با ما همراه باشید

اخبار

برخورداری فعالان صنعت چاپ از ۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات

منتشر شده

در

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار چاپ و تبلیغات آنلاین

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران، با اشاره به بهره‌مندی فعالان صنعت چاپ از ۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات گفت: دولت شناخت کاملی نسبت به مسائل و دغدغه‌های صنعت چاپ دارد.

سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

احمدوند در این مراسم با بیان اینکه طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، تولیت صنعت چاپ به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: در این وزارتخانه تلاش می‌شود مشکلات و دغدغه‌های صنعت چاپ حل شود؛ بنابراین شورای راهبری صنعت چاپ نیز با حضور جمعی از برگزیدگان اتحادیه‌ها و صنعت چاپ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این شورا صنف مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح و کارگروه‌های مختلفی نیز تشکیل شده تا این مسائل بررسی و اصلاح شود.

احمدوند با بیان اینکه شناخت و ارتباط وسیع و خوبی بین دولت و اتحادیه‌های مختلف وجود دارد، عنوان کرد: دولت شناخت کاملی نسبت به مسائل و دغدغه‌های صنعت چاپ دارد و عزم وزارتخانه و دفتر چاپ و همه فعالان صنف این است که مشکلات و مسائل، کمتر شود و روزبه‌روز برای توسعه صنعت چاپ مشکلات کمتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: این ادعا با فعالیت‌های دو سال گذشته و کارهایی که انجام شده، قابل اندازه‌گیری است؛ اینکه آیا دولت اراده‌ای برای کاهش مشکلات صنف داشته است یا خیر.

احمدوند همچنین به تعامل میان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت اشاره کرد و گفت: اصولاً قائل به کشمکش میان دو وزارتخانه نیستیم، وظایفی داریم که انجام می‌دهیم و جلسات خوبی نیز با معاون وزارت صمت و مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ داریم و اگر خناسان اجازه بدهند، همه صنف از این ارتباط خوب میان دو وزارتخانه بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این دولت، تلاش بر این است که کشمکش میان دستگاه‌ها نباشد، افزود: همه تلاش می‌کنند که باری برداشته شود نه اینکه مشکلی اضافه شود، دعوا و کشمکش بین دستگاه‌های اجرایی جایی در این دولت ندارد و وظایف و کارهای هر بخش مشخص است.

به‌گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره تسهیلات نیز آنچه که سایر صنایع می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، صنعت چاپ نیز می‌توانند بهره‌مند شود. صنایع دیگر نیز طی دوسه سال اخیر به‌دلیل محدودیت منابع مالی، بهره‌مندی حداقلی از تسهیلات داشتند، در صنعت چاپ نیز طی سال‌های گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است و به‌زودی همه فعالان صنعت از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره مباحث آموزشی، به اقدامات و کارهای انجام شده اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه جامع علمی و کاربردی امضا شده است؛ همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنعت چاپ نیز برنامه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌اند.

احمدوند همچنین با اشاره به تنوع و تکثر برگزاری نمایشگاه‌های چاپ، توضیح داد: این تکثر از نقاط مثبت صنعت است، در این میان نمایشگاه‌ها تا زمانی که ظرفیت دارد و اقتصادی است، اتحادیه‌های مختلف نباید در این زمینه محدودیتی داشته باشند و نمایشگاه‌های تخصصی حوزه خودشان را برگزار کنند و از این موضوع با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت می‌کنیم. امیدوارم همدلی و هم‌افزایی بیشتری بین اهالی صنعت و صنف باشد و کسانی که پرچمدار صنف هستند، شایسته نمایندگی این صنف وزین و شریف را داشته باشند، تا این صنعت با نمایندگی افراد شایسته در جایگاه واقعی و حقیقی خود قرار گیرد.

 

در بخش دیگر این مراسم، ابراهیمی با اشاره به برپایی بیست‌وسومین دوره جشنواره صنعت چاپ، گفت: ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۸۱ به ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقویم قرار گرفت و پس از آن در طول سالیان مختلف شاهد برپایی جشنواره چاپ در دو سطح ملی و استانی بودیم.

وی افزود: در این حوزه برگزاری نشست‌های تخصصی علمی و فرهنگی در تداوم نشست‌های تخصص «مهارم تورم و رشد تولید» به‌زودی برگزار خواهد شد و جشنواره ملی صنعت چاپ نیز طی ماه‌های آتی در تهران برپا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به بخش دو سالانه انتخاب آثار چاپی برتر سال ۱۴۰۲، گفت: شیوه‌نامه برگزاری و فراخوان این مسابقات تدوین شده و به‌زوی ابلاغ خواهد شد. در کمیسیون آموزشی چاپ نیز با هدف ارتقای دانش و کیفیت صنعت چاپ، دوره‌های آموزشی مختلف برای اهالی چاپ پیش‌بینی شده است که برای استان‌های کشور نیز دوره‌ها، برخط برگزار می‌شود.

ابراهیمی همچنین به تبصره ۱۸ و تخصیص تسهیلات برای فعالان صنعت چاپ اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه دولت بخشی از اختیارات تخصیص در استان‌ها را به استانداری‌ها واگذار کرده است، در این حوزه برای برخورداری از تسهیلات کم‌بهره پیگیر هستیم تا به محض به نتیجه رسیدن مذاکرات، فراخوان ارسال شود.

در ادامه این آیین، مجتبی سجاد نیز به نمایندگی از اهالی صنعت چاپ پشت تریبون رفت و در سخنانی، گفت: این‌روزها اهالی صنعت چاپ دغدغه‌های زیادی دارند که شامل به‌روزرسانی و خریداری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپ، تامین مواد اولیه و صادرات محصولات چاپی و فرهنگی است.

وی افزود: در این زمینه امیدواریم تعامل میان اتحادیه‌های صنعت چاپ و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شود تا بتوانیم در سایه این هم‌افزایی مشکلات صنفی را به حداقل برسانیم.

سجاد درباره مشکلات ورود ماشین‌های روز دنیا برای تجهیز ناوگان صنعت چاپ، توضیح داد: این موضوع با کمک دولت و بانک‌ها محقق می‌شود، زیرا امروز خریداری دستگاه‌های جدید نیازمند تسهیلات ویژه است. صادرات محصولات چاپی نیز یک دغدغه جدی است، در این بخش یک چاپخانه‌دار معمولاً باید از هفت‌خوان عبور کند تا بتواند با عبور از رقبای جدی خود مثل ترکیه، امارات و عربستان محصولات خود را به سایر کشورها ارسال کند.

فروزانفر نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت حدود ۴ هزار چاپخانه‌دار در استان تهران، گفت: بخش عمده این چاپخانه‌ها، مجموعه‌های بسیار خوبی هستند که با توجه تجربه و گستردگی می‌توانند الگوی سایر شهرستان‌ها و استان‌ها باشند.

در پایان این مراسم از سیدمحسن آقامیر از «چاپ صادق»، هادی رمضانی از چاپ «هادی»، مجتبی سجاد از «چاپ جنگل»، حسین یغمایی‌نژاد از چاپ «فروغ دانش»، سعید بهنام‌جو از «سلطان چاپ»، سیدرضا کروبی از چاپ «اختر شمال»، پویا محبوبی از «کالا برچسب، عباس دقت‌پور از چاپ «دقت‌پور، مهران جلیلی از چاپ «خاتم‌کارت»، کاملیا خیرخواه از چاپ «پارسیان حروف»، مهروش زمانی از «زرین‌گل پارسیان»، امیراردشیر اقبال‌برادران از چاپ «لیبل ایران»، بهمن هاشم‌زاده انصار از چاپ «البرز گستران هدیش»، احمدرضا بنان‌زاده از چاپ «بنان طرح نوین، مهتاب حیدری از لیتوگرافی «نقش»، جواد آقاجانلو از لیتوگرافی «کلک صبا»، گاوانیان از شرکت «برادران گاوانیان»، جهانیان از شرکت «جهانیان»، حسین محمدی از چاپ «تک»، هومن محمدی از «هودیس پارس» و بابک عابدین از چاپ «صفا» تقدیر شد.

از داوود محمدی عالمی کارشناس امور چاپ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و غلامرضا سرپناه کارشناس نظارت و ارزیابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران نیز در این مراسم تجلیل شد.

 

اخبار

داو، هنکل و کراتون ردپای کربن چسب های ذوب داغ را کاهش دادند

منتشر شده

در

شرکت هنکل بازیافت بسته بندی

Dow، Henkel Adhesive Technologies و Kraton Corporation ظاهراً ردپای کربن دو فرمول چسب داغ هنکل را برای بسته‌بندی نهایی کاهش داده‌اند.

در مقایسه با محصولات قدیمی، فرمول‌های TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE که با جایگزین‌های مبتنی بر زیست طراحی شده‌اند، گفته می‌شود که ردپای کربن گهواره به دروازه چسب‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. تا حدی، این به فناوری استر رزین REvolution Kraton نسبت داده می شود.

REvolution یک پلت فرم فناوری است که برای افزایش عملکرد رنگ و پایداری اکسیداتیو در چسب‌کننده‌های مبتنی بر زیست طراحی شده است – در این مورد، SYLVALITE 2200 Kraton. با ادعای جایگزینی پایدار برای محصولات مبتنی بر فسیل، تنظیم‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا محتوای مبتنی بر زیستی خود را افزایش دهند و کاهش دهند. ردپای کربن آنها

این با الاستومرهای پلی اولفین AFFINITY GA Dow ترکیب شده است که به دنبال بهبود عملکرد بسته بندی در دماهای شدید هستند.

ظاهراً فرمول‌های TECHNOMELT با انتشار کمتر همچنان همان عملکرد و ویژگی‌های ایمن مواد غذایی را به عنوان طرح‌های قدیمی ارائه می‌دهند. این نمونه کارها شامل سایر فرمولاسیون های زیستی و فرمولاسیون های چسب ذوب داغ با دمای پایین می باشد.

TECHNOMELT SUPRA 100 LE و TECHNOMELT SUPRA 106M LE نیز بدون هزینه اضافی برای مشتریان فعلی عرضه می شوند. این امر به سرمایه گذاری هنکل، کراتون و داو در فرمولاسیون های انتشار کربن کمتر در تلاش برای افزایش دسترسی به راه حل ها و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های پایدار نسبت داده می شود.

Minco van Breevoort، رئیس شرکت Kraton Pine Chemicals گفت: “در Kraton، ما اهمیت پایداری در بازارهای چسب و بسته بندی امروزی را درک می کنیم.” «تامین هنکل با فناوری REvolution و چسباننده‌های مبتنی بر زیستی نشان‌دهنده تعهد دیرینه ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. ما افتخار می کنیم که انتقال به سمت راه حل های چسب و بسته بندی پایدار را هدایت می کنیم.

اولا هوپ، رئیس بخش پایداری فناوری‌های چسب هنکل، ادامه داد: «هنکل تلاش‌ها را برای راه‌حل‌های پایداری که کاهش انتشار، دایره‌ای و ایمنی را ارتقا می‌دهند، رهبری می‌کند. «پایداری تنها مسئولیت ما در قبال نسل‌های آینده نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک شرکت است. با همکاری با Kraton و Dow، می‌توانیم راه‌حل‌های انتشار کمتری ارائه دهیم و اولویت‌های صنعتی جدیدی را ایجاد کنیم.

هیلی لوری، مدیر جهانی پایداری در داو، افزود: «ما به قدرت همکاری با شرکت‌های همفکری که ارزش‌ها و جاه‌طلبی‌های داو را به اشتراک می‌گذارند، باور داریم. با هنکل و کراتون، ما فقط در حال ایجاد همکاری نیستیم، بلکه یک اکوسیستم پایدار ایجاد می کنیم. ما مفتخریم که سابقه همکاری با سایر رهبران صنعت را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش برای مشتریان ایجاد می کنیم.

در سال ۲۰۲۲، TECHNOMELT Supra ECO هنکل، یک چسب ذوب داغ «کربن منفی»، نامزد دریافت جایزه پایداری در بخش آب و هوا شد. این راه حل ادعا می کرد که حداقل ۳۷۲ تن CO2 در هر سال صرفه جویی می کند – گفته می شود که برابر با جبران کربن بیش از ۶۱۰۰ نهال درخت است که در طول یک دهه رشد کرده اند.

از آن زمان، H.B. فولر در LabelExpo Europe شرکت کرده است تا مجموعه ای از چسب های حساس به فشار را به نمایش بگذارد که از نظر او می تواند به مشتریان در کاهش انتشار کربن کمک کند. اینها شامل Swiftmelt Earthic 9010E، PSA ذوب داغ «تقریباً صفر CO2» و Swifttak PS 8405 مبتنی بر آب است.

ادامه مطلب

اخبار

Origin و IMDvista سیستم تولید درپوش و بسته‌بندی PET را دنبال می‌کنند

منتشر شده

در

بسته‌بندی PET

Origin Materials و IMDvista با هدف باز کردن قفل طراحی برای بازیافت بطری‌ها، یک مشارکت استراتژیک با هدف قرار دادن اولین سیستم تولید درپوش PET در مقیاس تجاری در جهان ایجاد کرده‌اند.

در یک تلاش مشترک بیش از دوازده ماه، این شرکت‌ها برای توسعه یک سیستم تولید «با توان عملیاتی» برای درپوش‌ها و بسته‌های PET کار کرده‌اند.

درپوش mono-PET Origin ظاهراً می‌تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد، قابلیت بازیافت را بهبود بخشد و تولیدکنندگان را قادر سازد تا بسته‌بندی خود را سبک وزن کنند. در عین حال، انتظار دارد که نیازهای بازار جهانی سقف و تعطیلی را که تصور می شود بیش از ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد، برآورده کند.

پس از توسعه، هدف این راه حل دستیابی به ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت برای بطری های PET، هم بدنه و هم درپوش آنها بود. بهبود فرآیند بازیافت پس از مصرف کننده و به تولیدکنندگان بسته بندی کمک می کند تا در عین بهبود عملکرد خود، برای بازیافت و دایره ای بودن طراحی کنند.

در حال حاضر توسعه یک خط تولید در حال اجرا امیدوار است که «مشکل‌ترین چالش‌های پایداری را حل کند» و به انتقال صنعت بسته‌بندی به موادی با تفکر پایداری کمک کند.

جان بیسل، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Origin Materials گفت: «بهترین شرکای تولیدی در کلاس مانند IMD در حال ارائه زیرسیستم‌هایی برای خط تولید ما هستند. ما با هم کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است: ما در حال ساختن اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET در مقیاس تجاری در جهان هستیم.

«سیستم پرتوان ما به ما این امکان را می دهد که بازیافت، پایداری و مزایای عملکرد کلاهک و راه حل بسته شدن PET خود را به دنیا بیاوریم. ما قصد داریم بسیاری از این خطوط تولید را به صورت آنلاین عرضه کنیم، نه تنها برای اینکه بسته بندی نوشیدنی را بهتر و کاملاً قابل بازیافت کنیم، بلکه ظروف تقریباً از هر نوع.

“IMD شریک بسیار خوبی برای Origin است زیرا ما اولین خط تولید خود را می سازیم. آنها یک رهبر جهانی در سیستم های تست پرسرعت هستند که دفتر مرکزی آن در سوئیس با مکان هایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و تایوان با سیستم های در حال استفاده در هر قاره قرار دارد.

سیستم‌های دوربین پیشرفته آن‌ها هزاران بسته را در دقیقه بازرسی می‌کنند و به ما توانایی بازرسی میلیاردها کلاه در سال را می‌دهند. ما هیجان زده هستیم که با IMD همکاری می کنیم و از مشارکت آنها با راه اندازی اولین سیستم تولید کلاهک و بسته شدن PET سپاسگزاریم.

مارتین گربر، مدیر فروش IMD، ادامه داد: «در پایان روز، بسته شدن PET راه حل مناسبی است. من دلیلی نمی بینم که این تعطیلی موفقیت آمیز نباشد.

“IMD سرمایه گذاری قابل توجهی در حمایت از بازرسی و رسیدگی به سرپوش های PET انجام می دهد و ما می دانیم که این سرمایه گذاری خیلی سریع نتیجه خواهد داد.”

بیسل افزود: “ما مشتاقانه منتظریم تا در غرفه آنها در طول کنفرانس آینده NPE2024 در اورلاندو، فلوریدا، کلاه های PET خود را در کنار تیم IMD نشان دهیم.”

پیش از این، Origin و Avantium پلتفرم های فناوری خود را برای تبدیل بقایای چوب به FDCA – یک بلوک اصلی در تولید PEF – در مقیاس صنعتی ترکیب کردند. این مشارکت به دنبال افزایش منابع PEF و استفاده از آن برای تولید بطری ها، فیلم ها و سایر اشکال بسته بندی بود.

گروه ROTZINGER همچنین سال گذشته دستگاه پرکن و دربندی FLK/VRM خود را معرفی کرد. این عملیات یا یک پرکننده خطی و درپوش چرخشی را در تلاشی برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و کارایی ترکیب می‌کند و می‌تواند متناسب با فرمت‌های مختلف تنظیم شود.

ادامه مطلب

اخبار

داستان بسته بندی نودل جدید Maggi که باعث کاهش پلاستیک می شود

منتشر شده

در

نودل مگی رشته فرنگی خانگی بسته بندی کاغذی بسته بندی پایدار

در اوایل سال جاری، برند Maggi نستله یک قالب بسته بندی جدید را راه اندازی کرد که برای کاهش آلودگی پلاستیکی طراحی شده بود. حالا نودل ها را می توان در خانه در لیوان تهیه کرد، برخلاف اینکه در خود بسته بندی آماده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم نستله استرالیا صحبت کردیم.

برای خوانندگانی که ممکن است اطلاعیه اولیه را از دست داده باشند، فکر می کنم ارائه یک نمای کلی از این پروژه مفید باشد. دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

Maggi تغییر مثبتی در یک محصول شناخته شده ایجاد کرده است – دوستداران رشته فرنگی را به “BYOM” (مگ خودت بیاور) با نودل ماگی مگی تشویق می کند. با کیک نودلی که مستقیماً در یک کاسه یا ماگ استاندارد خانگی طراحی شده است، نودل ماگی ماگ از بسته بندی پلاستیکی ۸۳ درصد کمتری در هر وعده نسبت به نودل های سنتی مگی کاپ استفاده می کند.

در نستله، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک بکر هستیم. بعد از اینکه متوجه شدیم بسیاری از دوستداران رشته فرنگی ترجیح می دهند به جای لیوان پلاستیکی از نودل خود در کاسه یا لیوان لذت ببرند، در مورد نیاز به بسته بندی فنجان تجدید نظر کردیم.

تحقیقات تایید کرد که بیش از نیمی از استرالیایی ها نودل فوری را در خانه یا محل کار با استفاده از لیوان یا کاسه مصرف می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف ما ایجاد محصولی است که با حفظ راحتی، جایگزینی پایدار را ارائه دهد.

نستله مکرراً انواع مختلفی از قالب‌های بسته‌بندی را آزمایش می‌کند – از تقویت مواد بازیافتی و قابلیت بازیافت گرفته تا طرح‌های استفاده مجدد. سوال من: چرا “کاهش” برای این پروژه خاص بر خلاف “استفاده مجدد” یا “بازیافت” انتخاب شد؟

ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، استفاده از پلاستیک بکر را یک سوم کاهش دهیم. برای کمک به این هدف، ما خودمان را به چالش کشیدیم تا «خارج از فنجان» فکر کنیم که چگونه می‌توانیم همان محصول عالی را در بسته‌بندی جدید و نوآورانه به بهترین شکل ارائه دهیم.

در ترکیب با این قالب بسته بندی جدید، ما همچنین با گنجاندن دستورالعمل های بازیافت روی بسته به دوستداران رشته فرنگی کمک می کنیم تا به درستی بازیافت کنند. هر قسمت از بسته بندی محصول دارای اطلاعاتی است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا بدانند آیا بسته بندی قابل بازیافت است یا اینکه باید به محل دفن زباله برود.

پاسخ مصرف کنندگان به این پروژه تاکنون چگونه بوده است؟ و آیا قبل از ایجاد این تغییر تحقیقاتی در مورد مصرف کنندگان انجام شده است؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

ما می دانیم که استفاده از پلاستیک کمتر در بسته بندی برای مصرف کنندگان اهمیت دارد و این مفهوم به خوبی آزمایش شده است. در حالی که هنوز روزهای اولیه عرضه است، ما شاهد حرکت مثبت هستیم.

چگونه این بسته جدید با اهداف کلی نستله بسته بندی سازگاری دارد؟

در نستله هدف ما این است که تا سال ۲۰۲۵ ۹۵ درصد از بسته بندی های پلاستیکی ما برای بازیافت طراحی شود، بنابراین وقتی لیوان های پلاستیکی بزرگ را از محصول اصلی حذف کردیم، تمرکز خود را بر این داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که تمام اجزای بسته بندی باقی مانده برای بازیافت طراحی شده اند – جعبه مقوایی، بسته های پلاستیکی نرم و کیسه طعم دهنده.

آینده نستله از نظر پروژه هایی مانند این چه خواهد بود – آیا کاهش بسته بندی بیشتر در کارت ها وجود دارد؟

همانطور که ما برای آینده ای بدون ضایعات کار می کنیم، تیم های ما به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که چگونه بسته بندی هوشمندانه و مواد خلاقانه طراحی شده می توانند نقش داشته باشند، بدون اینکه کیفیت، طعم یا هزینه را به خطر بیندازند.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین