کشف کنید که چگونه کوکاکولا از هوش مصنوعی مولد برای چت بات با نتایج جستجوی محلی، جذب سرنخ، بازاریابی تجربی و تبلیغات OOH استفاده میکند.
کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ از هوش مصنوعی مولد برای بازاریابی تجربی، UGC و کمپین های تبلیغاتی آینده نگرانه OOH استقبال کرد.
GPT-4 و DALL·E OpenAI به یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی برای کارتهای تعطیلات کمک میکند، در حالی که Stable Diffusion محتوای AR را تقویت میکند که طعم جدید Y3000 کوکاکولا را که همچنین با هوش مصنوعی ایجاد شده است، ترویج میکند.
این شرکت همچنین از تبلیغات گوگل در تبلیغات جستجو و رسانه های اجتماعی در فیس بوک و اینستاگرام برای تبلیغ چت ربات هوش مصنوعی و محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی استفاده کرد.
در طول سال ۲۰۲۳، کوکاکولا در تبلیغات خود از فناوری هوش مصنوعی مولد OpenAI و Stable Diffusion استقبال کرده و چندین کمپین بازاریابی تجربی را راه اندازی کرده است.
این کمپین ها تاثیر تحول آفرین هوش مصنوعی بر بازاریابی را نشان می دهد و فناوری را با خلاقیت ترکیب می کند تا به روش های جدید و جذاب به مخاطبان دست یابد.
برای بررسی ابتدا سه روش از شش کمپین تبلیغاتی و بازاریابی کوکاکولا که در سال ۲۰۲۳ با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد ایجاد شد، به خواندن ادامه دهید.
۱٫ یک ربات چت هوش مصنوعی با نتایج جستجوی محلی و جذب سرنخ
چت ربات هوش مصنوعی کوکاکولا که از طریق یک آگهی فید خبری اینستاگرام تبلیغ میشود، مردم را از طریق پیامرسانی مستقیم به رستورانهای محلی شهرشان برای «غذاهای عالی» متصل میکند.
هنگامی که رستوران مناسب را پیدا کردید، می توانید مستقیماً به OpenTable بروید تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید یا رزرو کنید.
نتایج جستجوی محلی ارائه شده توسط چت ربات هوش مصنوعی کوکاکولا در پیامهای مستقیم اینستاگرام احتمالاً توسط Bing ارائه میشود، با توجه به این که:
کوکاکولا از فناوری OpenAI برای برخی از تجربیات مولد هوش مصنوعی خود استفاده می کند.
مایکروسافت OpenTable را در چت Bing AI برای ارتباط کاربران با رستوران های اطراف معرفی کرد.
مایکروسافت با متا کار کرد تا جستجوی بینگ را به چت رباتهای هوش مصنوعی متا بیاورد.
هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر ۲۰۲۳
یک تبلیغ مشابه در فیس بوک منجر به یک پیام مستقیم در مسنجر می شود.
بعد از اینکه هوش مصنوعی فکر کرد که شما رزرو کرده اید، یک دعوت نامه شخصی ایجاد می کند که می توانید برای شخصی ارسال کنید.
اما مهمتر از همه، این امکان را به کوکاکولا می دهد تا سرنخ ها را در داخل DM جذب کند. آدرس ایمیل از نمایه فیس بوک شما گرفته می شود تا این روند حتی ساده تر شود.
هوش مصنوعی و کوکاکولا اسکرین شات از فیس بوک مسنجر، دسامبر ۲۰۲۳
۲٫ یک مولد تصویر هوش مصنوعی با استفاده از GPT-4 و DALL·E برای تولید سرب
در ماه فوریه، Bain & Company اتحاد خود را با OpenAI اعلام کرد تا به شرکت هایی مانند کوکاکولا راه های پیشرفته ای برای استفاده از GPT-4 و DALL·E ارائه دهد.
با استفاده از این فناوری منحصر به فرد هوش مصنوعی، کوکاکولا پلتفرم Real Magic را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می دهد آثار هنری اصلی را با استفاده از دارایی های آرشیو کوکاکولا تولید کنند.
برای تعطیلات، بازدیدکنندگان می توانند کارت های کریسمس تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای خانواده و دوستان ایجاد کنند.
برای استفاده از مولد کارت هوش مصنوعی، کاربران باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنند یا با استفاده از گوگل، فیس بوک، اپل یا ایمیل خود وارد شوند.
هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ عکس صفحه از Google Coca-Cola، دسامبر ۲۰۲۳
کوکاکولا تولید کننده کارت هوش مصنوعی تعطیلات خود را با استفاده از Google Ads در جستجو تبلیغ کرد. میتوانید نمونهای از آگهی را در جستجوی تلفن همراه در بالا و نمونهای از آگهی را در جستجو در مرورگر دسکتاپ در زیر مشاهده کنید.
۲۰ مکان نزدیک، فروشگاه های رفاه و سایر مشاغلی هستند که معمولاً محصولات کوکاکولا را می فروشند.
هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ اسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳
کوکاکولا همچنین یک کمپین تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کرد تا مخاطبان رسانه های اجتماعی را با برنامه تعطیلات جادوی واقعی آشنا کند.
هوش مصنوعی و کوکاکولا ۲ اسکرین شات از کتابخانه تبلیغات فیس بوک، دسامبر ۲۰۲۳
شایان ذکر است که کوکاکولا شرایط خدمات جداگانه ای را برای هوش مصنوعی ارائه می دهد و مشخص می کند که کاربران برای استفاده از تولید کننده کارت هوش مصنوعی باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند. OpenAI فقط به کاربران نیاز دارد که در TOS خود ۱۳ سال سن داشته باشند.
۳٫ مسابقه برای محتوای تولید شده توسط کاربر
در اوایل سال جاری، پس از اعلام همکاری با OpenAI، کوکاکولا از سازندگان دعوت کرد تا در مسابقه Create Real Magic شرکت کنند تا آثار هنری اصلی با دارایی های برند کوکاکولا، GPT-4 و DALL·E تولید کنند.
هنرمندان در کشورهای منتخب میتوانند آثار خود را برای فرصتی برای نمایش در بیلبوردهای دیجیتالی کوکاکولا در میدان تایمز نیویورک و سیرک پیکادیلی لندن ارسال کنند.
این کمپین نشان داد که چگونه یک برند می تواند طرفداران را با حداقل طراحی گرافیکی برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) الهام بخشد. همچنین به کوکاکولا اجازه داد تا قبل از راه اندازی مولد کارت تعطیلات، تجربه هوش مصنوعی را اصلاح کند.
هوش مصنوعی و کوکاکولا ۳ اسکرین شات از کوکاکولا، دسامبر ۲۰۲۳
برندهای کوکاکولا مانند Topo Chico تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و خاطرنشان می کنند که هوش مصنوعی به طور چشمگیری حجم آثار هنری ایجاد شده توسط طرفداران را افزایش داده است.
هوش مصنوعی و کوکاکولا ۳ اسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر ۲۰۲۳