با ما همراه باشید

اخبار

مدیریت در هزاره سوم قسمت دوم

منتشر شده

در

مدیریت بازاریابی تبلیغات - مدیریت بازرگانی - اخبار چاپ - اخبار تبلیغات - اخبار بسته بندی - چاپ و نشر - صنعت پنجم - اخبار صنعت چاپ

از بين همه عالمان علوم مديريتي بايد به افرادي همچون التون مايو، ماري پاركر، هنري فايول و فردريك وينسلوتايلور اشاره كرد كه هر كدام تأليفات مهمي را در حوزه مديريت عرضه و ارائه كرده‌اند. اوون آگاه بود كه بايستي از مديريت در بطن و كوران متغيرهاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي استفاده كرد با اين حال چالش اصلي پيش روي مديران سه موضوع ديگر است كه كاملا از هم تفكيك شده هستند، اين سه موضوع مهم عبارتند از:

۱- فن‌آوري ۲- مردم ۳- سود.

از طرفي براي اعمال يك مديريت خوب و نتيجه بخش لازم است كه ۳ موضوع فوق با همديگر تركيب و تلفيق شوند و از برآيند آنها تصميمات منطقي و قابل اجرا استخراج گردد.

اما پرسش اساسي و تعيين‌كننده در اين مرحله آن است كه تلفيق و تركيب و درهم‌آميزي اين ۳ عنصر به چه نحوي بايستي صورت بگيرد كه طي آن بهترين، پايدارترين، كاملترين و پيروزمندانه‌ترين شكل حاصل شود.

كتاب‌هاي بسيار زيادي كه در عرصه مديريت به چاپ رسيده‌اند و شمار آنها به هزاران عنوان مي‌رسد. پرفروشترين كتاب‌هايي كه در زمينه مديريت تاليف شده توسط متفكران و عالماني مثل رزابت موس و جك ولش نوشته شده‌اند.

در كتاب‌هاي پرفروش، تصوير كامل و جامعي از مديريت سازماني براي انجام امور به بهترين شكل ممكن ارائه شده است. مديراني كه نام آنها در بعضي از كتاب‌ها آمده است كساني هستند كه بين پيچيدگي‌هاي تكنولوژي و فن‌آوري از يك سو، و سود حاصل از بازرگاني از سوي ديگر توازن به وجود آورده‌اند. و چنين است كه كتاب‌فروشي‌ها علاقه‌مند هستند تا چنين‌ كتاب‌هايي را به فروش برسانند. در اين قبيل‌ كتاب‌ها به سرگذشت و احوال سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلف اشاره‌هايي شده است. از جمله اين سازمان‌ها كه بايستي از آن ياد كرد «جنرال الكتريك» است. جنرال الكتريك نامي است كه در كتب‌هاي مختلف از آن نام‌برده شده است.

ده سال پيش از اين يك نظريه‌پرداز عالم هنر پرسشي را مطرح كرد كه در نوع خود جالب و قابل توجه بود. مارگو جفرسون گفته بود؛ «تئاتر چگونه‌ مي‌تواند اهميت خود را بازيابد» او خود به اين پرسش چنين پاسخ داده بود: «تئاتر نيازمند كاري جديد است. تئاتر بايد به روشي عمل كند كه ما به آن روش زندگي مي‌كنيم، يعني بايد به حقايق و احساسات ما توجه كند و تمام حركات ذهني و بدني را به همانگونه كه ما واكنش نشان مي‌دهيم به اجرا درآورد.

بر اين اساس تئاتر لازم است كه خطرپذيري بيشتري را نشان دهد». جفرسون از همين موضوع اين طور نتيجه مي‌گيرد كه اگر در اين تعريف واژه «تئاتر» را با واژه «مديريت» جايگزين كنيم افكار ما با پيچيدگي‌هايي كه در تكنولوژي، افراد و سود حاصله وجود دارد ارتباط برقرار مي‌كند. بر اين اساس مي‌توانيم اين طور استنباط كنيم كه «مديريت بايستي تا آنجا كه مي‌تواند با شيوه زندگي ما عجين شود و با احساسات، حالات و رفتارمان در هم تنيده شود».

جوان سيولا مؤلف كتاب «زندگي كاري» مي‌نويسد: «بسياري از مردم نمي‌توانند زمان رفتن به سركار را انتخاب كنند و تصميم بگيرند كه چه كاري انجام دهند. آنها به سياست‌هاي مديريتي كاري ندارند و در مورد آينده حساسيت خاصي از خود نشان نمي‌دهند زيرا برايشان اهميتي ندارد». اين كتاب تحقيق فراگير و گسترده‌اي درباره كار است.

كتابي نيز با عنوان «خون، شكر، اشك» پس از شش سال تحقيق، توسط ريچارد دانكين نوشته شده كه اين كتاب نيز به موضوع كار مي‌پردازد و مباحث قابل توجه و مهمي را مطرح مي‌كند. او در جايي مي‌گويد:‌ «هر چه بيشتر درباره موضوع كار مي‌نويسم، بيشتر از خودم سوال مي‌كنم كه چرا ما بايد روي زمين كار كنيم».

دانكين با اشاره به اين موضوع كه حقوق بعضي مديران ارشد ۱۵۰ برابر كاركنان دون پايه است مي‌گويد: «شگفتي اينجاست كه اين افراد ساعات طولاني را صرف كار مي‌كنند به نحوي كه هيچ فرصتي به عنوان اوقات فراغت و لذت بردن از زندگي براي آنها باقي نمي‌ماند». دو تن از محققان غربي معتقد هستند كه مديران ارشدي كه از فرط خستگي از پا در مي‌آيند، تبعاتي به مراتب دشوارتر از خستگي نيز دامن آنها را مي‌گيرد.

مايكل ليتر و كريستينا ماسلك در كتاب خود عنوان نموده‌اند: «امروزه از پا در آمدن و خستگي بيش از حد كارگران در آمريكاي شمالي فراگير شده است»

آنها در ادامه مي‌افزايند: «شايد نتوان گفت كه گناه چنين موضوعي متوجه ما است ولي به هر حال دگرگوني‌هاي اساسي و زيربنايي در محيط‌هاي كاري و نوع مشاغل ما ايجاد شده است».

اين دو خاطر نشان مي‌كنند: «محيط كاري امروزه محيطي سرد، خصمانه و آميخته با مشكلات اقتصادي و رواني است. افراد به قدري بدبين شده‌اند كه سعي مي‌كنند به هر ترتيب ممكن خودشان را از چنين فضايي به دور نگه دارند».

از همين موضوع مي‌توان به پاسخ اين پرسش رسيد كه چرا در بسياري موارد افراد با كارشان ارتباط برقرار نمي‌كنند. يك آمار گرد‌آوري شده كه حاصل يك كار گروهي است حاكي از آن است كه در پايان دوره منتهي به سال ۲۰۰۱ ميزان انصراف از كار در ايالات متحده به بالاترين حد خود رسيد. پرسش اساسي كه در اين راستا به ذهن‌ انديشمندان علوم مديريتي خطور مي‌كند اين است كه: «آيا برنامه‌ريزي استراتژيك اهميت خود را از دست داده است و تا حد يك كار پيش پا افتاده و سطحي تنزل پيدا كرده است؟»

بيل جنسن از فعالان عرصه مديريتي سخت در تلاش است تا تفاوت يك محيط كاري را با آنچه كه بايد باشد دريابد و معلوم سازد.

وي به اين باور رسيده است كه مديران و كاركنان سازمان‌ها و موسسات بايستي به انديشيدن و بررسي درباره بهره‌وري سازماني پايان دهند و در عوض به بهره‌وري فردي فكر كنند. وي اضافه مي‌كند: «لازم است ما همگي توجه به موضوعي مثل عالي كار كردن را متوقف سازيم و به اين موضوع توجه داشته باشيم كه كاركنان در محيط كاري خود واقعا چگونه بايد باشند و چه كار بايد بكنند.»

جنسن بر اين موضوع پاي‌ مي‌فشارد و اصرار مي‌ورزد كه كاركنان خود هر كدام به مثابه واحدهاي كسب و كار ظاهر مي‌شوند و نقش ايفا مي‌كنند.

«غناي دانش» نام كتابي است كه توسط توماس استيوارت تاليف شده است. توماس استيوارت خود از جمله متفكران بحث مديريت است كه در مجله فورچون نيز به ستون نويسي اشتغال دارد. وي يادآور مي‌شود: «دوره سازمان مدرن همچون هنر مدرن به سر آمده است و سازمان‌هاي پُست مدرن وضعيتي كاملا دگرگون دارند». استدلال وي آن است كه روش و شيوه مديريت كاركنان از جمله تفاوت‌هاي مهم موجود در اين زمينه است استيوارت در كتاب خود مي‌نويسد: «بهتر آن است كه تصور جديدي درباره كاركنان حاصل كنيم و ايشان را نه همچون اموال شركت، بلكه در زمره سرمايه‌گذاران به حساب بياوريم.» وي براي اين نظر خود استدلال قابل تاملي ارائه مي‌دهد و عنوان مي‌كند: «سهامداران در شركت ما سرمايه‌گذاري مي‌كنند، اما كارمندان از وقت، انرژي و فكر خود هزينه مي‌كنند.

نويسنده كتاب «افكار كسب و كار»، آر‌، دي، گيوس كه دوران كاري طولاني را در شركت رويال داچ شل سپري كرده است در كتاب خود مي‌نويسد: «شركت‌ها به لحاظ اقتصادي گرفتار شده‌اند و به همين علت است كه بيشتر آنها به مرگ زودرس مبتلا مي‌شوند». وي اضافه مي‌كند: «مرگ اين شركت‌ها به آن علت است كه كاركنان و مديران ارشد آنها بر سود تمركز مي‌كنند و تنها به توليد توجه دارند و شركت را به عنوان مجموعه‌اي كه متشكل از افراد است ناديده مي‌گيرند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین