با ما همراه باشید

اخبار

دستورالعمل های ایمنی مواد غذایی مغولستان که توسط WPO و UNIDO تهیه شده است

منتشر شده

در

دستورالعمل های ایمنی مواد غذایی مغولستان که توسط WPO و UNIDO تهیه شده است

سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) پروژه ای را با هدف توسعه دستورالعمل های ایمنی غذا برای بخش مواد غذایی مغولستان و کمک به شرکت کنندگان در دستیابی به استانداردهای بین المللی تکمیل کرده اند.

در نوامبر ۲۰۱۷، WPO و UNIDO یادداشت تفاهمی برای همکاری در ایجاد ظرفیت بسته بندی امضا کردند – با هدف “دستیابی به اهداف متقابل اعلام شده در راستای عملیاتی کردن دستور UNIDO برای توسعه صنعتی پایدار فراگیر”.

اکنون وزارت غذا، کشاورزی و صنایع سبک (MOFALI) از UNIDO برای کمک به پروژه توسعه صادرات مغولستان (EDP) دعوت کرده است. UNIDO یک آژانس غیر مقیم در مغولستان است، اما وظایف خود را در آنجا از طریق چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل (UNSDCF) و با همکاری تیم کشوری سازمان ملل انجام می دهد.

هدف پروژه EDP که توسط انجمن توسعه بین‌المللی بانک جهانی (IDA) تامین می‌شود، “حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط مغولی (SMEs) در بخش‌های غیر معدنی برای تقویت قابلیت‌های صادراتی آنها و گسترش دسترسی به بازارهای صادراتی، مطابقت آنها با الزامات بازار از طریق بهبود است.

در این تلاش، این سازمان به دنبال توسعه خدمات صدور گواهینامه مرتبط با مواد غذایی و غیرغذایی بود که مورد قبول خریداران داخلی و خارجی قرار گیرد. اینها بر اساس اصول بهداشت مواد غذایی Codex/CAC/RCP 1-1969 Codex/CAC/RCP سازمان غذا و کشاورزی و همچنین بهترین شیوه های بین المللی الگوبرداری شده اند.

پروژه کلی توسط بخش سیستم های غذایی پایدار دپارتمان کشاورزی UNIDO یا DTA/AGR/SFS اجرا شد. این سازمان در کنار سایر بخش‌ها و بخش‌ها، دفتر منطقه‌ای خود در چین، و WPO، روندها را نظارت و ارزیابی کرد.

علی بادرنه، رئیس بخش UNIDO اتریش، که بر رابط با WPO نظارت داشت، می‌گوید: «UNSDCF نتیجه یک فرآیند جامع و مشورتی برای شناسایی اولویت‌های اصلی توسعه در کشور از جمله مزیت‌های نسبی سازمان ملل است». “این اساس دامنه استراتژیک و ماهیت کار جمعی برنامه سیستم سازمان ملل متحد را تعیین می کند.”

یوهانس برگمیر، دبیر کل WPO، پروژه را در مغولستان رهبری کرد. وی ادامه می دهد: «این پروژه چند مرحله داشت. ما شروع به بررسی تمام اسناد مربوط به پروژه و ارتباط با کارشناسان داخلی و بین المللی کردیم تا درک روشنی از محدوده پروژه داشته باشیم.

“نتیجه دو راهنما بود، یکی برای انطباق برای بازیگران شناسایی شده و دیگری برای بهترین شیوه ها برای بازیگران شناسایی شده در طول زنجیره ارزش.”

لوسیانا پلگرینو، رئیس WPO، نتیجه گیری می کند: “یک بار دیگر، ما به نتایج این اقدام جدید پیوند UNIDO – WPO در مغولستان بسیار افتخار می کنیم. دیدن چنین اسناد مهمی، مانند دستورالعمل های تسهیل اقدامات خوب در صنعت بسته بندی مواد غذایی، که توسط یک متخصص WPO، در این مورد، دبیر کل ما، یوهانس برگمایر، تهیه شده است، خوشحال کننده است.

علاوه بر راهنماها، یک دوره آموزشی نیز ثبت شده است تا بتوان از آن توسط وزارت غذا، کشاورزی و صنایع سبک مغولستان استفاده کرد.

اتحاد برای بسته بندی پایدار برای مواد غذایی، در پیگیری خود برای مقررات هماهنگ، جامع، پایدار و ایمن برای بسته بندی مواد غذایی، یک مقاله موضعی منتشر کرده است که در آن نشریات بررسی شده را تحلیل کرده و نقش بسته بندی را در ایمنی و از دست دادن مواد غذایی ارزیابی می کند.

در اخبار دیگر، موندی، رنگو و استارپک از برندگان مسابقه جهانی ستاره ۲۰۲۴ WPO هستند. برندگان امسال بسته بندی هایی با محتوای بازیافتی، طرح های کارآمد، تجربیات تعاملی و سایر پیشرفت ها را به روی میز آوردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

ایسلند از مواد الیاف چوب پاپتیک در کیسه حمل قابل استفاده مجدد استفاده می کند

منتشر شده

در

کیف ایسلند از مواد الیاف چوب پاپتیک در کیسه حمل قابل استفاده مجدد بسته بندی پایدار

ایسلند فودز از مواد مبتنی بر الیاف چوب پاپتیک برای تولید کیسه های حامل قابل استفاده مجدد، مقاوم در برابر رطوبت و قابل بازیافت استفاده کرده است که ادعا می کنند ۴۰ درصد مواد خام کمتری نسبت به سایر محلول های کاغذی قوی مصرف می کنند.

این کیف برای حمل کالاهای سنگین، مرطوب و یخ زده حتی در سفرهای طولانی‌تر طراحی شده است. و با حفظ عملکرد چندین بار تا زده، نگه داشته و دوباره استفاده شود. دستورالعمل تاشو روی خود کیف ارائه شده است.

ظاهراً الیاف چوبی که برای تولید کیسه استفاده می‌شود از جنگل‌هایی با مدیریت پایدار تامین می‌شود. در پایان عمر، کیسه را می توان با کاغذ یا مقوا بازیافت کرد.

هدف پاپتیک از طریق توسعه مواد الیاف چوب قابل بازیافت، بهینه سازی استفاده از منابع مواد خام، کمک به برندها و خرده فروشان برای دور شدن از پلاستیک و حفاظت از زیستگاه های طبیعی و تنوع زیستی است.

این کیف در تمام فروشگاه های ایسلند فودز معرفی شده است.

مارک آرمسترانگ، فن‌شناس ارشد بسته‌بندی در ایسلند فودز گفت: «ما به‌طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود پیشنهادات خود برای مشتریان و دستیابی به اهداف بلندپروازانه پایداری خود هستیم. بنابراین، پس از یک دوره طولانی آزمایشی این کیسه در فروشگاه‌های سراسر کشور، ما به سمت ارائه کیسه‌های کاغذی توسط Paptic به عنوان بهترین انتخاب برای مشتریان و محیط زیست خود روی آورده‌ایم.

ما این کیسه جدید را در تمام فروشگاه های خود در سراسر بریتانیا، از جمله انبار مواد غذایی، طی ماه های آینده معرفی خواهیم کرد.

Jukka Rovamaa، مدیر بخش تجاری Paptic Ltd، افزود: “ما از این پیشرفت بزرگ و همکاری نزدیک خود با ایسلند فودز هیجان زده هستیم. این مرحله تأیید می کند که مواد ما برای این منظور به خوبی طراحی شده است و مزایای برتر – ترکیب عملکرد، هزینه و عملکرد پایدار – در مقایسه با مواد معمولی را ارائه می دهد.

ما معتقدیم که این امر به Iceland Foods کمک خواهد کرد تا استفاده از کیسه های پلاستیکی را به طور کلی کاهش دهد و جایگاه برند خود را به عنوان یک رهبر در نوآوری و پایداری تقویت کند. با انتخاب Paptic، Iceland Foods راه حلی برای کیسه حمل انتخاب می کند که امروز و در آینده منطقی است.

در سال ۲۰۱۸، ایسلند خود را اولین خرده‌فروش بریتانیایی اعلام کرد که متعهد به حذف بسته‌بندی‌های پلاستیکی از تمام محصولات برند خود شده است. در سال‌های بعد، برای دستیابی به این هدف، با شرکت‌های مختلفی همکاری کرده است – از اجرای کاغذ مانع عملکردی Mondi برای محصولاتی مانند سینه مرغ تا بسته‌بندی غذاهای دریایی منجمد آن در کیسه کاغذی قابل بازیافت از Parkside.

اخیراً، Paptic مواد مبتنی بر الیاف چوبی Dorsal را در تلاش برای حذف تدریجی پلاستیک‌های مبتنی بر فسیل در بسته‌بندی بالش خود و پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های سازگار با محیط‌زیست عرضه کرده است.

تا پایان سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری‌های صندوق رشد سبز صنعت جنگل UB (UB FIGG)، Emerald Technology Ventures، SIG InnoVentures، و EIC Fund باعث شد که Paptic به ۲۷٫۵ میلیون یورو کمک مالی ببندد.

ادامه مطلب

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین