با ما همراه باشید

بازاریابی

بازاریابی و تبلیغات شطرنجی

منتشر شده

در

چاپ - تبلیغات - فروش - فروش بین المللی - بازاریابی - بازاریابی چیست؟ فرصت بازاریابی کدام است؟ بازاریاب

به باور کاسپاروف يکي از قهرمانان بنام، موفقيت در شطرنج و کسب ‌وکار يک مزيت و امتياز روان‌شناختي است و استفاده از پيچيد‌گيهاي اين بازي نيازمند آن است که شطرنج بازان به طور عمده ‌به استعداد خود و روشهاي اين بازي اتکا کنند. کاسپاروف در مصاحبه طولاني خود با مجله هاروارد، بر نکاتي همچون استفاده از قدرت شطرنج به عنوان الگويي براي رقابت‌هاي تجاري، توازني که شطرنج‌بازان بايد ميان استعداد و تحليل‌هاي خود برقرار کنند، اهميت شکست او در بازي با نرم‌افزار شطرنج آي‌بي‌ام به نام ديپ بلو و پيروزي افسانه‌اي او بر قهرمان سابق جهان و رقيب ديرينه‌اش يعني ‌آناتولي کارپوف و نيز تاثير اين موضوعات بر موفقيت‌هايش، تاکيد کرد به گفته کاسپاروف، قهرمانان بزرگ، نيازمند رقباي بزرگ هستند.

موفقيت در اين ورزش بيش از هر چيز به توان تحليل و فهم انتزاعي ذهن وابسته است. ساليان دراز است که از بازي شطرنج به عنوان بهترين بازي فکري ياد مي‌شود. در ادامه، برخي از تکنيک‌ها و روش‌هاي تبليغات شطرنجي ارايه مي‌شود.

 

۱- برنامه‌ريزي مهره‌هاي ارتباطات بازاريابي و تبليغات

در بازي شطرنج هر يک از بازيکنان پيش از شروع بازي، يک نقشه و برنامه از پيش تعيين شده براي بازي خود طراحي مي‌کنند. يکي از مهمترين وظايف کمپين‌هاي بازاريابي و تبليغات، برنامه‌ريزي عناصر و ابعاد مختلف بازاريابي و تبليغات است. به طور مسلم بدون برنامه ريزي و تنها با جواب دادن بازي حريف و حرکت کردن با توجه به پاسخ‌هاي حريف، شما به پيروزي نخواهيد رسيد.

در ارتباطات بازاريابي و تبليغات شطرنجي، برنامه ريزي عناصر بازاريابي و تبليغات بسيار مهم است و متخصصان بايد بتوانند براي پيامها، رسانه ها، کانال‌هاي ارتباطي و مخاطبان برنامه ريزي منظمي داشته باشند.

۲- پايش و کنترل عناصر و عوامل بازاريابي و تبليغات

فقط برنامه ريزي براي عناصر تبليغات تضمين‌کننده موفقيت نيست. در بازي شطرنج برنامه‌اي که براي رسيدن به هدف براي مات کردن حريف مقابل ترسيم مي‌شود، به گونه مرتب و پيوسته با توجه به فعاليت‌هاي تدافعي و تهاجمي رقبا مي‌بايستي تغيير کند وگرنه با همان برنامه اوليه دستيابي به هدف ممکن نيست. شيوه‌هاي تدافعي و تهاجمي تبليغات را مي‌توان در تيزرهاي تلويزيوني مشاهده کرد که رقبا بسيار سريع، نسبت به فعاليت‌هاي همديگر واکنش نشان مي‌دهند و سعي در بهبود پيامها، تصويرها و تکنيک‌هاي تبليغاتي دارند.

در تبليغات و ارتباطات، برنامه‌هاي تنظيم شده براي دستيابي به هدفها مي‌بايستي در دوره‌هاي مختلف مورد ارزيابي، کنترل و در صورت نياز بهبود و تغيير قرار گيرند، همچنين عوامل عدم اجراي برنامه شناسايي و با تعريف اقدامات اصلاحي مؤثر، رفع شود. مونيتورينگ رسانه‌ها و شعارها و مخاطبان، يکي از مواردي است که به پايش و کنترل عناصر ارتباطات و تبليغات کمک مي‌کند.

صدايي که سالها بر روي تيزرهاي تبليغاتي شرکت مک دونالد بود، به علت بازنگري و نظرسنجي مخاطبان در سال ۲۰۰۴ تغيير يافت و صداي ديگري که بيشتر مزه غذاهاي مک دونالد را نمايان مي‌ساخت جايگزين آن شد.

 

۳- هدفمند بودن حرکت‌هاي تبليغاتي و ارتباطي

يکي از تکنيک‌هايي که شطرنج بازان بزرگ به آن فکر مي‌کنند، اين است که اگر در صفحه شطرنج به‌گونه‌اي عمل کنيد که در قلمرو حريف، محدوده مانور داشته باشيد و احساس آرامش کنيد، آنگاه مي‌توانيد او را در درون قلمرو خودش شکست دهيد. اين تکنيک بيشتر در تبليغات اينترنتي کاربرد دارد و متخصصان با به کارگيري برنامه‌ها و مطالب ويژه به قلمرو سايت يک شرکت نفوذ کرده، ابتدا عضو آن مي‌شوند و کم کم تبليغات آن سايت را از آن خود مي‌کنند.

هدف يک شطرنج باز از بازي، مات کردن حريف مقابل در کنار يک نرمش فکري است. براي هر مهره حرکتي با هدف گسترش بازي، تأمين امنيت شاه و آرايش مهره‌ها براي حمله يا دفاع تعريف شده است. مدير تبليغات و ارتباطات يک شرکت و سازمان نيز مي‌بايستي هدف‌هاي بلند و کوتاه مدت عناصر ارتباطي، رسانه‌ها و پيام‌هاي خود را با توجه به وضعيت رقبا ترسيم کرده، برنامه‌هاي عملياتي براي آن را مشخص و به صورت مداوم کنترل کنند.

در تعيين هدف‌هاي تبليغات وارتباطات انتخاب درست هدفها با توجه به تحليل بازار و رقبا، مشخص کردن زمان، مجري، منابع، هزينه و تعيين شاخص به منظور اندازه گيري ميزان دستيابي به هدفها مي‌باشد.

۴- هدايت مهره‌هاي ارتباط بازاريابي و تبليغات

به منظور مات کردن حريف، کافيست تمام مهره‌ها را به گونه‌اي کنار هم قرار دهيد که ضمن پشتيباني آنها از يکديگر، خانه‌هاي حرکت شاه حريف مسدود شود. بديهي است که شما بدون تعامل مهره‌ها با يکديگر، به پيروزي نخواهيد رسيد. (کار گروهي و درک هدف توسط همه).

در تبليغات وارتباطات نيز اگر عناصر مختلف تبليغات و واحدهاي مختلف سرگرم فعاليت‌هاي خويش باشند و در يک راستا هدايت نشوند تبليغات سازمان به هدف‌هاي خويش نايل نخواهد شد.

هر بازيکن با توجه به قانون شطرنج مي‌تواند شاه را با بهره جويي از تمامي مهره‌ها محصور و تهديد کند، به طور مسلم در اين بازي برنده کسي خواهد بود که از حرکت مهره‌ها به گونه مطلوبتري استفاده کند. در تبليغات وارتباطات نيز مي‌توان با رسانه‌هاي مختلف، مانند: روزنامه ها، مجله‌ها، سايت‌هاي اينترنتي، بيلبوردها، تلويزيون، راديو، ايستگاه‌هاي اتوبوس و …. با يک تبليغات تهاجمي، حريف را محاصره و مخاطبان را به سوي خود جذب کرد.

 

۵- حفظ مهره‌هاي تبليغات

در شطرنج حفظ مهره‌ها بسيار مهم است چرا که هر مهره ارزش فردي و گروهي ويژه‌اي دارد. در بازاريابي، حفظ مشتريان از اصول حياتي هر شرکت و سازمان است. در تبليغات و ارتباطات نيزگاهي يک رسانه براي يک سازمان به اندازه‌اي حياتي است که در صورت از دست دادن آن هيچ راهي براي ارتباط با مخاطب وجود ندارد. به همين دليل شرکتها براي به‌دست آوردن و حفظ رسانه‌ها و کانال‌هاي ارتباطي و مخاطبان خود از استراتژي‌ها و تکنيک‌هاي مختلفي استفاده مي‌کنند. رزروهاي ساليانه برخي از رسانه‌هاي حياتي با موقعيت مکاني و زماني اثربخش از سوي سازمانها، مي‌تواند به مسئله حفظ مهره‌ها در شطرنج اشاره داشته باشد. شرکت‌هاي بزرگ گاهي برخي از برنامه‌هاي صدا و سيما يا استاديوم‌هاي ورزشي و بيلوردهاي ويژه را براي زمان‌هاي طولاني رزرو کرده، يا حتي اسپانسر آن مي‌شوند.

 

۶- حمايت مهره‌ها و عناصر تبليغات

اگر مهره سرباز، با حمايت و هدايت فکري قبلي به انتهاي صفحه شطرنج برسد، تبديل به مهره ارزشمندي چون وزير مي‌شود. در يک سازمان نيز اگر نيروهاي انساني به طور مناسبي از راه سيستم‌هاي آموزشي و انگيزشي رشد پيدا کنند، فوايد بسياري براي سازمان خواهد داشت. در تبليغات، يک نام، نشان، پيام و شعار تبليغاتي با گسترش و نفوذ در مخاطبان به يک مهره ارزشمند در بازاريابي مي‌رسد و سود‌آوري بسيار زيادي براي سازمان خواهد داشت. برخي شعارهاي تبليغاتي به اندازه‌اي ارزشمند شده اند که به ارزشمندترين مهره ارتباطي و بازاريابي يک سازمان تبديل شده است.

يکي از نکته‌هاي مهم حمايت‌هاي سازماني در امر تبليغ، حمايت از نيروهاي خلاق سازمان وشرکت است، چرا که خلاقيت در تبليغات يکي از مهره‌هاي برتر هر سازمان و شرکتي به حساب مي‌آيد.

 

۷- پيش بيني حرکت‌ها

يکي از هدفهاي تهيه کمپين تبليغاتي، برنامه ريزي عناصر ارتباطات بازاريابي است اما نبايد در زمان تهيه و ارايه کمپين، از حرکتهاي رقبا غافل شد. اصلي ترين و مهمترين فن بازي شطرنج، بازي خواني آن است. پيش از هر حرکت مي‌بايستي دست‌کم چند حرکت خود و حريف را در ذهن بررسي و تجزيه و تحليل کرد، سپس به بازي پرداخت. در برنامه ريزي استرات‍ژيک تبليغات، تهيه جدول و ماتريس نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهديد‌ها مي‌تواند در پيش بيني حرکتهاي رقيب کمک کند.

پيش بيني حرکات نبايد فقط محدود به پيش بيني حرکات تبليغاتي وارتباطي رقيب باشد. يک مجري و متخصص تبليغات بايد بتواند حرکات بعدي مخاطبان را نيز تجزيه تحليل کند تا بر طبق تغييرات رفتاري، روحي و رواني پيامهايي متناسب با‌ آنها ارايه شود.

برخي از شرکتهاي بزرگ، پيش بيني اثربخشي رسانه‌ها و پيام‌هاي ارتباطي و تبليغاتي را نيز انجام مي‌دهند. آنها براي پيش بيني دقيق عناصر تبليغاتي خود و رقيب از نرم افزارهاي ويژه‌اي نيز بهره مي‌گيرند.

 

۸- به چنگ آوردن مهره‌ها

گرفتن مهره‌هاي حريف در بازي شطرنج، يک مزيت محسوب مي‌شود. در اين بازي بازيکن با تفکر و تکنيک‌هاي مختلف سعي در به چنگ آوردن مهره‌ها است. حتي گاهي مهره‌هاي خود را فدا مي‌کند تا مهره‌هاي ارزشمند حريف را به چنگ آورد .در کمپين‌هاي تبليغاتي که حريف اجرا مي‌کند بايد دقت کرد، چرا که شايد رقيب با يک حرکت تبليغاتي سعي داشته باشد تا سازمان يا شرکت را به واکنشهايي به نفع خود وادارد.

در برخي موارد به دست آوردن امتيازهاي تبليغاتي رقبا، به نيروي بيشتر فکري و اجرايي نياز دارد، به همين منظور شرکتهاي مختلف سعي در استخدام نيرو‌هاي فکري و خلاق در واحد تبليغات و روابط عمومي خود هستند.

در تبليغات اينترنتي، اين مسئله توسط موتورهاي جستجو گر و با تکنيک‌هاي نرم‌افزاري و نام و نشان‌گذاري ويژه اجرا مي‌شود تا نام و نشان شرکت در فهرست اوليه موتورهاي جستجو گر باشد.

 

۹- پرهيز از حرکات اضافي

«Advertiming» نرم افزاري است که برخي از متخصصان براي زمانبندي تبليغات آن را به بازار ارايه کرده اند. کنترل زمان تبليغ و مديريت زمان تبليغ، يکي از نکته‌هاي مهم در تبليغات اثربخش است.

داشتن مزيت زماني و مکاني در تبليغات باعث مي‌شود که نسبت به رقبا پيشرو باشيم. در شطرنج بازي با مهره سفيد، يک مزيت محسوب مي‌شود، زيرا يک حرکت از مهره سياه پيش است و قدرت تهاجم را در اختيار دارد. در بازي بايد مراقب هر حرکت بود تا اين مزيت حفظ شود و با استفاده از آن، بازي حريف را به دست گرفت.

 

۱۰- تحقيق و توسعه

در بازي شطرنج، به منظور استفاده از تمامي مهره ها، مي‌بايستي آنها را به خانه‌هايي انتقال و گسترش داد که قابليت حمله، دفاع و مانور بيشتري داشته باشند. حال اگر اين گسترش بدون انديشه باشد، موجبات از دست دادن بازي را فراهم مي‌آورد.

در تبليغات و ارتباطات تحقيق و گسترش عناصر و ابزارهاي ارتباط و تبليغ مي‌توانند در افزايش بهره‌وري و کارآيي کمپين‌هاي تبليغاتي، نقش مهمي داشته باشند.

 

۱۱- مراقبت از آچمز شدن

آچمز شدن، عبارت است از حمله‌اي که عليه شاه توسط طرف مقابل صورت مي‌گيرد و در اين حالت، شاه يکي از مهره‌هاي خود (فيل، اسب، رخ و يا حتي وزير) را به اجبار براي محافظت در مقابل خود قرار مي‌دهد.

همانند بازي شطرنج که تنها مي‌بايستي مراقب آچمز شدن بود و از آن گريخت، در سازمانها نيز بايد به فکر رويارويي با اين گونه تهديدها و حوادث غير مترقبه، از جمله: تغييرات شرايط بازار، پايان عمر محصول، وضعيت رقبا، نارضايتي، ناکارآمدي رسانه ها، پيامهاي نامفهوم و استعفاي کارکنان و … بود و طرحهاي واکنشي با اين گونه تهديدها تهيه کرد.

 

۱۲- شکست مقدمه پيروزي

همان‌گونه که يک شطرنج باز مي‌بايستي از شکست‌هاي خود در بازي نااميد نشده، از آن درس گيرد، در تبليغات و ارتباطات نيز بايد به دنبال علتهاي نارسايي پيام و ايجاد مشکل در کانالهاي ارتباطي بود و با حذف آنها به طور ريشه‌اي موجبات پيروزي را فراهم آورد.

در دنياي پر تلاطم رقابت امروزي، پيشي گرفتن از حريف در برنامه‌هاي بازاريابي و تبليغات از موارد چالش برانگيز بسياري از شرکت‌ها تبديل شده است در اين مقاله سعي شد تا يکي از تکنيک‌هايي که از بازي فکري شطرنج گرفته شده بود براي تبليغات وارتباطات استفاده شود. محققان و متخصصان مي‌توانند با الگو گرفتن از دانش‌هاي خلاقانه ديگر راهکارهاي بهتري براي پيروزي بر رقبا بيابند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

مزایای کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی

منتشر شده

در

هوش مصنوعی تبلیغات بازارایابی دیجیتال

کسب و کارهایی که به دنبال رشد برند خود هستند، از همکاری با آژانس های بازاریابی سود خواهند برد، زیرا آنها دانش، منابع و تجربه خود را ارائه می دهند. آنها سطحی از تخصص را به میز ارائه می کنند که به آنها امکان می دهد به کسب و کارها کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند، روندهای نوظهور را کشف کنند، از تکنیک ها و فناوری های جدید استفاده کنند و استراتژی های مؤثرتری بسازند.

علاوه بر این، آژانس های بازاریابی می توانند یک برنامه بازاریابی ایجاد کنند که به طور خاص برای نیازهای شما طراحی شده است. آنها می توانند جنبه های مختلف بازاریابی، از تحقیقات بازار گرفته تا روابط عمومی را پوشش دهند. با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی، می توانید به همه این قابلیت ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌های بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند از مجموعه داده‌های گسترده‌تر نهایت استفاده را ببرند. به نوبه خود، این به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کنید، درک عمیق تری از انگیزه ها، رفتارها و ترجیحات آنها به دست آورید، و بنابراین، کمپین های موثرتری ایجاد کنید که باعث تعامل و فروش می شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه هوش مصنوعی دارای قابلیت‌های اتوماسیون است، این کار می‌تواند به طور موثر حجم کاری شما را کاهش دهد و به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا روی سایر زمینه‌های کسب و کارتان تمرکز کنید.

به عنوان مثال، آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی تلاش‌های پیشرو، ایجاد تبلیغات محصول مناسب، مطالعه الگوهای رفتاری در زمان واقعی، شناسایی تأثیرگذاران مرتبط برای کسب‌وکار شما و به‌روزرسانی منظم پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان خود استفاده کنند.

سایر مزایای قابل توجه کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی عبارتند از:

  • اطلاع رسانی به شما در مورد تصمیمات خود در مورد هزینه تبلیغات
  • مقیاس پذیری پشتیبانی مشتری
  • انجام تلاش‌های هدف‌گیری مجدد شخصی
  • پیدا کردن مشتریان بالقوه
  • اسکن محتوا از چندین پلتفرم برای کمک به ارائه تبلیغات مرتبط تری که باعث افزایش تعامل می شود

آینده بازاریابی، با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال حاضر به عنوان مخرب در نظر گرفته شده است. محبوبیت فزاینده و پذیرش گسترده آن همچنان نحوه رویکرد کسب‌وکارها، مارک‌ها و بازاریابان را به بازاریابی تغییر می‌دهد و به احتمال زیاد هوش مصنوعی نقش مهمی در شکل‌دهی مجدد چشم‌انداز بازاریابی آینده خواهد داشت. در حالی که مزایای زیادی را ارائه می دهد، ما هنوز تاثیری را که هوش مصنوعی در بازاریابی ایجاد می کند، مشاهده نکرده ایم.

هجوم آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی به کسب‌وکارها ایده می‌دهد که این فناوری چه کاری می‌تواند برای تقویت رشد آنها انجام دهد. آژانس‌های بازاریابی با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن، می‌توانند استراتژی‌ها، کمپین‌ها، محتوا و پیام‌های شما را به سطح بالاتری برسانند.

سوالات متداول

آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های مرتبط استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارها را با رویکردی هوشمندانه‌تر و مبتنی بر داده در بازاریابی تجهیز کنند. این آژانس‌ها با ترکیب هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتری ایجاد کنند، کمپین‌های هدفمندی راه‌اندازی کنند و تجارب بهتری را برای مشتریان ارائه دهند. آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی همچنین قابلیت‌های تیم بازاریابی شما را تقویت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا بهره‌ورتر و کارآمدتر باشند و به آنها کمک می‌کنند زمان رسیدگی و پاسخ‌دهی را کاهش دهند.

چگونه با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی کار کنم؟

قبل از استخدام یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی، ابتدا باید اهداف بازاریابی خود و نحوه استفاده از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی آنها را برای کسب و کار خود شناسایی کنید. سپس باید در مورد آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی تحقیق کنید و به خدمات اصلی، تخصص ها، شایستگی های اصلی، تجربه با هوش مصنوعی و سوابق آنها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این، باید قیمت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر.

آژانس‌ها چگونه از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند؟

آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی از چنین فناوری هایی برای کشف بینش های ارزشمند مشتری استفاده می کنند که می تواند برای ایجاد کمپین های هدفمند و سفارشی تر استفاده شود. آنها همچنین از قابلیت های اتوماسیون هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری و بهینه سازی گردش کار بهره می برند. علاوه بر اینکه به آنها اجازه می‌دهد رویکردی دقیق‌تر برای شخصی‌سازی داشته باشند، هوش مصنوعی همچنین به این آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده را برای پیش‌بینی نتایج آینده و نیازها و رفتار مشتریان شما انجام دهند.

هوش مصنوعی چگونه می تواند به تغییر کسب و کار کمک کند؟

با هوش مصنوعی، می‌توانید فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهینه کنید، عملیات‌های خود را سریع‌تر مقیاس دهید، از حجم وسیعی از داده‌ها برای کشف گرایش‌ها و بینش‌ها استفاده کنید، پیام‌های مناسب را ارائه دهید، تجزیه و تحلیل رقابتی کارآمدتری انجام دهید، و فرآیندهای تصمیم‌گیری را با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی به عنوان اتوماسیون و خودکارسازی انجام دهید.

تجزیه و تحلیل پیش بینی امروزه کاربردهای رایج هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل عبارتند از:

  • چت ربات ها
  • تولید محتوا
  • محتوای پیشگو و هدفمند
  • تشخیص تصویر

هوش مصنوعی در بازاریابی روی چه صنایعی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟

هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالاً بیشترین تأثیر را بر صنایعی خواهد داشت که برای فرآیندهایی مانند تصمیم گیری و تعامل با مشتری به شدت به داده ها متکی هستند. اینها شامل خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، بازاریابی، امور مالی و تحقیقات دارویی است.

ادامه مطلب

اخبار

آژانس بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

منتشر شده

در

هوش مصنوعی صنعت تبلیغات دیجیتال بازاریابی

به عبارت ساده، آژانس بازاریابی هوش مصنوعی شرکتی است که از هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن، مانند یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل، و همچنین ابزارهای اتوماسیون و نرم‌افزار هوش مصنوعی برای ایجاد استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی مؤثرتر و هدفمندتر استفاده می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، این آژانس‌های بازاریابی به بازاریابان و کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا رفتارهای مشتریان و روندهای نوظهور را تجزیه و تحلیل کنند و به اولی اجازه می‌دهند مخاطبان خود را بهتر درک کنند و تصمیم‌های تجاری بهتری بر اساس داده‌ها اتخاذ کنند.

و از آنجایی که این فرآیندها به اندازه همتایان سنتی خود از زمان و منابع دیگر استفاده نمی کنند، به کاهش بار کاری تیم های بازاریابی کمک می کنند. علاوه بر این، بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط چنین آژانس‌هایی می‌تواند برای ایجاد تبدیل، بهبود تجربیات مشتری و بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از نمونه‌هایی از هوش مصنوعی که در ابتکارات بازاریابی دیجیتال به کار می‌رود عبارتند از ربات‌های چت، قیمت‌گذاری پویا، شخصی‌سازی دقیق و یادگیری ماشینی برای پیشنهاد تبلیغات برنامه‌ای.

برخلاف آژانس بازاریابی سنتی، یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر ابزارهای مولد برای ایجاد استراتژی ها و محتوا برای کسب و کارها استفاده می کند و به کسب و کارها کمک می کند تا در منابع صرفه جویی کنند و در عین حال به خروجی های با کیفیت و موثر دسترسی داشته باشند.

ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی برای آژانس هایی که به دنبال ارائه راه حل های پیشرفته به مشتریان خود هستند ضروری شده اند. این ابزارها نه تنها کارایی را افزایش می‌دهند، بلکه بینش عمیق‌تر و استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌تر را نیز ارائه می‌کنند. در اینجا کاوشی از ابزارهای کلیدی بازاریابی هوش مصنوعی و نقش‌های حیاتی آن‌ها، که توسط مطالعات موردی مرتبط و روندهای صنعت پشتیبانی می‌شود، آورده شده است:

ابزارهای تجزیه و تحلیل و سئو مبتنی بر هوش مصنوعی:

مثال: قابلیت های هوش مصنوعی SEMrush برای SEO و تجزیه و تحلیل بازار. آژانس هایی مانند SmartSites از این ابزارها برای استراتژی های سئو مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند و آنها را قادر می سازد تا روندهای بازار را پیش بینی کرده و محتوا را به طور موثر بهینه کنند.
اهمیت: این ابزارها تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، تحلیل روند، و بینش عمیق در مورد رفتار مصرف‌کننده را ارائه می‌دهند که برای ایجاد استراتژی‌های هدفمند سئو ضروری است.

چت بات ها و خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: استفاده Influencer Marketing Hub از ChatGPT-4 برای تعامل و پشتیبانی با مشتری. این ابزار زمان پاسخگویی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تعامل مشتری را بهبود بخشیده است.
اهمیت: چت ربات‌های هوش مصنوعی پشتیبانی فوری و ۲۴ ساعته از مشتری را ارائه می‌کنند، تجربه کاربر را افزایش می‌دهند و منابع انسانی را برای کارهای پیچیده‌تر آزاد می‌کنند.

هوش مصنوعی برای ایجاد و شخصی سازی محتوا:

مثال: ابزارهایی مانند جاسپر (جارویس سابق) برای تولید محتوای خلاقانه و شخصی سازی شده در مقیاس استفاده می شود.
اهمیت: این ابزارها به ایجاد حجم زیادی از محتوای شخصی‌شده به سرعت کمک می‌کنند، که برای کمپین‌هایی که بخش‌های متنوع و پویا مشتری را هدف قرار می‌دهند، بسیار مهم است.

ابزارهای رسانه اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: رویکرد متمرکز بر تنوع Sociallyin از ابزارهای هوش مصنوعی سود می‌برد که روند رسانه‌های اجتماعی و جمعیت‌شناسی مخاطب را تجزیه و تحلیل می‌کند و اطمینان می‌دهد که محتوای آنها با مخاطبان متنوع طنین‌انداز می‌شود.
اهمیت: ابزارهای هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی به درک اولویت‌های مخاطب، بهینه‌سازی زمان‌بندی پست‌ها و شخصی‌سازی محتوا برای تعامل بهتر کمک می‌کنند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای بهینه سازی کمپین:

مثال: فناوری تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی NeoReach. این ابزار به ارزیابی اعتبار اینفلوئنسرها، اطمینان از مشارکت اینفلوئنسرهای معتبر و مؤثر کمک می کند.
اهمیت: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، آژانس‌ها را قادر می‌سازد تا نتایج کمپین را پیش‌بینی کنند، تخصیص بودجه را بهینه کنند و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.

پلتفرم های ایمیل مارکتینگ خودکار:

مطالعه موردی: استفاده WEBITMD از ابزارهای بازاریابی ایمیلی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Klaviyo برای ایجاد کمپین های ایمیل شخصی.
اهمیت: این پلتفرم‌ها تلاش‌های بازاریابی ایمیلی را خودکار و شخصی می‌کنند که منجر به نرخ تعامل و تبدیل بالاتری می‌شود.
هوش مصنوعی برای هدف گذاری تبلیغات و تبلیغات برنامه ای:

مثال: راه حل ایمنی برند مبتنی بر هوش مصنوعی Viral Nation، Viral Nation_Secure، قرار دادن تبلیغات هدفمند و ایمن را تضمین می کند.
اهمیت: هوش مصنوعی در تبلیغات به هدف گذاری دقیق، بهینه سازی هزینه تبلیغات و بهبود اثربخشی کلی تبلیغات دیجیتال کمک می کند.
سیستم های CRM پیشرفته با هوش مصنوعی:

مطالعه موردی: آژانس‌ها از CRMهای تقویت‌شده هوش مصنوعی برای بینش عمیق‌تر مشتری و استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند.

اهمیت: این سیستم‌ها دید جامعی از تعاملات مشتری ارائه می‌دهند و رویکردهای بازاریابی مؤثرتر و شخصی‌شده‌تری را ممکن می‌سازند.
گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در آژانس های بازاریابی:

اتوماسیون و تعدیل محتوا: اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف تکراری را ساده می کند و به تولید محتوا کمک می کند، اگرچه برای خلاقیت و شخصی سازی به نظارت انسانی نیاز دارد.

تست تسریع شده: هوش مصنوعی آزمایش همزمان A/B چندین عنصر را قادر می‌سازد و روند شناسایی استراتژی‌های موثر را سرعت می‌بخشد.

CRM مبتنی بر هوش مصنوعی: در ترکیب با CRM، هوش مصنوعی بینش دقیقی در مورد رفتارها و ترجیحات مشتری ارائه می دهد و به توسعه استراتژی های بازاریابی هدفمند کمک می کند.

تبلیغات دیجیتالی پیشرفته: نقش هوش مصنوعی در پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتالی مانند گوگل و فیس‌بوک امکان هدف‌یابی تبلیغات مرتبط‌تر و بهبود نتایج کمپین را فراهم می‌کند.

ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی نه تنها کارایی آژانس‌های بازاریابی دیجیتال را افزایش می‌دهند، بلکه در هدایت نوآوری، شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری استراتژیک نیز نقش اساسی دارند. این ابزارها نحوه درک و تعامل آژانس ها با مخاطبان خود را تغییر می دهند و منجر به کمپین های بازاریابی موفق تر و تأثیرگذارتر می شوند. با توجه به اینکه ۶۱٫۴ درصد از بازاریابان در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند و ۵۴٫۵ درصد پتانسیل آن را برای تقویت تلاش های بازاریابی به رسمیت می شناسند، ادغام هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی به طور فزاینده ای برای رقابتی ماندن در چشم انداز دیجیتال ضروری می شود.

ادامه مطلب

اخبار

۱۰ بهترین آژانس بازاریابی هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ – قسمت دوم

منتشر شده

در

بازاریابی اینترنتی- بازاریابی-روانی-اصول-بازاریابی-موفق-تکنیک-های-بازاریابی-تبلیغات-و-بازاریابی-اخبار-چاپ-و-تبلیغات-اخبار-تبلیغات

آیا ما برای آینده ای آماده هستیم که هوش مصنوعی مشتریان شما را بهتر از شما بشناسد؟ طلوع هوش مصنوعی در بازاریابی فقط نزدیک نیست. در حال حاضر اینجاست به طور گسترده ای به دست آورده است و پیش بینی می شود روشی را که کسب و کارها و بازاریابان به بازاریابی روی می آورند تغییر دهد. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی در سال‌های آینده رشد کند و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۸ به یک بازار ۱۰۷.۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.

TL;DR: دلایل کلیدی که به آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی نیاز دارید؟

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: هوش مصنوعی روند بازار را پیش بینی می کند و ROI را بهینه می کند.
شخصی‌سازی: کمپین‌ها را بر اساس ترجیحات فردی تنظیم می‌کند و تعامل را افزایش می‌دهد.
کارایی و اتوماسیون: صرفه جویی در زمان، تمرکز بر بازاریابی استراتژیک.
بینش مشتری و CRM: درک عمیق مشتری را ارائه می دهد و روابط را تقویت می کند.
تبلیغات و محتوا بهینه شده: تبلیغات و محتوای مرتبط و تاثیرگذار را تضمین می کند.
علاوه بر این، ۸۲ درصد از بازاریابان فکر می‌کنند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نقش مهمی در شکل‌دهی مسیر بازاریابی دارند. کاربردهای متداول هوش مصنوعی در بازاریابی شامل کمک به کسب و کارها در شناسایی مشتریان بالقوه و بهبود اثربخشی کمپین هایشان است.

۶٫ GumGum

GumGum راه حل های هوش زمینه ای را ارائه می دهد که برای ارائه کمپین های تبلیغاتی خلاقانه با مکان استراتژیک طراحی شده اند. این کمپین‌های تبلیغاتی برای کمک به کسب‌وکارها در به دست آوردن تصویر بهتر از نام تجاری، ایجاد تعامل و ترویج یادآوری نام تجاری طراحی شده‌اند.

GumGum از یک فناوری بینایی کامپیوتری اختصاصی به نام Verity استفاده می کند که از هوش مصنوعی برای اسکن متن، تصاویر و سایر اشکال محتوا در چندین پلتفرم استفاده می کند. سپس از داده های جمع آوری شده استفاده می کند تا تبلیغات مرتبط با زمینه را در مکان مناسب در زمان مناسب قرار دهد. طبق وب‌سایت GumGum، Verity برای شناسایی «مجموعه کامل سیگنال‌های متنی» طراحی شده است. این فناوری همچنین دارای اعتبار در سطح محتوای MRC است، به این معنی که می تواند همه سیگنال های موجود را در نظر بگیرد، نه فقط سیگنال های متنی.

علاوه بر این، با Verity for Video، برندها می توانند ارزش بیشتری از کمپین های ویدیویی خود دریافت کنند. این ویژگی یک مجموعه داده جامع، از جمله ابرداده عنوان و توضیحات و تجزیه و تحلیل فریم ویدیو را در نظر می گیرد تا KPIها را مانند طرز فکر مصرف کننده و مطلوبیت ایجاد کند. از آنجایی که می‌تواند کمپین‌ها را در سطح ویدیو هدف قرار دهد، برندها می‌توانند تأثیرات خود را به حداکثر برسانند و فرصت‌های بیشتری را برای مقیاس‌بندی کمپین‌های خود کشف کنند.

۷٫ Quantcast

Quantcast از هوش مصنوعی برای ارائه تبلیغات در زمان واقعی و بینش مخاطبان استفاده می کند. این یک هوش مصنوعی و موتور یادگیری ماشینی به نام Ara دارد که می‌تواند از پایگاه داده‌ای از یک تریلیون سیگنال آنلاین پرس و جو کند و به کاربران بینش‌های دقیق تعاملی ارائه دهد. آرای Quantcast همچنین می‌تواند هزاران مدل پیش‌بینی‌کننده را در هر ثانیه یک میلیون بار به دست آورد و به شما بینش‌های بی‌درنگ درباره رفتار مصرف‌کننده ارائه دهد. علاوه بر این، می تواند ۱۰۰۰۰ متغیر را در هر دقیقه به روز کند و به شما امکان می دهد بهترین نتایج ممکن را برای کمپین های خود کشف کنید.

علاوه بر آرا، Quantcast همچنین Q را توسعه داد، یک پلت فرم رفتار مخاطب که برای ناشران طراحی شده است. با Q، ناشران می‌توانند مخاطبان دقیق را شناسایی کنند، داده‌های دقیق و به‌روز شده را به‌طور منظم دریافت کنند، و الگوهای بیش از صد میلیون مقصد وب و تلفن همراه را در روز تشخیص دهند. جدای از ناشران، Quantcast همچنین راه حل های هوشمندی را برای برندها، صنایع و آژانس ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، آژانس‌های دیگر می‌توانند از پلتفرم Quantcast برای اعمال داده‌های شخص اول مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد در مقیاس استفاده کنند.

۸٫ Appier

Appier که در تایپه، تایوان تأسیس شد، یک شرکت SaaS است که در ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل ابتکارات بازاریابی کامل هوشمندانه‌تر تخصص دارد. چندین راه حل برای صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، خرده فروشی و بازی ارائه می دهد. برخی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی Appier عبارتند از:

AIQUA – این یک پلتفرم شخصی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های مشتری را برای همه کانال‌های بازاریابی خود ایجاد کنید.
AIXON – طراحی شده برای تقویت جذب کاربر، AIXON به شما امکان می دهد به اطلاعات جامع مخاطب دسترسی داشته باشید و عملکرد تبلیغات را بهینه کنید.
AIRIS – این راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می دهد با استفاده از داده های شخص اول، دیدی جامع از مشتریان خود داشته باشید. همچنین شما را قادر می سازد تا داده های بلادرنگ را تجسم کنید و آن ها را به تصاویری جذاب تبدیل کنید.
AIDEAL – AIDEAL یک بهینه‌ساز تبدیل است که قادر است رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی کند تا تبدیل‌های بیشتر و خریدهای فوری را افزایش دهد.
AIXPERT – AIXPERT برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملیات کمپین طراحی شده است. با استفاده از آن، می توانید کمپین ها و هدف گیری مخاطبان را خودکار کنید.

۹٫ Heuritech

Heuritech با تأکید بر صنایع لوکس، تجارت الکترونیک، مد و خرده‌فروشی، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به برندها برای کسب بینش‌های بازار، تشخیص رفتارهای مصرف‌کننده در بخش‌های مختلف و بهینه‌سازی استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و از هوش مصنوعی برای ارائه بینش و تجزیه و تحلیل مستقیم از مصرف کننده به کاربران استفاده می کند. در حال حاضر دارای دو پلتفرم است:

بینش بازار – این میلیون ها تصویر را برای جمع آوری داده های کمی تجزیه و تحلیل می کند. با استفاده از این پلت فرم، برندها می توانند رشد دید عناصر مختلف مد مانند رنگ ها، چاپ ها و پارچه ها را برای فصول مختلف مد پیش بینی کنند.
بینش محصول – این بینش با استفاده از داده های مشتری برای تعیین پذیرش مصرف کننده از محصولات شما ارائه می دهد. همچنین عملکرد محصول شما، از جمله قابل مشاهده بودن و مطلوبیت آن، در برابر عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل می کند.

۱۰٫ Cognitiv

Cognitiv یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی است که بر بهینه سازی تبلیغات تمرکز دارد. Cognitiv با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای بازاریابی، به بازاریابان کمک می‌کند تا رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند، عملکرد بازاریابی کامل را بهبود بخشند، و تجربیات متنی و شخصی‌تر را برای مخاطبان خود ایجاد کنند. علاوه بر این ویژگی‌ها، Cognitiv راه‌حل‌ها و محصولات دیگری نیز دارد که با بهینه‌سازی هزینه‌های رسانه‌ای، استفاده از داده‌های شخص اول، کشف بخش‌های مخاطب، تأثیرگذاری بر مسیر خرید مشتریان و موارد دیگر، به شما کمک می‌کند تا آینده کسب‌وکارتان را حفظ کنید.

پلتفرم بازاریابی هوش مصنوعی NeuralMind به شما امکان می دهد ROI را به دقت اندازه گیری کنید و فرآیندهای تصمیم گیری مبتنی بر داده را بهبود بخشید. همچنین برای پیش‌بینی اقدامات مصرف‌کننده، ایجاد تبدیل و افزایش ارزش طول عمر مشتری با استفاده از مجموعه داده‌های مختلف، از جمله داده‌های شخص اول، اطلاعات متنی، و داده‌های سفر کاربر طراحی شده است.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین