تسکو از ممنوعیت دولتی بستهبندی میوه و سبزیجات حمایت میکند تا از نابرابری بین رقبای بازار در هنگام مبارزه با ضایعات جلوگیری کند – اگرچه سایر خردهفروشان نگرانیهای خود را در مورد فروش محصولات تازه، از کیفیت محصول تا جذب مصرفکننده، ابراز کردهاند.
بیانیه تسکو که در ابتدا در The Grocer منتشر شد، «مداخله مؤثر دولت در حذف بستهبندی محصولات» را تشویق میکند – با پایبندی به گزارش استراتژیک قبلی خود که خواستار «زمینه بازی مساوی» در هنگام حذف بستهبندی محصولات بود.
این کشور امیدوار است که اگر دولت مداخله کند، بتواند یک انتقال در مقیاسی را باز کند که در آن تعدیلهای بستهبندی، خردهفروشان را در مضیقه قرار ندهد و زمینه بازی برابر ایجاد کند. خردهفروش توصیه میکند با محصولاتی شروع کنید که چندین خردهفروش برای آنها یک تامینکننده را به اشتراک میگذارند و سایر تنظیمات مشابه «قابل دستیابی» را شروع کنید.
این با هشدار WRAP مطابقت دارد مبنی بر اینکه هدف پیمان پلاستیک بریتانیا برای فروش ۳۰ درصد از میوه ها و سبزیجات تا سال ۲۰۲۵ ممکن است در صورت عدم ارائه مقررات جدید نادیده گرفته شود. با گزارش اینکه از هر پنج محصول میوه و سبزی تنها یک نفر به صورت آزاد فروخته می شود، به دنبال ممنوعیت مشابهی مانند محصولات معرفی شده در فرانسه و اسپانیا است – و ادعا می کند که اگر فقط سیب، موز و سیب زمینی آزاد فروخته می شد، نرخ سالانه ۸۸۰۰ محصول بود. می توان هر سال تن بسته بندی پلاستیکی را ذخیره کرد.
سایر خرده فروشانی که توسط The Grocer با آنها تماس گرفته شده است هشدار دادند که اجرای بیش از حد قانون می تواند “عواقب ناخواسته” داشته باشد. این شامل Waitrose می شود که در حال حاضر در حال تجدید نظر در سیاست خود در مورد ممنوعیت است.
یکی از سخنگویان گفت: «همه خردهفروشها موظفند بستهبندیهای غیرضروری را حذف کنند و اطمینان حاصل کنند که اقلام مورد استفاده به راحتی قابل بازیافت هستند». ما همچنین باید شاهد اقدام جمعی باشیم و خرده فروشان با هم کار کنند تا راه حل هایی در سطح ملی و جهانی پیدا کنند.
یکی دیگر از Lidl اضافه کرد: “تداوم همکاری در سراسر بخش کلید پیشرفت است، و در حالی که ما از پیشرفتهای مثبتی که به صنعت کمک میکند تا اهداف را برآورده کند، حمایت میکنیم، اما باید واقعبینانه و با شواهد قوی پشتوانه شود تا از عواقب ناخواسته مانند افزایش هدر رفتن مواد غذایی غیر ضروری جلوگیری شود..”
اظهارات ناشناس از سوپرمارکت های دیگر بر خطرات بالقوه افزایش ضایعات مواد غذایی، کبودی، قرار گرفتن در معرض آفات و سایر آسیب های محصول در صورت حذف بسته بندی از محصولات تازه تأکید می کند. و الزام به بارکد در سلف سرویس و ترجیح مصرف کننده برای کالاهای بسته بندی شده نیز به عنوان مسائل مطرح شده است.
سایر نکات مطرح شده در بیانیه ای از Copa-Cogeca، Freshfel Europe و Europatat که خواستار بازنگری مقررات بسته بندی و زباله های بسته بندی شده در ممنوعیت بسته بندی های پلاستیکی میوه و سبزیجات با وزن کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم هستند، شامل به خطر افتادن بهداشت، کیفیت ارگانولپتیک و قابلیت ردیابی در محل های شل است. محصولات در عوض، کاهش بستهبندیهای غیرضروری، تشویق انتقال به بستهبندیهای بازیافتی، کمپوستپذیر یا تجزیهپذیر تا حد امکان، و افزایش مدیریت جمعآوری، مرتبسازی و بازیافت کشورهای عضو را توصیه میکند.
در ابتدای سال جاری، Tesco با Keep Sea Blue به نیروهای خود پیوست و با قرار دادن پلاستیک های بازیافتی در بسته بندی ماهی تازه، ۵۰۰ تن پلاستیک دور ریخته شده را از اقیانوس دور نگه داشت.
سپس حرکت مشابهی را برای بازیابی و بازیافت سینی های پلاستیکی در بسته بندی غذای آماده سرد خود از طریق یک طرح بازیافت PET که با مشارکت Faerch طراحی شده است، انجام داد.
در می ۲۰۲۳، خردهفروش اعلام کرد که از زمان راهاندازی استراتژی بستهبندی حذف، کاهش، استفاده مجدد، بازیافت در سال ۲۰۱۹، بیش از دو میلیارد قطعه پلاستیک را از تجارت خود در بریتانیا حذف کرده است. به دنبال آن یک «بسته بالش» به امید کاهش ۷۰ درصد پلاستیک گوشت چرخ کرده تازه و تبدیل به کلاهکهای شفاف برای شیر برند خود برای نگه داشتن ۳۹۰۰ تن پلاستیک بازیافتی اضافی در حلقه دنبال شد.
علاوه بر این، پلاستیکهای انعطافپذیر را از خریداران خود جمعآوری کرده است، که پلاستیک انرژی آنها را به مواد اولیه نفتی بهینه تبدیل کرده تا با مواد بکر توسط SABIC ترکیب شود. خوراک جایگزین، گلولههای پلاستیکی بازیافتی و مورد تأیید تماس با مواد غذایی را برای Berry Global ایجاد کرده است تا به گلدانهای هاینز اسنپ تبدیل شود.