با ما همراه باشید

اخبار

راهنمای طراحی

منتشر شده

در

رنگ چاپی و طراحی - گرافیک - رنگ - برندسازی - تبلیغات

۶-۴-تصاوير وارد شده – رابط‌ها را دنبال كنيد
نام فايل، رابط مرجع مهمي بين سند و فايل تصويري است. پس از قرار دادن يك تصوير در جاي خود، نام فايل را تغيير ندهيد.
تمامي تصاوير قرار داده شده در سند بايد به همراه سند براي خروجي ارسال شوند.
بيشتر برنامه‌هاي صفحه‌آرايي با تصاوير وارد شده همانند «گزيده‌هاي» الكترونيكي برخورد مي‌كنند كه در خروجي به فايل تصويري باز مي‌گردند.
هميشه پيش از ارسال فايل‌ها، اطمينان حاصل كنيد كه تمامي رابط‌ها و لينك‌ها به درستي به روز شده‌اند. اگر يك تصوير وارد شده تغيير پيدا كرده است، هميشه آن را در سند نهايي به روز و اصلاح كنيد تا مطمئن شويد كه وضعيت و مكان تغيير نيــافته است.
برنامه‌ي فرست پيشنهاد مي‌كند كه با برنامه‌ي نرم‌افزاري منــاسب كار كنيد، چــون امكان بروز مشكلاتي از قبيل فايل‌هاي تـــو در تو وجود دارد.
در بسياري از برنامه‌ها،‌ گزينه‌اي براي درج اطلاعات و داده‌هاي تصويري جاي‌گذاري شده به همراه فايل EPS وجود دارد. اما توصيه نمي‌شود از اين گزينه استفاده كنيد چون ممكن است، نيازمند برخي اقدامات ويرايشي باشد. ارسال فايل‌هاي نرم‌افزاري اصلي،‌امكان انجام تغييرات را در آينده ميسر مي‌سازد.

۷-۴ برگردان سفيد الكترونيكي
عناصر ناخواسته را با يك كادر سفيد نپوشانيد. ريپ، عناصر ناخواسته را پردازش خواهد كرد. از فايل‌هايي كه در برنامه‌هاي طراحي، ساخته مي‌شوند، مي‌توان براي پوشش‌گذاري، اصلاح و يا اتصال تكه‌ها استفاده كرد.

۸-۴- كيفيت تصويربرداري- ملاحظات اسكن
بهينه‌سازي متغيرهاي مربوط به اسكنر هنگام گرفتن تصوير اورجينال، عاملي حياتي در دستيابي به نتيجه‌ي مطلوب چاپي محسوب مي‌شود.

وضوح اسكن
تمامي اسكنرها داده‌ها را در فرمت RGB مي‌گيرند. با آن كه بعضي اسكنرها مي‌توانند از نرم‌افزار يا سخت‌افزار براي تفسير و ترجمه‌ي داده‌هاي اسكن شده به CMYK استفاده كنند،‌ برنامه‌ي فرست پيشنهاد مي‌كند كه تصوير را در فرمت اورجينال RGB نگه داريد تا از داده‌ها محافظت شود.
اسكنرهاي غيرتخصصي معمولا براي توليد اسكن،‌ مناسب نيستند. چنين دستگاه‌هايي از ميان‌گيري براي دستيابي به اندازه‌ يا وضوح چاپي استفاده مي‌كنند و اين در حالي است كه جزئيات دقيق و واقعي را نمي‌توان ميان گيري كرد.

وضوح و درخشاني تصوير
مهم‌ترين عامل اسكن، وضوح اپتيكال يا چشمي است. يك اسكن در مقياس ۱۰۰ درصد، بايد حداقل، نمونه‌اي ۵/۱ تا ۲ برابر شبكه‌ي خطي هافتني نهايي داشته باشد. تصاوير بسيار ظريف را بايد حداقل تا سه برابر شبكه‌ي خطي خروجي نمونه‌گيري كرد.
به عنوان مثال، با توجه به جزئيات مورد نياز در تصوير، تصويري كه با اسكرين ۲۰۰ خط به چاپ مي‌رسد، احتمالا به وضوح اسكن ۳۰۰ تا ۶۰۰ پيكسل در هر اينچ نياز دارد.
اگر تصوير بزرگ شود، وضوح تصوير بهينه پايين مي‌آيد. هدف آن است كه تصاوير در وضوح مناسب اسكن شوند تا در اندازه‌ي نهايي، جزئيات مورد نياز حفظ شوند.

بزرگ‌سازي تصوير
بزرگ‌سازي يك تصوير اسكن شده، از وضوح تصوير بهينه مي‌كاهد و ممكن است در ظاهر تصوير، اشكال به وجود آورد.
در صورت امكان، اورجينال را در اندازه هر وضوح صحيح، اسكن كنيد. اگر تكرار عمليات اسكن ممكن نيست، بزرگ‌سازي تصوير بر حسب وضوح اسكن شده مي‌تواند تا اندازه‌اي قابل قبول باشد. ادوب فتوشاپ قادر است تصاوير را با استفاده از عمل ميان‌گيري بزرگ كند.
با توجه به نوع تصوير، شايد استفاده از عمل ميان‌گيري، مشكلي به وجود نياورد. اما هميشه مطلوب آن است كه تصوير اورجينال را در وضوح مورد نظر دوباره اسكـــن كنيد.

نمودار رنگي هنر خطي (Line Art)
بنابر نظريه، نمودار هنر خطي بايد در همان وضوح تصوير دستگاه خروجي اسكن شود. با اين حال، كوچكترين تغيير در بيشتر اجسام هنر خطي كه در وضوح بالاي ۱۰۰۰ پيكسل در اينچ اسكن شده‌اند، واضح و آشكار خواهد بود. مقياس‌گذاري،‌ از كيفيت مي‌كاهد؛ بهترين راه حل آن است كه اين نمودار را در يك برنامه‌ي تصويرسازي دوباره طراحي كنيد. اين اقدام، از اندازه‌ي فايل مي‌كاهد.

۹-۴- مقياس‌گذاري و دوباره اندازه‌گيري
بهتر است تصاوير را در وضوح و اندازه‌ي باز‌آفريني مطلوب يا بزرگتر قرار دهيد. اگر به مقياس‌گذاري بالاتر نياز است، بايد اين كار در ادوب فتوشاپ و نه در طرح نمونه‌ي اصلي انجام شود. هنگام انجام اين كار،‌مراقب وضوح تصوير باشيد.

۱۰-۴- فضاي رنگي
تصاوير در يك فايل طراحي بايد براي تبديل در فرآيند چاپ به فضاي رنگي توصيف شده توسط پروفايل چاپگر، در فضاي رنگي اوليه RGB باقي بمانند.
انتقال تصوير به هر فضاي رنگي غير از فضاي رنگي چاپگر نهايي، موجب كاهش دقت و از بين رفتن جزئيات رنگي مي‌شود.

۵- فرمت‌هاي فايلي و كاربرد آن
پيش از استفاده از يك نسخه‌ي جديد نرم‌افزاري،‌شركتي را كه قرار است با فايل الكترونيكي آن كار كنيد، بررسي نماييد تا از انطباق و هماهنگي لازم مطمئن شويد.
در نسخه‌هاي جديدتر، امكان ذخيره‌سازي اسناد در فرمت‌هاي قديمي‌تر وجود دارد.

۱-۵- فرمت‌هاي مشخص
فرمت‌هاي اصلي و مشخص براي تصاوير وكتوري يا برداري عبارتند از:
Illustratar native) ai eps,(freehand native. براي تصاوير تن پيوسته (رستري) اين فرمت‌ها را مي‌توان اين گونه دسته‌بندي كرد:

فرمت photoshop native) psd) يا tif:
انواع مختلفي از فرمت‌هاي فايلي الكترونيكي وجود دارد كه مي‌توان آنها را از برنامه‌هاي صفحه‌آرايي، ويرايش عكس و طراحي به دست آورد. در فايل‌هاي JPEG، PICT و BMP معمولا به دليل متراكم‌سازي، بعضي از جزئيات از بين مي‌روند.
اگر قرار است بعضي فرمت‌هاي فايلي ديگر را نيز به كار گرفت، لازم است تمامي بخش‌ها بر سر فرمت‌‌هاي فايلي كه بايد در پروژه ساخته، مبادله و طبقه‌بندي شوند، توافق حاصل نمايند.
متخصص پيش از چاپ بهتر از هر كس ديگري مي‌تواند معايب و محاسن هر فرمت را با توجه به يك هدف خاص توصيف كند.

۲-۵- فرمت متني قابل انتقال يا پي‌دي‌اف (Protable Document Format)
پي‌دي‌اف، يك فرمت فايلي تصويرسازي است كه براي انتقال گرافيكي محتواي غني به كار مي‌رود.
در اين فرمت معمولا از فناوري‌هاي نمونه‌گيــري ديجيتال و كامپيوتر به پليت استفاده مي‌شود.
توليد‌كننده‌ي فايل (طراح، شركت تبليغاتي، متخصص پيش از چاپ) بايد فايلي توليد كند كه حداقل نيازهاي تصويرسازي دريافت‌كننده (متخصص پيش از چاپ، چاپكار) را برآورده مي‌سازد.
پي‌دي‌اف ايكس (PDF/x) يك فايل پي‌دي‌اف همراه با محدوديت‌هاي پيش‌بيني شده است تا كار انتقال فايــل‌ها از «توليد كننده» به «دريافت‌كننده» در قالب استانداردهــاي تعيين شده همراه شود.
استاندارد ايزو ۲۰۰۱: ۱-۱۵۹۳۰، هم يك استاندارد كاربردي و هم يك استاندارد فرمت فايلي است. اين استاندارد شرايط لازم براي كنترل فرآيند توليد،‌ بازبيني و تصويرسازي فايل‌هاي پي‌دي‌اف ايكس يك (۱- PDF/X) را تعريف مي‌كند.
محتوا و ساختار فايل‌هاي پي‌دي‌اف ايكس، به گونه‌اي محدود شده‌اند تا انسجام و يكپارچگي فرآيند تصويرسازي حفظ شود. هدف، تبادل گرافيكي محتواي آماده براي تصويرسازي است.
گروه Ghent PDF Workgroup يك گروه بين‌المللي متشكل از كاربران هنرهاي گرافيكي، انجمن‌ها و عكاساني است كه هدف آنها مشخص‌سازي و انتشار مشخصات فرآيند براي دستيابي به بهترين نتايج در جريان‌هاي كاري هنرهاي گرافيكي است.
آنها درصدند حداقل سطح آستانه را در اين زمينه‌مشخص كنيد. اگر يك فايل نتواند به اين سطح آستانه برسد، يك هشدار بر روي صفحه نمايش ظاهر مي‌گردد.
حتي اگر يك فايل با ويژگي‌هاي مشخص شده توسط گروه GWG هماهنگ و منطبق باشد، بايد به قابليت‌هاي ويژه‌ي بخش فلكسوگرافي توجه نمود.

۳-۵- طرح آماده (Clip Art)
طرح آماده، ممكن است در قالب تصاوير با وضوح پايين در فرمت PICT به نمايش در‌آيد. اين تصاوير نسبت به تصاوير فرمت TIFF و EPS عملكرد بهتري دارند.
حتما از فرمت فايلي طرح آماده‌ي استفاده شده، سؤال كنيد تا از سطح مناسب كيفيت، يقين حاصل نماييد. اگر تصوير، يك اسكن است، وضوح تصوير اسكن را مشخص كنيد.
اگر اين تصوير در وضوح ۷۲ پيكسل در هر اينچ اسكن شده، طرح آماده تنها براي نمايش روي نمايشگر و چاپ با استفاده از يك چاپگر وضوح پايين مناسب خواهد بود.
تصوير انتخابي احتمالا يك تصوير از چند تصوير انتخابي موجود روي صفحه‌ي طرح آماده است. به خاطر داشته باشيد كه ماسك‌‌برداري تمامي تصاوير ديگر، موجب برداشتن آنها نمي‌شود.
اين تصاوير همگي پردازش خواهند شد. تصاويـــر جداگانه را در يك نام جديد ذخيره كنيد و تصوير واحد را در متن يا سند وارد كنيد.

۴-۵- تصاوير تن پيوسته FPO
در هر زمان ممكن، بايد يك تصوير تن پيوسته FPO (تنها براي موقعيت) از داده‌هاي حاضر با وضوح بالا به همراه اصلاح و چرخش صحيح تهيه كرد.
به عبارت ديگر، بايد يك تصوير با وضوح بالا را به صورت دستي جاي‌گذاري نمود.
حروف FPO بايد در فضاهاي حقيقي تصوير قرار گيرند چون فايل پيش از آن كه به مرحله‌ي خروجي برسد بايد از كانال‌هاي متعددي عبور كند و اگر فايل، «تنها براي موقعيت» به درستي مشخص نشده باشد، امكان جابه‌جا كردن آن از بين مي‌رود.

۵-۵- جلوه‌‌های ویژه
هنگام ويرايش فايل‌هاي رستري وضوح پايين به منظور ايجاد جلوه‌هاي ويژه، مراحل مورد استفاده را ثبت كنيد.
جلوه‌ها و تاثيرات بيشتر عمليات با تغيير در وضوح تصوير تغيير مي‌يابند. باز‌آفريني نتيجه‌ي مشابه با استفاده از تصوير با وضوح بالا بدون اطلاعات ثبت شده، مشكل به نظر مي‌رسد.
حتي با وجود دستورالعمل‌ها و راهنمايي‌هاي لازم، امكان توليد بعضي جلوه‌هاي ويژه‌ي پيچيده مشكل است.
مجموعه تنظيمات عمليات (action) در Adobe’s Creative Suite به توليدكننده‌ي فايل با وضوح پايين اجازه مي‌دهد تا هر مرحله‌ي ويرايشي و به كار گرفته شده در توليد فايل را ثبت كند.
سپس مي‌توان اين مجموعه تنظيمات را ذخيره كرد و با كاربري كه قرار است اورجينال با وضـــوح بالا را توليـــد كند به اشتراك گذاشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین