با ما همراه باشید

اخبار

هوش‌مصنوعی، حاکم آینده دنیای نشر

منتشر شده

در

هوش مصنوعی ربات کتاب اخبار چاپ و نشر کتاب چاپ و تبلیغات آنلاین

به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از صمت: امروزه زندگی بدون ابزارهای فناورانه در بسیاری موارد غیرقابل‌تصور است. بی‌شک بشر امروز تصوری از نبود فناوری ندارد. صنایع روزبه‌روز با کاربرد فناوری در زنجیره تولید خود تحولاتی را رقم زده‌اند که منجر به صرفه اقتصادی زیادی شده است. صنعت نشر هم مستثنا از این تحولات نبوده و با روی کار آمدن پلتفرم‌های کتابخوان و نشر الکترونیک، زمین بازی ناشران از کاغذ، در اختیار صفر و یک‌های رایانه‌ای قرار گرفت. به‌گفته کارشناسان، امروزه ناشران برای بقا راهی جز کاربرد نمودهای مختلف فناوری در کسب‌وکارشان ندارند. به‌مناسبت هفته کتاب و ر وز کتاب و کتابخوانی به اهمیت ارزش اقتصادی نشر الکترونیک در صنعت نشر پرداخته است.

فناوری، ارزش صنعت نشر را بیشتر کرد

محسن حاج زین‌العابدینی، استادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی:کاربرد فناوری در صنعت نشر مانند یک شمشیر دو لبه است که تاثیرات دوسویه دارد. از یک‌سو با ورود تجهیزات مدرن متنوع به صنعت چاپ و نشر ناشران و چاپخانه‌داران از محدودیت‌های گذشته آسوده‌تر شدند. همچنین، فناوری باعث زایش پدیده‌ای به نام خودناشری شده است که همین امر به توسعه دیجیتال‌مارکتینگ انجامیده و روند دسترسی به اطلاعات را برای مردم راحت‌تر کرده و تمامی این موارد، باعث رونق صنعت نشر شده است.

این رونق به‌حدی بوده که در بسیاری از کشورها، ورود فناوری در صنعت چاپ منجر به توسعه اقتصادی چندبرابری به نسبت دیگر صنایع شده است. برای مثال، ارزش اقتصادی صنعت چاپ در کشور آلمان،کمابیش با صنعت خودروسازی برابری می‌کند. بنابراین، می‌توان بیش از گذشته به این گزاره پی برد که فناوری در صنعت چاپ و نشر منجر به پولسازی در بسیاری از کشورها شده است. امروزه به لطف فناوری، کمتر کتاب چاپی در انبار می‌ماند و صرفه‌جویی حداکثری در کاغذ و منابع‌طبیعی، آورده دیگر کاربرد فناوری در صنعت نشر است.

اما از آنجایی که فناوری موحب دسترسی آزاد به انواع محتوا شده است و از طرفی هم، قید و بند رعایت قانون کپی‌رایت در ایران چندان رعایت نمی‌شود، فناوری در برخی موارد، منجر به آسیب به ناشر یا نویسنده شده، چراکه تقریبا هر کسی می‌تواند هر محتوایی را در اختیار مخاطبان قرار دهد و همین امر باعث شده است که بسیاری از فعالان این صنعت از جمله صفحه‌بندان و طراحان گرافیکی آسیب‌پذیرتر شوند و در معرض آسیب‌های شغلی قرار بگیرند.

یکی از نمودهای کاربرد فناوری در صنعت نشر تعاملاتی است که فعالان این عرصه با هوش‌مصنوعی دارند. بی‌شک هوش‌مصنوعی تاثیرات شگرفی در صنعت نشر داشته که موجب تغییر رویکرد مخاطبان در استفاده از محتواها شده است. همان‌گونه که امروزه استفاده کمتری از منابع مرجع می‌شود، با تمام ارزشی که دارند، بی‌شک در آینده از کتاب‌های کاغذی هم کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، تا ۲ دهه گذشته، برای دریافت دیکشنری‌ها باید در نوبت می‌ماندیم، اما امروزه این منابع در قفسه بسیاری از کتابخانه‌ها خاک می‌خورند، بنابراین با این تغییر رویکرد، باید نسبت به کاربرد فناوری دقیق و حساب‌شده رفتار کرد.

امروز در دوران‌ گذار صنعت نشر هستیم. به‌همین‌دلیل، نمی‌توانیم دید شفاف‌تری از وضعیت ناشران ارائه دهیم، اما ناشران در برخورد با فناوری ۲ دسته شدند؛ بخشی از آنها حرکت رو به جلویی داشتند و تلاش کردند تا همسو با آن به تولید و انتشار محصولات‌شان بپردازند و به‌سرعت خود را با تغییرات علم و فناوری سازگار کردند و امروز باتوجه به تغییرات مدرن، کار خود را پیش می‌برند.

بسیاری از ناشران هم که پیشرو نبوده‌اند، هنوز نسبت به کاربرد فناوری در نشر و توسعه نشر‌الکترونیک در کتاب موضع دارند و گارد می‌گیرند. اما باید بدانیم که با ورود فناوری به صنعت نشر، صرفه‌های اقتصادی زیادی جریان یافت و به‌عبارتی، درهای نوینی به روی فعالان باز شد، چراکه امروزه اغلب دوستداران کتاب از کتابخوان‌ها، پادکست یا پلتفرم‌های ویژه کتاب بیش از پیش استفاده می‌کنند و این ابزار رونق بالایی پیدا کرده‌ و سرعت انتشار مطالب را بالا برده‌اند.

اگر تا چند سال گذشته، مطالب دست اول در مجلات و روزنامه‌ها چاپ می‌شد و رواج می‌یافت، امروزه بر بستر این نرم‌افزارها و در قالب فضای وب به‌دست مخاطب می‌رسد، بنابراین لزوم تغییر نگرش ناشران در برخورد با فناوری به‌شدت احساس می‌شود؛ مجلاتی نظیر گل‌آقا که تا ۲ دهه پیش بالای ۱۰۰هزار تیراژ داشتند. اگر امروز به‌فرض اینکه چاپ هم شوند، تیراژشان بسیار پایین است. بی‌شک فناوری توانسته است، رفتار اطلاعاتی کاربران صنعت نشر را تغییر دهد. به‌همین‌دلیل، ناشران باید در بازار نشر با کیفیت و کمیت تقاضا خود را همسو کنند. در واقع، وقتی تقاضا و عرضه یک‌سو نباشد، تعادل اقتصادی به هم ریخته می‌شود.

نشر الکترونیک و آلودگی اطلاعاتی

یکی دیگر از تاثیرات فناوری بر صنعت نشر به‌ویژه نشر الکترونیک، بر سرانه و کیفیت مطالعه است که منجر به کاهش عمیق‌خوانی و منسجم‌خوانی در عموم مردم شده است. اگر مطالعه به‌معنای واقعی و علمی آن را در نظر بگیریم، باید بگوییم نشر الکترونیک تاثیر جدی بر این امر نداشته است، چراکه کپشن‌خوانی‌ها زیاد شده است و عموم مردم ترجیح می‌دهند که سراغ محتواهای کوتاه سطحی بروند. بنابراین، میزان مطالعه عمیق با ورود نشر الکترونیک و توسعه آن کمتر هم شده است. در واقع، کتاب‌های الکترونیک نقش جدی در مطالعه عمیق و منسجم نداشتند، اما آن چیزی که اتفاق افتاد، استفاده همه‌جانبه از محتوای منتشرشده بود که منجر به آلودگی اطلاعاتی نیز شد.

در واقع، دسترسی بیشتر به اطلاعات، عمیق‌خوانی و منسجم‌خوانی را کمتر و کمتر کرده است.به‌اعتقاد من، افزایش سرانه مطالعه به‌معنای علمی و درست آن، تحت‌تاثیر کتاب‌های کاغذی و چاپی است و نشر سنتی در این زمینه تاثیرگذار است، نه نشر الکترونیک؛ چراکه خواندن کتاب‌های الکترونیک متکی به ابزارهای جانبی و سخت‌افزاری است، اما کتاب‌های فیزیکی و چاپی چنین محدودیتی ندارند؛ بنابراین آمارهای عددی در بحث افزایش سرانه مطالعه در نشر الکترونیک واقعی نیستند، چراکه فرآیند عمیق‌خوانی اتفاق نمی‌افتد و معمولا این نوع مطالعه‌ها هم، تاثیری در سبک زندگی و رفتار کلی جامعه ندارند.

اما باز هم نمی‌توان از تاثیرات مثبت فناوری در صنعت نشر چشم‌پوشی کرد و باتوجه به اینکه بشر امروز در ابعاد گوناگون زندگی متاثر از فناوری است و نسل به نسل رنگ و بوی فناورانه بیشتری می‌گیرد، فعالان صنعت نشر هم از رفتن به‌سمت فناوری‌های نوین، ناگزیر خواهند بود. شاید روزی احساس نیاز به کتاب‌های کاغذی و چاپی، دیگر وجود نداشته باشد و شاید دیگر کسی نیازی نبیند که باید مطالعه عمیق روی موضوعی داشته باشد. بی‌شک، نشر دیجیتال و الکترونیک در آینده تبدیل به یک زمینه جدی در صنعت نشر می‌شود و شاید به کتاب‌های کاغذی امروز در قالب ابزارهای خاطره‌انگیز نگاه شود.

باوجود اینکه می‌دانیم در آینده کتاب‌های چاپی و کاغذی رونق زیادی نخواهند داشت، اما براساس داده‌های علمی، هنوز کتاب‌های الکترونیک و دیجیتال به نسبت کتاب‌های کاغذی مورداستقبال واقع نشده‌اند و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا کتاب کاغذی بخوانند، چراکه بشر تاکنون نتوانسته است رسانه جامع و بالغی را که بتواند جایگزین کتاب شود، اختراع کند، زیرا برخی اختراعات بشر از ابتدا به‌قدری خوب و کامل بوده که دیگر جایگزینی برای آن نمی‌توان پیدا کرد؛ کتاب هم جزو همین اختراعات است. دسترسی سریع به محتوای کتاب بدون الزامات برق، سخت‌افزار، اینترنت و اپلیکیشن‌های ویژه، هنوز این شیء کاغذی را برای بشر جذاب کرده است.

بنابراین، تا زمانی که بشر جایگزین مناسبی برای کتاب نداشته باشد، همچنان کتاب‌های کاغذی را مورداستفاده قرار می‌دهد، اما در آینده بی‌شک فناوری، راهی برای مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتاب‌های الکترونیک پیدا خواهد کرد.

پنجره‌های نوین هوش‌مصنوعی در صنعت نشر

سیامک محبوب، مدیرکل پ‍ردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران: برخورد با هوش‌مصنوعی و مواجهه با آن، به‌نوعی منجر به گره‌گشایی می‌شود که اهمیت زیادی دارد. هوش‌مصنوعی در همه صنایع از جمله صنعت نشر و زنجیره تولید این صنعت تاثیر می‌گذارد و منجر به گشودن زبان تازه می‌شود و پنجره‌های جدیدی را باز خواهد کرد.

بی‌شک، هوش‌مصنوعی فناوری کلیدی گریزناپذیری در صنعت نشر خواهد بود و راهی جز کاربرد آن در صنعت نشر نخواهیم داشت. در شرایط فعلی هم تاحدودی کاربرد هوش‌مصنوعی در صنعت نشر اتفاق افتاده است. برای مثال، در ویرایش محتوا امروز ویراستارهای مبتنی بر هوش‌مصنوعی نقش جدی را ایفا می‌کنند که نه‌تنها کلمات را تشخیص می‌دهند، بلکه نسبت به محتوا هم هوشمندانه عمل می‌کنند و می‌توانند مانند یک انسان تصمیم بگیرند.

اعتراض نویسندگان به هوش‌مصنوعی

بی‌شک هوش‌مصنوعی تغییری را در دنیای نویسندگی و ویراستاری به‌وجود می‌آورد، اما ترسناک نخواهد بود و برای مصرف خلاقیت توسط هوش‌مصنوعی تغییر خواهد کرد. برخی فعالان در عرصه صنایع خلاق نظیر هنر و نویسندگی معتقد بودند که در حاشیه امن شغلی قرار دارند و هوش‌مصنوعی نقش چندانی در این مشاغل نخواهند داشت، چراکه معتقد بودند که نویسندگی حاصل تخیلات انسانی است. اما در سال‌های اخیر شاهد تولید ربات‌های نویسنده هم بوده‌ایم و می‌توان با توصیفی از یک منظره به هوش‌مصنوعی گفت که چه چیزی را بکشد و یا چه چیزی را بنویسد.

به‌همین‌دلیل، چندی پیش برخی نویسندگان امریکایی در اعتراض به هوش‌مصنوعی اعلام کردند که ربات‌های نویسنده، از سبک‌های آنها تقلید می‌کنند و اینکه ربات‌ها بتوانند مانند نویسنده‌ها بنویسند، بسیار خطرناک است. باتوجه به اینکه فناوری‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی، بهره‌ور و بهینه‌ساز هستند، نقش زیادی در توسعه صنعت نشر و بهره‌وری اقتصادی برای ناشران خواهد داشت و از طرفی، منجر به کاهش هزینه‌ها و تولید محصولات بهتر خواهند شد.

این فرآیند در کل زنجیره صنعت نشر معنی‌دار است.هوش‌مصنوعی در حوزه‌هایی چون کمک به امر خواندن و حتی انتخاب محتوا کمک‌های زیادی به انسان کرده و تاثیرگذار بوده است. نمونه کاربرد هوش‌مصنوعی در ایران را می‌توان در حوزه پردازش و سازماندهی برخی اطلاعات مشاهده کرد. برای مثال، متناسب با میل و سلیقه افراد پیشنهاداتی داده می‌شود، هرچند این روندی معمول در اغلب کشورها است.

کاهش ریسک شکست با کمک هوش‌مصنوعی

نمونه جهانی آن، شرکت ساخت فیلم و سریال نتفلیکس است که براساس نوع مصرف‌کنندگان و سلیقه آنها، محصولات بصری تولید می‌شود و پیش از تولید به‌راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که چه فیلم یا سریالی ساخته شود. چنین روندی را می‌توان در محصولات صنعت نظیر کتاب و مجله هم پیش‌بینی کرد. با هوش‌مصنوعی می‌توان هر اثری را که بازار داشته باشد، تولید کرد و این یعنی صرفه اقتصادی. برمبنای داده‌های بزرگی که از پایش بازار به‌دست می‌آورد، می‌تواند به تولید محصول بپردازد و ریسک شکست را کاهش بدهد و ناشر سراغ انتشار آثاری برود که می‌داند در بازار به فروش می‌رسد.

اینکه از هوش‌مصنوعی هم چه خواسته‌ای داشته باشیم و چگونه خواسته خود را مطرح کنیم، خود هنر و سوادی است که بشر امروز باید آن را دارا باشد. فارغ از هر مولفه‌ای، کاربرد هوش‌مصنوعی دوری‌ناپذیر است و اگر به‌دنبال صرفه اقتصادی در صنعت نشر هستید، باید از هوش‌مصنوعی بهره‌های کافی را بگیرید.

سخن پایانی

هوش‌مصنوعی به‌عنوان یک دستاورد عظیم علمی انسان، فرصت‌های مناسبی برای فعالیت‌های مختلف در صنایع گوناگون فراهم آورده است و باوجود مخالفان یا منتقدان، قابلیت‌های بسیار زیادی برای بکارگیری در ابعاد گوناگون زندگی انسانی و اجتماعی دارد، اما در هر حال، هوش‌مصنوعی یک ابزار است و نوع استفاده از ابزار به استفاده‌کننده آن بستگی دارد. شناسایی تقلب در آثار علمی، حذف تکرار از فرآیند علم، ایجاد ارتباط معنایی بین انتشارات مختلف، امکان جست‌وجو و بازیابی سریع و کاربرمحور، ایجاد فضاهایی برای تسهیل پژوهش، ارتقای رویت‌پذیری انتشارات علمی و … از جمله کاربردهای هوش‌مصنوعی است.

 

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین