نوشتن مقاله در وب، شما را در معرض ديدگان افراد بسيار زيادي قرار خواهد داد. به اين ترتيب با صرف کمترين هزينهها معروف شدن خود را تضمين ميکنيد. براي اين کار تنها نياز به صرف اندکي زمان و تلاش داريد. نوشتن مقاله در موضوعات دلخواه، کار بسيار آساني است و مراحل معيني دارد.
عدهاي براي مجلات و سايتهاي خود به دنبال محتواي باارزش هستند و صدها نويسنده در انتظارند تا نوشتههاي خود را روي وب قرار دهند. در انتهاي هر مقاله بخشي براي معرفي نويسنده وجود دارد که براي شما به عنوان يک تبليغات مجاني عمل ميکند.
مقالاتي که حاوي اطلاعات باارزش هستند و دستورالعملهاي خاص ارائه ميدهند، عموماً مورد استقبال قرار ميگيرند و خوانندگان فراواني دارند. در اينجا چند نکته در مورد نوشتن مقاله در وب را يادآور ميشويم.
۱- اين نکته را بپذيريد که نوشتن مقاله در دنياي آنلاين با نوشتن مقالات چاپي تفاوت دارد زيرا افراد عادت دارند که هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور کنند. صفحه را به سرعت حرکت ميدهند و تنها به دنبال نکات کليدي هستند.
۲- به مخاطبين مورد نظر خود فکر کنيد و براي آنها مطلب بنويسيد.
۳- براي مقاله خود يک عنوان جذاب انتخاب کنيد که توجه افراد را سريعاً به خود معطوف کند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق کند.
۴- عنوان مقاله بايد کوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تيترهاي داخلي آزادي بيشتري داريد. با دقت آنها را انتخاب کنيد تا در لحظه خواننده را جذب خود کنند.
۵- در نوشتن مقاله دقت كرده و حرفهاي عمل کنيد. در مورد موضوعاتي که از آنها اطلاع کامل داريد، مطلب بنويسيد. هيچ مطلبي را به طور اتفاقي و بدون پشتوانه علمي در مقالات خود نياوريد.
۶- پاراگرافهاي مقاله بايد کوتاه باشند.
۷- مقدمه چيني نکنيد و به سرعت به نکته اصلي نزديک شويد.
۸- روي اطلاعات باارزش براي مخاطبين خود تکيه کنيد.
۹- اصل اختصار را رعايت کنيد. اکثر مردم مايلند به سرعت اطلاعات را دريافت کنند و معمولاً زمان محدودي دارند.
۱۰- در نوشته خود از کلمات اضافه يا هم معنا استفاده نکنيد و مقاله را در حد ۱۵۰۰ کلمه نگه داريد. اکثر اشخاصي که مقالات عالي را براي قرار دادن در سايت خود خريداري ميکنند، طرفدار مقالات بين ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هستند. به صورت اجمالي سخن بگوئيد. اختصار نشاندهنده باارزش بودن نوشته است.
۱۱- در متن مقاله از علامت تعجب(!) براي جلب توجه خواننده به بخشهاي خاص استفاده کنيد.
۱۲- از تظاهر پرهيز کنيد. خودتان باشيد تا مقاله شما واقعي به نظر برسد.
۱۳- از نکات طنزآميز استفاده کنيد. مردم حتي وقتي در حال دريافت اطلاعات در مورد مسائل کاملاً جدي هستند، مايلند استراحت کوتاهي داشته باشند و قدري بخندند.
۱۴- از درون خود براي نوشتن کمک بگيريد. سخنان بيتکلف بيشتر به دل مينشيند. تنها کافيست که جملات را مرتب و به هم متصل کنيد.
۱۵- راستگو و امين باشيد و از مطالب ديگران در مقاله خود استفاده نکنيد. اين کار نوعي دزدي است. پس خودتان براي نوشتن مطالب تلاش کنيد و اگر از سخنان يا ايدههاي شخص يا مقاله ديگري استفاده کرديد، حتماً نام او را در کنار مطلب آورده شده، ذکر کنيد و از او تشکر کنيد.
۱۶- متواضع باشيد و تصور نکنيد که خوانندگان در سطحي پايينتر از شما قرار دارند.
۱۷- از شمارهگذاري و بخشبندي در مقاله خود براي مرتب کردن مطالب استفاده کنيد. به اين ترتيب دنبال کردن مطلب براي خواننده سادهتر خواهد بود.
۱۸- اطلاعات شخصي خود را در انتهاي مقاله قرار دهيد. مطمئن شويد که اين اطلاعات براي دسترسي آسان به شما کافي هستند. اين بخش يک تبليغات مجاني براي شما خواهد بود.
۱۹- در انتهاي مقاله پيشنهادي را براي خوانندگان در نظر بگيريد مثل ارسال مطلبي خاص به آدرس پست الکترونيک آنها. به اين ترتيب ليستي از افراد علاقه مند را خواهيد داشت که بعدها ميتوانيد در بخش بازاريابي خود از آنها استفاده کنيد.
۲۰- قبل از قرار دادن مقاله روي وب تمام لينکهاي موجود در آن را چک کنيد.
۲۱- مقاله خود را از طريق سيستمهاي پاسخگوي خودکار (Auto Responders) منتشر کنيد.
۲۲- مقاله را با يک جمله يا پيام تاثيرگذار به اتمام برسانيد. آخرين جمله و پاراگراف شما بايد خلاصهاي از تمام مقاله باشد و به نحوي خواننده را تشويق کند که از همين حالا نکات گفته شده را اجرا کند.
۲۳- نهايتاً مقاله خود را دوباره چک کنيد تا کلمات ناهماهنگ يا اشتباهات املايي در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ويراستار مقاله خود هستيد.
۲۴- مطمئن شويد که مقاله روند و جريان مناسبي دارد و مطالب به هم پيوسته و مرتب قرار گرفتهاند.
۲۵- دوباره خواني و دوباره خواني تا جايي که مطمئن شويد که همه چيز درست است.
براي نوشتن مقاله “بهترينها را انجام دهيد و منتظر عالي ترينها باشيد.”
X، که قبلا توییتر بود، به دلیل عدم رعایت یک اعلامیه شفافیت مربوط به استثمار جنسی تحت قانون ایمنی آنلاین به دادگاه فدرال برده شد.
این اخطار به اطلاعاتی در مورد نحوه برآورده کردن انتظارات ایمنی آنلاین اولیه توسط ارائهدهنده در رابطه با مواد و فعالیتهای استثمار جنسی و سوء استفاده از کودکان نیاز داشت.
رگولاتور مستقل ایمنی آنلاین eSafety ادعا میکند که X به برخی سؤالات پاسخ نداده یا به طور صادقانه و دقیق پاسخ نداده است.
X که در ماه سپتامبر اخطار نقض ۶۱۰۵۰۰ دلاری صادر کرد، به دلیل عدم رعایت این اخطار، خواستار بررسی قضایی شد.
eSafety از دادگاه فدرال درخواست میکند که بررسی قضایی همزمان با رسیدگی به جرایم مدنی در دادگاه فدرال بررسی شود.
این تنظیم کننده می گوید برخی از بزرگترین شرکت های فناوری به مسئولیت های خود برای مقابله با گسترش استثمار جنسی از کودکان، اخاذی جنسی و پخش مستقیم آزار جنسی از کودکان عمل نمی کنند.
در ماه فوریه، eSafety همچنین اخطارهای حقوقی را برای Google، TikTok، Twitch و Discord صادر کرد.
به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از یورونیوز شرکت گوگل اعلام کرد که پس از حذف تدریجی فناوری ردیابی کاربران از مرورگر کروم(Chrome) از روشهای جدیدی برای رصد کاربران این مرورگر استفاده نخواهد کرد.
گوگل تاکید کرد که اصلاحات و بهبود آتی مرورگر کروم را بر مبنای تعهد به تقویت حریم خصوصی کاربرانش انجام خواهد داد و در تلاش است تا کوکیهای شخص ثالث را در مرورگر کروم غیرفعال کند.
کوکیها فایلهای متنی کم حجمی هستند که از سمت وب سایتها ارسال و در مرورگرها ذخیره میشود و موجب ذخیره شدن اطلاعاتی مثل رمزهای و شخصی سازیهای صورت گرفته میشوند. اما کوکیهای شخص ثالث برای رصد کاربران در وب سایتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و این امکان را ایجاد میکند که با ثبت اطلاعات جستجوهای کاربران و علاقمندیها آنها تبلیغات مبتنی بر ربات برای آنها ارسال شود.
کوکیهای شخص ثالث منبع دیرینه ایجاد نگرانی درباره نقض حریم خصوصی افراد در اینترنت بوده؛ بنابراین دیوید تمکین ، مدیر محصولات گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که با حذف تدریجی کوکیهای شخص ثالث تا پایان سال جاری میلادی، شناسههای دیگری را در محصولات آتی خود استفاده نخواهیم کرد.
طرح تازه گوگل انتقاد بازیگرانِ صنعت تبلیغات آنلاین را برانگیخته است. کروم در حال حاضر پرکاربرترین مرورگر اینترنتی در سطح جهان است و حتی مرورگر مایکروسافت با نام اِج(Edge) نیز بر پایه فناوری کرومیوم گوگل کار میکند. البته گوگل پس از حذف کوکیهای شخص ثالث در مرورگر کروم همچنان قادر خواهد بود تا اطلاعات کاربران خود را از طریق خدمات جستجو، نقشه و سایت یوتیوب دستهبندی کند.
شرکت نشر دیجیتال بوکوایر با بخش کتاب اپلیکیشن گوگل پلی همکاری و این امکان را ایجاد میکند که مخاطبان با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار، کتاب صوتی تولید کنند.
به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از ایبنا و به نقل از بوکسلر، مشتریان بوکوایر با استفاده از فناوری گوگل میتوانند کتابهای صوتی با روایت خودکار را از طریق سرویس کتاب صوتی Bookwire’s WAY ایجاد کنند که کیفیت تولید این کتابها را تضمین میکند.
روند درخواست تولید کتاب و تحویل کتابهای صوتی آماده انتشار با نرمافزار Bookwire انجام میشود و این سرویس برای زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و پرتغالی طراحی شده است.
سولویج کراوس، سرپرست تیم صوتی توسعه کسبوکار بوکوایر درباره این امکان گفت: خوشحالیم که با همکاری شرکت فناوری پیشرو گوگل، میتوانیم خدمات دیگری را به سرویس تبدیل متن به گفتار خود اضافه کنیم؛ این سرویس امکان تولید کتاب صوتی با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته و به چندین زبان را ارائه میکند؛ همچنین بوکوایر در نظر دارد برای ناشران، فرصتهای متنوعتری ایجاد کند که در بازار رو به رشد کتابهای صوتی با امکان تبدیل متن به گفتار نیز حضور داشته باشند.
وی بر این باور است که قرار نیست کتابهای صوتی با استفاده از هوش مصنوعی جایگزین استودیوهای حرفهای و سخنرانان شود، بلکه این سرویس بهعنوان یک افزونه به کتابهای صوتی بوکوایر اضافه خواهد شد.
سرپرست تیم صوتی توسعه کسبوکار بوکوایر توضیح داد: با استفاده از این خدمات، ناشران آزادانه میتوانند انتخاب کنند که کتابهای صوتی آنها با صدای یک انسان روایت شود یا صدای هوش مصنوعی. فناوری تبدیل متن به گفتار، از لحاظ دسترسی، روشی سریع و مقرون به صرفه را به ناشران ارائه میدهد تا از ظرفیت کامل کاتالوگهای خود استفاده کنند و عناوین کتابهای چاپ شده خود را در دسترس همگان قرار دهند.
اپلیکیشن «اپل بوک» نیز به تازگی مجموعه جدیدی از کتابهای صوتی با روایت خودکار را طراحی کرده است؛ سرویس کتاب «گوگل پلی» سال گذشته در حالی فناوری کتاب صوتی را عرضه کرد که با استقبال گسترده ناشران مواجه شد؛ خدماتی که به باور برخی از ناشران، فرصتهای واقعی برای دسترسی به کتابهای صوتی را ارائه میدهد. هرچند درباره کیفیت محتوایی کتابهای صوتی نیز تردیدهایی وجود داشت.
همچنین مارک پیزینگ، نویسنده و روزنامهنگار، به تازگی مقالهای در سایت بوکسلر منتشر کرده، وی معتقد است روایت کتاب با فناوری هوش مصنوعی «اجتنابناپذیر» است.
بر اساس این گزارش، «بوکوایر» پلتفرمی برای مقایسه، ارزیابی و خرید کتابهای چاپی است.