با ما همراه باشید

اخبار

گروه Landbell سینی‌های PET را که بازیافت آنها سخت است را برای کارخانه بازیافت زیستی Carbios تامین می‌کند

منتشر شده

در

گروه Landbell سینی‌های PET را که بازیافت آنها سخت است را برای کارخانه بازیافت زیستی Carbios

Carbios و Landbell Group یک یادداشت تفاهم غیر الزام آور برای تامین، آماده سازی و بازیافت ضایعات PET پس از مصرف را امضا کرده اند که قرار است از سال ۲۰۲۶ هر سال ۱۵ کیلو تن پولک عرضه شود.

بر اساس گزارش ها، آنزیم Carbios بسیار انتخابی و برای تخریب کارآمد PET بهینه شده است. این شرکت توضیح می‌دهد که می‌تواند همه انواع زباله‌های PET را پردازش کند، از جمله زباله‌های رنگی، چند لایه یا نساجی – که همه آنها در حال حاضر با فرآیندهای مرسوم ناسازگار هستند.

بازیافت آنزیمی PET PTA و MEG را تولید می کند، دو مونومر که می توانند برای بازسازی PET استفاده شوند. تصور می شود که نتیجه برای تماس با مواد غذایی مناسب است و از نظر کیفیت برابر با پلاستیک های نفتی است.

بر اساس تحلیل‌های چرخه زندگی اخیر، این فرآیند انتشار CO2 را تا ۵۷ درصد در مقایسه با تولید پلاستیک بکر کاهش می‌دهد و از ۱٫۳ تن روغن برای هر تن PET بازیافتی تولید شده جلوگیری می‌کند. نشانگر دایره ای مواد بنیاد الن مک آرتور محاسبه می کند که بازیافت آنزیمی پنج برابر دایره ای تر از فرآیندهای بازیافت معمولی است.

همچنین گفته می شود که نسبت به فناوری های بازیافت فعلی نیاز به مرتب سازی و شستشوی کمتری دارد و انتظار می رود در آینده در مصرف انرژی و آب صرفه جویی شود.

عرضه سینی های چند لایه

کارخانه کاربیوس در لونگلاویل، فرانسه – مکانی استراتژیک نزدیک به مرزهای بلژیک، آلمان و لوگزامبورگ – ساخته می‌شود. کاربیوس انتظار دارد ۷۰ درصد از خوراک مورد نیاز کارخانه خود را برای کار با ظرفیت ۵۰ کیلو تن در سال از مناقصه CITEO در فرانسه و در نتیجه عرضه سینی های چند لایه تامین کند. یادداشت تفاهم آن با Indorama Ventures؛ و مشارکت جدید آن با گروه لندبل در آلمان.

گروه لندبل تخصص و شبکه خود را برای تامین بسته بندی PET و زباله های نساجی برای بازیافت زیستی فراهم می کند. عرضه پره‌های PET این شرکت به‌عنوان ماده اولیه برای تولید PTA و MEG با درجه غذایی Carbios استفاده می‌شود که سپس برای تولید PET مجدداً پلیمریزه می‌شود.

این مشارکت پیش‌بینی می‌کند که سینی‌های PET چند لایه، رنگی و مات که وارد جریان زباله می‌شوند، و همچنین زباله‌های نساجی پلی استر، بازیافت خواهند شد.

امانوئل لادنت، مدیر عامل Carbios، اظهار می دارد: «از طریق مشارکت جدید ما با گروه Landbell، Carbios منبع قابل توجهی را برای اولین کارخانه تجاری خود تضمین می کند، و ما خوشحالیم که PET بازیافتی زیستی را در دسترس سبد مشتریان گسترده Landbell قرار می دهیم و اقتصاد دایره ای را تقویت می کنیم. پلاستیک

«فناوری نوآورانه بازیافت زیستی Carbios امکان تبدیل ضایعات متنوع به محصولات با ارزش را فراهم می کند و انعطاف پذیری و رقابت را افزایش می دهد. با به حداقل رساندن استفاده از بطری و تنوع بخشیدن به منابع مواد خام، ما در حال پیشبرد پایداری هستیم و در عین حال نیازهای بازار را به طور موثر برآورده می کنیم.

“ما با هم آینده ای را رقم می زنیم که در آن زباله به منبعی با ارزش تبدیل می شود.”

دپلیمریزاسیون

Uwe Echteler، مدیر عامل گروه Landbell ادامه می دهد: سینی های PET به دلیل ویژگی های مانع عالی، شفافیت و استحکام به طور گسترده در بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، سینی های PET، به ویژه با ساختار چند لایه، در حال حاضر یک چالش برای بازیافت مکانیکی است.

فرآیند دپلیمریزاسیون ابتکاری که توسط Carbios ایجاد شده است، بازیافت ضایعات PET را به PET بازیافتی با کیفیت بالا تسهیل می کند. گروه Landbell و Carbios با هم بازیافت حلقه بسته زباله های PET مشکل ساز را امکان پذیر می کنند تا به مشتریان خود – تولید کنندگان بسته بندی و مارک ها – اجازه دهند از محتوای بازیافتی در بسته بندی مواد غذایی استفاده کنند و به اهداف پایداری خود برسند.

Carbios و Indorama Ventures برنامه های خود را برای ساخت یک کارخانه تولیدی برای بازیافت زیستی PET در فوریه ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشتند. مجوز ساخت و مجوز عملیات در اواخر سال گذشته اعطا شد.

De Smet Engineers & Contractors نیز در یک مشارکت مهندسی به Carbios می پیوندد. نقش آن مدیریت پروژه و مهندسی دقیق، از جمله کمک های تدارکاتی و مدیریت شرکای Carbios خواهد بود.

در آخرین نسخه خود از The Brief، ما عمیق تر به چشم انداز بازیافت زیستی – تحقیق و توسعه، موانع بالقوه، و چگونگی تکمیل یا کاهش فناوری های بازیافت موجود می پردازیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

موندی ادعا می کند که بسته بندی کاغذی ۴۳ درصد انتشار کربن را کاهش می دهد

منتشر شده

در

موندی جایگزین کاغذی آن برای بسته بندی پلاستیکی برای بسته‌بندی بطری‌ها

ظاهرا Mondi’s Hug&Hold – جایگزین کاغذی آن برای بسته بندی پلاستیکی برای بسته‌بندی بطری‌ها – ردپای کربن را تا ۴۳ درصد در مقایسه با روکش LDPE کاهش می‌دهد، در کنار سایر مزایای زیست‌محیطی گزارش‌شده.

یک ارزیابی چرخه زندگی (LCA) برای مقایسه اثرات زیست محیطی Hug&Hold در مقایسه با روکش شرینک پلی اتیلن با چگالی کم برای شش بطری نوشیدنی PET 1.5 لیتری تکمیل شد. در مجموع شانزده شاخص، از کسب مواد خام و فرآیندهای تولید تا درمان معمول پایان عمر در اتحادیه اروپا را ارزیابی کرد.

نتایج حاکی از آن است که Hug&Hold از نظر تغییرات آب و هوایی، مصرف منابع فسیلی، تشکیل ازن فتوشیمیایی، اسیدی شدن، تابش یونیزان، استفاده از آب و اتروفیکاسیون آب شیرین تاثیر کمتری دارد.

به گفته موندی، ردپای کربن کلی آن ۴۳ درصد کمتر از روکش پلاستیکی استاندارد LDPE و ۱۵ درصد کمتر از روکش LDPE با محتوای ۱۰۰ درصد بازیافتی است.

موندی بیان می‌کند که LCAهایی که سفارش می‌دهد، با استفاده از روش Environmental Footprint به شدت دریافت می‌شوند و با ISO مطابقت دارند.

Hug&Hold از یک آستین کاغذ کرافت تشکیل شده است که بطری ها را در حین حمل و نقل محکم می کند. و یک دسته حمل راه راه روی گردن هر بطری اعمال می شود که برای راحتی و استحکام در محلول ادغام شده است. گفته می شود که کاملاً قابل بازیافت است.

سیلویا هانزلوا، مدیر فروش Specialty Kraft Paper می‌گوید: «Mondi به بررسی‌های انتقادی مستقل و یک مسیر مبتنی بر داده‌ها برای کمک به مشتریان در ارزیابی اثرات زیست‌محیطی محصولاتشان اهمیت می‌دهد. «این LCA در Hug&Hold این کار را انجام می‌دهد.

«نتایج نقشی حیاتی در فرآیند تصمیم‌گیری مشتریان ما ایفا می‌کند، که تضمین می‌کند ما همچنان به ایجاد راه‌حل‌های پایدار مطابق با تعهدات MAP2030 (برنامه اقدام Mondi 2030) خود ادامه می‌دهیم، راه‌حل‌های مؤثر و خلاقانه ارائه می‌کنیم – که با طراحی پایدار و موفق هستند. در کاربرد.”

تاریک آنیبا، مدیر فروش و بازاریابی Corrugated Solutions، اضافه کرد: «ما مفتخریم که می‌بینیم راه حل Hug&Hold ما عملکرد بهتری نسبت به بسته‌بندی معمولی LDPE در دسته‌های مختلف محیطی دارد. این نتیجه تعهد مستمر ما به توسعه راه حل های بسته بندی آینده نگر و سازگار با محیط زیست را برجسته می کند.

در انتخاب Hug&Hold، شرکای ما می توانند به اهداف زیست محیطی خود بدون به خطر انداختن کیفیت و قابلیت اطمینان بسته بندی دست یابند.

موندی یک وبینار رایگان و زنده را در مورد بازار بسته بندی نوشیدنی، از جمله Hug&Hold و مزایای پایداری آن، در ۵ ژوئن ۲۰۲۴ برنامه ریزی کرده است.

سال گذشته با تاریک آنیبا صحبت کردیم، او توضیح داد که محلول «بدون پلاستیک» «در فرآیند کاملاً خودکار آزمایش و تأیید شده است» – ویژگی‌ای که انتظار می‌رود به صاحبان برند کمک کند تا به یک راه‌حل بسته‌بندی که برای بازیافت طراحی شده است، تبدیل شوند.

اخیراً، Mondi با Meurer کار کرده است تا بسته‌های قهوه را در حین حمل و نقل با محلول TrayWrap مبتنی بر کاغذ به جای پلاستیک انعطاف‌پذیر، ایمن کند. گزارش شده است که TrayWrap قابل بازیافت است و همچنین مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، ادعا می کند که با ماشین آلات موجود سازگار است.

در اجلاس بسته بندی پایدار ۲۰۲۳، باربارا دانین، مدیر ESG، بازاریابی و ارتباطات در Beontag، ما را از طریق راه هایی که LCA ها می توانند به مخالفت فزاینده علیه شستشوی سبز پاسخ دهند و از ادعاهای پایداری حمایت کنند، راهنمایی کرد.

با این حال، ابتکار کربن تجدیدپذیر می ترسد که محصولات مشتق شده از نفت خام و گاز طبیعی می توانند ردپای کربن بسیار بالاتری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد داشته باشند. مجموعه داده های جدید ظاهراً نشان می دهد که LCA ها ردپای کربن پلاستیک های کالایی را حدود ۳۰٪ و نفتای فسیلی را تقریباً ۵۰٪ دست کم می گیرند.

ادامه مطلب

اخبار

GreenDot پپسیکو را با بازیافت پلاستیک برای بسته بندی تنقلات عرضه می کند

منتشر شده

در

GreenDot پپسیکو را با بازیافت پلاستیک برای بسته بندی تنقلات

به عنوان بخشی از هدف خود برای حذف پلاستیک های بکر مبتنی بر فسیل در تمام کیسه های ترد و تراشه ای خود تا سال ۲۰۳۰، PepsiCo Europe از سرمایه گذاری برای توسعه راه حل های بازیافت GreenDot و پیاده سازی زباله های پلاستیکی بازیافتی در بسته بندی تنقلات خود حمایت می کند.

GreenDot به دنبال گسترش عملیات مرتب سازی و بازیافت خود در آلمان بوده و دارایی های بیشتری را در اتریش و ایتالیا تأسیس کرده است. در کنار قابلیت‌های بازیافت مکانیکی، بازیافت پیشرفته‌ای را در مجموعه خود در تلاش برای ارائه برندها و مبدل‌ها با پلیمرهای دایره‌ای اجرا کرده است.

این شرکت در صدد کاهش اثرات زیست محیطی زباله های بسته بندی با نگه داشتن مواد بیشتر در حلقه است – به ویژه پلاستیک های بازیافت سخت که در غیر این صورت سوزانده می شوند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. این شرکت با داشتن متخصص سورتینگ و فرآوری Synextra، قصد دارد شبکه ای از کارخانه های مرتب سازی و بازیافت را در اروپا ایجاد کند.

مارک وستر، EVP برای توسعه کسب و کار و تجارت آلمان در GreenDot، می‌گوید: «ما از این همکاری جدید بسیار خوشحالیم که اکنون فراتر از مجوز EPR است و یک مدل تجاری جدید ایجاد می‌کند و حلقه بین پلاستیک زباله و محتوای بازیافتی در بسته‌بندی را می‌بندد. ”

لورن آگوست، مدیر عامل GreenDot، ادامه می دهد: «این توافق نقطه عطف مهمی برای صنعت است. این امر با حمایت از نوع جدیدی از همکاری طولانی مدت بین بازیگران کلیدی زنجیره ارزش، راه را به سوی اقتصاد دایره ای بسته بندی پلاستیکی هموار می کند.

می‌خواهم به PepsiCo به خاطر دیدگاه، رهبری و اجرای سخنرانی‌شان در راستای هدفشان برای افزایش محتوای بازیافتی در بسته‌بندی‌ها و کاهش ردپای کربنشان تبریک بگویم. GreenDot در توسعه بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ظرفیت‌های بازیافت بسته‌بندی، از جمله بازیافت پیشرفته پلی‌الفین‌ها، سرمایه‌گذاری خواهد کرد و راه‌حل‌های مورد نیاز در مقیاس را برای صنایع غذایی ارائه می‌کند.

Archana Jagannathan، مدیر ارشد پایداری PepsiCo Europe، می‌افزاید: «این شراکت برای گسترش عملیات ما و همکاری در جهت هدف مشترک ما برای ایجاد اقتصاد دایره‌ای برای بسته‌بندی حیاتی است. بازیافت پیشرفته و مکانیکی بخشی از مجموعه وسیع تری از بازیافت است که ما از آن استفاده می کنیم تا ما را یک قدم به این هدف نزدیکتر کنیم.

«بستن حلقه بین محتوای پلاستیکی و بازیافتی بخش اصلی دستور کار PepsiCo Positive ما است. هدف ما کاهش زباله هایی است که به محل دفن زباله می فرستیم در عملیات مستقیم خود و در سراسر زنجیره ارزش خود.

در حال حاضر، GreenDot زباله های پلاستیکی را برای بازیافت و گنجاندن در بسته های ترد ۵۰ درصدی بازیافتی Sunbites اروپا، PepsiCo، Amcor و INEOS Olefins & Polymers تهیه و عرضه می کند. این بسته که در اواخر سال ۲۰۲۳ در بریتانیا و ایرلند راه اندازی شد، ظاهراً الزامات عملکرد مواد غذایی را برآورده می کند و از مقررات اتحادیه اروپا پیروی می کند.

به طور مشابه، کیسه‌های مشترک کیسه‌های چیپس Tyrrells از KP Snacks اکنون حاوی ۲۵٪ پلاستیک نرم بازیافتی است تا اتکای برند به پلاستیک‌های نرم کاهش یابد و با پیمان پلاستیک بریتانیا هماهنگ شود. فلاش سبز روی بسته به مصرف کنندگان نشان می دهد که بسته حاوی پلاستیک بازیافتی است.

ادامه مطلب

اخبار

هایدلبرگ چاپ افست، دیجیتال، و خودکار را در محدوده جدید ورق‌فید متحد می‌کند

منتشر شده

در

هایدلبرگ چاپ افست، دیجیتال، و خودکار را در محدوده جدید ورق‌فید

طیف جدید Jetfire هایدلبرگ برای چاپ تجاری دیجیتال صنعتی از فناوری جوهرافشان Canon استفاده می کند و هدف آن ترکیب چاپ افست و دیجیتال در یک سیستم انتها به انتها است و نرم افزار Prinect Touch Free نیز تولید چاپ خودکار را ارائه می دهد.

دکتر دیوید اشمدینگ، رئیس بخش فروش Heidelberger Druckmaschinen AG و مدیر ارشد فروش و خدمات آتی، می‌گوید: «هدف ما این است که به مشتریانی که می‌خواهند دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال را به طور همزمان کار کنند، یک مجموعه خدمات و محصولات جذاب و یکپارچه ارائه دهیم.

در دروپا ۲۰۲۴ در دوسلدورف، هایدلبرگ Jetfire 50 را معرفی می کند، یک سیستم چاپ دیجیتال B3 موجود از Canon. طراحی شده برای ارائه دهندگان خدمات چاپ صنعتی که به دنبال روش های تولید جایگزین هستند، تصور می شود که انعطاف پذیری چاپ دیجیتال و ثبات چاپ جوهر افشان را برای اهداف تجاری گرد هم می آورد.

این شرکت ادعا می کند که Jetfire 50 می تواند ۹۱۲۰ برگه SRA3 را در هر ساعت چاپ کند که معادل حدود ۱۸۰۰۰ صفحه A4 در ساعت و حداکثر ۲٫۵ میلیون برگه SRA3 دوبلکس در ماه است. این دستگاه از جوهر افشان مبتنی بر آب با ۱۲۰۰ dpi x 1200 dpi استفاده می کند و تصور می شود که گرمای ۶۰ تا ۳۵۰ گرم در متر مربع را ارائه می دهد.

این راه حل با ادغام متناظر با گردش کار Prinect همراه است و قرار است از سه ماهه اول ۲۰۲۵ در دسترس مشتریان قرار گیرد.

علاوه بر این، هایدلبرگ پیش‌بینی می‌کند که Jetfire 75، یک دستگاه چاپ دیجیتال جوهرافشان با فرمت B2 برای چاپ تجاری از اواسط سال ۲۰۲۵ عرضه شود. اولین محموله‌ها برای اوایل سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی می‌شوند. ظاهراً این دستگاه از پیشرفته‌ترین فناوری جوهرافشان برای «پرداختن چاپ دیجیتال صنعتی به سطح جدیدی» استفاده می‌کند.

پیش بینی می شود هر ساعت ۸۷۰۰ برگ B2 چاپ کند، گفته می شود که سرعت آن دو برابر ماشین های قبلی موجود در بازار است. به این ترتیب، هایدلبرگ بیان می‌کند که Jetfire 75 ظرفیت چاپ تا ۵۴ میلیون برگه B2 در هر سال و ۸۷۰۰ برگ B2 در ساعت را ارائه می‌کند که معادل تقریباً ۳۵۰۰۰ صفحه A4 در ساعت است.

مانند Jetfire 50، Jetfire 75 از جوهر افشان مبتنی بر آب با رزولوشن ۱۲۰۰ dpi x 1200 استفاده می کند و می تواند در گردش کار Heidelberg Prinect ادغام شود. با گرماژهای بین ۶۰ تا ۴۵۰ گرم بر متر مربع سازگار است و با فرمت کاغذ ۶۱ در ۷۵ سانتی متر می تواند برای طیف وسیعی از مشاغل تجاری و فرمت های خاص استفاده شود.

پیش‌بینی می‌شود که سیستم‌های چاپ دیجیتال جدید برای عملکرد کاملاً خودکار در یک سیستم یکپارچه در کنار پرس‌های افست، با استفاده از Prinect Touch Free از طریق گردش کار پرینکت Heidelberg.

نرم افزار Prinect Touch Free یک گردش کار ترکیبی و خودکار است. این دستگاه که در مجموعه ماشین‌های افست و دیجیتال ادغام شده است، از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری سریع و خودکار استفاده می‌کند – یافتن سریع‌ترین و کارآمدترین ابزار برای دستیابی به محصول نهایی به عنوان بخشی از مدیر تولید هایدلبرگ پرینکت.

با استفاده از پرینکت تاچ رایگان، چاپخانه ها ظاهراً می توانند تعداد زیادی کار را در مدت کوتاه و بدون دخالت دست ایجاد کنند. بهینه سازی مستمر سفارشات عقب افتاده برای ساده کردن هزینه ها و زمان تولید طراحی شده است. و تمام مسیرهای تولید فنی ممکن در سیستم ذخیره می شود، به این معنی که برنامه ریزی مجدد می تواند بلافاصله انجام شود، حتی بین عملیات افست و دیجیتال.

اشمدینگ افزود: «هایدلبرگ شریک شرکت‌های چاپ است که می‌تواند تمام فناوری‌های مدرن را به شیوه‌ای بی‌طرفانه و مبتنی بر تقاضا عرضه و ادغام کند. ما کل طیف را از تونر گرفته تا جوهر افشان، از چاپ افست تا چاپ فلکسو – که از یک گردش کاری پرینکت معمولی کنترل می شود، ارائه می دهیم.

بر اساس گزارش ها، Gallus Labelfire هایدلبرگ و Gallus One برای چاپ لیبل اثبات راه حل های جوهر افشان موفق در یک محیط صنعتی هستند. تصور می شود که بیش از ۳۰۰۰ نصب چاپ دیجیتال مبتنی بر تونر Versafire و بیش از ۱۵۰۰ پروژه ادغام با ماشین های چاپ دیجیتال از سایر تولید کنندگان در بازار ایجاد کرده است.

گفته می شود تخمین های بازار فعلی رشد حدود ۳ میلیارد یورویی برای هایدلبرگ در بازار چاپ دیجیتال آدرس پذیر، از جمله خدمات و مواد مصرفی، از هم اکنون تا سال ۲۰۲۸ پیش بینی می کند. .

سال گذشته، کانن اعلام کرد که پرس لیبل جوهر افشان مبتنی بر آب Canon LabelStream LS2000 خود را برای چاپ لیبل در مقیاس صنعتی در دروپا ۲۰۲۴ در دوسلدورف به نمایش خواهد گذاشت. این دستگاه برای مطابقت با استانداردهای ایمنی مواد غذایی طراحی شده است و ادعا می کند که “راه حل ایده آل” برای مبدل های برچسبی است که به دنبال یک پرس دیجیتال برای پاسخگویی به تقاضا برای دوره های کوتاه تر از برچسب های متنوع و خودچسب در مقابل ضرب الاجل های تنگاتنگ هستند.

در همین رویداد، هایدلبرگ مجموعه‌ای از راه‌حل‌های افست، فلکسوگرافی و دیجیتالی را برای بسته‌بندی و چاپ تجاری به نمایش می‌گذارد. اینها شامل دستگاه چاپ Speedmaster XL 106 Peak Performance است که از هوش مصنوعی برای بهینه سازی مداوم فرآیند استفاده می کند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین