با ما همراه باشید

اخبار

۶ روشی که کوکاکولا از هوش مصنوعی مولد برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می کند/ قسمت اول

منتشر شده

در

کوکاکولا صد درصد بازیافتی پلاستیک بسته بندی دایره ای بسته بندی پایدار

کشف کنید که چگونه کوکاکولا از هوش مصنوعی مولد برای چت بات با نتایج جستجوی محلی، جذب سرنخ، بازاریابی تجربی و تبلیغات OOH استفاده می‌کند.

کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ از هوش مصنوعی مولد برای بازاریابی تجربی، UGC و کمپین های تبلیغاتی آینده نگرانه OOH استقبال کرد.

GPT-4 و DALL·E OpenAI به یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی برای کارت‌های تعطیلات کمک می‌کند، در حالی که Stable Diffusion محتوای AR را تقویت می‌کند که طعم جدید Y3000 کوکاکولا را که همچنین با هوش مصنوعی ایجاد شده است، ترویج می‌کند.

این شرکت همچنین از تبلیغات گوگل در تبلیغات جستجو و رسانه های اجتماعی در فیس بوک و اینستاگرام برای تبلیغ چت ربات هوش مصنوعی و محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی استفاده کرد.

در طول سال ۲۰۲۳، کوکاکولا در تبلیغات خود از فناوری هوش مصنوعی مولد OpenAI و Stable Diffusion استقبال کرده و چندین کمپین بازاریابی تجربی را راه اندازی کرده است.

این کمپین ها تاثیر تحول آفرین هوش مصنوعی بر بازاریابی را نشان می دهد و فناوری را با خلاقیت ترکیب می کند تا به روش های جدید و جذاب به مخاطبان دست یابد.

برای بررسی ابتدا سه روش از شش کمپین تبلیغاتی و بازاریابی کوکاکولا که در سال ۲۰۲۳ با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد ایجاد شد، به خواندن ادامه دهید.

۱٫ یک ربات چت هوش مصنوعی با نتایج جستجوی محلی و جذب سرنخ

چت ربات هوش مصنوعی کوکاکولا که از طریق یک آگهی فید خبری اینستاگرام تبلیغ می‌شود، مردم را از طریق پیام‌رسانی مستقیم به رستوران‌های محلی شهرشان برای «غذاهای عالی» متصل می‌کند.

هنگامی که رستوران مناسب را پیدا کردید، می توانید مستقیماً به OpenTable بروید تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید یا رزرو کنید.

نتایج جستجوی محلی ارائه شده توسط چت ربات هوش مصنوعی کوکاکولا در پیام‌های مستقیم اینستاگرام احتمالاً توسط Bing ارائه می‌شود، با توجه به این که:

کوکاکولا از فناوری OpenAI برای برخی از تجربیات مولد هوش مصنوعی خود استفاده می کند.

مایکروسافت OpenTable را در چت Bing AI برای ارتباط کاربران با رستوران های اطراف معرفی کرد.

مایکروسافت با متا کار کرد تا جستجوی بینگ را به چت ربات‌های هوش مصنوعی متا بیاورد.

 

هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر ۲۰۲۳

 

یک تبلیغ مشابه در فیس بوک منجر به یک پیام مستقیم در مسنجر می شود.

بعد از اینکه هوش مصنوعی فکر کرد که شما رزرو کرده اید، یک دعوت نامه شخصی ایجاد می کند که می توانید برای شخصی ارسال کنید.

اما مهمتر از همه، این امکان را به کوکاکولا می دهد تا سرنخ ها را در داخل DM جذب کند. آدرس ایمیل از نمایه فیس بوک شما گرفته می شود تا این روند حتی ساده تر شود.

هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از فیس بوک مسنجر، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از فیس بوک مسنجر، دسامبر ۲۰۲۳

 

۲٫ یک مولد تصویر هوش مصنوعی با استفاده از GPT-4 و DALL·E برای تولید سرب

در ماه فوریه، Bain & Company اتحاد خود را با OpenAI اعلام کرد تا به شرکت هایی مانند کوکاکولا راه های پیشرفته ای برای استفاده از GPT-4 و DALL·E ارائه دهد.

با استفاده از این فناوری منحصر به فرد هوش مصنوعی، کوکاکولا پلتفرم Real Magic را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می دهد آثار هنری اصلی را با استفاده از دارایی های آرشیو کوکاکولا تولید کنند.

برای تعطیلات، بازدیدکنندگان می توانند کارت های کریسمس تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای خانواده و دوستان ایجاد کنند.

برای استفاده از مولد کارت هوش مصنوعی، کاربران باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنند یا با استفاده از گوگل، فیس بوک، اپل یا ایمیل خود وارد شوند.

هوش مصنوعی و کوکاکولا 2 عکس صفحه از Google Coca-Cola، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ عکس صفحه از Google Coca-Cola، دسامبر ۲۰۲۳

کوکاکولا تولید کننده کارت هوش مصنوعی تعطیلات خود را با استفاده از Google Ads در جستجو تبلیغ کرد. می‌توانید نمونه‌ای از آگهی را در جستجوی تلفن همراه در بالا و نمونه‌ای از آگهی را در جستجو در مرورگر دسکتاپ در زیر مشاهده کنید.

۲۰ مکان نزدیک، فروشگاه های رفاه و سایر مشاغلی هستند که معمولاً محصولات کوکاکولا را می فروشند.

هوش مصنوعی و کوکاکولا 2 اسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳

هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ اسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳

کوکاکولا همچنین یک کمپین تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کرد تا مخاطبان رسانه های اجتماعی را با برنامه تعطیلات جادوی واقعی آشنا کند.

هوش مصنوعی و کوکاکولا 2 اسکرین شات از کتابخانه تبلیغات فیس بوک، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ اسکرین شات از کتابخانه تبلیغات فیس بوک، دسامبر ۲۰۲۳

شایان ذکر است که کوکاکولا شرایط خدمات جداگانه ای را برای هوش مصنوعی ارائه می دهد و مشخص می کند که کاربران برای استفاده از تولید کننده کارت هوش مصنوعی باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند. OpenAI فقط به کاربران نیاز دارد که در TOS خود ۱۳ سال سن داشته باشند.

۳٫ مسابقه برای محتوای تولید شده توسط کاربر

در اوایل سال جاری، پس از اعلام همکاری با OpenAI، کوکاکولا از سازندگان دعوت کرد تا در مسابقه Create Real Magic شرکت کنند تا آثار هنری اصلی با دارایی های برند کوکاکولا، GPT-4 و DALL·E تولید کنند.

هنرمندان در کشورهای منتخب می‌توانند آثار خود را برای فرصتی برای نمایش در بیلبوردهای دیجیتالی کوکاکولا در میدان تایمز نیویورک و سیرک پیکادیلی لندن ارسال کنند.

این کمپین نشان داد که چگونه یک برند می تواند طرفداران را با حداقل طراحی گرافیکی برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) الهام بخشد. همچنین به کوکاکولا اجازه داد تا قبل از راه اندازی مولد کارت تعطیلات، تجربه هوش مصنوعی را اصلاح کند.

هوش مصنوعی و کوکاکولا 3 اسکرین شات از کوکاکولا، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا ۳ اسکرین شات از کوکاکولا، دسامبر ۲۰۲۳

 

برندهای کوکاکولا مانند Topo Chico تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و خاطرنشان می کنند که هوش مصنوعی به طور چشمگیری حجم آثار هنری ایجاد شده توسط طرفداران را افزایش داده است.

 

هوش مصنوعی و کوکاکولا 3 اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر 2023

هوش مصنوعی و کوکاکولا ۳ اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر ۲۰۲۳

 

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین