چگونه مخاطب خود را در ۱۵ مرحله افزایش دهیم؟
در قسمت قبل گفتیم که پادکستها در چند سال گذشته شاهد افزایش محبوبیت زیادی بودهاند و میلیونها نفر روزانه آن را تنظیم میکنند. با افزایش محبوبیت، فرصتی برای بازاریابان ایجاد می شود تا از بازاریابی پادکست برای دستیابی به مخاطبان جدید و رشد برندهای خود استفاده کنند.
در اینجا چند استراتژی عالی بازاریابی پادکست آورده شده است:
۰۶ سئوی پادکست خود را بهینه کنید
استفاده از استراتژی های سئو می تواند به طور موثری دید را بهبود بخشد و تعامل با شنوندگان را در هنگام تبلیغ قسمت جدیدی از یک مجموعه پادکست افزایش دهد.
با بهینه سازی عناوین، توضیحات، محتوای وب سایت و پست های رسانه های اجتماعی مرتبط با نمایش، بازاریابان می توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها توسط افراد علاقه مند به موضوع بیشتر دیده می شود.
برای بهینه سازی پادکست خود برای سئو، باید بر روی تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد یک موضوع یا موضوع مرتبط برای پادکست خود، توضیحات پادکست و خلاصه برای هر قسمت تمرکز کنید.
همچنین، باید پادکست خود را در پلتفرم های محبوبی مانند YouTube و Spotify آپلود کنید و با ایجاد یک تریلر پادکست و توضیحات قسمت، پادکست خود را بهینه کنید.
علاوه بر این، ایجاد محتوا در موضوعات همیشه سبز و موضوعات پرطرفدار می تواند برای SEO پادکست مفید باشد.
۰۷ یک وب سایت پادکست ایجاد کنید
داشتن وب سایت پادکست خود یک راه عالی برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد برنامه شما و یافتن و اشتراک برای افراد آسان است.
به برخی از مزایا نگاهی بیندازید:
ایجاد اعتبار – یک وب سایت اختصاصی برای پادکست شما به شما کمک می کند تا اعتبار خود را نزد شنوندگان پادکست ایجاد کنید. یک وبسایت به شما امکان میدهد همه قسمتها، یادداشتها و سایر اطلاعات مرتبط درباره پادکست خود را پست کنید. این به ایجاد اعتماد با شنوندگان بالقوه کمک می کند و نشان می دهد که برای ارائه مداوم محتوای با کیفیت وقت می گذارید. علاوه بر این، داشتن یک وب سایت آسان برای پیمایش، شنوندگان را آسان تر می کند تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارند به سرعت و کارآمد پیدا کنند.
ایجاد ترافیک – ایجاد یک وب سایت برای پادکست به شما امکان می دهد ترافیک بیشتری را برای نمایش خود ایجاد کنید. میتوانید هر قسمت را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید و به وبسایت پادکست خود پیوند دهید، که میتواند به افزایش تعامل با شنوندگان بالقوهای که ممکن است قبلاً درباره شما نشنیده باشند، کمک کند. همچنین میتوانید از تاکتیکهای سئو در وبسایت خود با استفاده از کلمات کلیدی در تگهای عنوان و توضیحات متا استفاده کنید تا خزندههای موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را هنگامی که کاربران جستجوهای مرتبط با موضوع پادکست شما را انجام میدهند، پیدا کنند.
مخاطبان خود را افزایش دهید – داشتن یک وب سایت پادکست به شما این امکان را می دهد که با دادن چیزی ملموس به مخاطبان پادکست خود رشد دهید – پایگاهی که می توانند منابع مرتبط با نمایش را در آنجا جستجو کنند. علاوه بر این، فرض کنید شخصی قبلاً به یکی از قسمتهای شما گوش داده است، اما عنوان یا جزئیات خاصی درباره آن را به خاطر نمیآورد. در این صورت، آنها به راحتی می توانند به جای پیمایش در لیست های بی پایان قسمت ها در کتابخانه برنامه پخش خود، آن اطلاعات را در وب سایت شما جستجو کنند.
یک وب سایت بهینه شده برای سئو یک راه عالی برای ارتقای پادکست است. فرصت هایی را برای ایجاد ترافیک و ایجاد اعتبار برای شنوندگان بالقوه فراهم می کند. همچنین، رجوع به قسمتهای گذشته یا یافتن قسمتهای جدید را بدون نیاز به جستجوی بیپایان در برنامههای پخش جریانی مانند Spotify یا Apple Music برای شنوندگان موجود آسانتر میکند.
۰۸ از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
ایجاد یک لیست ایمیل از شنوندگان و ارسال بهروزرسانیهای منظم در پادکست برای آنها راهی عالی برای درگیر نگه داشتن آنها و بازگشت به جدیدترین قسمت پادکست است.
ایمیل مارکتینگ می تواند ابزاری عالی برای صاحبان پادکست باشد که به دنبال ایجاد یک مخاطب وفادار هستند. این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با شنوندگان و توسعه روابط است.
از طریق ایمیل، صاحبان پادکست می توانند محتوای ویژه و یادآوری قسمت های پادکست را در اختیار مشترکین خود قرار دهند. همچنین، این یک راه عالی برای اطلاع رسانی به مخاطبان است که میزبان پادکست های دیگر هستید.
با هدف گذاری دقیق، صاحبان پادکست می توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها به افراد مناسب می رسد و محبوبیت پادکست خود را یک درجه بالا می برند!
بازاریابی ایمیلی همچنین بینشی را در مورد نوع محتوایی که در بین کاربران طنین انداز است، فراهم می کند، زیرا صاحبان پادکست می توانند ردیابی کنند که کدام نوع ایمیل بیشترین علاقه و تعامل را از سوی مخاطبان ایجاد می کند.
اگر درست انجام شود، بازاریابی ایمیلی پادکست نه تنها به شما کمک می کند تا یک قبیله مشتاق از طرفداران وفادار بسازید – بلکه دقیقاً به شما می گوید که چگونه این کار را انجام دهید!
۰۹ قسمت های پادکست را در یوتیوب منتشر کنید
انتشار قسمتهای پادکست جدید خود در ویدیوی YouTube میتواند دسترسی شما به رسانههای اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد، شنوندگان جدید را جذب کند و ترافیک بیشتری را به وبسایت شما هدایت کند.
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل است، بنابراین منطقی است که پادکستها از این پلتفرم برای قرار گرفتن در معرض و دسترسی بیشتر استفاده کنند.
انتشار پادکست خود در YouTube، یافتن شما را برای شنوندگان بالقوه آسانتر میکند و به جذب افرادی کمک میکند که تمایل کمتری به گوش دادن نسبت به تماشا کردن دارند.
یوتیوب همچنین یک راه آسان برای جاسازی پادکست شما در وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی فراهم می کند. این می تواند به شما کمک کند پیام پادکست خود را حتی بیشتر پخش کنید و افزایش دید می تواند منجر به دانلودها و مشترکین بیشتر شود.
از ویدیوهای YouTube نیز می توان برای کسب درآمد از پادکست خود از طریق تبلیغات و حمایت مالی استفاده کرد و به شما امکان کسب درآمد اضافی را می دهد.
در نهایت، آپلود قسمتها در YouTube به شنوندگان امکان میدهد نسخه ویدیویی پادکست را تماشا کنند، که میتواند راهی عالی برای تعامل با بینندگانی باشد که محتوای بصری را ترجیح میدهند.