با ما همراه باشید

تبلیغات

راهی برای پس انداز

منتشر شده

در

تبلیغات دیجیتالی - دیتا - تبلیغات موبایلی - کتاب های دیجیتالی - نشر دیجیتالی - چاپ و تبلیغات، صنعت بسته بندی- مارکتینگ، کسب و کار، بازاریابی

اجراي يک برنامه تبلیغاتی ، مستلزم صرف هزينه است، از اين رو تبلیغات به عنوان يکي از سرفصلهاي مالي سازمانها و شرکتها محسوب ميشود.
هزينه هاي تبلیغاتی مشکلي است که تمام شرکتها خصوصا شرکتهاي تجاري کوچک با آن مواجهند.

بسياري از اين شرکتها براي جذب و حفظ مشتريان خود به تبلیغات وابسته اند.
با وجود اين، هزينه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرايط کنوني بازار و اقتصاد براي بسياري از اين شرکتها طاقت فرسا و کمرشکن است.

به همين دليل شرکتهاي تجاري همواره به دنبال راهکارهايي هستند که ضمن معرفي خود و تحت تاثير قرار دادن مشتريان بتوانند هزينه هاي تبلیغاتی خود را نيز تا حد معقولي کاهش دهند.
پيدا کردن يک شريک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومي، از جمله اين راهکارهاست
و به شما به عنوان مدير يک شرکت تجاري يا سرپرست بخش تبلیغات و بازاريابي ميتواند
در کاهش هزينه هاي تبلیغاتی بسيار کمک کند که در ادامه به اختصار به آنها ميپردازيم:

• شريک تبلیغاتی

سعي کنيد تبلیغات تان را با تبلیغات شرکت ديگري همراه کنيد.
به طور مثال به جاي اين که شرکت شما براي مدت زمان معيني صفحه آخر هفته نامهاي را براي تبلیغات  خود خريداري کند،
بهتر است با دادن يک آگهي نصف صفحه، آن را با يک شرکت تجاري ديگر شريک شويد يا اين که اجازه دهيد آنها با شما شريک شوند.

به عبارت ديگر تبلیغات خود را با تبلیغات آنها همراه کنيد. به اين ترتيب هزينه تبلیغات شما نصف ميشود.
با اين که ممکن است به اين ترتيب تا حدودي تاثير و پاسخ مورد انتظار از تبلیغات تان کاهش يابد،
ولي اين بهترين روش براي تداوم تبلیغات در بازه زماني طولانيتر و صرفهجوييدر هزينه است.

بايد توجه داشت که شريک و همراه تبلیغاتی شما از رقبا يا شرکتهايي نباشد که بنا به دلايلي تمايل نداريد با آنها مرتبط شويد
و در اين ارتباط نظارتهاي ضروري را اعمال کنيد.

• کاهش تعداد دفعات – پخش آگهي تبلیغاتی

اثربخشي تبلیغات معمولا براساس دو معيار مورد سنجش قرار ميگيرد:

ميزان فراگيري (Reach) فراواني تکرار (Frequency) ميزان فراگيري به معناي تعداد افرادي است که تبليغ شما را ميبينند.
بنابراين تبليغي که ميزان فراگيري آن کم و دفعات تکرار آن بيشتر است منجر به آن ميشود که تبليغ شما را يک گروه نسبتا کوچکي از مشتريان بالقوه به تعداد دفعات بيشتري مشاهده کنند.
ميزان فراگيري بايد دست نخورده بماند، چرا که شما يک گروه خاص از مشتريان بالقوه را انتخاب ميکنيد.
تنها به اين دليل که گمان ميکنيد احتمال دارد آنها محصول يا خدمت شما را خريداري کنند، در حالي که ممکن است آنها در نهايت از شما خريد نکنند.

بنابراين نبايد حق مساوي را از تمامي مشتريان بالقوه، سلب کرده و تنها تبلیغات خود را براي عدهاي خاص پخش کنيد.
بنابراين اگر شما ناگزير به قرباني کردن يکي از اين دو معيار باشيد بهتر است که فراواني تکرار را انتخاب کنيد.
به طور مثال برنامه تبلیغاتی شما در راديو ميتواند از ۱۲ هفته به ۱۰ هفته کاهش يابد يا به جاي شش بار در روز ميتواند دفعات پخش آگهي شما به پنج بار در روز کاهش يابد، اما استفاده از راديو براي پخش تبلیغات به دليل وسعت فراگيري اين رسانه نبايد تغيير کند.

• توجه به روابط عمومي

تبلیغات گران است، اما روابط عمومي هزينهاي ندارد و رايگان تمام ميشود.
با اين وجود اسپانسر شدن يا پخش اخبار در مورد شرکت، محصولات و يا خدمات آن از طريق رسانه هاي عمومي بسيار بيشتر از انجام تبلیغات مستقيم تاثيرگذار است.
چاپ يک مقاله در ارتباط با کسب و کار شما در روزنامه، يا پخش يک برنامه تلويزيوني در اين زمينه بسيار بهتر از تبلیغات مستقيم است چرا که اعتبار بيشتري نزد مخاطبان و مشتريان بالقوه دارد.

در صورتي که امکان انجام چنين فعاليتهايي را در قالب روابط عمومي داشته باشيد، به راحتي ميتوانيد بخشي از برنامه ها و فعاليتهاي تبلیغاتی خود را کاهش دهيد و در عين حال تاثير مثبت بيشتري در ذهن مخاطبان خود بگذاريد.

بنابراين برقراري تماس مستمر با رسانه ها و خبرگزاريهاي محلي و ارايه اطلاعاتي در مورد فعاليتهاي تجاري شرکتتان نظير اعلام ميزان کل فروش و سود شرکت در بازه زماني معين، برنامه هاي توسعه محصول يا بازار يا ساير جرياناتي که مربوط به کسب و کارتان است و براي مشتريان و مخاطبان مورد نظر شما نيز جالب توجه است، به شما کمک ميکند تا با توسعه فعاليتهايتان در حوزه روابط عمومي، نياز کمتري به انجام تبلیغات مستقيم داشته باشيد.
به اين ترتيب ضمن اين که به طور غيرمستقيم و موثرتر خود را به مشتريان معرفي ميکنيد،
به ميزان قابل ملاحظهاي در هزينه هايي که بايد صرف انجام تبلیغات شود نيز صرفه جويي ميکنيد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین