با ما همراه باشید

اخبار

چشم‌انداز تولید کتاب: چاپ دیجیتال کاهش سرعت را جبران می‌کند

منتشر شده

در

چاپخانه دیجیتال کپی، مدیریت، تبلیغات،پایگاه خبری چاپ دیجیتال چاپ و تبلیغات، چاپ دیجیتال

پرینتیگ ایمپرشن منتشر کرد؛
چشم‌انداز تولید کتاب: چاپ دیجیتال کاهش سرعت را جبران می‌کند
در سال‌های اخیر بازار تولید کتاب، چند سال غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کرد، با اینکه از شرایط ایده‌آل برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دور بود، اما همه چیز بد نبوده است.

به گزارش چاپ و تبلیغات به نقل از ایبنا و از پرینتیگ ایمپرشن، در سال‌های اخیر بازار تولید کتاب، سال‌های غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کرد، با اینکه شرایط ایده‌آلی برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نداشت، اما همه چیز بد نبود. در دوران کرونا علاقه دوباره به کتاب‌های فیزیکی افزایش یافت، درحالی که برخی از سرگرمی‌های دوران کرونا مانند پخت نان و آزمون زوم در سال ۲۰۲۴ کمتر مرسوم خواهد بود، به نظر می‌رسد که تقاضا برای کتاب‌های چاپی ادامه دارد.

هفته‌نامه پابلیشرز، به تحقیقات NPD (موسسه اطلاعات جامع ردیابی فروش در مورد فروش فیزیکی و دیجیتالی کتاب در ایالات متحده) استناد و ادعا می‌کند، درحالی که فروش واحد کتاب چاپی در سال ۲۰۲۲، (۷۸۸.۷ میلیون) ۶.۵ درصد کمتر از ارقام سال ۲۰۲۱ بوده است، اما در مقایسه با سال ۲۰۱۹ همچنان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است.

خبر خوب دیگر اینکه شاهد یک تصویر امیدوارکننده از زنجیره تامین هستیم. در سال‌های اخیر چاپخانه‌ها که از دسترسی به کاغذ و انجام سفارش مشتریان ناامید بودند، به‌طور مرتب به دلیل چالش‌های زنجیره تامین (شامل تولیدکنندگان، فروشندگان، انبارها، شرکت‌های حمل و نقل، مراکز توزیع و خرده‌فروشان) و مشکلات در دسترس بودن کاغذ به در بسته می‌خوردند.

استیو زوبر، معاون تولید جهانی چاپ، عملیات و توزیع، در مرکز «کور پابلیشینگ سلوشنز» در مینه‌سوتا، می‌گوید: «به زودی می‌توانیم بگوییم مشکل در دسترس بودن کاغذ برطرف شده است.»

تصویر بلندمدت برای کاغذ مشخص نیست

با اینکه وضعیت بلندمدتی برای کاغذ نمی‌توان متصور شد و وضعیت چاپ به‌صورت محتاطانه ادامه پیدا می‌کند، هانتر جانسون، مدیر اجرایی JPS Graphics در دالاس تگزاس، معتقد است: «در موضوع در دسترس بودن کاغذ به نظر می‌رسد که در دنیایی کاملاً متفاوتی هستیم. ادغام و تغییر تمرکز در کارخانه‌های کاغذسازی که در چند سال گذشته دیده می‌شود، تاثیر خود را خواهد گذاشت.» جانسون توضیح می‌دهد:«کاهش قیمت کمی داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد در شرایطی که کارخانه‌های کوچک‌تر نابود می‌شوند و کارخانه‌ها یکدیگر را می‌خرند، عرضه کاغذ متمرکزتر می‌شود.»

زوبر ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم مشکل بلندمدت کاغذ از بین نخواهد رفت. باید آینده‌نگر باشیم و با ناشران کار کنیم تا در آینده آماده باشیم. ممکن است در دسترس بودن انواع کاغذهایی که به‌طور سنتی استفاده می‌کنیم، کاهش یابد.»

کارل شیرر، معاون فروش و توسعه تجارت در «بردفورد و بیگلو» در نیوبوری پورت، ماساچوست نیز اهمیت آینده‌نگری و آمادگی برای عدم قطعیت درباره دسترسی به کاغذ را تصدیق می‌کند. او می‌گوید: «پایگاه فروشندگان خود را در کاغذ و مواد مختلفی که وارد کارخانه می‌شوند، کمی متنوع کرده‌ایم؛ اما مطمئناً عادی شده و قطعاً تا سال آینده شاهد ادامه آن هستیم.»

یکی دیگر از تأثیرات دومینویی که هنوز به چشم می‌خورد، چالش موجودی‌های بدون برنامه‌ریزی است. زمانی تولیدکنندگان کتاب، دست روی کاغذ مورد علاقه‌شان، می‌گذاشتند و هر زمان که می‌توانستند، بدون اینکه بدانند کی به کاغذ بیشتری دسترسی خواهند داشت، این کاغذها را انبار می‌کردند. این عمل به چاپ و تولید کتاب محدود نمی‌شد، زیرا ناشران، تعداد سفارش‌ها را افزایش دادند و فهرست خود را با عناوین مطلوب پُر کردند. این شرایط به یک وضعیت «عرضه و تقاضا»ی سالم در این بازارها منجر نشده و کاهش متعاقب آن، که در چشم‌انداز تولید کتاب، در همین وبسایت در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی شده بود و اکنون به شدت احساس می‌شود.

 

بیل روجاک، معاون بخش ملی مقاله «می‌دلند»، درباره این مشکل می‌گوید: «انتظارات در بازار کتاب این است، تا زمانی که فهرست کتاب‌های منتشر شده خوب را به پایان نرسانیم، موجودی‌های کاغذ مواد خام را مصرف نمی‌کنیم. مقداری از موجودی کاغذ استفاده می‌شود و سپس ممکن است انتظار داشته باشیم که تقاضای دوباره برای تولید جدید ایجاد شود.»

جانسون معتقد است که گستردگی فضای تبلیغات منجر به کاهش سرعت سفارش‌های مجدد شده است. وی ادامه داد: «حل شدن مشکلات زنجیره تأمین نیز موثر بوده است. پیش از این اگر شما ظرفیت کاغذ و تولید داشتید، مردم فقط برای رزرو کردن، سفارش می‌دادند. ما می‌توانیم از فضای تبلیغات فعلی خود استفاده کنیم و بهتر است از لحاظ سفارش‌دهی، زودتر از تعهدات قطعی، ریسک زیادی متقبل نشویم.»

 

رشد تولید چاپ دیجیتال

این امر به تولید کتاب و افزایش تقاضا برای کتاب‌های چاپ دیجیتال دامن می‌زند. همان‌طور که جانسون اشاره می‌کند، با موجودی‌های تحت پوشش، ناشران می‌توانند برای سفارش‌دهی، رویکردی براساس تقاضا داشته باشند که برای دوره‌های کوتاه ایده‌آل است.

زوبر توضیح می‌دهد: «آنچه تأیید شده است، تقاضا برای محصولات چاپ دیجیتال است. ناشران تأیید می‌کنند که امکان سفارش‌های مکرر و چاپ مجدد برای آن‌ها در آینده مهم خواهد بود. چیزی که برای کارکرد آن مدل حیاتی است، تحویل سریع در زمان کوتاه و تحویل به موقع است.

زوبر می‌گوید: «اینها عوامل کلیدی برای ناشران در سال ۲۰۲۴ هستند. آن‌ها نمی‌خواهند با همان مشکلات موجودی که داشتند مواجه شوند و تنها راه مدیریت آن این است که بتوانیم آن سفارشات تجدید چاپ را به دفعات بیشتر انجام دهیم.»

پیشرفت‌ها در فناوری چاپ دیجیتال، به‌ویژه تولید جوهرافشان از کسانی که به سمت بازارهای جدید حرکت می‌کنند حمایت می‌کند، چیزی که به‌ویژه پس از کووید، به‌طور فزاینده‌ای برای کسب‌وکارهای تولیدی مطلوب است. شیرر می‌گوید: «از جنبه دیجیتال، کیفیت و سرعت مطمئناً بهتر شده‌اند.»

شیرر می‌افزاید: «برادفورد و بیگلو روی دو دستگاه پرس مانرولند گوس (وب افست) در سطح جهانی سرمایه‌گذاری کرده است که ظرفیت و کیفیت قابل توجهی را به ما می‌دهد.»

در مقاله «چشم‌انداز چاپ کتاب» که بازار را برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کرد، یکی از مصاحبه‌شوندگان تمایل خود را برای گسترش دیجیتال ابراز می‌کند. به‌گفته زوبر، ممکن است این آرزو برآورده شود: «مطمئناً ناشران برخی از نخستین سفارش‌های چاپی خود را که متناسب با مدل دیجیتال است، به لطف پیشرفت‌های فناوری دیجیتال انجام می‌دهند.»

عملیات چاپ شرکت JPS کاملاً دیجیتال است. جانسون پیش‌بینی می‌کند که کسب‌وکار به سهم بازار افست ادامه دهد. رشدی که می‌بینم در آن منطقه خاکستری بین دیجیتال و افست است. این تمام دلیلی بود که ما قابلیت‌های شبکه جوهرافشان را اضافه کردیم، تا از برخی از این طول‌ها برتری داشته باشیم. قبلاً سقف شمارگان کتاب ما ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کتاب سقف ما بود، اما فکر می‌کنیم می‌توانیم این سهم را برای چند دوره کوتاه‌تر افست با چاپ کامپیوتری خود افزایش دهیم.»

بنابراین، با نگاهی به سال ۲۰۲۴، چاپگرهای کتاب همچنان با کندی مورد انتظار مقابله خواهند کرد، اما بیشتر آن‌ها به لطف قابلیت‌های چاپ دیجیتال پاسخگوی نیازهای ناشران کتاب هستند.

ناشرانی که با آن‌ها مصاحبه شد، روندهای صنعتی دیگری را نیز مطرح کردند که ارزش بررسی دارد. از آنجایی که ثبات به‌طور فزاینده‌ای برای ناشران و سایر مشاغل در سراسر زنجیره تامین چاپ ضروری است، تولیدکنندگان کتاب در تلاش هستند تا سهم خود را برای کاهش ضایعات و بهینه‌سازی تولید از نظر زیست‌محیطی انجام دهند. تحقیقات شیرر بر روی برادفورد و بیگلو نشان داد که «۹۸٪ از کاری که ما انجام می‌دهیم یا بازیافت می‌شود یا به‌عنوان یک محصول نهایی محسوب می‌شود.»

در جای دیگر، زوبر معتقد است که ملاحظات بعد از کووید ممکن است کاهش یابد. او توضیح می‌دهد: «به‌نظر می‌رسد ناشران نگاهی به کشورهای دیگر نیز دارند، از این رو باید مراقب باشیم که چقدر این امر بر بازار آمریکای شمالی تاثیر می‌گذارد.»

امروزه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ممکن است سخت‌تر از همیشه باشد، اما با توجه به اینکه بسیاری از محدودیت‌های مرتبط با کرونا سال به سال کاهش می‌یابد، ناشران نیز به بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری و نوآوری ادامه می‌دهند و در موقعیت قوی‌تری برای مدیریت و کاهش ریسک‌ها قرار دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین