با ما همراه باشید

تبلیغات

تبلیغات و برنامه تبلیغاتی

منتشر شده

در

مدیریت تبلیغات دیجیتالی - مدیریت - پلن تبلیغاتی - پلن مدیریت - پلن بازاریابی و فروش - چاپ و تبلیغات آنلاین - مارکتینگ، کسب و کار، بازاریابی تبلیغات دیجیتال

يكي از ابزارهاي مهم ارتباطي در كسب و كار، تبلیغات است. موفقيت يا عدم شكست بسياري از سازمانها و شركتها نيز در گرو فعاليتهاي تبلیغاتی آنهاست.

تبلیغ ، راهي براي رساندن پيام به مخاطبان مورد نظر تعريف شده است.

اما سوالي كه مطرح ميشود اين است كه چگونه بايد تبلیغ كنيم تا به نتيجه مورد نظر دست پيدا كنيم؟

براي اينكه تبلیغ از كارايي و اثربخشي لازم برخوردار باشد لازم است كه فعاليتهاي تبلیغاتی بر اساس يك برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذيرند.

برنامه تبلیغات به ما كمك ميكند تا با پيمودن مسيري درست به نتيجه قابل قبول دست يابيم.

در اين شماره مراحل نوشتن يك برنامه تبلیغاتی به طور اجمالي مورد بررسي قرار ميگيرد.

تعريف برنامه تبلیغات

برنامه تبلیغات ، پيام مناسب را از طريق يك رسانه مناسب به مخاطب مناسب، ارائه ميكند. برنامه تبلیغاتی يك شركت نشات گرفته از برنامه كلي شركت و برنامه بازاريابي آن خواهد بود.

تحليل موقعيت:

در اين بخش تحليل صنعت، بازار و رقبا صورت ميگيرد. تحليل موقعيت در برنامه تبلیغات عموماً از برنامه بازاريابي شركت نشأت ميگيرد.

هدف تبلیغاتی :

به طور كلي هدف از تبلیغات ، ارائه اطلاعات، ترغيب افراد يا يادآوري است. در تبلیغات با ارائه اطلاعات، سازمان و محصولاتش معرفي ميشوند. هدف تبلیغات اين است كه اولويت مشتريان را نسبت به محصولات تغيير دهد.

در تبلیغات با هدف يادآوري، بر ويژگيهاي محصول مجدداً تاكيد و معمولاً از اين نوع تبلیغ در مراحل پاياني عمر محصول استفاده ميشود. به طور كلي ميتوان گفت هر محصولي در چرخه عمر خود، نيازمند اهداف تبلیغاتی متفاوتي است.

بخوانیم

بودجه :

بودجه تبلیغات ، تمامي فعاليتهاي تبلیغاتی را تحت تاثير خود قرار ميدهد تا آنجا كه در مقياس وسيعتر ميتوان گفت بودجه بر فعاليتهاي ارتباطي بازاريابي نيز تاثيرات بسزايي دارد.

روشهاي مختلفي براي تعيين بودجه تبلیغاتی وجود دارد. در زير به برخي از اين روشها اشاره شده است:

۱- روش تاريخي:
در اين روش بودجه تبلیغات هر سال را مي توان با توجه به احتساب درصدي افزايش براي تورم يا ديگر عوامل بازار بر پايه بودجه سال قبل تنظيم كرد.

۲ – روش وظيفه-هدف:
در اين روش با توجه به مجموعه هدفهايي كه براي هر فعاليت تدوين شده است، هزينه تحقق هر هدف تعيين مي شود.

به عنوان نمونه تعيين ميشود براي آنكه ۵۰ درصد مردم از وجود محصول در بازار آگاه شوند، چقدر هزينه لازم خواهد بود؟
به چند نفر مصرف كننده بايد دست يافت و هر كدام چند بار بايد در معرض آگهي قرار بگيرند؟
و سطوح و مخارج ضروري براي استفاده از رسانهها چقدر بايد باشد؟

۳ – روش درصدي از فروش:
در اين روش همانگونه كه از نامش پيدا است، بودجه تبلیغات درصدي از ميزان فروش خواهد بود.

۴ – روش رقابتي:
در اين روش بودجهبندي غالباً وضعيت رقابتي و بودجههاي رقبا به عنوان معيار تعيين بودجه تعيين ميشود.

استراتژي:

پس از تعيين اهداف و بودجه مورد نياز، بايد درباره محتوا و پيام تبلیغ تصميمگيري كرد. در اين بخش با توجه به اهداف و بودجه تعيين شده، استراتژيهاي تبلیغاتی تدوين ميشود.

به بيان ديگر، روش حصول اهداف تعيين شده در مراحل قبلي با توجه به بودجه مشخص شده در اين بخش آورده مي شود. تدوين محتوا و پيام تبلیغاتی وظيفه متخصصان تبلیغات است، اما مدير تبلیغات و مدير بازاريابي بايد توانايي داشته باشند تا فرايند آن را درك كرده و اطمينان حاصل كنند كه كار به نحو احسن انجام گرفته است.

اجرا:

ازجمله اقداماتي كه در اين مرحله انجام ميشود برنامهريزي رسانه و نهايتاً ساخت تبلیغ است. در برنامهريزي رسانه، تركيب رسانههاي مورد استفاده و دلايل انتخاب آنها و نيز زمانبندي استفاده از اين رسانهها ارائه ميشود. رسانههاي مختلف به دليل تاثيرات متفاوتي كه بر مخاطب ميگذارند، واكنشهاي متفاوتي را نيز به همراه خواهند داشت.

لذا با توجه به مزايا و كاركردهاي هر رسانه و با درنظر گرفتن بودجه در دسترس و اهداف تبلیغاتی ، نسبت به انتخاب رسانه و يا تركيبي از رسانههاي مناسب اقدام ميشود. راديو، تلويزيون، روزنامهها و مجلات، اينترنت و … برخي از رسانههاي مورد استفاده در اين مرحله هستند.

ارزيابي:

در اين مرحله با توجه به اهداف تبلیغاتی تعيين شده، نسبت به سنجش ميزان اثربخشي تبلیغات اقدام ميشود. برنامه تبلیغاتی بايد مرتباً آثار ارتباطي و نتايج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزيابي قرار دهد و ببيند آيا اساساً تبلیغ توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار كند؟

براي ارزيابي آثار تبلیغ لازم است به مجموعهاي از عوامل رفتاري، روانشناختي، ارتباطي و فروش توجه شود. به طور كلي آزمونهاي ارزيابي آثار ارتباطي تبلیغات ، به دو دسته پيشآزمون و پسآزمون تقسيم ميشوند.
روش انجام اين ارزيابي به نوع رسانه مورد استفاده و ويژگيهاي مخاطبان بستگي دارد. شاخصهاي ارزيابي نيز با توجه به هدف تبلیغات انتخاب ميشوند.

بخوانیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین