با ما همراه باشید

اخبار

راهنماي مديران به سمت بازاريابي و تبليغات

منتشر شده

در

تبلیغات و بازاریابی - تجارت - بازاریابی خاکستری - بازاریاب- تبلیغات - تبلیغ - بازار خاکستری

آنچه كه روابط بازاريابي انجام مي‌دهند.

بسياري از افراد حرفه‌اي بازاريابي كه در حيطه‌اي خارج از بازاريابي فعاليت مي‌كنند، در واقع، مفهوم بازاريابي و روابط بازاريابي را درك نمي‌كنند. در اين بخش، تصميم داريم اين ويژگي را بهبود بخشيم. روابط بازاريابي، مسئله‌اي فراتر از انجام تبليغات است.

اهميت روابط بازاريابي

مهم‌ترين منبع يك كارخانه را نمي‌توان سرمايه آن در نظر گرفت. مهم‌ترين منبع هر حرفه توليدي، توجه به ساير مسائل است. امروزه توجه به تقاضا مهم‌تر از توجه به عرضه است.

نتيجه اين توجه، بررسي مهم‌ترين مشكلاتي است كه با هر ارتباط بازاريابي مرتبط است.

در هر مقياسي، هرگونه صدا يا تصويري از هر رسانه‌اي بسيار حائز اهميت است. به طوري كه مي‌تواند هرگونه پيامي را به ذهن شخص القا كند. بسته به نوع تحقيق و گروه مورد بررسي، ارزيابي‌هاي متفاوتي به عمل مي‌آيد، به طوري كه در آمريكا، هر شخصي، به طور متوسط، روزانه در معرض ۲۰۰ تا ۵۰۰۰ پيام تبليغاتي قرار مي‌گيرد. در نتيجه، توجه ما به وقايع روزمره بايد بيشتر از توجه والدين به فرزندان در خلال يك سال باشد. در طول زندگي، وقت زيادي را به تماشاي پيام‌هاي تبليغاتي اختصاص مي‌دهيم.

بسياري از اين پيغام‌ها مورد توجه قرار نمي‌گيرند، تعدادي نيز چندان خوشايند نيستند، فقط معدودي از آنها مورد توجه قرار گرفته و در ذهن باقي مي‌مانند. حتي اگر روابط بازاريابي، توسعه آگاهي شما را مديريت كنند بايد بتوانند با هزاران پيامي كه هر روز به ذهن شما وارد مي‌شوند مقابله نمايند.

روابط بازاريابي

روابط بازاريابي، همان كاري است كه تشكيلات شما انجام مي‌دهد تا رفتار يا برداشت مشتريان را تحت تاثير قرار دهند. فرآيند روابط بازاريابي، مذاكره‌اي بين شما و مشتريان است كه در اين مذاكره، گوش دادن به صداي مشتريان به اندازه ارسال پيام، حائز اهميت است. در واقع، نمي‌توان روابط بازاريابي را نوعي خيابان يك طرفه در نظر گرفت، زيرا هر دو طرف بايد از ديدگاه‌ها و نقطه نظرات يكديگر آگاه باشند.

مهم نيست كه مشتريان شما چه كساني هستند و چه كالايي به آنها مي‌فروشيد يا آنها را به خريد چه محصولي ترغيب مي‌كنيد. هر تصميمي اتخاذ كنيد و هر اقدامي كه انجام دهيد مي‌تواند آنچه را كه مشتري مي‌شنود، مي‌بينيد يا تجربه مي‌كند تحت تاثير قرار دهد؛ همچنين مي‌تواند در نوع طرز فكر يا احساس مشتريان نسبت به شركت يا كالاها و خدمات شما نيز موثر باشد. به خاطر داشته باشيد كه برداشت‌ها هميشه موجب توسعه عملكردها مي‌شوند.

قابل اعتماد بودن

هر اقدامي كه انجام مي‌دهيد شامل توسعه محصول، قيمت، مكان، زمان، توزيع، استماع، تبليغ، طراحي، نقاط تماس، اخبار، اشتباهات، بازاريابي كلامي و نيز تبليغات كلاسيك از طريق روابط رسانه‌اي مي‌باشد.

به طور كلي،‌تجربه مستقيم بازاريابي كلامي موجب توسعه و استيلاي روابط فروش مي‌شود.

اگر روابط فروش شما اين ادعا را ثابت كند كه چنين روابطي مورد تائيد بازاريابي كلامي نبوده يا حتي بدتر از آن، به واسطه تجربيات مستقيم پشتيباني نمي‌شوند، هيچ تضميني براي هماهنگي و موفقيت اين روابط وجود ندارد. در اين صورت، اين نكته را ملكه ذهن ديگران مي‌كنيد كه هيچ اعتقادي به روابط شما نداشته باشند.

در واقع، با چنين اقدامي به آنها مي‌آموزيد كه برند شما يك برند كاذب است. مگر اينكه محصولات يا خدمات شما براي يك بار خريد كافي باشد، بهتر است هميشه به وعده‌هاي خود عمل كنيد حتي اگر رقابت، ادعاهاي فوق تصوري را ايجاد كند.

اكثر مردم، اعتقادي به موسسات، فروش، فروشندگان و روابط بازاريابي ندارند. يكي از راه‌هاي موفقيت در هر تجارت و حرفه‌اي، بيان حقيقت و واقعيات است.

روابط بازاريابي و توسعه بازاريابي كلامي

اگر روابط بازاريابي شما ثابت كند كه مورد تاييد بازاريابي كلامي و تجربه مستقيم است، تبليغات شما مي‌تواند همانند يك عامل توسعه دهنده و تكثير كننده عمل نمايد. در واقع، اين امر موجب بهبود و توسعه بازاريابي كلامي مثبت شده و حتي مي‌تواند تجربيات مستقيم مشتريان را در مورد محصولات شما بهبود بخشيده و تقويت نمايد.

روابط بازاريابي و برند شما

برند، نوعي برداشت است و برداشت نيز واقعيتي انكار ناپذير براي مشتريان محسوب مي‌شود.

برند شما مجموعه تمام تصورات مشتري از محصولات يا خدمات را در بر مي‌گيرد. برند، تنها به ساختمان، تجهيزات، اشيا يا افرادي كه كنترل مي‌كنيد محدود نمي‌شود. برند شما برداشتي است كه در ذهن مشتريان القا شده و به حيات خود ادامه مي‌دهد.

يكي از مهم‌ترين تجربيات براي هر شركتي، نظارت فني بر محصولي است كه از ديدگاه مشتريان به عنوان برند مهم و برتر شناخته نمي‌شود. اين يكي از مشكلاتي است كه روابط برتر بازاريابي مي‌توانند به حل آن كمك كنند. در واقع، هر روابط بازاريابي كه زمان يا هزينه خود را براي آن صرف مي‌كنيد موجب بهبود و توسعه برداشت‌ها نمي‌شود و در واقع، نوعي بالاسري خالص غير ارزش افزوده مي‌باشد.

بازار هدف

تلاش براي فروش محصولات يا خدمات خود به هر كسي در هر جايي، نمي‌تواند چندان مقرون به صرفه باشد. شما ممكن است بتوانيد آقايان متاهل را براي خريد لوازم آرايشي براي همسران خود ترغيب كنيد اما اين احتمال وجود دارد كه بازگشت سرمايه شما منفي باشد.

بنابراين، فروش لوازم آرايشي به بانوان بسيار ساده‌تر از فروش آن به آقايان است. همين مثال ساده نشان مي‌دهد كه فروش، مسئله‌اي است كه نيازمند بررسي دقيق و توجه به عوامل متعددي مي‌باشد كه گاهي اوقات، ناديده گرفتن يك يا چند مورد از اين عوامل مي‌تواند نتيجه‌اي معكوس داشته و به شكست در فروش و بازاريابي منجر گردد.

براي دستيابي به سود در بازاريابي بايد بازار هدف خود را مشخص كنيد كه اين بازار هدف مي‌تواند شامل گروهي از افرادي باشد كه با آنها ملاقات مي‌كنيد. بازار اوليه شما شامل گروهي از مشترياني است كه رضايت چنداني از فروش و سود شما ندارند. اين مشتريان، افرادي هستند كه بدون آنها نمي‌توانيد شرايط مالي خود را تامين كنيد.

البته لازم به ذكر است كه در اين ميان، بازارهاي دوم و سومي نيز وجود دارند كه در اين بازارها، مشتريان از اهميت ويژه‌اي برخوردار مي‌باشند. مثلاً در آمريكا، زناني كه نسبت به خريد لباس براي همسران خود اقدام مي‌كنند معمولاً براي فرزندان پسر خود نيز خريداري مي‌كنند. همسران و مادران، بازار اوليه هدف براي اين موضوع هستند.

يكي از مهم‌ترين تصميمات بازاريابي كه مي‌توانيد اتخاذ كنيد اين است كه در مورد اين مسئله تصميم‌گيري نمائيد كه كدام گروه از مردم، بازار هدف اوليه شما را شكل مي‌دهند. اگر بازارها با يكديگر همسو نباشند نمي‌توانيد تمام بازارها يا حتي دو بازار را تقويت كنيد. مثلاً ممكن است مادران به اسباب‌بازي‌هايي علاقه داشته باشند كه فرزندان آنها هيچ علاقه‌اي نسبت به اين اسباب‌بازي‌ها از خود نشان ندهند. گاهي اوقات، ناچار هستيد كه يك مورد را انتخاب كنيد، ممكن است اين انتخاب، خوشايند شما نباشد.

اطلاعاتي در مورد رقبا

ما در عصري زندگي مي‌كنيم كه مشتريان مي‌توانند به طور پيوسته، محصولات و خدمات جايگزين متعددي را پيدا كنند تا نيازهاي خود را برآورده نمايند. گاهي اوقات، حتي اين رقابت مي‌تواند فراتر از مشتريان بالقوه شما باشد. مثلاً در تجارتي كه روغن ماشين در آن به فروش مي‌رسد، هر رقيبي مي‌تواند وارد اين عرصه شود. گاهي اوقات، رقابت شما مي‌تواند كاملاً با مقوله‌ها يا فن‌آوري‌هاي تجاري شما متفاوت باشد.

تميز كردن منزل، مستلزم استفاده از جارو است و براي تهيه جارو نيز بايد آن را خريداري كرد. البته مي‌توان براي تميز كردن منزل از مستخدم استفاده كرد يا اين كه آخرين فن‌آوري‌ها را براي اين امر به كار برد. به نظر شما كدام روش بهتر است؟

همين مثال ساده نشان مي‌دهد كه براي انجام هر كاري بايد به سراغ بهترين روش‌ها و تكنيك‌ها رفت. اين مسئله در روابط بازاريابي نيز مصداق دارد. پس هميشه تلاش كنيد بهترين روش‌ها و تكنيك‌هاي بازاريابي را فرا گرفته و آنها را به كار بنديد.

به طور كلي، مصرف كنندگان تمايل دارند كه مجموعه كوچكي از محصولات يا خدمات را انتخاب كرده و براي برآورده كردن نيازهاي خود به سراغ برندها يا تامين‌كنندگان مشابه بروند. نيازي به گفتن نيست شناسايي مواردي كه اهميت بسزايي در روابط بازاريابي دارند بسيار حائز اهميت است.

چگونگي بهره‌مندي بازاريابي از تجارت شما

افزايش فروش

اكثر روابط بازاريابي موجب افزايش يا كاهش چشمگير فروش نمي‌شوند. اما شواهد و مداركي در دست است كه نشان مي‌دهند موثرترين روابط بازاريابي مي‌توانند ميزان خروجي شركت‌ها را حداقل بين ۶۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزايش دهند. واقعيت تقريباً مسجل اين است كه حتي بدترين روابط بازاريابي نيز مي‌توانند در زمان عملكرد خود، ميزان فروش را تا ۵۰ درصد كاهش دهند.

مقاومت در برابر تبديل شدن به كالا

دلايلي وجود دارند كه نشان مي‌دهند برندها در دو مقوله مشخص جاي مي‌گيرند:

* يك برند كوچك هستيد كه در زمينه قيمت رقابت مي‌كنيد.

* يك برند ويژه و عمده هستيد كه براي وفاداري به كيفيت و برند رقابت مي‌كنيد.

مثلاً شركت Wal_Mart، رقابت خود را بر قيت متمركز مي‌كند اما شركت «نيمان ماركوس» در زمينه كيفيت رقابت مي‌كند. بازندگان اصلي، برندهايي هستند كه تلاش مي‌كنند در ميانه راه باقي بمانند. در واقع، اين برندها به كالايي تبديل مي‌شوند كه به سمت جلب رضايت مشتريان حركت مي‌كنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین