یک نظرسنجی در ماه سپتامبر توسط فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان (WFA) نشان داد که ۷۸ درصد از صاحبان برندها از هوش مصنوعی مولد در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند یا برنامه ریزی می کنند.
حدود ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند، در حالی که ۳۳ درصد گفتند که قصد دارند به زودی این کار را انجام دهند.
آمریکای لاتین به عنوان یک بازار بارور و با رشد سریع در تبلیغات در نظر گرفته می شود، حتی بیشتر در حوزه دیجیتال.
به گفته متخصص بازار آنلاین eMarketer، کشورهای منطقه پنج بازار از ۱۰ بازار تبلیغات دیجیتال با سریع ترین رشد را در جهان دارند.
در سال ۲۰۲۳، در رتبه بندی رشد به رهبری هند (افزایش پیش بینی شده ۲۵٫۵ درصد در سال ۲۰۲۳)، آرژانتین با جهش درآمدی پیش بینی شده ۱۶ درصد، بالاتر از چین (۱۴٫۸ درصد) در رتبه دوم قرار گرفت.
کلمبیا (چهارم)، مکزیک (پنجم)، برزیل (نهم) و شیلی (دهم) نیز در بین ۱۰ کشور برتر در رشد تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۲۳ بودند. رشد جهانی به ۹٫۵ درصد تخمین زده شد.
عدم قطعیت مداوم – از جمله کاهش رشد اقتصادی و تورم مداوم بالا – فشار نزولی بر بودجه تبلیغات در سال جاری وارد خواهد کرد. با وجود این، این منطقه تا سال ۲۰۲۷ یکی از سریعترین بازارهای تبلیغات دیجیتال با رشد دو رقمی در جهان باقی خواهد ماند.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط Statista، این منطقه آماده تبدیل به یک بازار عمدتاً دیجیتالی تبلیغاتی بود.
بر اساس وبسایت دیتا، سال گذشته، سهم کانالهای آنلاین از مخارج تبلیغات آمریکای لاتین از ۵۲ درصد فراتر رفت، در حالی که دو سال قبل از آن حدود ۴۸ درصد بود.
پاناما با سهم تخمینی ۷۰٫۹ درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال به ازای هر کاربر اینترنت، در این منطقه پیشتاز است و پس از آن کاستاریکا (۶۰٫۶٪)، اروگوئه (۵۹٫۸٪)، برزیل (۵۱٫۸٪) و شیلی (۴۸٫۸٪) قرار دارند.
وقتی بازارهای نوظهور را در نظر می گیریم، جذاب ترین مناطق آمریکای لاتین و آفریقا هستند. برای صنعت تبلیغات دیجیتال، آمریکای لاتین بالاترین درصد کاربران اینترنتی را دارد که به طور منظم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. شرکت پرداخت آمریکای لاتین Ebanx سال گذشته نوشت: ما در مورد بهشتی برای مشاغل تبلیغاتی جهانی به دلیل ۴۳۰ میلیون کاربر اینترنت صحبت می کنیم که از هر ۱۰ نفر از آنها ۹ نفر در رسانه های اجتماعی هستند.
یکی از تک شاخ های برزیل، فین تک Ebanx یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت در آمریکای لاتین محسوب می شود.
شیلی و پرو از نظر Dylewski دو کشور با جذاب ترین روند سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال در آمریکای لاتین هستند.
به گفته مدیر اجرایی، برزیل رهبر بازار است و مکزیک در رتبه بعدی قرار دارد، با سرمایهگذاریهایی که به حدود ۵۵ درصد از سرمایهگذاریها در بازار تبلیغات دیجیتال برزیل میرسد.
در سطح جهانی، پروژه های RTB که از مجموع سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده برای تبلیغات در سال ۲۰۲۴، بیش از دو سوم (۷۴۰ میلیارد دلار) به تبلیغات دیجیتال هدایت می شود. در این بخش، بیشترین مبلغ مربوط به قالبهای جستجو (۳۰۷ میلیارد دلار)، ویدیو (۱۹۱ میلیارد دلار) و بنرها (۱۷۴ میلیارد دلار) است.