اولین کمپین کریسمس از Saatchi & Saatchi قهرمان کریسمس را که نمی دانستید به آن نیاز دارید معرفی می کند.
Saatchi و Saatchi با شگفتانگیزترین شخصیتی که تاکنون وجود دارد، به بزرگترین موفقیتهای ستارههای تبلیغاتی جشن جان لوئیس اضافه کردهاند: Snapper، یک تله مگس زهره غیرمعمول و در عین حال دوستداشتنی. این کمپین اولین کار آژانس برای این برند از زمانی است که حساب را از شریک خلاق دیرینه جان لوئیس، Adam&EveDDB دریافت کرد.
این کمپین دارای یک آهنگ اصلی است که توسط تنور ایتالیایی آندریا بوچلی خوانده شده است. او “فستا” را می خواند که در انگلیسی به معنای “جشن” است. این آهنگ توسط گروه دوی الکتروپاپ ایتالیایی Le Feste Antonacci نوشته و تولید شده است، مخصوصا برای کمپین.
به کارگردانی Megaforce از طریق RiffRaff، این نقطه در یک فروش درهم و برهم باز می شود، زیرا پسر کوچکی به نام تدی جعبه ای قدیمی را کشف می کند که به نظر می رسد مستقیماً از یک افسانه بیرون آمده است. روی بسته بندی نوشته شده است: “درخت کریسمس کامل خود را بکارید” با هشدار اضافی: “رشد سریع”.
بینندگان با داستان رشد و خرد کردن اسنپر مواجه می شوند تا اینکه او را به باغ به نفع یک درخت سنتی بی عیب و نقص بیرون می آورند.
با این حال، پسر کوچک تدی خوشحال نیست که دوست خوش ذوق او به باغ یخی منتقل شده است. او از زیر درخت کریسمس هدیه ای می گیرد و به بیرون می دود. خانواده اش با هدایای خود راه او را دنبال می کنند.
لحظه جشن توسط اسنپر قطع میشود و یک کل فعلی را میبلعد. او آن را به دستان پسر می اندازد و کوفته های کاغذی بسته بندی شده را به آسمان می ریزد. اسنپر با خوشحالی در بسته بندی بسته بندی می شود و در حالی که هدایایی را برای کل خانواده تف می دهد و آنها سرگرم تماشای آن هستند. کمپین با این خط به پایان می رسد: “اجازه دهید سنت های خود رشد کنند.”
شارلوت لاک، مدیر مشتریان جان لوئیس، توضیح میدهد: «ما ملتی هستیم که عاشق سنتهای کریسمس هستیم – از سنتهای کلاسیک مانند پانتوها و چیدن درخت گرفته تا سنتهای جدید مانند ساختن هدایای خودمان و گردهماییهای زوم. بسیاری از ما سنت های جشن منحصر به فرد خود را داریم و این باعث می شود که آنها حتی خاص تر شوند.”
او ادامه میدهد: «فیلم مضامین خانواده و سنتهای در حال تحول را جشن میگیرد و نشان میدهد که یک کریسمس «کامل» شادی در کنار عزیزانتان است، فارغ از سنتهای شما.»
سارا جنکینز، مدیر عامل Saatchi & Saatchi افزود: «این یک امتیاز فوقالعاده است که با شراکت جان لوئیس کار میکنم، و بهویژه جادویی است که کمپینی را راهاندازی کنیم که تمام سنتها – هم ابدی و هم در حال تکامل – را جشن میگیرد که کریسمس را چنین میسازد. ویژه ملت مسابقه برای تبدیل شدن به آگهی شماره یک کریسمس، طعم بیشتری به همراه دارد و تجسم درخشانی از مهارتها و هوشمندیهای صنایع خلاق باورنکردنی بریتانیا است. »
این فیلمها بین عرضه و کریسمس منتشر میشوند و در ماه دسامبر نیز یک فیلتر AR ویژه وجود خواهد داشت که کاربران متا میتوانند Snapper را به خانههای خود بیاورند.
ردیاب سنت های جشن جان لوئیس به سنت های جدید در حال ظهور اشاره می کند
این کمپین ریشه در بینشهای John Lewis Festive Traditions Tracker 2023 دارد. یک مطالعه تحقیقاتی جدید که برای روشن کردن سنتهایی طراحی شده است که امروزه خانوادههای بریتانیایی آن را جشن میگیرند.
انتظار میرود که مردم عادی خرید کریسمس را به طور جدی از ۱۰ نوامبر شروع کنند. این تاریخ بزرگترین روز جان لوئیس برای فروش تزئینات کریسمس است.
از آنجایی که مشتریان جشن ها را با افزایش هزینه های زندگی متعادل می کنند، برخی حتی زودتر برنامه ریزی کرده اند. تنها در ماه اکتبر، فروش کریسمس جان لوئیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت. میزان ورود به بخش های کریسمس این برند نیز ۱۳ درصد افزایش یافت. آماری که خرده فروش به مردم نسبت داده است که «لذت خرید را شخصاً دوباره کشف می کنند».
کاتلین میچل، مدیر بازرگانی جان لوئیس، توضیح میدهد: «در حالی که برخی از سنتها امتحان خود را پس دادهاند، برخی دیگر با سرعت در حال تغییر هستند و ما میبینیم که مشتریان هم هیجان و هم هزینه را پخش میکنند.»
او ادامه داد: «ما حتی بلافاصله پس از تعطیلات تابستانی شاهد افزایش جستجو در درخت کریسمس بودیم. به دنبال هیجان اولیه، اکثر مردم از اوایل نوامبر شروع به خرید جدی می کنند.
این تحقیق نشان می دهد که سنت داشتن یک درخت کریسمس در حال تکامل است و بریتانیا به یک خانواده دو درخت تبدیل می شود. بیش از یک چهارم (۲۷٪) مردم اکنون یک درخت اصلی برای هدایای خود دارند، در کنار یک “درخت نمایش” ثانویه. این رقم در میان آنهایی که فرزند دارند به چهار نفر از هر ۱۰ می رسد، زیرا والدین به دنبال آرامش طراحی در درختی هستند که می توانند هنرمندانه خود را اعلام کنند.
نیمی از مردم (۴۸٪) می گویند که نصب درخت واقعاً شروع رسمی کریسمس است و آن را به محبوب ترین نقطه عطف برای شروع جشن ها تبدیل می کند.
این تحقیق نشان داد که از هر چهار مصرفکننده، یک نفر قصد دارد یک لباس جشن بخرد تا در طول فصل بپوشد. نیمی از مشتریان جان لوئیس می گویند که برای روز بزرگ، درخشان ترین و جسورانه ترین لباس های خود را می پوشند.
با این حال، با انعکاس این واقعیت که میل پس از همه گیری به راحتی نشانی از کاهش نشان نمی دهد، ۳۴ درصد از مردم می گویند که برای کریسمس لباس می پوشند. این روند توسط پاسخ دهندگان جوان تر هدایت می شود که بیش از نیمی (۵۵٪) از ۲۵ تا ۳۴ ساله ها به لباس های دنج تر می چسبند.