با ما همراه باشید

اخبار

اسرار رنگ

منتشر شده

در

اسرار رنگ - مدیریت رنگ - رنگ های مخالف - گرافیک و رنگ - رنگ چاپی - رنگ و طراحی - اخبار چاپ- اخبار تبلیغات- پایگاه خبری صنعت پنجم

زاويه‌ي ديد، يكي از موضوعات مهم در نمايشگرهاي LCD است چون مي‌تواند مستقيما بر دقت نمايش تصوير تاثير بگذارد. با گسترش فناوري، زاويه‌ي ديد نمايشگرهاي LCD به تدريج اهميت خود را از دست مي‌دهد. يافتن يك نمايشگرLCD كه زاويه‌ي ديد آن حداقل ۱۲۰۰ نيست، عجيب به نظر مي‌رسد. اين زاويه كمي بيشتر از اندازه‌ي مورد نياز براي كار بر روي تصاويرتان است. ما تقريبا در نقطه‌اي هستيم كه با نمايشگرهاي

پيشرفته‌تر LCD،‌شما حتي نياز نداريد تا زاويه‌ي ديد را كنترل نماييد.
هنگامي كه صحبت از مديريت رنگ مي‌شود، دقت رنگ به يك موضوع مهم تبديل مي‌گردد. اگر نمايشگر نتواند دامنه‌ي كاملي از رنگ‌ها را به نمايش گذارد، شما در رسيدن به نتايج دقيق، راه دشواري در پيش داريد.

خوشبختانه، بيشتر نمايشگرهاي LCD، دقت رنگ فوق‌العاده‌اي ارائه مي‌دهند كه بسيار نزديك به قابليت نمايشگرهاي CRT است.

نسبت كنتراست، مهم‌ترين عاملي است كه نمايشگرهاي LCD را تحت تاثير قرار مي‌دهد. نسبت كنتراست نسبتا پايين، باعث از بين رفتن جزئيات در سايه‌ها مي‌شود. اين مسئله،‌بر دقت رنگ‌ها تاثيري ندارد، اما نمي‌توان از تاثير آن بر دقت كل تصوير چشم‌پوشي كرد. اگر نسبت كنتراست به اندازه‌ي كافي بالا نباشد، جزئياتي كه در فضاهاي تيره‌تر تصوير وجود دارند، بر روي نمايشگر به نمايش در نخواهند آمد.

اين مسئله باعث مي‌شود تا بين آنچه كه شما بر روي نمايشگر مي‌بينيد و آنچه كه در تصوير چاپي نهايي حاصل مي‌شود،‌ تفاوت‌هايي وجود داشته باشد.

براي دستيابي‌ به بهترين نتايج در يك جريان مديريت شده‌ي رنگ، شما نياز خواهيد داشت تا براي كار بر روي تصاويرتان، از بهترين نمايشگر ممكن استفاده كنيد. در فصل‌هاي بعد،‌ مشخصات نمايشگرهاي LCD و CRT را مورد بازبيني قرار خواهيم داد تا شما بدانيد كه هنگام خريد يك نمايشگر جديد، چه نكاتي حائز اهميت هستند.

انتخاب يك نمايشگر CRT

اگر شما مي‌خواهيد يك نمايشگر CRT انتخاب كنيد تا نمايشگرهاي جديد با قيمت پايين‌تر به كيفيت مطلوب‌تر برسند، اطمينان حاصل نماييد كه با استفاده از نمايشگر مورد نظر، نيازهاي شما مرتفع خواهند شد. با آن كه نمايشگرهاي قديمي براي عكاساني كه در تاريكخانه‌ي ديجيتالي كار مي‌كنند، مزيت‌هايي دارند، اما اين بدان معنا نيست كه شما مي‌توانيد ويژگي‌هاي نمايشگري را كه خريداري مي‌كنيد، ناديده بگيريد.

خوشبختانه نمايشگرهاي CRT، دقيقا مطابق با فناوري جديد نيستند،‌ در نتيجه قيمت آنها معقول‌تر است. در واقع، درصد نسبتا بالايي از نمايشگرهاي قديمي قادرند به خوبي نيازهاي تاريكخانه‌ي ديجيتال شما را فراهم ‌آورند. شما تنها بايد هنگام خريد يك نمايشگر جديد، ويژگي‌هاي كليدي را مد نظر قرار دهيد (شكل ۳-۳ را ببينيد).

اندازه

در نمايشگرهاي CRT، نيازي نيست كه شما نگران اين موضوع باشيد كه نمايشگرتان خيلي بزرگ باشد. البته فضاي موجود روي ميز ممكن است متناقض با اين گفته باشد. با اين حال معمولا كيفيت تصوير با بزرگ‌تر شدن صفحه نمايش CRT، كاهش نمي‌يابد. اما همان‌طور كه در بخش‌هاي بعد توضيح داده خواهد شد، نمايشگرهاي LCD چندان نسبت به اين مسئله انعطاف‌پذير نيستند. در نمايشگرهاي CRT، هر چه اندازه بزرگتر باشد، بهتر است. البته، اگر فضا محدود باشد و شما بخواهيد نزديك صفحه نمايش بنشينيد، احتمالا مي‌خواهيد صفحه نمايش كوچكتري انتخاب نماييد.

به طور كلي، من نمايشگر ۱۷ اينچ را اندازه‌ي حداقل براي استفاده در تصويرسازي ديجيتال در نظر مي‌گيرم. اين اندازه براي انجام كار مناسب است اما به نظر مي‌رسد كمي براي فتوشاپ محدود باشد. يك نمايشگر ۱۹ اينچ هم از نظر اندازه و هم از نظر قيمت، مقرون به صرفه است و نقطه‌ي آغاز فوق‌العاده‌اي است. اگر شما فضا و بودجه‌ي كافي در اختيار داريد، يك نمايشگر ۲۱ اينچ، فضاي گسترده‌تري براي شما فراهم مي‌آورد.

به خاطر داشته باشيد راه‌هايي وجود دارند كه مي‌توان به كمك آنها از دو يا چند نمايشگر استفاده كرد. اين راه‌ها مي‌توانند براي استفاده در تاريكخانه‌ي ديجيتال فوق‌العاده باشند. در فتوشاپ، شما مي‌توانيد تمامي پالت‌ها را روي يك نمايشگر دوم بگذاريد و نمايشگر بزرگ اوليه را به تصوير در اندازه‌ي تمام صفحه اختصاص دهيد.

درجه‌ي نقطه

درجه‌ي نقطه، اندازه‌ي فاصله‌ي موجود ميان پيكسل‌هاي هم‌رنگ است (به ياد داشته باشيد كه هر پيكسل، تركيبي از سه پيكسل قرمز، سبز و آبي است) درجه‌ي نقطه در مقياس ميلي‌متر اندازه‌گيري مي‌شود و هر چه اين رقم پايين‌تر باشد، تصوير موجدارتر است. معمولا در يك نمايشگر CRT، درجه‌ي نقطه كمتر از ۲۵/۰ ميلي‌متر است.

پشتيباني از وضوح تصوير

هنگامي كه صحبت از نمايش تصوير در وضوح‌هاي [رزولوشن] مختلف مي‌شود، نمايشگرهاي CRT انعطاف‌پذيرترند و همانند نمايشگرهاي LCD، لازم نيست كه براي دستيابي به بهترين كيفيت، يك وضوح تصوير «بهينه» داشته باشند. به دليل انعطاف‌پذيري نمايشگرهاي CRT، نيازي نيست شما وضوح تصوير خاصي را در نظر بگيريد كه با اين صفحه نمايش‌ها تنظيم شده است.

بيشتر نمايشگرهاي CRT كه هم‌اكنون در بازار موجود هستند نيز از وضوح تصويرهاي فوق‌العاده بالا پشتيباني مي‌كنند. در واقع، بيشتر اين وضوح تصويرها فوق‌العاده بالا هستند، در نتيجه بيشتر كاربران نمي‌خواهند از آنها استفاده كنند. چون به دليل اندازه‌ي كوچك‌تر اجسام بر روي صفحه نمايش، چشم سخت‌تر مي‌تواند آنها را تشخيص دهد، تنظيم وضوح تصوير بهينه، بر حسب اندازه‌ي نمايشگر متفاوت خواهد بود.

براي نمايشگرهاي تا حدود ۱۷ اينچ، ماكسيمم وضوح تصوير اغلب كاربران، ۱۰۲۴×۷۶۸ است. براي نمايشگرهاي ۲۰ اينچ، معمولا وضوح تصوير ۱۲۸۰×۱۰۲۴ ترجيح داده مي‌شود.

براي صفحه نمايش‌هاي بزرگ‌تر از ۲۰ اينچ، من ترجيح‌ مي‌دهم معمولا با وضوح تصوير تقريبا ماكسيمم ۱۶۰۰×۱۲۰۰ كار كنم (شكل ۴-۳ را ببينيد).

نرخ تجديد تصوير

چشمك‌زدن تصوير در صفحه نمايش، به شدت آزاردهنده است. خوشبختانه، بيشتر نمايشگرهاي متداول CRT، نرخ تجديد تصوير مناسبي دارند تا از ايجاد چشمك جلوگيري به عمل آيد. به دنبال نمايشگري باشيد كه از يك نرخ تجديد تصوير در حدود ۸۵ هرتز براي وضوح تصوير مورد استفاده‌ي شما پشتيباني مي‌كند.

سطح صاف

اشتباه نكنيد: اينجا مدنظر صفحه نمايش‌هاي LCD نيست. در تبليغات نمايشگرهاي ‍CRT، مي‌شنويم كه از اصطلاح «صفحه نمايش تخت يا مسطح» استفاده مي‌شود. اين اصطلاح، اشاره به نبود انحنا در شيشه‌ي قسمت جلوي نمايشگر دارد. بيشتر نمايشگرها، از يك لوله با سطحي استفاده مي‌كنند كه قسمت جلوي آن انحنا دارد. يك نمايشگر مسطح CRT، تصويري توليد مي‌كند كه از نظر هندسي دقيق‌تر و در نتيجه چشم‌نوازتر است. در اينجا، نور خيره‌كننده‌ي كمتري نيز مستقيما از نمايشگر مي‌تابد.

كنترل‌هاي رنگ

براي دستيابي به بهترين نتايج هنگام انطباق و تنظيم صفحه نمايش CRT، نمايشگر بايد قدرت انطباق و تنظيم رنگ را فراهم آورد. اين امکان سه پرتوافكن الكتروني (قرمز، سبز و آبي) را كنترل مي‌كند. براي خلق تصويري كه شما مي‌بينيد، از اين سه پرتو استفاده مي‌شود (شکل ۵-۳ را ببينيد). اين تنظيمات به شما اجازه مي‌دهند تا قبل از خلق يك پروفايل نمايشگر، صفحه نمايش خود را به دقت تنظيم نماييد.

بدين ترتيب نمايشگر تا آنجا كه امكان دارد دقيق است و تنها به اندك تنظيمات مختصر در پروفايل نياز دارد. اين گزينه، چندان مهم شمرده نمي‌شود اما از بعضي جهات، حائز اهميت است. خوشبختانه، بسياري از نمايشگرهاي كنوني اين قابليت را دارند، در نتيجه پيدا كردن مدلي كه كنترل‌هاي رنگ را در خود جاي دهد و قادر باشد نيازهاي شما پاسخ دهد، نبايد چندان دشوار باشد.

انتخاب يك نمايشگر LCD
با آن كه نمايشگرهاي LCD معايبي دارند كه از آن جمله مي‌توان به اشباع رنگ كاهش يافته و از بين رفتن جزئيات در نواحي سايه‌دار كرد، به روشي موثر مي‌توان از يك صفحه نمايش LCD در تاريكخانه‌ي ديجيتال استفاده نمود. خريد يك نمايشگر LCD نيازمند آن است كه شما مشخصات و ويژگي‌هاي مهم را درك كنيد و بدانيد كه به دنبال چه هستيد (شكل ۶-۳ را ببينيد).

روشني

در عمل، نمايشگرهاي LCD، روشن‌تر از آن چه لازم است، به نظر مي‌رسند. اين امر نيازمند آن است كه در فرآيند انطباق، تنظيماتي انجام پذيرد. شدت نور و روشني معمولا در مقياس شمع [واحد شدت نور] در متر مربع (cd/m2) اندازه‌گيري مي‌شود و دامنه‌ي روشني بيشتر نمايشگرهاي LCD بين ۱۷۰ تا cd/m2 300 است. به طور كلي، شما به صفحه نمايشي نياز داريد كه ميزان روشني و درخشندگي آن بين cd/m2 250 يا بالاتر است.

وضوح تصوير

معمولا شما نمايشگري مي‌خواهيد كه از بالاترين وضوح تصوير ممكن پشتيباني كند. بدين ترتيب مي‌توانيد در يك صفحه نمايش، جزئيات بيشتري از تصويرتان را مشاهده نماييد. با اين حال، مهم است تا در نمايشگرهاي LCD، وضوح تصوير ماكسيمم با اندازه‌ي نمايشگر مورد نظرتان هماهنگ باشد. نمايش بر روي يك نمايشگر LCD، در وضوح تصوير اصلي براي آن نوع نمايش، فوق‌العاده به نظر مي‌رسد. اگر شما يك نمايشگر LCD با وضوح تصوير اصلي بالا بگيريد و سپس آن را بر روي وضوح تصوير پايين‌تر تنظيم كنيد، كيفيت تصوير فوق‌العاده‌اي نخواهيد داشت.

من معمولا براي نمايشگرهاي تا حدود ۱۵ اينچ، وضوح تصوير ۷۶۸×۱۰۲۴ را پيشنهاد مي‌كنم. براي صفحه نمايش‌هاي بيشتر از ۱۷ اينچ، وضوح تصوير ۱۰۲۴×۱۲۸۰ يا بيشتر معمولا بهترين است. براي صفحه نمايش‌هاي در حدود ۲۰ اينچ، ممكن است وضوح ۱۲۰۰×۱۶۰۰ بهترين گزينه باشد چون اين امكان را براي شما فراهم مي‌آورد كه به آساني متون ريز را بخوانيد. البته، شما مي‌توانيد بزرگ‌نمايي متن نيز را افزايش دهيد تا بر اين مشكل فائق آييد.

نسبت كنتراست

نسبت كنتراست دامنه‌ي تن‌ها را از رنگ سياه مطلق تا رنگ سفيد مطلق قابل نمايش مشخص مي‌كند. هر چه قدر نسبت كنتراست بالاتر باشد، نمايشگر مي‌تواند تن‌هاي بيشتري به نمايش گذارد و درجه‌بندي‌ها در رنگ و تن، دقيق‌تر و ظريف‌تر است. در نسبت كنتراست پايين، جزئيات در سايه‌ها به خوبي به نمايش در‌نمي‌آيند به گونه‌اي كه شما نمي‌توانيد تمامي جزئيات موجود در فايل تصويري را ببينيد.

نسبت كنتراست ۳۵۰:۱ به عنوان نسبت كنتراست حداقل در نظر گرفته مي‌شود. بيشتر صفحه نمايش‌هاي متداول LCD، نسبت كنتراست ۴۰۰:۱ دارند. بالاترين نسبت در حدود ۵۰۰:۱ است (در زمان نگارش اين كتاب). نسبت كنتراست،‌ مقوله‌اي است كه همچنان در فناوري LCD رو به پيشرفت است. در حال حاضر، هر روز بايد به دنبال بالاترين نسبت كنتراست باشيم.

تراكم پيكسلي

در نمايشگرهاي CRT، تراكم نقاط، مقايس مهمي براي سنجش كيفيت كلي تصوير است. در نمايشگرهاي LCD، از اين موضوع به عنوان «تراكم پيكسلي» ياد مي‌شود. اين موضوع،‌ هر چند به روشي غيرمستقيم، حائز اهميت است. مهم‌ترين عواملي كه بر شفافيت و صافي يك صفحه نمايش LCD تاثيرگذارند، وضوح تصوير اصلي نسبت به اندازه‌ي صفحه نمايش است.

تراكم پيكسلي راهي براي بيان و توضيح اين مطلب است اما مقايسه‌ي ساده‌ي تراكم پيكسل‌ها، دقيق‌ترين راه براي مشخص كردن كيفيت كلي صفحه نمايش نيست. اما همچنان بايد به اين موضوع توجه كرد. شما احتمالا به دنبال يك نمايشگر LCD هستيد كه تراكم پيكسلي آن زير ۲۸/۰ ميلي‌متر است.

زمان واكنش پيكسلي (Pixel Response Time)

زمان واكنش پيكسلي به سرعتي اشاره دارد كه در آن صفحه نمايش مي‌تواند خود را با اطلاعات جديد هماهنگ سازد و يا به اصطلاح آپديت شود.
اين مسئله براي تصاويري كه روي نمايشگر LCD به نمايش در مي‌آيند، چندان مهم شمرده نمي‌شود. هر چقدر زمان واكنش پيكسلي سريع‌تر باشد،‌ صفحه نمايش مي‌تواند با سرعت بالاتري اطلاعات جديد را تجديد نمايد. اين بدان معناست كه هنگام حركت موس بر روي صفحه نمايش، احتمال ناپديد شدن آن كمتر است.

بسياري از سازندگان فراموش مي‌كنند كه بايد زمان واكنش پيكسلي را در ويژگي‌هاي محصولات خود بگنجانند. زماني كه توانستيد به مشخصات و ويژگي‌هاي كلي دست يابيد، به دنبال زمان واكنش پيكسلي ۳۰ هزارم ثانيه يا پايين‌تر باشيد.

اندازه‌ي صفحه نمايش

هنگام خريد يك صفحه نمايش LCD، بزرگتر بودن صفحه نمايش لزوما به معناي بهتر بودن آن نيست. با آن كه صفحه نمايش بزرگتر، فضاي نمايش بزرگتري در اختيار شما قرار مي‌دهد،‌ اما ممكن است از كيفيت تصوير بكاهد. يك نمايشگر كوچكتر، با استفاده از همان وضوح تصوير، پيكسل‌هاي كوچكتري را به كار مي‌گيرد و اين موضوع باعث مي‌شود كه تصوير بالا رود.

اگر شما همان وضوح تصوير را در يك نمايشگر بزرگتر به كار گيريد،‌ پيكسل‌ها بزرگتر خواهند بود كه اين موضوع باعث شطرنجي‌ شدن صفحه نمايش مي‌شود. به خاطر داشته باشيد كه هر نمايشگر LCD،‌ تنظيمات وضوح تصوير مطلوب براي آن نوع نمايش دارد كه به كمك آن قادر است بهترين كيفيت را فراهم آورد.

زاويه‌ي ديد

زاويه‌ي ديد، يكي از مهم‌ترين عواملي است كه هنگام خريد يك نمايش LCD بايد به آن توجه نماييد. خوشبختانه، بيشتر نمايشگرهاي جديد LCD در اين زمينه با پيشرفت‌هاي بسياري رو به رو شده‌اند.

اگر زاويه‌ي ديد پايين باشد، با تغيير مكان خود نسبت به صفحه نمايش خواهيد ديد كه رنگ و درخشاني صفحه نمايش به ميزان قابل توجهي تفاوت پيدا مي‌كند (شكل ۷-۳ را ببينيد). هنگام خريد يك نمايشگر LCD، به دنبال صفحه نمايشي باشيد كه زاويه‌ي ديد آن ۱۲۰ درجه و يا بالاتر از ۱۶۰ درجه (ايده‌آل) باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

اخبار

Aptar Closures به دنبال محافظت از محصول در حین حمل و نقل است

منتشر شده

در

Aptar Closures به دنبال محافظت از محصول در حین حمل و نقل است

صفحه دیسک تجارت الکترونیک از Aptar Closures به دنبال محافظت از محصول در حین حمل و نقل است
Aptar Closures قفل دیسک الکترونیکی تک جزئی و قابل بازیافت خود را برای کاربردهای تجارت الکترونیک در بخش های زیبایی، مراقبت شخصی و مراقبت از منزل طراحی کرده است و قصد دارد از آسیب دیدن محصولات در حین حمل و نقل جلوگیری کند.

مکانیزم یکپارچه و مخفی درب به نیروی اضافی در اولین باز شدن نیاز دارد، اما به عنوان یک بسته شدن استاندارد بالای دیسک در آینده عمل می کند. گفته می شود که آمازون ISTA-6 سازگار است، قرار است از فرآیندهای حمل و نقل سخت جان سالم به در ببرد و در عین حال استفاده بصری مصرف کننده را نیز در نظر داشته باشد.

بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که از برندها در برابر آسیب‌های اعتباری و از دست دادن درآمد در رابطه با شکایات مشتریان و بازگشت محصول آسیب دیده محافظت شود. بنابراین، همچنین، آیا تنظیم شده است که یک تجربه جعبه‌گشایی آسان را بدون دردسر بسته‌بندی‌های خارجی که به سختی حذف می‌شود، فراهم کند.

E-Disc Top از پلی پروپیلن ساخته شده و با محتوای بازیافتی پس از مصرف (PCR) در دسترس است. همچنین تصور می‌شود که جایگزین لاینرها، نوارهای کوچک‌کننده و سایر بسته‌بندی‌های اضافی اعمال شده در تحویل تجارت الکترونیکی می‌شود و در نتیجه ضایعات را کاهش می‌دهد.

به نوبه خود، انتظار می‌رود که حذف لاینرها زنجیره تامین را ساده‌تر کرده و زمان تحویل را کاهش دهد. آپتار اضافه می‌کند که بسته شدن E-Disc Top به برندها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های آماده‌سازی حمل و نقل را که زمانی که خرده‌فروش‌های بزرگ آنلاین از بسته‌بندی‌های محافظ اضافی استفاده می‌کنند، دور بزنند.

بست در ایالات متحده تولید می شود و در حال حاضر در یقه تخت ۲۴-۴۱۰ تولید می شود. برای ویسکوزیته های متوسط ​​تا ضخیم مناسب است، دارای مهر و موم پنجه خرچنگ است و متناسب با اندازه روزنه های ۰٫۱۶۶ و ۰٫۳۱۰ اینچ است.

ارین هارمون، مدیر خط تولید آمریکای شمالی در Aptar Closures، گفت: «در Aptar Closures، ما به توسعه و عرضه نسل بعدی راه‌حل‌های توزیع متناسب با نیازهای در حال رشد شرکای برند و مصرف‌کنندگان خود اختصاص داده شده‌ایم.

“E-Disc Top ما بر این تعهد تاکید دارد. عملکرد بصری آن، همراه با دوام حمل و نقل افزایش یافته و ویژگی های پایداری، بر تلاش های ما برای ارائه راه حل های عملی و در عین حال تأثیرگذار برای شرکای برند خود در سراسر جهان تأکید می کند.

بسته شدن E-Disc Top دومین مورد از سری سه راه حل توزیع کننده بالای دیسک است که Aptar Closures امسال برای کاربردهای زیبایی، مراقبت شخصی و مراقبت از منزل عرضه خواهد کرد. اولین مورد Future Disc Top است، یک درب دیسک قفل دار با قابلیت تجارت الکترونیکی که برای قابلیت بازیافت کامل زمانی که روی بطری پلی اتیلن یا PET اعمال می شود، طراحی شده است.

در همین حال، اسنپ اسلاید اخیراً خطی از کلاهک های بدون گشتاور را معرفی کرده است که امکان باز و بسته شدن با یک دست را برای مصرف کنندگان دارای معلولیت جسمی فراهم می کند.

ادامه مطلب

اخبار

سیستم پالت سازی Cobot برای سینی بطری های پلاستیکی توسط Proco Machinery نشان داده شده است

منتشر شده

در

سیستم پالت سازی Cobot برای سینی بطری های پلاستیکی

یک سیستم پالت‌سازی کوبوت جدید از Proco Machinery به دنبال بهبود کارایی و سودآوری، کاهش هزینه‌های تولید و کاهش اتکا به کار دستی با پالت‌سازی سینی‌ها و ورق‌های ردیفی برای بطری‌های پلاستیکی است.

سینی ها و ورق های ردیفی را می توان تا ارتفاع ۱۰۴ اینچ پالت کرد. Proco Machinery توضیح می‌دهد که این سیستم انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را در بسته‌بندی کیس پیکربندی کرد – به این معنی که می‌توان آن را «بی‌درز[به‌طور]» در خطوط تولید موجود ادغام کرد، بنابراین اختلالات و خرابی‌ها را به حداقل می‌رساند.

همچنین تصور می‌شود که ترکیب فرآیندهای پالت‌سازی و بسته‌بندی کیس، استفاده شرکت از فضای انبار را بهینه می‌کند. این سیستم به عنوان یک کل تنظیم شده است تا کارایی و مقرون به صرفه بیشتری را برای بهبود عملکرد کلی عملیات سازنده باز کند.

جان مک کورمیک، رئیس شرکت Proco Machinery گفت: «انقلاب Cobot به طور محکم در حال انجام است و به زودی سیستم‌های Proco Cobot توسط همه تولیدکنندگان آینده‌نگر یکپارچه خواهند شد. او استدلال می‌کند که این سیستم کارایی، ایمنی، انعطاف‌پذیری و پایداری را برای ارائه یک «ارزش قانع‌کننده» و «برآوردن نیازهای در حال تحول صنایع تولیدی مدرن» گرد هم می‌آورد.

این شامل افزایش کمبود نیروی کار، با نیاز روزافزون به سیستم‌هایی است که اتکای شرکت را به کار دستی کاهش می‌دهد و در عین حال بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به طور کلی، Proco Machinery ادعا می کند که سیستم های خودکار آن رقابت در بازار را ارائه می دهند و به سودآوری پایین کمک می کنند.

سیستم cobot در NPE 2024 در تاریخ ۶ تا ۱۰ مه در مرکز کنوانسیون اورنج کانتی در اورلاندو، فلوریدا با نمایش زنده در غرفه #S15097 راه اندازی می شود.

پیش از این، راه‌حل پالت‌سازی cobot مبتنی بر PLC OMRON به دنبال کاهش زمان برنامه‌نویسی بود و در عین حال تقاضا برای فرآیندهای تولید انعطاف‌پذیرتر را برآورده می‌کرد.

علاوه بر این، اشنایدر الکتریک از cobot Lexium خود رونمایی کرد. این راه حل برای مدیریت بارهای قوی، کاهش زمان خرابی عملیاتی و کاهش بار کاری اپراتورهای انسانی طراحی شده است.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین