با ما همراه باشید

اخبار

دستاوردهای نمایشگاه ایفپکس برای صنعت چاپ ایران

منتشر شده

در

عابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ

بابک عابدین رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران (ایفپکس) با اشاره به دستاوردهای این دوره نمایشگاه برای صنعت چاپ ایران از بازدید هیات‌های تجاری ۱۵ کشور دنیا از این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از  تسنیم،‌ دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ایفپکس با حضور ۹۰ شرکت‌کننده از داخل و خارج از کشور پس از ۳ روز برپایی در محل نمایشگاهی ایران مال به کار خود پایان داد. این دوره نمایشگاه در فضایی ۱۰ هزار متری که ۵۰ درصد آن فضای مفید بود،‌ با حضور ۶ غرفه از کشورهای خارجی و هیات‌های تجاری از افغانستان،‌ عراق،‌ عمان و غنا برگزار شد و در حاشیه آن دستگاه‌ها و ماشین‌الات داخلی نیز به نمایش درآمد.

همزمان با پایان دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران با بابک عابدین رئیس نمایشگاه به گفت‌وگو پرداخته‌ایم،‌ عابدین در این گفت‌وگو به دستاوردهای این دوره نمایشگاه و افزایش کیفیت حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی اشاره کرد،‌ او هم‌چنین از قرادادها و تفاهم‌هایی که تولیدکنندکان صنایع چاپ و بسته‌بندی با هیات‌های تجاری از کشورهای همسایه و منطقه به امضا رساندند خبر داد. این گفت‌وگو به شرح ذیل است:‌

* پرسش:‌ دستاوردهای‌ این دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه قراردادها و تفاهم‌هایی در این نمایشگاه به امضا رسید؟

هنوز گزارش کاملی از دستاوردهای دقیق این دوره نمایشگاه آماده نشده است،‌ اما عجالتا،‌ باید بگویم که در این ۳ روز قردادهای داخلی بسیاری به امضا رسید،‌ بر اساس اعلام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه،‌ ۵ قرارداد فروش ماشین‌آلات توسط یک شرکت داخلی‌، ۴ قرارداد فروش دستگاه چاپ و بسته‌بندی‌، فروش دو دستگاه به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه‌، امضای قراردادهای متعدد خرید مواد اولیه از ایران توسط کشورهای همسایه و … به ثبت رسیده است.

هم‌چنین در این دوره نمایشگاه عضو هیات مدیره انجمن صنعت و کارآفرینان ترکمنستان که معاون وزیر بازرگانی و کار این کشور نیز است،‌ بازدیدی از نمایشگاه داشت،‌ هم‌چنین از ۱۵ کشور خارجی از جمله روسیه، سوریه، عراق، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، هند، ایتالیا، عمان، کامرون، غنا و … داشتیم که به نتایج و تفاهمات خوبی رسید.

علاوه بر این در بعد داخلی‌، از ۳۰ شهرستان و ۹ استان کشور بازدیدکنندگانی از نمایشگاه داشتیم، مذاکراتی بین تامین‌کنندگان مواد اولیه خارجی با شرکت‌های تولیدی به انجام رسید،‌ تفاهمات خوبی با شرکت کاغذ چینی چمنینگ و تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و… انجام شد.

در مجموع امسال نسبت به پارسال شاهد رشد ۵ برابری بازدیدکنندگان از نمایشگاه بودیم، رشد ۴۰ درصدی حضور غرفه‌داران و رشد ۷۰ درصدی فضای مفید را شاهد بودیم. ۱۵ شرکت دانش‌بنیان نیز حضوری قابل توجه در نمایشگاه داشتند.

*پرسش: مذاکرات با هیات‌های تجاری افغانستان عراق عمان و … به چه نتیجه ای رسید؟

در قالب هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف نیز بازدید‌هایی داشتیم،‌ یک بخشی از هیات تجاری افغانستان ناشران این کشور بودند که به دنبال چاپ کتاب در ایران بودند،‌ تعدادی نیز برای خرید کارتن و ورق آمده بودند که با تولیدکنندگان داخلی به تفاهماتی رسیدند،‌ هیات‌تجاری افغانستان با یک شرکت داخلی تامین قطعات و مواد اولیه و با شرکتی دیگر در زمینه تامین مواد پلیمری به توافقات خوبی رسیدند. شرکت پاکستانی نیز برای خرید مواد اولیه تولید پلیمری موفق عمل کردند.

یک شرکت افغانستانی در زمینه خرید ملزومات تولیدی از ایران و نماینده فروش شدن در آن کشور مذاکراتی داشتند و این آمادگی را اعلام کردند که در استان خراسان برای ارسال کالا از ایران به افغانستان ثبت دفتر تجاری داشته باشند.

* پرسش: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ به چه دستاوردی از نمایشگاه رسید؟

ما در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ۵ تفاهم نامه بسیار داشتیم،‌ تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت صنعتی در زمینه آموزش وپژوهش، استانداردسازی و رتبه‌بندی به امضا رسید که امیدواریم در آینده نزدیک فعالیت خوبی داشته باشیم‌، با توجه به اینکه ارتقای سطح علمی و کمی و کیفی چاپ و بسته بندی از نظر استاندارد مد نظر ماست،‌ این تفاهم‌نامه حائز اهمیت بود.

هم‌چنین با انجمن پلیمری ایران که ۲۰ عضو تشکلی دارد، قراردادی به امضا رساندیم،‌ با توجه به اینکه ۳۰ درصد تولیدکنندگان صنعت چاپ در حوزه بسته‌‌بندی هستند‌، ما می‌توانیم از طریق ایجاد مباحث پژوهشی و آموزشی به نتابج خوبی برسیم، هم‌چنین در زمینه ارتقای بسته‌بندی و هم‌افزایی و ایجاد جذابیت و افزایش کیفیت بسته‌بندی، اطلاع از استانداردهای بین‌المللی برای صادرات بسته بندی تفاهم‌نامه خوبی نوشتیم.

گام‌هایی در جهت تاسیس کلینک بسته‌بندی برداشتیم و با انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار برای تامین بسته‌بندی و نیازهای بسته‌بندی در این بخش از صنعت کشور تفاهم نامه‌ای داشتیم،‌ هم‌چنین با انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران با توجه به رونق بومی‌سازی صنایع فرهنگی و نیاز به چاپ و بسته‌بندی مناسب برای این کالاها توافقاتی داشتیم.

علاوه بر آن با هنرستان امام صادق(ع) تفاهم‌نامه جامعی در زمینه همکاری‌‌‌هایی که صنعت می‌تواند با هنرستان داشته باشد،‌ چه در زمینه تولید چه در زمینه معرفی منابع انسانی حرفه‌ای و دانش در زمینه چاپ و بسته‌بندی کار و فعالیت‌هایی که می‌توانیم برای فضای دانشی کشور داشته باشیم.

* پرسش:‌حضور غرفه‌های داخلی و خارجی را در دومین نمایشگاه ایفپکس چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما از نظر تعداد و فضا رشد بسیار خوبی داشتیم، از نظر کیفیت ما شاید حداقل ۱۰۰ درصد رشد کیفیت مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان را داشتیم که بسیار هدفمند حضور داشتند، علاوه بر آن از نظری بصری نیز فعالان داخلی حضوری جذاب داشتند‌، غرفه‌سازی‌های خوبی صورت گرفته بود و می‌توان گفت حدود ۳۰۰ درصد رشد در غرفه‌سازی داشتیم. شرکت‌های داخلی نسبت به تخصصی بودن نمایشگاه هدف‌گذاری کرده و حضور داشتند،‌ ما هم هدف‌گذاری تخصصی در بخش بازدیدکنندگان، زنجیره تامین و… داشتیم که خیلی هم خوب جواب گرفتیم. ما باید نمایشگاه را تبدیل به یک برند جهانی کنیم تا نام تهران و ایران در این حوزه بر سر زبان‌ها بیفتد.

*پرسش:‌ با توجه به نیاز صنعت چاپ کشور به نوسازی ناوگان،‌ چه برنامه‌ای برای حضور شرکت‌های خارجی تولیدکننده ماشین‌آلات در نمایشگاه برای سال‌های آینده دارید؟

این نمایشگاه یک نمایشگاه نوپا است؛ ما در حد نوزاد هستیم؛ تنها ۷ ماه از اولین دوره برگزاری نمایشگاه گذر کردیم که دوره دوم را در تابستان به دلیل رعایت اخلاق و عدم تداخل در نمایشگاه‌هایی که در پاییز برگزار می‌شود،‌ برگزار کردیم‌، در این دوره ۵ شرکت خارجی به صورت مستقیم حضور پیدا کردند، هرچه بازدیدکننده نمایشگاه و حضور شرکت‌های داخلی رو به افزایش رود،‌ شاهد حضور بیشتر و جدی‌تر شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات خواهیم بود و این هدف‌گذاری ما برای آینده است.

 

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین