با ما همراه باشید

تبلیغات

تبلیغات هوشمند

منتشر شده

در

آمار مدیریت کسب و کار، برند - بازاریابی فروش ، مدیریت، تبلیغات، چاپ و تبلیغات آنلاین

به زودي در مراکز خريد، فروشگاهها و مطبها، تبليغات متناسب با سليقه مشتريان پخش خواهد شد. امروزه ميتوان دوربينهاي کوچکي را درون صفحه نمايشگر جا داد و يا در اطراف آن پنهان کرد. اين دوربينها ميتوانند کساني را که به نمايشگر نگاه ميکنند، تشخيص دهند و طول مدت نگاهکردنشان را پيگيري کنند.

سازندگان اين سيستمهاي پيگيرنده ميگويند نرم افزارشان ميتواند جنس، سن تقريبي و در برخي موارد نژاد تماشاگر را تشخيص دهد و متناسب با آن، نوع تبليغي را که پخش ميشود، تغيير دهد. يعني تبليغات مربوط به ريشتراش براي مردان، تبليغات مربوط به لوازم آرايشي براي زنان و تبليغات بازيهاي کامپيوتري براي نوجوانان!

حتي اگر تبليغات بر اساس تماشاگر تغيير نکند، اين فناوري با ايجاد توانايي تشخيص آماري تماشاگران، براي سازندگان تبليغات بسيار طلايي است، کساني که ميخواهند بدانند تا چه حد در ساخت تبليغ و جذب تماشاگر موفق بودهاند.

در حالي که از اين فناوري فعلا به طور محدود استفاده ميشود، تحليلگران صنعت تبليغات ميگويند اين سيستم بالاخره توانسته انتظاراتي را که از آن ميرود، برآورده کند. توليدکنندگان فناوري پيگيرنده ميگويند سيستمشان ميتواند جنسيت را با دقت ۸۵ تا ۹۰ درصد تشخيص دهد. دقت ساير سنجشها نيز در حال ارتقا است.

اين فناوري، فيلم علمي- تخيلي «گزارش اقليت» را تداعي ميکند که در آن، قهرمان فيلم (با بازي تام کروز) وارد فروشگاهي ميشود و صفحه تبليغات، او را به اسم صدا ميکند و از او دعوت ميکند که از چند بخش فروشگاه ديدن کند. در آن فيلم، اسکنرهاي شبکيهاي افراد را شناسايي ميکنند و متناسب با اطلاعات ذخيره شده در مرکز، تبليغات را پخش ميکنند؛ اما فناوري تبليغاتي امروز قرار نيست تا اين حد پيش رود. اين نرمافزار نميتواند افراد را شناسايي کند، بلکه خيلي ساده آنها را بر اساس ظاهرشان طبقهبندي ميکند.

تبليغات؛ کنترل فعال تجارت

ويکي رابنو، مدير دفتر سنجش تامپا و از مديران توليد اين فناوري، ميگويد:
«ممکن است نمايشگري براي گروهي از مردان تبليغ موتورسيکلت را پخش کند؛ اما وقتي زنان و کودکان به اين گروه اضافه شوند، تبليغ مينيون را پخش ميکند. اين کنترل فعال تجارت است. شما با تبليغات هوشمند، مردم را هدف قرار ميدهيد.»

صنعت پيگيرنده بسيار نوپاست و هنوز بر سر چگونگي ارجاع به آن، توافق وجود ندارد. برخي آن را چهره خوان، چهره شمار، پيگير نگاه يا به صورت کليتر، سنجش مخاطب بر اساس چهره مينامند.

جک ساليوان، مشاور تبليغاتي و از مديران ارشد استارکام آمريکا در شيکاگو ميگويد:
«هر چه ناميده شود، سازندگان تبليغات بالاخره آمادهاند تا آن را امتحان کنند. فکر ميکنم تا آخر امسال شاهد استقبال زياد از آن، در ۱۰ مرکز خريد برتر ايالات متحده خواهيد بود.»

پيگيري چهره ممکن است افراد را ياد «برادر بزرگتر» بياندازد (منظور، ساختارهاي نظارتي و امنيتي دولتي است)؛ بنابراين سازندگان آن در تلاشند تا بتوانند اطمينان ايجاد کنند.
وقتي سيستم از کسي که در حال تماشاي نمايشگر است، تصوير ميگيرد، يک کامپيوتر فورا آنرا تحليل ميکند. سازندگان سيستم اصرار دارند که هيچ چيز هرگز ذخيره نميشود و هيچ اطلاعات هويتي با تصوير مربوط نميشود. آنان ميگويند که اين سيستم نسبت به دوربينهاي نظارتي که همه چيز را ضبط ميکنند، کمتر در حريم خصوصي افراد سرک ميکشد.

«ما به بدي بقيه نيستيم» معني ندارد!

اما اين ايده هنوز هم لي تيان را نگران ميکند. وي از وکلاي ارشد يک گروه آزادي شهروندي به نام بنياد مرز الکترونيک، در سانفرانسيسکو است.
او ميگويد:«اين کافي نيست که بگويند سيستم ما به بدي سيستمهاي ديگر نيست».
از نظر او، دوربينهايي که افراد را بررسي کنند، به نوعي در نابودي تدريجي حريم خصوصي مردم نقش دارند.

هارلي گيجر، يک وکيل مدافع حريم خصوصي نيز به استفاده از اين سيستم بدون اطلاع مشتريان اعتراض دارد.
اين مشاور مرکز دموکراسي و فناوري در شهر واشنگتن ميگويد:
«سازندگان تبليغات بايد به مشتريان بگويند که چه جزئياتي را و به چه منظوري جمعآوري ميکنند. با توسعه اين فناوري، حالا و يا در آيندهاي نزديک، بايد حفاظت از حريم خصوصي را در نظر بگيريم. اگر از همين مراحل اوليه آن را ايجاد نکنيم، در آينده، ايجاد آن براي سيستم ساخته شده، بسيار مشکل خواهد بود.»

تبليغات متناسب چیست و پيگير چهره چگونه کار ميکند؟

به طور کلي، سيستمهاي پيگيري به اين صورت کار ميکنند: حسگر يا دوربين که درون يا در اطراف نمايشگر نصب شده، با جمعآوري شکلها، رنگها و سرعت نسبي حرکت، چهره تماشاگران را تشخيص ميدهد. ايده آن شبيه همان روشي است که دوربينهاي خودکار امروزي تشخيص ميدهند که آيا چهرهها در تصوير واضح شده يا خير.

وقتي اين سيستم روي چهرهاي متمرکز ميشود، آن را با شکلها و الگوهايي که از قبل در بانک اطلاعاتي با عنوان زنانه يا مردانه ذخيره شده، مقايسه ميکند. اينچنين جنسيت فرد را فورا حدس ميزند.
پائولو پراندوني، مدير علمي کوييوي، يک شرکت فرانسوي که در فناوري پيگيرنده چهره نقش دارد، ميگويد: «به نظر ميرسد که مهمترين ويژگيها براي تشخيص جنسيت، استخوان گونه، پر بودن لبها و فاصله بين ابروها است.»

توانايي اين سيستم در تشخيص جنسيت بسيار پيشرفت کرده، اما هنوز با تشخيص سن مشکل دارد. نرمافزار تنها ميتواند سن افراد را در بازههاي بسيار گسترده تشخيص دهد، مثلا نوجوان، جوان، ميانسال و بالاتر. علاوه بر آن، تقاضاهايي نيز براي تبليغات متناسب با نژادهاي گوناگون مطرح شده؛ اما مشکلات در تشخيص نژادي بسيار بيشتر از تشخيص سن و بازه سني است.

وقتی در تبليغات می گوییم: حتي ۷۰ درصد هم خوب است

پراندوني نسخه محدودي از نرم افزار کوييوي را براي آسوشيتدپرس تهيه کرد که از وبکم معمولي براي رساندن تصوير به يک کامپيوتر استفاده ميکند. اين نسخه آزمايشي صرفا ميتواند با استفاده از کدهاي مرتبط با رنگ براي تمايز چهره زن و مرد، جنسيت را تشخيص دهد. حجم نمونه براي معناداري آماري بسيار کم بود، اما دقت آن بين ۸۰ تا ۹۰ درصد بود.

به گفته دوبرا ميچل، استاد روانشناسي مشتري در دانشگاه ويسکانسين مديسون، اين رقم نشان ميدهد که اين سيستم به اندازه ساير سيستمها دقيق است. حتي مغز انسان هم نميتواند جنس، سن و نژاد را هميشه بهدرستي تشخيص دهد. وي که در دانشکده تجارت ويسکانسين تدريس ميکند، ميگويد: «اگر حتي نتيجه دقت اين سيستم به ۷۰ درصد هم برسد، باز به شما اطلاعات ارزشمندي ميدهد.»

بيل کچام، مدير بازاريابي شرکت شبکههاي ادسپيس نيز باور دارد اين اطلاعات به طور يقين ارزشمندند. شرکت وي در نيويورک، براي ۱۴۰۰ نمايشگر واقع در ۱۰۵ مرکز خريد در سراسر کشور تبليغات ويديويي ميفروشد.

وي ميگويد:
«ادسپيس در حال آزمايش ۶ سيستم ترومديا در مراکز خريد وينستونسالم، ان. سي. ، پيتسبورگ و خيابان لوييس است. کيوسکها روزانه ليستي از ۱۰ فروش اول مرکز خريد را در کنار تبليغاتي که اغلب از استوديوها و شبکه تلويزيوني ميآيند، نشان ميدهند.

«يک ويديوي ۱۵ ثانيهاي که در شبکه ملي ادسپيس تکرار شود، ماهانه ۷۶۵هزار دلار هزينه برميدارد. به همين دليل، سازندگان تبليغات شديدا در انتظار اطلاعات در مورد کساني هستند که اين تبليغات را تماشا ميکنند، همان اطلاعاتي که حالا سيستم پيگيرنده چهره ميتواند فراهم کند.»

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین