به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین از فوربز، در سال گذشته، تعداد قابل توجهی از تبلیغکنندگان نگران عدم تعدیل محتوا و کاهش سطح اثربخشی پلتفرم، خرید تبلیغات را در X (که قبلاً توییتر نامیده میشد) متوقف کردند. علیرغم ادعاهای اخیر مالک الون ماسک و مدیر عامل X، لیندا یاکارینو، مبنی بر اینکه اکثر تبلیغ کنندگان بزرگ این پلتفرم بازگشته اند یا به زودی بازمی گردند، داده های شرکت مشاوره بازاریابی Ebiquity نشان می دهد که اکثریت بزرگترین خریداران تبلیغات ایکس، تلاش خود را در این زمینه متوقف کرده اند.
در حالی که زمانی تلقی میشد که اکثر برندهای برتر جهان توییتر را در استراتژیهای کمپین خود قرار میدهند، بسیاری اکنون با نزدیک شدن به شلوغترین فصل خرید سال، دلارهای تبلیغاتی را به کانالهای دیگر اختصاص میدهند.
آیا X می تواند در سال آینده این کاهش شدید را متوقف کند یا خروج تبلیغ کنندگان ادامه خواهد داشت؟
در زیر، ۱۴ عضو شورای آژانس فوربس با بهترین پیش بینی های خود در مورد آینده تبلیغات در X بررسی می کنند.
۱٫ X یک محصول تبلیغاتی ویدیویی قابل اجرا راه اندازی خواهد کرد
من پیشبینی میکنم که X یک محصول تبلیغات ویدیویی قابل اجرا را راهاندازی کند تا با پیشرفت آن بهعنوان یک هاب ویدیویی طولانی هماهنگ شود. استفاده از درآمد تبلیغات سیاسی از انتخابات ۲۰۲۴ می تواند X را به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار تبلیغات ویدیویی معرفی کند.
با داشتن مخاطب آماده، تبلیغکنندگان مشتاق گزینههای جدید و کارایی ثابت شده ماسک با ضربالاجلهای محدود، موفقیت قابل قبول است. – Vinny La Barbera، imFORZA
۲٫ بهترین و مزاحم ترین روزهای X در پیش رو هستند
ایلان ماسک فردی بسیار موفق است، و علیرغم برخی از حرکات نادرست روابط عمومی او، او همچنان یک مبتکر مخرب و پیشگام در صنعت است.
چشم انداز او برای X گسترده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم. او قصد دارد X را به یک رسانه اجتماعی و پلت فرم پرداخت دیجیتالی که سیستم عامل تلفن هوشمند تسلا را اجرا می کند، توسعه دهد. به عنوان یک متخصص روابط عمومی، X را به حساب نمیآورم. بهترین روزهای آن در پیش است. – جیسون ماد، روابط عمومی آکسیا
۳٫ تبلیغکنندگان در میان عدم قطعیت X خرج نمیکنند
تبلیغکنندگان از عدم قطعیت خوششان نمیآید، این دقیقاً همان چیزی است که X اکنون ارائه میکند. لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید X، وظیفه داشت تبلیغکنندگان را بیاورد و آنها را به این باور برساند که X جایی است که باید بودجه بازاریابی خود را خرج کنند. من انتظار ندارم که تبلیغکنندگان بهطور ناگهانی پول نقد را بریزند تا زمانی که بدانند با X کجا ایستادهاند و ثبات را از پلتفرم ببینند. – جیمز هک، Socially Powerful
۴٫ X عضویت پولی را می پذیرد، سپس تبلیغات را برمی گرداند
X در ابتدا به یک پلتفرم بسته تبدیل خواهد شد که همه برای شرکت در آن باید هزینه پرداخت کنند. پس از گذشت چند ماه از این زمان، زمانی که هرزنامهها، ترولها، رباتها و بهطور کلی از بین رفتند، انتظار میرود که یک مدل با پشتیبانی از تبلیغات به روی جهان باز شود که در آن اعضا و سازندگان محتوا میتوانند انتخاب کنند که درآمد تبلیغات را با X به اشتراک بگذارند. افراد بیشتری را برای تعامل و ایجاد انگیزه ترغیب کنید و تبلیغکنندگان واقعی را بازگردانید. – جان گلتکا، گلتکا+
۵٫ ما می توانیم مهاجرت بزرگی را به دور از X ببینیم
هیئت داوران هنوز در X حضور دارند و رقابت آگاه است. برنامههای جدید رسانههای اجتماعی در حال عرضه هستند و میتوانیم شاهد مهاجرت بزرگی از X باشیم. فکر نمیکنم X منسوخ شود، اما قطعاً دردسرهای فزایندهای را پشت سر میگذارد. زمان آن رسیده است که مخاطبان قبلی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم. شاید ماندند، شاید حرکت کردند. اکنون زمان آن است که بفهمیم. – مونیکا آلوارز-میچل، Pulse Creative، LLC
۶٫ X به اندازه کافی پایدار نخواهد بود تا برندها به بلندمدت متعهد شوند
X یک پلت فرم پایدار نیست و کسب و کارها ثبات را دوست دارند. برای برخی از برندها منطقی است که از آن برای کمپین های تاکتیکی استفاده کنند، اما شما دیوانه خواهید بود که در طولانی مدت به آن متعهد شوید. اگر ایلان ماسک میخواهد X را به پلتفرمی تبدیل کند که ارزش تعهد به آن را داشته باشد، باید چشمانداز روشنی از مدیریت آینده X ارائه دهد و مدلهای تجاری جدید شناور و تغییر قوانین مربوط به تعدیل محتوا را متوقف کند. – مایک مینارد، Napier Partnership Limited
۷٫ با استخدام های جدید مدیر عامل، X’s Tides خواهد چرخید
بسیاری از آژانسها و تبلیغکنندگان فکر میکنند که X دیگر مرتبط نیست یا ارزش این مشکل را ندارد. با این حال، با وجود برخی از استخدامهای اجرایی جدید قابل توجه در فروش توسط لیندا یاکارینو، مدیر عامل و کهنهکار رسانهای، هرگز نگویید هرگز.
من فکر میکنم که نیاز به نوآوری، ایجاد رابطه و تعمیر شهرت برند وجود خواهد داشت، اما احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن، روند را تغییر نخواهند داد. – ایوانا جانستون، پازل شریک با مسئولیت محدود.
۸٫ اقدامات ضد ربات X باعث افزایش تبلیغات می شود
تبلیغات در X قرار است در سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این افزایش به دلیل اقدامات X علیه رباتها و هرزنامهها، تضمین تجربه کاربری واقعی و بازگشت بهتر هزینههای تبلیغاتی است.
علاوه بر این، با معرفی ویژگیهایی مانند فضاهای توییتر، قابلیتهای ویدیویی و مشوقهایی برای سازندگان محتوا، این پلتفرم راه را برای قالبهای تبلیغاتی متنوع هموار میکند و طیف وسیعتری از تبلیغکنندگان را به خود جذب میکند. – کارلوس تریلو، شرکت اوینکس
۹٫ X ممکن است به “همه پلتفرم” مورد نظر ماسک تبدیل شود
نسخههای Wannabe پلتفرم X که سعی داشتند از برهههای مربوط به تصاحب ماسک استفاده کنند، مانند Threads، در حال حاضر در حال افزایش هستند. او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، ایلان سابقه بسیار خوبی در تعمیر چیزهای خراب دارد و توییتر شکسته شد.
X آن چیزی نیست که توییتر بود، اما ممکن است به “پلتفرم همه چیز” جدیدی تبدیل شود که او همیشه می خواست. من بیشتر از متاورس روی آن شرط میبندم. – دان کان، شرکت کان مدیا
۱۰٫ تبلیغ کنندگان به یافتن مخاطب در X ادامه خواهند داد
علیرغم اینکه توییتر نام خود را به X تغییر داده است، من معتقدم که به دلیل پایگاه کاربر گسترده و ابزارهای تبلیغاتی در حال تکامل، به رشد خود ادامه خواهد داد. از آنجایی که زمان بیشتری را در رسانههای اجتماعی و کمتر در رسانههای سنتی صرف میکنیم، تبلیغکنندگان تمایل دارند پول خود را در جایی که مخاطبانشان هستند قرار دهند. – آدریان فالک، روابط عمومی “تبلیغات را باور کنید”
۱۱٫ برندها تبلیغات X را با سایر رسانه های اجتماعی تکمیل خواهند کرد
با بیش از ۵۰۰ میلیون حساب کاربری در X، هنوز هم پلتفرمی است که مخاطبان زیادی را جذب می کند و می تواند برای دسترسی گسترده مخاطبان خوب باشد. من فکر میکنم تا زمانی که برندها از دیگر رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین استفاده کنند، همچنان شاهد استفاده از این پلتفرم خواهیم بود. – Jessica Hawthorne-Castro، Hawthorne Advertising
۱۲٫ تبلیغکنندگان از قالبهای تبلیغاتی پویا بیشتری در X استفاده خواهند کرد
با توجه به سابقه تعامل بلادرنگ پلتفرم و تکامل آن، تبلیغکنندگان احتمالاً از قالبهای تبلیغاتی پویاتر با تبلیغات محتوای تعاملی و شخصیشده استفاده خواهند کرد. این دیدگاه از گرایش گستردهتر صنعت به سمت شخصیسازی و نیاز برندها به ایجاد ارتباطات معنادارتر و در زمان واقعی با مخاطبان خود در فضای دیجیتالی بهطور فزایندهای ناشی میشود. – Goran Paun، ArtVersion
۱۳٫ تبلیغات ویدیویی در X رایج شده و موثر خواهد بود
در سال آینده، تبلیغات در X همچنان یک گزینه موثر برای مشاغل خواهد بود. علاوه بر این، من معتقدم که تبلیغات ویدیویی به دلیل اثربخشی آنها در جلب توجه کاربران، بسیار رایج تر خواهند شد. این تغییر به سمت تبلیغات ویدیویی با اولویت رو به رشد مصرفکننده برای محتوای بصری هماهنگ است و احتمالاً به موفقیت مداوم تبلیغات در X کمک میکند. – Dmitrii Kustov، Regex SEO
۱۴٫ تبلیغ کنندگان باید با ترس به X نزدیک شوند
پیش بینی من برای تبلیغات در X در سال آینده، خوش بینی محتاطانه است. با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال، دسترسی غیرقابل انکار است. با این حال، با توجه به ماهیت در حال تکامل پلت فرم و شهرت آن به داشتن یک محیط «سمی»، تبلیغکنندگان باید با نگرانی به آن نزدیک شوند. نظارت بر تغییرات پلت فرم، رفتار مخاطب و عملکرد تبلیغات قبل از سرمایه گذاری قابل توجه بسیار مهم است. – جورج عربیان، NVISION