با ما همراه باشید

تبلیغات

وابستگی رسانه و سانسور در تبلیغات

منتشر شده

در

ایجاد یک پلن و نقشه برای کسب و کار

تقريباً تمامي رسانه ها، رسانه هاي تبلیغاتی هستند و خيلي از آنها منحصراً براي تبلیغات کار ميکنند و به غير از فرستنده ها و شبکه هاي عمومي و دولتي، همه آنها خصوصي ميباشند. درآمد آنها غالباً از تبلیغات حاصل ميشود و ۵۰ تا ۸۰% از درآمد روزنامه و مجلات از تبلیغات  بدست ميآيد.

منبع درآمد فرستندهها و شبکههاي دولتي نيز در بسياري از کشورها (تا ۴۰%) تبلیغات است. به نظر منتقدان، رسانهاي که تبلیغات پخش ميکند نميتواند مستقل شود و هر چقدر ميزان تبلیغات بالاتر باشد، ميزان وابستگي بيشتر است. اين وابستگي براي اجزاي تشکيل دهنده رسانه مفاهيم متمايزي دارد. در تجارت مطبوعات، رسانهها اغلب به همان راهي اشاره دارند که در قالب آن به نمايش ميپردازند.

به علاوه، در رسانههاي خصوصي، اغلب چند نفر در مالکيت آن شريک هستند و اين موضوع را اغلب غامض و پيچيده ميکند. اين پيشرفت که هانري ا. جيرو آن را «تهديدي به سوي فرهنگ دموکراتيک» ميداند، به تنهايي کافي است تا در يک دموکراسي تمامي زنگها را به صد درآورد.

از ديرباز، روزنامه نگاران تحت فشار بودند تا داستانهايي طراحي کنند که مطابق ميل مالکان و آگهي دهندگان باشد… اکثر ايستگاههاي تلويزيوني، دپارتمانهاي خبري خود را با اخباري سرپا نگه ميدارند که به توليد درآمد بيشتر کمک کند. وقتي خطر لغو تبلیغات آگهي دهندهها وجود داشته باشد، ممکن است گزارشهاي منفي و نامطلوب حذف شوند.

زماني که تنها يک يا چند آگهي دهنده محدود وجود دارد، وابستگي رسانه و چنين خطري مشهودتر ميشود. آگهي دهندهها نه تنها بر روي اخبار يا اطلاعات مربوط به توليدات يا سرويسهاي خودشان تاثير ميگذارند بلکه دامنه تاثير آنها تا مقالهها يا برنامههايي که به طور مستقيم با آنها مربوط نيستند نيز پيش ميرود. براي تضمين درآمدهاي تبلیغاتی، رسانه مجبور است بهترين «محيط تبلیغاتی» ممکن را خلق کند. يکي ديگر از مشکلاتي که مورد نقد منتقدان قرار گرفته اين است که رسانه هرگونه تبليغي که مطابق ميلش نباشد را رد ميکند.

يکي از مثالهاي جالب در اين رابطه، نپذيرفتن پخش تبلیغات Adbuster توسط شبکهه اي تلويزيوني است. گروهها تلاش ميکنند تا تبلیغات را پخش کنند اما شبکهها از پذيرفتن آن امتناع ميورزند.

اساساً، اين تعداد مخاطبان است که در برنامههاي راديويي و تلويزيوني تصميم گيرنده است. تجارت آنها بر اين پايه استوار است که تا آنجا که ممکن است توجه بيشتري به خود جلب کنند. تعداد مخاطبان، ميزان توجه مردم به نحوه تجارت رسانه را که از طريق اطلاعات ارائه شده مشخص ميشود، نشان ميدهد. اين ميزان توجه مردم، ميتواند قيمت پيشنهاد شده را نيز براي تبلیغات تعيين کند.

شرکتهاي تبلیغاتی که محتويات برنامهها را مشخص ميکنند، از سال ۱۹۳۳ جزئي از زندگي روزانه شدهاند. (P&G) يک ايستگاه راديويي راه انداخت که تبديل به يک تجارت تاريخي شد: يک شرکت ميتواند يک برنامه رايگان توليد کند و براي اين ايستگاه راديويي درآمد زيادي کسب کند. در نتيجه شرکت خواهان اين است که تبلیغات تجاري اش گسترش يابد و البته، توليدات خود را در برنامهها وارد کند.

بدين ترتيب، سري «Ma Perkins» به وجود آمد که P&G ماهرانه از آن براي تبليغ Oxydol استفاده کرد. مارکي که در آن سالها در صنعت مواد شوينده برتر بود و پس از آن Soap Opera متولد شد…

چون تاثيرات اقتصاد بر روي رسانه مشاهده شده است، منتقدان نسبت به اين مسئله نگرانند. شرکت آمريکايي Chrysler، قبل از اين که به Daimler Benz بپيوندد، نمايندگي مربوط به خود را داشت (Penta Com) و به مجلات مختلف نامه فرستاد و از آنها تقاضا کرد قبل از اين که شماره بعدي منتشر شود گزارش کوتاهي از موضوعات مختلف ارائه دهند تا از بروز هرگونه تضاد و مغايرت جلوگيري شود.

Chrysler بيش از هر چيز ميخواست بداند که آيا مقالاتي با مضامين «جسماني، سياسي، اجتماعي» وجود دارد و کدام يک از آنها تحريک آميز يا زننده به نظر ميرسند.

ديويد مارتين، مدير اجرايي Penta Com گفت: «استدلال ما اين است که هر کس که به يک محصول $۲۲۰۰۰ نگاه ميکند، خواهان آن ميشود، چون با نکات مثبت مزين شده است. هيچ چيز مثبتي در يک مقاله مبتذل وجود ندارد.»

مثال ديگر در اين زمينه شبکه آمريکاست که در سال ۲۰۰۰، جلسات غيررسمي و در سطح بالا با شرکتهاي تبلیغاتی ترتيب داد و به آنها توجيه کرد که در تبلیغات به چه نوع مطالب و مضاميني نيازمند است. برنامههاي تلويزيوني براي اين بوجود ميآيند تا نيازهاي تبلیغات را مثلاً از طريق تقسيمبندي آنها به بخشهاي مناسب برطرف کنند. معمولاً پايان اين تبلیغات به گونهاي طراحي ميشوند که با يک سوال بيجواب خاتمه مييابند تا ذهن بيننده را درگير کند.

فيلمها که زماني تاثيري در سيستم بازاريابي نداشتند، امروزه استفاده از تبلیغات در طي پخش فيلم، کاملاً با آن ادغام شده است. امروزه هدف اصلي بسياري از فيلمهاي هاليوودي کمک به فروش کالاهاست. فيلم جيمزباند در سال ۲۰۰۲ با نام «يک روز ديگر بمير»، ۲۴ شريک تبلیغاتی داشت.

همان طور که گنجاندن توليدات در تصاوير متحرک رواج مييابد، واضح است که چه کالاهايي جذاب خواهند بود و در نتيجه چه فيلمهايي بيشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. به سختي ميتوان تبلیغات را از اطلاعات تشخيص داد.

هر روز مرز بين تبلیغات و رسانه کمرنگتر ميشود. اين آن چيزي است که آگوست فيشر، رئيس هيئت مديره شرکت Axel Springer از آن به عنوان مشارکت رسانه و تجارت تبلیغات ياد ميکند و منتقدان آن را چيزي جز نفوذ آزاديهاي مطبوعاتي نميدانند.

بنابر گفته هلموت توما، رئيس اجرايي شبكه RTL، ايستگاههاي خصوصي نميتوانند هيچ سرويسي ارائه دهند، تنها هدف آنها اين است که از طرف بينندگان و تجارت تبلیغاتی مورد پذيرش واقع شوند.

تعيين و تنظيم اولويتها در اين مقام، در واقع گوياي همه چيز راجع به «طراحي برنامهها» توسط تلويزيون خصوصي خواهد بود. پاتريک لولي، مدير اجرايي پيشين TF1، يک شبکه تلويزيوني خصوصي فرانسه با سهم ۲۵ تا ۳۵ درصدي از بازار گفت: «راههاي بسياري وجوددارد تا بتوان از طريق آنها راجع به تلويزيون صحبت کرد.

اما در رابطه با جنبه تجاري آن، بايد واقع بين بود: اساساً کار اصلي TF1 به عنوان مثال، کمک به کوکاکولا در فروش محصولاتش است.» براي اين که پيام تبلیغاتی دريافت شود، ذهن و مغز بيننده بايد در اختيار ما باشد. کار برنامههاي ما اين است که ذهن را آماده کند، يعني آن را سرگرم و آرام کند تا پيام را به خوبي بگيرد. در حقيقت اين زمان قابل مصرف مغز است که ما آن را به کوکاکولا ميفروشيم.

به دليل وجود اين وابستگيها، بحثهاي گستردهاي راجع به تبلیغات و تاثيرات آن بر روي اخبار و اطلاعات وجود دارد و حداقل در کانالهاي موجود، به سختي ميتوان آزادي سخن را در دست گرفت. اين نظريه که تجاري بودن پايه و اساس رسانه، روزنامه نگاري و ارتباطات ممکن است مفاهيم دموکراسي را دچار اشکال کند از دامنه قانوني بحث خارج است. درست همانند موضوع سرمايه گذاري که دامنه آن در فرهنگ سياسي آمريکا بيحد و مرز است.

آپتون سينکلر با رمانش به نام «The Brass Check» يکي از منتقدان اصلي ژورناليسيم آمريکا بود که در آن به بيان تاثير مالکان، آگهي دهندگان، روابط عمومي، و علايق اقتصادي در رسانه پرداخت.

جيمز رورتي، (۱۹۷۳-۱۸۹۰)، کارشناس مسائل اجتماعي است.

رورتی در کتاب خود با نام «صداي ارباب ما- تبلیغات»  مينويسد:

«دهانه ورودي يک ناروان قديمي همانند يک بلندگوست که يک صنعت دوبيليون دلاري در اختيار دارد و در پس آن منافع زيادي در کليه شاخههاي تجاري، صنعت و مديريت مالي نهفته است.

اين بلندگو هرگز ساکت نميماند و اصوات ديگر را تحتالشعاع قرار ميدهد و هيچ توبيخي نميپذيرد. به همين دليل آيا اين صداي آمريکا نيست؟

اين چيزيست كه بر آن مدعي است و تا اندازهاي هم فقط يک ادعا است.

اين مطلب به ما ميآموزد چگونه زندگي کنيم، از چه چيز بترسيم، به چه چيز بايد افتخار کنيم، چگونه زيبا باشيم، چگونه دوست داشتني شويم، چگونه مورد غبطه و حسادت ديگران قرار بگيريم…

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین