با ما همراه باشید

تبلیغات

تبلیغات در نقطه خرید

منتشر شده

در

نقش کسب و کار، مدیریت، تبلیغات، چاپ و تبلیغات، بسته بندی - پایگاه خبری صنعت پنجم

صنعت تبلیغات در نقطه خريد در انگليس در سال ۲۰۰۳ رقمي برابر با ۱/۱ ميليارد پوند (۵۶/۱ ميليارد يورو) بود که طيف گستردهاي از شرکتهاي توليدي، مونتاژ، طراحي و نمونهسازي، چاپ، انبارداري، توزيع و نصب تجهيزات تبليغگري تا ساير حرفههاي مربوط به تفريحات را در بر ميگرفت.

هيچ شرکتي به تنهايي سهمي بيش از ۵ درصد بازار را در دست ندارد و اين صنعت بسيار بخشبخش بوده و در واقع ۶ درصد کل هزينههاي بازار و بازاريابي در انگليس را شامل ميشود.

عوامل افزایش گرایش به تبلیغات

تبلیغات در نقطه خريد در ابتدا به خاطر ماهيت منطقه اي و خرد آن، رابطه ضعيفي با تبلیغات به معناي اعم آن داشت.

تبلیغات و آگهي در نقطه خريد طي سالهاي اخير رشد يکنواختي را تجربه کرد و اين امر مرهون تلاشهاي انجمن تجاري بينالمللي تبلیغات در نقطه خريد (POPAI) بود که به طور مشخص بر پيامي تحت عنوان <سه چهارم> تأکيد کرد و اين تأکيد به اين معني بود که سهچهارم تصميمات مشتريان براي خريد کالا يا خدمت در نقطه خريد شکل ميگيرد.

عامل ديگري که در افزايش گرايش به تبلیغات در نقطه خريد نقش داشت، تفکيک فزاينده رسانه هاي معطوف به مخاطب گسترده بود.

البته اين فرايند از مدتها پيش قابل پيشبيني بود و به اتخاذ شيوههاي مستقيم بازاريابي انجاميد و در عين حال باعث شد تا از ميانه دهه ۱۹۹۰ رسانه هاي ديگري نيز در کانون توجهات قرار بگيرند.
البته بايد يادآور شد که تبلیغات وآگهي در نقطه خريد، بازخيزش خود را زماني تجربه کرد که خردهفروشان به داشتن تجهيزات تبليغگري در فروشگاه و محل کار خود تمايل و گرايش نشان دادند.

ديدگاه‎ها از آن زمان به بعد از انعطاف کمتري برخوردار بوده است و خردهفروشان از داشتن خرت و پرت فاصله گرفتهاند و در عوض طراحي تبلیغات در نقطه خريد حالت به مراتب پيچيدهتري به خود گرفته است.

اين تحول پابهپاي تحول ديگري صورت گرفته است و آن تحول محصول توسعه و گسترش شبکهاي حمايتي در زمينه انبارداري، توزيع، نصب و خريد و فروش و مميزي کالاها بوده است و در واقع بايد گفت آنچه تبلیغات در نقطه خريد را تقويت کرده به نحوي از انحا به تمامي اين تحولات مربوط بوده است.

ایجاد جذابیت در تبلیغات

تمایل به تبلیغات

به اين ترتيب، در حالي که تبلیغات داخل مغازه مورد توجه بيشتري قرار گرفته، بسياري از صاحبان مارکهاي تجاري به استفاده از تبلیغات در نقطه خريد راغبتر شدهاند.

اين در حالي است که آنها در انتخاب نوع تبليغ خود، به جاي حمايت از قيمت کالاهاي خود، به نوعي از ارتقاي تبلیغاتی ديگر فکر ميکنند که محور آن فروش عادلانه و برابر در مقايسه با کالاهاي ديگر است.
هفتاد و پنج درصد خريداران در فروشگاه تصميم ميگيرند.

روند کنوني حاکي از اين است که ابزارهاي تبليغ در نقطه خريد تا حدودي به پديده ابزارهاي تبليغي دايمي در نقطه خريد تبديل شده و اين اقدام از سوي خواربارفروشيها بيشتر به چشم ميخورد.
آنها، هم در واقع از موضوع صرف بحث درباره قيمت فاصله گرفتهاند.

فلسفه اصلي استفاده از ابزارهاي موقت تبليغگري اين بوده که هزينهها و قيمتهاي چنين کارهايي، پايين باشد،
اما اکنون با پديدهاي ديگر به نام EDLP (قيمتهاي پايين همه روزه) مواجه شدهايم و با استراتژيهايي سروکار داريم که
هدف آنها روشنتر ساختن چهره فروشگاههاست .

بازيگران اين عرصه هم کساني هستند که ميکوشند در فروشگاههاي خود يک تئاتر مغازهاي را به اجرا درآورند
و با استفاده از ابزارهاي تبليغ براي نقطه خريد، در واقع مفهوم تازهاي به نام مغازههايي در درون يک مغازه را به اجرا درآورند
و اين در حالي است که عدهاي هم از اين پديده با عنوان شهر مقوايي ياد ميکنند.

روشهاي چاپ براي تبليغ در نقطه خريد

تبلیغات مربوط به نقطه خريد يکي از بزرگترين بازارهاي صنعت چاپ است که در واقع مشتري بخش لارجفرمتهاي عريض است.
البته در کنار اين امر بايد به اين موضوع هم توجه داشت که تبلیغات در نقطه خريد به يکي از اهداف بزرگ چاپ ديجيتال هم تبديل شده است.
افزون بر اين، استفاده از چاپ ديجيتال در عرصه فرمتهاي بسيار بزرگ به اين معني نيست که مزاياي چاپ سيلک هم فراموش شود و بهخصوص ارزانتر بودن و سرعت بالاي آن ناديده گرفته شود.

اما در هر حال، اگر بخواهيم منصفانه قضاوت کنيم بايد بگوييم که چاپ ديجيتال از نفوذ خوبي در بازار نقطه خريد برخوردار شده و در مقايسه با چاپ سيلک و چاپ عکس سهم بيشتري گرفته است.

در همين بخش، چاپ افست هم در معرض رشد است و شکاف موجود بين خود و سيلکاسکرين را پر خواهد کرد.

اما کماکان بايد به اين نکته هم معترف بود که چاپ سيلکاسکرين باز هم رايجترين تکنولوژي مورد استفاده در حوزه تبلیغات در نقطه خريد خواهد بود.
اصليترين ويژگي چاپ ديجيتال در مقايسه با روشهاي ديگر چاپ اين است که قدرت توليد در تيراژ محدود و با سرعت بسيار زياد را دارد.

چاپ ديجيتال صرفنظر از سرمايهگذاري اوليه، هزينههاي به نسبت پاييني در تنظيم اوليه براي سفارشات گوناگون دارد
و بهخصوص در مورد چاپ کم تيراژ در مقايسه با چاپ سيلک از قيمت پايينتري برخوردار است.
اما در مورد چاپ در تيراژ بالا، مخارج بالاي مرکب و سرعت پايين چاپ ديجيتال به مشکلات بزرگي تبديل ميشوند.
با اين همه چاپ ديجيتال هنوز بايد براي رقابت در اين زمينه منتظر باشد و شايد در آينده بتواند اين مشکل را رفع کند.

مزاياي چاپ ديجيتال

رشد چاپ ديجيتال و به موازات آن، رشد رسانه هاي ديجيتال در مغازهها، تبليغ در نقطه خريد را به دنياي مدرن انتقال ميدهد.
افزون بر اين، از آنجا که تبليغ در نقطه فروش اساساً يک بحث جذاب است بنابراين توجه به آن نسبت به گذشته بيشتر شده است.
چاپ ديجيتال در اين عرصه به دلايل زير يک راهحل مقتضي شناخته ميشود:
۱- تبلیغات محلي
۲- قابليت انطباق تبليغ در نقطه خريد با زبانها و بازارهاي محلي
۳- قابليت سنجش و محک زدن بازار

تاجران و مدیران در برابر تبلیغات

آينده تبليغ در نقطه خريد

سال گذشته شاهد ظهور راهحلهاي ديجيتال رسانه اي در فروشگاهها و خواربارفروشيهاي بزرگ و نيز ساير فروشگاهها بوديم.
آنها اغلب به دنبال تبلیغات از طريق صفحه نمايش (اسکرين) بودند.
به عنوان مثال، سوپرمارکت tesco در انگليس که يکي از بزرگترين سوپرمارکتهاست اعلام کرد که :
در شعبههايش از صد صفحه نمايش تلويزيوني استفاده خواهد کرد.

نتايج تبلیغات در نقطه خريد تاکنون حاکي از آن است که:
آرمهاي منفرد تاکنون فروش خوبي داشتهاند و فروش خردهفروشان نيز از طريق تبلیغات در نقطه خريد تأمين ميشود.
اما در اين مورد هنوز بايد منتظر قضاوت ماند که:
آيا سرمايهگذاري سنگين در حوزه نصب صفحات نمايش و نيز هزينههاي مرتبط با توليد محتواي تبلیغات پول صرف شده را باز ميگردانند يا خير؟

شرايط با در نظر گرفتن مقولات مرتبط با توليد محتوا براي اين صفحات نمايش، پيچيدهتر هم ميشود.

پرسشهايي که در اين زمينه به ذهن ميرسد از اين قرار است:
– آيا تبلیغات مبتني بر صفحات نمايش ميتوانند از سهم درآمدهاي تبلیغاتی رسانه هاي بزرگ کم کنند؟
– آيا خردهفروشان در آينده خواهند توانست بر محتوايي که انتخاب ميکنند کماکان مديريت کنند؟

عوامل دیگر

رشد جوهرافشانها در عرصه نقطه خريد الزاماً ادامه خواهد يافت.
پاي عوامل ديگري نيز در اين جا در ميان است.

ترديدي در اين امر نيست که هرچه ميزان استفاده از ابزارهاي ديجيتال براي تبليغ در فروشگاهها بيشتر شود،
از ميزان کاربرد ابزارهاي سنتي تبليغ کاسته خواهد شد و اين امر به ابزارهاي سنتي تبليغ آسيب ميزند.

به عنوان مثال، ابتکار فروشگاه آينده متعلق به گروه مترو، ابزارهاي پيچيدهاي را در زمينه تبلیغات فروشگاهي در راينبرگ آلمان به نمايش گذاشته است (www.futurestore.org).

ابزارهاي گروه مترو اين نکته را نشان ميدهد که ابزارهاي تازه که آميزهاي از ابزارهاي:

  • نمايش ديجيتال قيمتها، صفحات تاچ کنترل بر روي قفسه هاي اجناس،
  • کيوسکهاي تعاملي مستقل و صفحات نمايش موسوم به پلاسما
  • و يا امواج راديويي براي شناسايي محصول (RFID) و يا برچسبهاي الکترونيک
  • و مشاوران الکترونيک براي خريد هستند
    (که دستگاهي است که بر روي چرخ دستي خريد نصب ميشود و به مشتري در هنگام خريد مشورت ميدهد)

در خط مقدم تحولات نقطه خريد قرار گرفتهاند.

در کوتاهمدت اين گمان وجود دارد که ابزارهاي سنتي تبليغ در يک حالت مسالمت آميز با ابزارهاي مدرن تبليغ قرار گيرند و هر دو به همزيستي در حوزه رسانه اي درون فروشگاهها ادامه دهند.

اما عدهاي معتقدند شانس گروه دوم تثبيت شده است و اين باعث نميشود که جمعي ديگر نيز پيشگويي خود داير بر شانس بقاي ابزارهاي سنتي تبليغ را ناديده بگيرند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین