این شرکت گزارش می دهد که از هر دو محموله اروپایی آمازون یکی بدون بسته بندی جعبه از طریق برنامه کاهش آن تحویل می شود و گفته می شود بیش از ۵۰ درصد آنها در بسته بندی های تحویل کاهش یافته و قابل بازیافت مانند کیسه های کاغذی و پاکت های مقوایی عرضه می شوند.
برنامه ارسال در بسته بندی محصول در مورد مواردی اعمال می شود که برای تحویل به بسته بندی اضافی نیاز ندارند. آمازون محصول را در بسته بندی اصلی سازنده ارسال می کند و فقط برچسب آدرس مشتری را اعمال می کند.
با انجام این کار، امیدوار است که زباله های کمتری برای بازیافت، حمل و نقل سبک وزن ایجاد کند و انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده در حمل و نقل را کاهش دهد. این شرکت ادعا می کند که از سال ۲۰۱۹، ۷۰۰ میلیون محموله اروپایی آن با بسته بندی بدون اضافه شده تحویل داده شده است.
کیسه های کاغذی و پاکت کارت برای محصولاتی که نیاز به بسته بندی اضافی دارند استفاده می شود. گفته می شود که این جعبه ها ۹۰٪ سبک تر از جعبه های مقوایی راه راه با اندازه مشابه هستند، به مواد بسته بندی کمتری نیاز دارند و میزان فضای خالی هر بسته را کاهش می دهند.
۴۱٪ کاهش وزن بسته بندی
تمام جعبه ها، کیسه ها و پاکت های مورد استفاده آمازون در سراسر اروپا ادعا می کنند که قابل بازیافت هستند. فروشندگان شخص ثالثی که در برنامه Fulfillment by Amazon ثبتنام کردهاند در این رقم گنجانده شدهاند و اکنون به آنها انگیزه داده میشود تا بستهبندی خود را مهندسی مجدد کنند و محصولات خود را تحت برنامه Ships in Product Packaging تأیید کنند.
این شرکت گزارش می دهد که ۱۱ درصد از تمام بسته های آمازون که در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان ارسال شده اند، دارای بسته بندی تحویل اضافی نیستند. وزن بسته بندی آن در هر محموله ظاهراً از سال ۲۰۱۵ به طور متوسط ۴۱٪ کاهش یافته است، که پس از آن گفته می شود که به معنای اجتناب از بیش از ۲ میلیون تن مواد بسته بندی است.
پت لیندنر، معاون مکاترونیک گفت: «مشتریان آمازون را با جعبههای مقوایی قابل تشخیص ما میشناسند، اما بیش از نیمی از تحویلهای ما در اروپا اکنون در بستهبندیهای سبکتر مانند کیسههای کاغذی یا پاکتهای کارتی یا بدون بستهبندی اضافه میشوند.» و بسته بندی پایدار در آمازون. ما متعهد به استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای کاهش بستهبندی و پایداری بیشتر برای مشتریان خود هستیم و آزمایشگاه نوآوری عملیات در ایتالیا در خط مقدم این تلاشها قرار دارد.
آمازون از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می برد
آزمایشگاه نوآوری عملیات – جایی که آمازون فناوریهای بستهبندی اروپایی خود را آزمایش میکند – دارای تجهیزاتی مانند دستگاه خودکاری است که بستهبندی مناسب تولید میکند و روباتی برای کاربرد برچسب خودکار برای ارسال محمولهها بدون بستهبندی تحویل اضافی دارد.
در تلاش برای به حداقل رساندن بسته بندی خود، آمازون از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) برای تشخیص فرصت های سبک وزن و کوچک سازی استفاده می کند. به عنوان مثال، Packaging Decision Engine آن، یک مدل هوش مصنوعی است که توسط دانشمندان داده آموزش داده شده است تا کارآمدترین آیتم بسته بندی را از روی شکل، دوام و ویژگی های دیگر شناسایی کند.
علاوه بر این، بازخورد مشتریان پیرامون عملکرد بسته بندی را برای ادامه یادگیری تجزیه و تحلیل می کند. ظاهراً این مدل به آمازون کمک کرده تا استفاده از بسته بندی خود را کاهش دهد.
پاکت کاغذی انعطاف پذیر و مقاوم در برابر ضربه
یک پاکت کاغذی جدید و قابل بازیافت در خانه نیز در سراسر قاره آزمایش می شود. این بسته که کاملاً از کاغذ ساخته شده است، طبق گزارش ها برای وزن، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه بهینه شده است. تصور میشود که سبکتر از پاکتها و جعبههای مقوایی است، مشتریان را قادر میسازد به راحتی بسته را بدون هدر دادن فضا پر کنند، به کربن کمتری در فرآیندهای تولید و حمل و نقل نیاز دارند، و هر گونه فشار وارده بر بسته را در مسیر رسیدن به مصرفکننده جذب میکنند، بنابراین از آسیب جلوگیری میکنند. .
انتظار می رود بسته بندی با اندازه مناسب به آمازون در بهینه سازی فضا در ون های تحویل خود کمک کند. به نوبه خود، این امر قرار است تعداد سفرهای مورد نیاز برای حمل و نقل محصولات را کاهش دهد و به هدف شرکت برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر در سراسر عملیات خود تا سال ۲۰۴۰ کمک کند.
این خبر پس از آن منتشر شد که آمازون با طیف وسیعی از شرکتهای کوچک و متوسط برای ارسال محصولات در بستهبندی اصلیشان، از جمله محصولات بهداشتی کودک مام و تو، هدایای مادر و نوزاد BUSHBABY، و کاغذ، رولها و دستمالهای بامبو از The Cheeky Panda، همکاری کرد.
این در پاسخ به تحقیقات انجام شده توسط آمازون بود که نشان میداد ۵۸ درصد از پاسخدهندگان محصولاتی که بدون بستهبندی تحویل به خانههایشان میرسند را تایید میکنند تا اثرات زیستمحیطی آنها کاهش یابد.
امسال، شتابدهنده پایداری آمازون به دنبال استارتآپهای اروپایی در زمینه فناوری آب و هوا با تمرکز بر ایجاد کسبوکار در محصولات مصرفی، اقتصاد دایرهای، انرژی در ساختمانها و بستهبندی است. قصد دارد به کارآفرینان کمک کند تا مهارت ها و فرصت هایی را برای رشد کسب و کار خود بدون آسیب رساندن به محیط زیست توسعه دهند.