عنصر را قادر می‌سازد و روند شناسایی استراتژی‌های موثر را سرعت می‌بخشد.

CRM مبتنی بر هوش مصنوعی: در ترکیب با CRM، هوش مصنوعی بینش دقیقی در مورد رفتارها و ترجیحات مشتری ارائه می دهد و به توسعه استراتژی های بازاریابی هدفمند کمک می کند.

تبلیغات دیجیتالی پیشرفته: نقش هوش مصنوعی در پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتالی مانند گوگل و فیس‌بوک امکان هدف‌یابی تبلیغات مرتبط‌تر و بهبود نتایج کمپین را فراهم می‌کند.

ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی نه تنها کارایی آژانس‌های بازاریابی دیجیتال را افزایش می‌دهند، بلکه در هدایت نوآوری، شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری استراتژیک نیز نقش اساسی دارند. این ابزارها نحوه درک و تعامل آژانس ها با مخاطبان خود را تغییر می دهند و منجر به کمپین های بازاریابی موفق تر و تأثیرگذارتر می شوند. با توجه به اینکه ۶۱٫۴ درصد از بازاریابان در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند و ۵۴٫۵ درصد پتانسیل آن را برای تقویت تلاش های بازاریابی به رسمیت می شناسند، ادغام هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی به طور فزاینده ای برای رقابتی ماندن در چشم انداز دیجیتال ضروری می شود.

ادامه مطلب

اخبار

۱۰ بهترین آژانس بازاریابی هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ – قسمت دوم

منتشر شده

در

بازاریابی اینترنتی- بازاریابی-روانی-اصول-بازاریابی-موفق-تکنیک-های-بازاریابی-تبلیغات-و-بازاریابی-اخبار-چاپ-و-تبلیغات-اخبار-تبلیغات

آیا ما برای آینده ای آماده هستیم که هوش مصنوعی مشتریان شما را بهتر از شما بشناسد؟ طلوع هوش مصنوعی در بازاریابی فقط نزدیک نیست. در حال حاضر اینجاست به طور گسترده ای به دست آورده است و پیش بینی می شود روشی را که کسب و کارها و بازاریابان به بازاریابی روی می آورند تغییر دهد. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی در سال‌های آینده رشد کند و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۸ به یک بازار ۱۰۷.۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.

TL;DR: دلایل کلیدی که به آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی نیاز دارید؟

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: هوش مصنوعی روند بازار را پیش بینی می کند و ROI را بهینه می کند.
شخصی‌سازی: کمپین‌ها را بر اساس ترجیحات فردی تنظیم می‌کند و تعامل را افزایش می‌دهد.
کارایی و اتوماسیون: صرفه جویی در زمان، تمرکز بر بازاریابی استراتژیک.
بینش مشتری و CRM: درک عمیق مشتری را ارائه می دهد و روابط را تقویت می کند.
تبلیغات و محتوا بهینه شده: تبلیغات و محتوای مرتبط و تاثیرگذار را تضمین می کند.
علاوه بر این، ۸۲ درصد از بازاریابان فکر می‌کنند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نقش مهمی در شکل‌دهی مسیر بازاریابی دارند. کاربردهای متداول هوش مصنوعی در بازاریابی شامل کمک به کسب و کارها در شناسایی مشتریان بالقوه و بهبود اثربخشی کمپین هایشان است.

۶٫ GumGum

GumGum راه حل های هوش زمینه ای را ارائه می دهد که برای ارائه کمپین های تبلیغاتی خلاقانه با مکان استراتژیک طراحی شده اند. این کمپین‌های تبلیغاتی برای کمک به کسب‌وکارها در به دست آوردن تصویر بهتر از نام تجاری، ایجاد تعامل و ترویج یادآوری نام تجاری طراحی شده‌اند.

GumGum از یک فناوری بینایی کامپیوتری اختصاصی به نام Verity استفاده می کند که از هوش مصنوعی برای اسکن متن، تصاویر و سایر اشکال محتوا در چندین پلتفرم استفاده می کند. سپس از داده های جمع آوری شده استفاده می کند تا تبلیغات مرتبط با زمینه را در مکان مناسب در زمان مناسب قرار دهد. طبق وب‌سایت GumGum، Verity برای شناسایی «مجموعه کامل سیگنال‌های متنی» طراحی شده است. این فناوری همچنین دارای اعتبار در سطح محتوای MRC است، به این معنی که می تواند همه سیگنال های موجود را در نظر بگیرد، نه فقط سیگنال های متنی.

علاوه بر این، با Verity for Video، برندها می توانند ارزش بیشتری از کمپین های ویدیویی خود دریافت کنند. این ویژگی یک مجموعه داده جامع، از جمله ابرداده عنوان و توضیحات و تجزیه و تحلیل فریم ویدیو را در نظر می گیرد تا KPIها را مانند طرز فکر مصرف کننده و مطلوبیت ایجاد کند. از آنجایی که می‌تواند کمپین‌ها را در سطح ویدیو هدف قرار دهد، برندها می‌توانند تأثیرات خود را به حداکثر برسانند و فرصت‌های بیشتری را برای مقیاس‌بندی کمپین‌های خود کشف کنند.

۷٫ Quantcast

Quantcast از هوش مصنوعی برای ارائه تبلیغات در زمان واقعی و بینش مخاطبان استفاده می کند. این یک هوش مصنوعی و موتور یادگیری ماشینی به نام Ara دارد که می‌تواند از پایگاه داده‌ای از یک تریلیون سیگنال آنلاین پرس و جو کند و به کاربران بینش‌های دقیق تعاملی ارائه دهد. آرای Quantcast همچنین می‌تواند هزاران مدل پیش‌بینی‌کننده را در هر ثانیه یک میلیون بار به دست آورد و به شما بینش‌های بی‌درنگ درباره رفتار مصرف‌کننده ارائه دهد. علاوه بر این، می تواند ۱۰۰۰۰ متغیر را در هر دقیقه به روز کند و به شما امکان می دهد بهترین نتایج ممکن را برای کمپین های خود کشف کنید.

علاوه بر آرا، Quantcast همچنین Q را توسعه داد، یک پلت فرم رفتار مخاطب که برای ناشران طراحی شده است. با Q، ناشران می‌توانند مخاطبان دقیق را شناسایی کنند، داده‌های دقیق و به‌روز شده را به‌طور منظم دریافت کنند، و الگوهای بیش از صد میلیون مقصد وب و تلفن همراه را در روز تشخیص دهند. جدای از ناشران، Quantcast همچنین راه حل های هوشمندی را برای برندها، صنایع و آژانس ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، آژانس‌های دیگر می‌توانند از پلتفرم Quantcast برای اعمال داده‌های شخص اول مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد در مقیاس استفاده کنند.

۸٫ Appier

Appier که در تایپه، تایوان تأسیس شد، یک شرکت SaaS است که در ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل ابتکارات بازاریابی کامل هوشمندانه‌تر تخصص دارد. چندین راه حل برای صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، خرده فروشی و بازی ارائه می دهد. برخی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی Appier عبارتند از:

AIQUA – این یک پلتفرم شخصی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های مشتری را برای همه کانال‌های بازاریابی خود ایجاد کنید.
AIXON – طراحی شده برای تقویت جذب کاربر، AIXON به شما امکان می دهد به اطلاعات جامع مخاطب دسترسی داشته باشید و عملکرد تبلیغات را بهینه کنید.
AIRIS – این راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می دهد با استفاده از داده های شخص اول، دیدی جامع از مشتریان خود داشته باشید. همچنین شما را قادر می سازد تا داده های بلادرنگ را تجسم کنید و آن ها را به تصاویری جذاب تبدیل کنید.
AIDEAL – AIDEAL یک بهینه‌ساز تبدیل است که قادر است رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی کند تا تبدیل‌های بیشتر و خریدهای فوری را افزایش دهد.
AIXPERT – AIXPERT برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملیات کمپین طراحی شده است. با استفاده از آن، می توانید کمپین ها و هدف گیری مخاطبان را خودکار کنید.

۹٫ Heuritech

Heuritech با تأکید بر صنایع لوکس، تجارت الکترونیک، مد و خرده‌فروشی، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به برندها برای کسب بینش‌های بازار، تشخیص رفتارهای مصرف‌کننده در بخش‌های مختلف و بهینه‌سازی استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و از هوش مصنوعی برای ارائه بینش و تجزیه و تحلیل مستقیم از مصرف کننده به کاربران استفاده می کند. در حال حاضر دارای دو پلتفرم است:

بینش بازار – این میلیون ها تصویر را برای جمع آوری داده های کمی تجزیه و تحلیل می کند. با استفاده از این پلت فرم، برندها می توانند رشد دید عناصر مختلف مد مانند رنگ ها، چاپ ها و پارچه ها را برای فصول مختلف مد پیش بینی کنند.
بینش محصول – این بینش با استفاده از داده های مشتری برای تعیین پذیرش مصرف کننده از محصولات شما ارائه می دهد. همچنین عملکرد محصول شما، از جمله قابل مشاهده بودن و مطلوبیت آن، در برابر عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل می کند.

۱۰٫ Cognitiv

Cognitiv یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی است که بر بهینه سازی تبلیغات تمرکز دارد. Cognitiv با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای بازاریابی، به بازاریابان کمک می‌کند تا رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند، عملکرد بازاریابی کامل را بهبود بخشند، و تجربیات متنی و شخصی‌تر را برای مخاطبان خود ایجاد کنند. علاوه بر این ویژگی‌ها، Cognitiv راه‌حل‌ها و محصولات دیگری نیز دارد که با بهینه‌سازی هزینه‌های رسانه‌ای، استفاده از داده‌های شخص اول، کشف بخش‌های مخاطب، تأثیرگذاری بر مسیر خرید مشتریان و موارد دیگر، به شما کمک می‌کند تا آینده کسب‌وکارتان را حفظ کنید.

پلتفرم بازاریابی هوش مصنوعی NeuralMind به شما امکان می دهد ROI را به دقت اندازه گیری کنید و فرآیندهای تصمیم گیری مبتنی بر داده را بهبود بخشید. همچنین برای پیش‌بینی اقدامات مصرف‌کننده، ایجاد تبدیل و افزایش ارزش طول عمر مشتری با استفاده از مجموعه داده‌های مختلف، از جمله داده‌های شخص اول، اطلاعات متنی، و داده‌های سفر کاربر طراحی شده است.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین