با ما همراه باشید

اخبار

راهنماي مديران به سمت بازاريابي و تبليغات

منتشر شده

در

مدیریت - مشتری مداری - فروش و بازاریابی - بهینه کردن کسب و کار

 

در سلسله مقالاتي كه از اين شماره به بعد تحت عنوان «راهنماي مديران به سمت بازاريابي و تبليغات» به چاپ مي‌رسند تصميم داريم اطلاعاتي در اختيار مديراني قرار دهيم كه آگاهي آنها از روابط بازاريابي در سطح بين‌المللي، مطلوب است اما مي‌توانند اين آگاهي را افزايش دهند. اين تحقيق، نتيجه ۳۰ سال تجربه و يادگيري آزمون و خطا با صدها متقاضي از هزاران متخصص بازاريابي و ميليون‌ها مشتري است كه بيش از نيم ميليارد دلار بر روي پروژه‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري كرده‌اند تا به سود و نتايج مطلوبي دست پيدا كنند.

اين مسئله در بسياري از بخش‌ها و جنبه‌هاي علمي از جمله مصرف كننده، تجارت‌هاي BLB، حرفه‌اي، غيرانتفاعي، توليد، توزيع، خرده‌فروشي، برندهاي ملي، شروع فن‌اوري و تجارت‌هاي محلي نمود پيدا كرده است.

بازاريابي و تبليغات را مي‌توان در خلال كار به خوبي فراگرفت. اين مقالات و تجربيات، راهگشاي مناسبي براي بسياري از متقاضياني است كه به دنبال بهبود راهكارهاي خود هستند.

با دقت بيشتر بر اطلاعات هزينه محصول، سازندگان قادر به اتخاذ اقدامات متنوعي جهت بهبود سودمندي محصول مي‌‌‌باشند. اكنون سازمان به انجام تحليل‌‌‌هاي جامع فعاليت محور هزينه‌‌‌اي مي‌‌‌پردازند. آنها حيطه تحليل را با استفاده از كاهش ميزان سود ناخالص به مواردي نظير بازاريابي، فروش و مخارج اجرايي فراتر از هزينه‌‌‌هاي ساخت و كارخانه تعميم مي‌‌‌دهند. تحليل‌‌‌ها نشان مي‌‌‌دهد كه بسياري از نيازهاي منابع سازماني نه تنها از محصولات بلكه از كانال‌‌‌هاي تحويل، توزيع و مشتريان نيز ناشي مي‌‌‌شود.

با دنبال كردن هزينه‌‌‌هاي فعاليت به مشتريان و مضاف براين كانال‌‌‌هاي تحويل و توزيع، مديران فرصت‌‌‌هاي بيشتري براي رشد قابليت سودمندي سازمان‌‌‌هايشان خواهند داشت. اين فرصت‌‌‌ها شامل موارد زير است:

• حمايت از مشتريان فعلي بسيار سودآور

• قيمت گذاري مجدد خدمات گران، بر مبناي هزينه – خدمات

• تنزيل، چنانچه لازم باشد براي حصول تجارتي با هزينه خدمات پايين مشتريان

• مذاكره و ارتباط با مشتريان در مورد خدمات با هزينه پايين‌‌‌تر

• واگذاري مشتريان زيان ده دايمي به رقبا

• سعي در جذب مشتريان سودده از رقبا

اين اقدامات مديران را قادر به تجهيز مناسب (ABC) در جهت ارتقا سودآوري، به خصوص در صنايعي كه رقباي آنها دانش چنداني از روابط مشتريانشان ندارند.

مخارج فروش، بازاريابي، توزيع و اجرايي : ثابت، متغير يا «فوق متغير»؟

برخي افراد در رابطه با تخصيص هزينه‌‌‌هاي فروش، بازاريابي، توزيع و اجرايي (SMDA) به موارد هزينه‌‌‌اي نظير مشتريان يا كانال‌‌‌هاي بازاريابي به استدلال مي‌‌‌پردازند. ادعاي آنها اين است كه چنين هزينه‌‌‌هايي، هزينه‌‌‌هاي ثابت تلقي شده و بنابراين هر گونه واگذاري به مشتريان قراردادي و گمراه كننده است.
با وجود اين، بسياري از شركت‌‌‌ها هزينه‌‌‌هاي SMDA آنها به طور چشمگيري امروزه درصد بالاتري از فروش ۳۰ سال پيش محسوب مي‌‌‌شود. براي مثال، در نظر بگيريد كه اكنون هزينه‌‌‌هاي SMDA به طور مثال ۲۲ درصد فروش است. بيشتر مديران هنگام برون يابي هزينه سازمان‌‌‌هاي خودشان آن را پايين‌‌‌ترين هزينه ده ساله گذشته مثلاً ۲۰-۱۵ درصد فروش اظهار مي‌‌‌دارند. چنانچه آنها رشد جهاني اقتصاد را دنبال كرده باشند، به اين نتيجه مي‌‌‌رسند كه حجم واقعي فروش‌‌‌ها احتمالاً سه برابر شده است. اما اگر هزينه‌‌‌هاي SMDA به طور واقعي يك هزينه ثابت باشد و حجم فروش سه برابر شده باشد، هزينه‌‌‌هاي SMDA بايد تنها يك سوم درصد فروش يعني ۷-۵ درصد طي ۳۰ سال گذشته باشد. هزينه ثابت به معناي ثابت نگهداشتن هزينه SMDA به رغم افزايش يا كاهش حجم فروش مي‌‌‌باشد. چنانچه هزينه‌‌‌هاي SMDA صرفاً يك هزينه متغير باشد، متناسب با افزايش حجم فروش مي‌‌‌باشد و آنها آن را به عنوان درصد ثابتي از فروش يعني ۲۰-۱۵ درصد نگه مي‌‌‌دارند. با وجود اين، در بسياري از موارد هزينه‌‌‌هاي SMDA داراي درصد افزايشي فروش مي‌‌‌باشند. آنها هزينه‌‌‌هاي ثابت نيستند حتي هزينه‌‌‌هاي متغير نيز محسوب نمي‌‌‌شوند. آنها به معناي هزينه‌‌‌هاي فوق متغير، يعني هزينه‌‌‌هايي كه سريعتر از حجم فروش افزايش مي‌‌‌يابند هستند.
اگر مقوله هزينه به صورت ثابت تلقي شود، بايد به صورت ثابت (يعني مقدار مطلق) و مستقل از توليد و سطوح فروش باقي بماند. چنانچه مقدار مطلق هزينه حين افزايش حجم ثابت نباشد نمي‌‌‌توان آن را به صورت هزينه ثابت پنداشت. رويكرد تكميلي و پيشنهادي بررسي صنعت است. چنانچه يك هزينه ثابت باشد، هر شركت صنعتي بايد سطح هزينه مطلق يكساني داشته باشد. در مورد كوچكترين شركت، هزينه درصد بالايي از هزينه‌‌‌هاي كلي و بزرگترين شركت هزينه يك درصد بسيار كمي از هزينه‌‌‌هاي كلي را در برخواهد داشت. با وجود اين، چنانچه مقوله هزينه درصد يكساني از هزينه‌‌‌اي را نشان دهد، اين هزينه را مي‌‌‌توان به صورت متغير فرض كرد.
آزمون نهايي در مورد تعيين ثابت يا متغير بودن هزينه Rule of One مي‌‌‌باشد. آزمون «اسكپتيكس» هنگامي كه با نشانه‌‌‌اي از افزايش هزينه‌‌‌ها متناسب يا بيشتر از حجم فروش مواجه هستيم كاربرد دارد. نحوه تخصيص هزينه مديرعامل به كليه محصولات و مشتريان چگونه است؟ آيا يك مديرعامل به رغم حجم فروش و محصول كافي است؟ بدون شك، پاسخ اين اين است: بايد بپذيريم هرگونه تخصيص هزينه مديرعامل به محصولات منحصر به فرد يا مشتريان در واقع قراردادي است. اين هزينه نمونه بارزي از هزينه پايدار شركت است كه مورد نياز هر شركت جدا از فعاليت توليد و فروش آن مي‌‌‌باشد. مضاف بر اين هزينه‌‌‌هاي پايدار نبايد به واحدهاي فردي كه از منابع سازماني حمايت مي‌‌‌شود تخصيص يابد. اما بيشتر بخش‌‌‌ها، به غير از دفتر مديرعامل بيشتر از يك بخش از منابع را در اختيار دارند. اين بدان معناي در بر داشتن بيشتر از يك فروشنده، متصدي حسابداري، كارمند منابع انساني، بخش امنيتي، بازارياب، متخصص اقتصاد يا تحليل‌‌‌گر مالي مي‌‌‌باشد.آزمون Rule of One اظهار مي‌‌‌دارد چنانچه يك بخش يا مقوله منابع داراي يك بخش باشد نمي‌‌‌تواند اداره شود. اين امر لازمه پايه منطقي تخصيص هزينه محسوب مي‌‌‌شود.
از افرادي كه معتقدند هزينه‌‌‌هاي واحد سازماني كه داراي چند منبع هستند ثابت است و بنابراين به فعاليت‌‌‌ها يا موارد هزينه‌‌‌اي آنها اعتباري تخصيص نمي‌‌‌يابد سوال مي‌‌‌شود كه : «ما با ثابت بودن هزينه موافق هستيم، اما چرا آن بخش تنها با يك پرسنل كار نمي‌‌‌كند؟» علاوه بر اين، بهتر است كه يك هزينه ثابت پايين داشته باشيم. جواب اين است: هميشه كارهاي زيادي براي يك نفر وجود دارد كه بتواند آن را انجام دهد.
درك ماهيت نياز به كار با بخش‌‌‌هايي با ۵ ، ۷ يا ۱۳ پرسنل منجر به انجام فعاليت‌ها از سوي منابعي كه پايه‌‌اي براي تخصيص هزينه‌‌هاي منابع به بخش‌‌هايي مي‌‌شود كه موجب ايجاد نياز آن كار شده‌‌اند. بنابراين يك تحليل ABC نبايد به معناي تخصيص هزينه به يك واحد منفرد منبع تلقي شود. اما هنگامي كه يك بخش داراي چندين واحد منابع (چندين نفر، چندين قطعه تجهيزات) مي‌‌‌باشد، تحليل واضح موجب آشكار شدن ماهيت فعاليت‌‌‌ها و تاثيرات هزينه‌‌‌اي كه موجب ايجاد نيازهاي كاري از سوي اين بخش و پايه اختصاص هزينه به آن مي‌‌‌شود خواهد شد.
اگرچه هزينه‌‌‌هاي SMDA نه به صورت ثابت و نه احتمالا موضوع آزمون Rule of One محسوب مي‌‌‌شود، اما اكنون مي‌‌‌توانيم نحوه اختصاص اين هزينه‌‌‌ها را كه موجب نمايان ساختن فرصت‌‌‌هاي چشمگير جهت ارتقا سودمندي خواهد شد را نشان دهيم.
سازندگان آمريكايي كالاهاي مصرفي، هزينه‌‌‌هاي نگهداري آنها در انبار را مورد تحليل قرار دادند. اين مبلغ برابر ۲٫۸ ميليون دلار در يك فعاليت بود. با احتساب حجم فعاليت يك سال حدود ۷۰ ميليون مورد، ميانگين هزينه نظارت به رقمي حدود ۰٫۰۴ دلار مي‌‌‌رسد. يك تحليل دقيق‌‌‌تر بيانگر اين است كه از شش بسته مختلف براي مشتريان استفاده شده است، دو مورد از آنها يعني هزينه كل حمل بار (۶۳%) و طبقه‌‌‌بندي و نگهداري (۳۴%) است كه بيانگر ۹۷% از سفارشات است. اين تحليل نشان داد كه ۶۰۰٫۰۰۰ دلار از هزينه‌‌‌ها به حمل بار و ۲ ميليون دلار به طبقه بندي و نگهداري اختصاص يافته است. بنابراين، ميزان هزينه محرك براي اين دو بسته به ترتيب ۰٫۰۱۵ و ۰٫۰۸۰ دلار مي‌‌‌باشد. با وجود اين، اين شركت قيمت‌‌‌هاي خود براي همه مشتريان بر مبناي هزينه ميانگين ۰٫۰۴۰ دلار براي هر مورد در نظر گرفت. يكي از بزرگترين خرده فروش‌‌‌ها درخواست نموده است كه ۶۰ درصد از محرك‌‌‌هاي آن براي دسته طبقه بندي و نگهداري به كار رفته و تنها ۴۰ درصد براي دسته حمل بار كامل استاندارد استفاده مي‌‌‌شود. سازندگان اكنون مي‌‌‌توانند مشاهده كنند كه اين هزينه براي نگهداري مشتريان مهم به طور ميانگين برابر با ۰٫۰۵۴ دلار در هر مورد است و هزينه افزوده به اين خدمات كمتر از ۶۰ درصد از محموله‌‌‌هاي اين مشتري محسوب مي‌‌‌شود.
كانتال شركتي بود كه به سوي مشتري مداري حركت كرد و داده‌‌‌هاي خود را با آنان به اشتراك گذاشت و اين امر حاكي از اين است كه تمايل به ادامه گزينه طبقه بندي و نگهداري وجود دارد، اما قيمت‌ گذاري آن بايد تابعي از نوع تحويل مورد تقاضا باشد. مشتري اقدام به بررسي فعاليتها و يافته‌‌‌هاي خود نموده و بر خلاف انتظار هزينه نظارت تحويل‌‌‌ها با گزينه طبقه‌‌‌بندي و نگهداري در نتيجه بيشتر بودن از ميانگين نظارت ويژه و شكست بالاتر مي‌‌‌باشد. مشتري به صورت ۱۰۰ درصد محموله‌‌‌هاي حمل شده متمايل و تحليل ABC را قادر مي‌‌‌سازد همانند عملكرد شركت كانتال براي راه حل فاتحانه كه هم شركت و هم مشتري قادر به پس انداز هزينه باشند عمل كند.
عملكرد شركت آمريكايي كانتال با يك موقعيت قابل مقايسه با مشتريان و مشتريان مهم مواجه شد. تحليل ABC كانتال به طور استثنايي هزينه‌‌‌هاي بالايي از نگهداري GEAD را نشان داد. سفارش يك مشتري نرمال هزينه‌‌‌اي برابر با ۱۵۰ دلار در بر دارد اما سفارشات مربوط به GEAD به علت تغييرات بسيار، طراحي مجدد و تسريع هزينه‌‌‌هاي فراتر از ۶۰۰ دلار خواهد داشت. نماينده كانتال با يك وضع دشوار مواجه بود. چگونه يك شركت تابعه كوچك وابسته به يك شركت خارجي مي‌‌‌توانست به يك شركت چند مليتي خبره و بزرگ وارد مذاكره شود؟ اين نماينده يك سياست كتاب باز را براي نمايان سازي هزينه‌‌‌هاي بالاي نگهداري GEAD اتخاذ و پيشنهاد كرد كه كليه هزينه‌‌‌هاي GEAD نه تنها يك هزينه براي كانتال بود بلكه احتمالا هزينه‌‌‌اي براي GEAD نيز است. مديران GEAD مطالعات داخلي خود را انجام و سفته بازي نماينده را به اثبات رساندند: تغييرات آنها پيامدهاي ناكارآمدي‌‌‌هاي داخلي بود كه پيش از اين مورد شناسايي قرار نگرفته بود. طولي نكشيد كه كانتال بزرگترين قرارداد در طول تاريخ شركت را با GEAD امضا كرد كه متشكل از دو اصل ABM بود : يك سفارش كوچك و يك هزينه مازاد براي هر تغيير صورت گرفته براي يك سفارش موجود.
اين نمونه‌‌‌ها نشان دهنده فرصت‌‌‌هاي مقتدر مربوط به روابط تغيير مشتري با مباحث مبتني بر واقعيت است. هزينه فعاليت محور مديران را قادر به شناسايي ويژگي‌‌‌هايي كه موجب مي‌‌‌شود برخي مشتريان متحمل هزينه بيشتر يا كمتري براي نگهداري شوند مي‌‌‌نمايد. كانتال اين افراط‌‌‌ها را به عنوان سود و زيان پنهان ذكر مي‌‌‌كند. اين سودها و زيان‌‌‌ها پنهان هستند زيرا هيچ تلاشي براي هزينه‌‌‌هاي اختصاص بازاريابي، فروش، فني و اجرايي به مشتريان منحصر به فرد يا ساير انتقال‌‌‌هاي قراردادي صورت نمي‌‌‌گيرد و از دلار به جاي محرك‌‌‌هاي هزينه واقعي استفاده مي‌‌‌كند.
عموماً كليه شركت‌‌‌ها بر نمايش برخي يا همه ويژگي‌‌‌هاي بالاي نگهداري اذعان دارند. گاهي شركت‌‌‌ها از مشتريان با هزينه پايين نگهداري استقبال مي‌‌‌كنند.
با تقاضاي قيمت‌‌‌هاي پايين، سودهاي خالص پايين خواهد بود اما كار با تهيه كنندگان آن موجب هزينه نگهداري پايين نيز خواهد شد. مشتريان با هزينه نگهداري بالا، در ستون سمت چپ نشان داده شده و مي‌‌‌توانند سودده باشند چنانچه سود خالص كسب شده از فروش اين مشتريان بيش از جبران شركت در مورد هزينه كل منابع اختصاص داده شده به آنها باشد. شايد سيستم ABC يك شركت را به ارايه خدمات ارزان قيمت به مشترياني از قبيل وال مارت قادر سازد. اين زيركي هميشه براي هر دو طرف سود آور بوده است. يك الگوي ABC مشتري محور به شركت توانايي جديدي براي ارايه خدمات متفاوت به مشتريان بر مبناي نيازهاي فردي و ترجيحات آنها به منظور ارايه متفاوت و هزينه پايين مي‌‌‌دهد. افزون بر آن، شركتها در پي قيمت‌‌‌هاي از پيش تعيين شده هستند كه در آن هزينه به مشتري نه تنها براساس حجم و تنوع محصول خريداري شده بلكه براساس هزينه نگهداري محاسبه شده توسط الگوي هزينه فعاليت محور شركت باشد.
بيشترين چالش مشتريان در پايين‌‌‌ترين سمت گوشه راست دياگرام يعني سود ناخلص پايين و هزينه نگهداري بالا مشاهده مي‌‌‌شود. همانگونه كه قبلاً نيز ذكر شد، كانتال و ساير شركت‌‌‌ها مي‌‌‌توانند صورت فعاليت‌‌‌ها را در سود ناخالص و محاسبات هزينه نگهداري ABC براي تغيير روابط با چنين مشترياني به كار برند. در اين راستا، نخستين اقدام بايد بهبود عملكرد فرآيندهاي حياتي آنها به عنوان مثال كاهش هزينه فعاليت‌‌‌هاي مربوط به نگهداري مشتريان باشد. همچنين صورت فعاليت‌‌‌ها نشان مي‌‌‌دهد كه هزينه نگهداري معلول الگوهاي سفارش مشتمل بر غيرقابل پيش بيني بودن، تغييرات، فراواني بيش از حد، تقاضاي زياد پرسنل فروش و فني مي‌‌‌باشد. اين شركت مي‌‌‌تواند اين اطلاعات را با مشتري به اشتراك گذاشته و هزينه‌‌‌هاي مرتبط با اين فعاليتها را نشان داده و مشتري را به كار با شركت همراه با هزينه كمتر تشويق كند و اين به معناي كاهش تعداد فعاليتهاي تقاضاشده از سوي مشتري است.
در عوض، چنانچه مشتري نتواند يا نخواهد به سوي الگوهاي تحويل و خريد با هزينه‌‌‌هاي عملياتي پايين حركت كند، شركت مي‌‌‌تواند سود سهام را به عنوان مثال با تغيير آرايش قيمت‌‌‌ها افزايش دهد. كاهش تخفيف‌‌‌ها و قيمت گذاري براي خدمات ويژه از اين دسته محسوب مي‌‌‌شود. تحقيق «مك كينزي» نشان مي‌‌‌دهد كه مديران اغلب از قيمت خالص واقعي كه از مشتريان دريافت مي‌‌‌كنند بي‌‌‌خبر هستند.
مديران اغلب سوال مي‌‌‌كنند : «آيا ما مي‌‌‌توانيم از راهبرد ABM هنگامي كه شركت فقط در تلاش براي مديريت اطلاعات سودآوري مشتريان است استفاده كند؟» چگونه ما مي‌‌‌توانيم قيمت گذاري و روابط را هنگامي كه سايرين با همان بينش تحليلي وجود ندارند تغيير پيكره دهيم؟» پاسخ اين است، بي شك هنگامي كه ما حتي دچار يك اقتصاد خشن از سوي مشتريان سودآور يا رقبا هستيم، داراي فرصت‌‌‌هاي بي‌‌‌شماري براي بهبود سودآوري مي‌‌‌باشيم. ما اين امر را در اين فصل نشان داديم كه تعداد زيادي از مديران اجرايي توانستند از طريق ابتكار در قيمت گذاري، فن‌‌‌آوري، سفارش و توزيع، مشتريان غيرسودده را به مشتريان سودده تغيير دهند.
يك شركت با يك سيستم ABC مرحله سه مي‌‌‌تواند اين كار را با هدف قرار دادن تخفيف‌‌‌ها و خدمات ارزش افزوده مبتني بر هزينه واقعي خدمات انجام دهد. اين اقدامات بايد موجب ايجاد مزاياي رقابتي چشمگير به ويژه در مورد رقباي آنها براي تعقيب سيگنالهاي سيستم‌‌‌هاي هزينه مرحله دو آنها باشد كه آنها را در مورد اقدامات هدف انجام شده توسط شركت‌‌‌هاي مطلع آسيب پذير نمايد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین