با ما همراه باشید

دیجیتال

ترفندهای تجارت در اینترنت

منتشر شده

در

چاپ و تبلیغات - وبسایت - خلاقیت - نقش کسب و کار، برند - بازاریابی - چاپخانه، مدیریت، تبلیغات، چاپ و تبلیغات، بسته بندی - پایگاه خبری صنعت پنجم - چاپ دیجیتال

تجارت الکترونيک (e-commerce) سالانه بيش از ۵۰۰ ميليارد دلار گردش مالي تجارت جهاني را در اختيار دارد. اين نوع خاص از تجارت که از اوايل دهه ۹۰ ميلادي آغاز شد ، به دليل سهولت در بکارگيري آن و داشتن مولفه‌هايي مانند سرعت ، دقت و امنيت ، از مشتري مداري بسياري برخوردار شد که در اينترنت ،نمونه‌هاي زيادي از آن را مي‌توان مشاهده کرد.

سايت‌هايي مانند ebay.com يا amazon.com يا بخش خريد و فروش گوگل froogle.com به عنوان برترين‌هاي تجارت الکترونيک در وب شناخته مي‌شوند.

در اين نوشتار قصد داريم تا راهکارهاي مهم در کسب موفقيت در تجارت الکترونيک را براي خوانندگان محترم ، تشريح کنيم. اين ۱۲ نکته مي‌تواند راهگشاي خيلي از موفقيتهاي بزرگ ، در فرمت‌هاي ساده باشد.

 

 

نکته اول : فرصت را غنيمت شمريد

ميانگين زماني که يک کاربر اينترنت به مرور يک صفحه اختصاص مي‌دهد ، حداکثر ۴۶ ثانيه است در طي همين ۴۶ ثانيه است که يک تجارت برخط مي‌بايستي مشتري را جذب و با يک پيشنهاد مختصر معامله را تمام کند. يعني از زماني که يک کاربر وارد سايت مي‌شود تا يک کالا را مي‌بيند و نهايت انتخاب مي‌کند و سپس هزينه اعتباري آن را پرداخت مي‌کند‌، نبايد بيش از اين زمان ، زمان سپري شود. فرايند مشاهده – بررسي – انتخاب و خريد ، مراحل ۴ گانه بهينه در تجارت الکترونيک سريع و موفق را نشان مي‌دهد.

موتورهاي جست و جو ، فهرستهاي طبقه بندي موضوعي کالا ، طبقه بندي دسته‌اي کالا و مانند آنها، همه و همه ، راههاي سريع تر رسيدن به هدف را در تجارت الکترونيک هدف قرار مي‌دهند.

سايتي که براي تجارت الکترونيک راه اندازي مي‌کنيد بايد به گونه‌اي چيدمان شده باشد ، که يک کاربر بتواند در عرض ۴۶ ثانيه جنس مورد نظر را مشاهده و قيمت آن را بررسي و در فرم درخواست خريد ، آن را وارد کند.

رقابت در دنياي مجازي روز به روز درحال افزايش است . به گزارش Verisign ، ثبت دامنه در سال ۲۰۰۳ ، ۱۶ درصد رشد داشته است . از مجموع دامنه‌هاي ثبت شده در يک نمونه ۶۰ ميليوني تا کنون بيشترين سهم از آن دامنه‌هايي با پسوند com. بوده است.

تاکنون بيش از ۵۰ ميليون، دامنه (DOMAIN) در اينترنت ثبت شده اند که يک دهم درصد آن ، متعلق به ايرانيان است . هر يک سايت مخصوص به خود را دارند و شيوه خاص در تجارت الکترونيک را به کار بسته اند . پس در اين بازار آشفته براي رسيدن به يک موفقيت الکترونيک چه بايد کرد ؟

نکته دوم : به اهداف خاص فکر کنيد.

شناخت مشتري و تحليل رفتار سازماني آن در دنياي مجازي ، يک اصل مهم براي مديران سايت‌هاي تجارت الکترونيک است‌. مشتريانتان را بشناسيد و خواسته‌هاي آنها را که رقبايتان توجهي به آنها نداشته اند را برآورده سازيد. ebay يک نمونه بارز است. اين سايت خيلي سريع به مردمي که خواستار کسب درآمد بيشتر از طريق خريد و فروش کالاهاي دسته دوم بودند، معرفي شد.

ebay به ضرورت ايجاد چنين محيطي که خريداران و فروشندگان با يکديگر ملاقات و معامله کنند پي برد. فناوري تجارت الکترونيک به ebay در جهت ايجاد فضايي برا ي پاسخگويي به تقاضاي عمومي کمک کرد و ساير مواردي که راجع به آن شنيده ايد، داستاني بيش نيست.

زماني که تجارت برخط را شروع مي‌کنيد کوچک اما درست شروع کنيد . حرکت درست بسيار مهم و کاربردي است . از همه مهمتر ، توجه به نکاتي است که خيلي‌ها به آن توجه نکرده اند.

مثلا شرکتwww.godiva.com، براي افزايش فروش شکلات در سايت مشهور خود ، سر در مغازه‌هاي خود را به صورت اينترنتي طراحي کرده است و براي خريداران شکلات در وب ، امتيازات خاصي قايل شده است که خيلي‌ها در زمينه شکلات به آن فکر هم نکرده اند_ مثلا سايت آمازون‌، براي ارتقاي فروش کتاب در سايت خود‌، به مديران سايت‌هاي اينترنت که بتوانند مشتري به سايت آمازون آورند و باعث خريد محصولات آن شوند، کارمزد پرداخت مي‌کند.

نکته سوم : برنامه ريزي تجاري قوي.

آگاهي کاملي از منبع درآمد تان ، يکسان کردن حسابهايتان ، ساير نکات راهبردي در زمان شروع تجارت برخط و برنامه ريزي مراحلي که شما را به موفقيت نزديک خواهد کرد، را بايد داشته باشيد.

شما بايد زمان مناسبي را براي توسعه تجارت خود و برنامه ريزي در جهت دست‌يابي به منابع درآمد جديد انتخاب کنيد . تجارت اينترنتي تاريخچه تکان دهنده‌اي دارد که تحولات فجيعي را با سرعتي شگفت انگيز ايجاد کرده است . براي رويارويي با چنين تحولاتي آماده باشيد و برنامه ريزي دقيقي براي پشت سر گذاشتن چنين لحظات تکان‌دهنده‌اي را داشته باشيد.

تعيين يک برنامه کاري مبتني بر IT، يعني توجه به نيازها ، اهداف و طريقه رسيدن به اهداف که نيازمند کسب مشاوره از نخبگان و ايجاد فضاي الکترونيک درستي است.

نکته چهارم : نرم افزار تجارت الکترونيک تاجر پسند.

همواره نرم‌افزاري را انتخاب کنيد که مديريتي آسان داشته باشد و امکان تمرکز شما را بر روي هسته فعاليتهاي تجاري‌تان فراهم سازد.

اين نرم افزار نيازهاي تجاري‌تان را برآورده مي‌سازد. راه حل تجارت الکترونيک‌، نرم‌افزاري را باتوجه به نياز، امنيت و انعطاف‌پذيري آن انتخاب مي‌کند.

روي راه حلي سرمايه گذاري کنيد که نه تنها نيازهاي فعلي شما را برآورده مي‌سازد، بلکه براي نيازهاي آينده تجاري خود نيز بتوانيد از آن استفاده کنيد. برنامه‌هاي مديريت سايت‌هاي تجارت الکترونيک زيادي امروز در دسترس هستند. سعي نکنيد در اين راه ارزانترين نرم افزار را انتخاب کنيد.

سعي کنيد بهترين نرم افزاري که نيازهاي مخاطبان شما را در خريد راحت ياري مي‌کند ، انتخاب کنيد. يک نرم افزار خوب بايد:

۱ – امکان مديريتي خوب و راحتي را به صورت برخط بر روي سايت تجارت الکترونيک بدهد.

۲ – امکان خوبي براي توليد فروشگاه‌هاي مختلف با زيرمجموعه‌هاي ديگر داشته باشد.

۳ – سبد‌هاي خريدي که تعريف مي‌شود‌، قابل مديريت شدن باشد.

۴ – با خدمات اعتباري جهاني بخوبي قابل ارتباط باشد.

۵ – هر نوع تعريف کاربر پسندي را در صورت نياز شما ، بتواند برآورده کند.

نکته پنجم : يک فروشگاه اينترنتي متفاوت ايجاد کنيد.

خاطرات بصري ماندگاري بيشتري نسبت به خاطرات نوشتاري دارد. اسمي که براي سايت‌تان انتخاب مي‌کنيد، براي موفقيت شما در تجارت برخط اهميت بسزايي دارد. از طريق ايجاد يک فروشگاه الکترونيک که با خواسته‌ها و ناخواسته‌هاي هر کدام از مشتريانتان مطابقت دارد، بازخوردهاي بهتري بگيريد. البته نامي مثل www.ketabmetab.com نام خوبي نيست.

چرا که يک اصطلاح فارسي را در دامنه به کار برديد که معلوم نيست براي کاربر خارجي قابل فهم باشد يا نه.

مشتريان خود را بهتر بشناسيد وطراحي آرمهاي بي نظيري با استفاده از ترکيبات رنگي جالب ، طرح بندي سايت، و طراحي لوگو را در برنامه کاري خود قراردهيد .

براي کسب موفقيت در اينترنت ، درايجاد يک ذهنيت مثبت براي مشتريانتان متفاوت باشيد (البته مبهم نباشيد).

نکته ششم : فروشندگان فعال خود را قوي سازيد.

ابتدا براي جذب مشتري اهداف خودرا تبليغ کنيد .فروشگاه اينترنتي خود را به صورتي طراحي کنيد که يک بازديدکننده، زماني که فروشگاه شما را ترک مي‌کند از خصوصيات کالاهاي شما با خبر باشد حتي اگر تمايلي به خريد آنها نداشته باشد.

براي روشن شدن موضوع فرض کنيم که شما فروشنده برخط گل بخصوصي مانند رز قرمزتازه هستيد. فروشگاه برخط‌تان را طوري طراحي کنيد که وقتي بازديد کننده فروشگاه شما را ترک مي‌کند از ويژگي کالاي شما باخبر باشد. هر چند که ممکن است بخش گلهاي رز قرمز را نديده باشد.

بنابراين هر زمان که او بخواهد گل رزقرمز بخرد به احتمال زياد سري هم به فروشگاه شما مي‌زند.

از اولين خدمات در فروشگاه اينترنتي شما مشخص کردن بهترين کالا و خدماتتان است.

نکته هفتم : نگذاريد که مشتريانتان شما را فراموش کنند.

مديريت روابط با مشتري دردرجه اول اهميت قراردارد ، به ويژه زماني که شما در تلاش براي ايجاد حداقل سقف مشتري پايدار هستيد . روشهاي تازه‌اي را براي اطلاع رساني به مشتريان قبلي در خصوص محصولات جديد و آخرين به روز رساني سايت برگزينيد. راه حل انتخابي شما براي تجارت الکترونيک بايد قواعدي براي يکپارچه‌سازي فرايندهاي CRM داشته باشد.

روشهاي ارتباطي جديدي را براي ارتباط با مشتريانتان اتخاذ کنيد . رضايت مشتريان براي ايجاد فروشي ثابت موفقيت شما را در فروش برخط تضمين مي‌کند.

با اجراي بازاريابي هوشمندانه حضور خود را در اينترنت احساس کنيد . بهينه سازي براي موتور جستجو را در سايت خود اجرا کنيد. بهينه سازي يعني آنکه کاري کنيد تا سايت شما در موتورهاي جست و جوي مشهور وب مانند ياهو و گوگل ، شناخته شود.

براي اين کار بايد جنسهاي بيشتر ، تنوع بيشتر و امکان حضور بيشتري را براي کاربران وب مهيا کنيد. کلمات کليدي مناسبي را به نسبت موضوع صفحات سايت خود ، در تگ‌هاي سورس صفحه قرار دهيد.

اکثريت خريداراني که از سايت شما بازديد مي‌کنند، آن را در ميان سه يا چهار صفحه اول نتايج جستجو يافته‌اند. مي‌توانيد براي اين کار از شرکتهاي متخصص بازاريابي و موتورهاي جستجو استفاده کنيد يا اينکه خودتان بازاريابي اينترنتي را انجام دهيد . با وب سايت‌هايي که تمامي خدمات و محصولات را دراينترنت ارايه مي‌دهند همکاري کنيد. اين به افزايش حضور شما در محيط وب براي ارتقاء رتبه سايت در موتورهاي جستجو و همچنين ازدياد مشتريانتان کمک مي‌کند.

جذب مشتري تنها از طريق يک بازاريابي زيرکانه حاصل مي‌شود.

اخبار

توییتر به دلیل نقض ادعایی قانون ایمنی آنلاین در دادگاه

منتشر شده

در

حکم دادگاه

X، که قبلا توییتر بود، به دلیل عدم رعایت یک اعلامیه شفافیت مربوط به استثمار جنسی تحت قانون ایمنی آنلاین به دادگاه فدرال برده شد.

این اخطار به اطلاعاتی در مورد نحوه برآورده کردن انتظارات ایمنی آنلاین اولیه توسط ارائه‌دهنده در رابطه با مواد و فعالیت‌های استثمار جنسی و سوء استفاده از کودکان نیاز داشت.

رگولاتور مستقل ایمنی آنلاین eSafety ادعا می‌کند که X به برخی سؤالات پاسخ نداده یا به طور صادقانه و دقیق پاسخ نداده است.

X که در ماه سپتامبر اخطار نقض ۶۱۰۵۰۰ دلاری صادر کرد، به دلیل عدم رعایت این اخطار، خواستار بررسی قضایی شد.

eSafety از دادگاه فدرال درخواست می‌کند که بررسی قضایی همزمان با رسیدگی به جرایم مدنی در دادگاه فدرال بررسی شود.

این تنظیم کننده می گوید برخی از بزرگترین شرکت های فناوری به مسئولیت های خود برای مقابله با گسترش استثمار جنسی از کودکان، اخاذی جنسی و پخش مستقیم آزار جنسی از کودکان عمل نمی کنند.

در ماه فوریه، eSafety همچنین اخطارهای حقوقی را برای Google، TikTok، Twitch و Discord صادر کرد.

 

 

 

ادامه مطلب

اخبار

گوگل طراحی روش‌های جدید ردیابی کاربران مرورگر کروم را متوقف کرد

منتشر شده

در

اخبار تبلیغات - تبلیغات گوگل - سخنگوی گوگل - تبلیغات - تبلیغات آنلاین - رسانه اجتماعی

به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از یورونیوز شرکت گوگل اعلام کرد که پس از حذف تدریجی فناوری ردیابی کاربران از مرورگر کروم(Chrome) از روش‌های جدیدی برای رصد کاربران این مرورگر استفاده نخواهد کرد.

گوگل تاکید کرد که اصلاحات و بهبود آتی مرورگر کروم را بر مبنای تعهد به تقویت حریم خصوصی کاربرانش انجام خواهد داد و در تلاش است تا کوکی‌های شخص ثالث را در مرورگر کروم غیرفعال کند.

کوکی‌ها فایل‌های متنی کم حجمی هستند که از سمت وب سایت‌ها ارسال و در مرورگر‌ها ذخیره می‌شود و موجب ذخیره شدن اطلاعاتی مثل رمزهای و شخصی سازی‌های صورت گرفته می‌شوند. اما کوکی‌های شخص ثالث برای رصد کاربران در وب سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان را ایجاد می‌کند که با ثبت اطلاعات جستجو‌های کاربران و علاقمندی‌ها آنها تبلیغات مبتنی بر ربات برای آنها ارسال شود.

کوکی‌های شخص ثالث منبع دیرینه ایجاد نگرانی درباره نقض حریم خصوصی افراد در اینترنت بوده؛ بنابراین دیوید تمکین ، مدیر محصولات گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که با حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث تا پایان سال جاری میلادی، شناسه‌های دیگری را در محصولات آتی خود استفاده نخواهیم کرد.

طرح تازه گوگل انتقاد بازیگرانِ صنعت تبلیغات آنلاین را برانگیخته است. کروم در حال حاضر پرکاربرترین مرورگر اینترنتی در سطح جهان است و حتی مرورگر مایکروسافت با نام اِج(Edge) نیز بر پایه فناوری کرومیوم گوگل کار می‌کند. البته گوگل پس از حذف کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر کروم همچنان قادر خواهد بود تا اطلاعات کاربران خود را از طریق خدمات جستجو، نقشه و سایت یوتیوب دسته‌بندی کند.

ادامه مطلب

اخبار

تولید کتاب صوتی با کمک هوش مصنوعی برای کاربران اینترنت ممکن شد

منتشر شده

در

کتاب صوتی- پادکست

شرکت نشر دیجیتال بوکوایر با بخش کتاب اپلیکیشن گوگل پلی همکاری و این امکان را ایجاد می‌کند که مخاطبان با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار، کتاب صوتی تولید کنند.
به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از ایبنا و به نقل از بوکسلر، مشتریان بوکوایر با استفاده از فناوری گوگل می‌توانند کتاب‌های صوتی با روایت خودکار را از طریق سرویس کتاب صوتی Bookwire’s WAY ایجاد کنند که کیفیت تولید این کتاب‌ها را تضمین می‌کند.

روند درخواست تولید کتاب و تحویل کتاب‌های صوتی آماده انتشار با نرم‌افزار Bookwire انجام می‌شود و این سرویس برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و پرتغالی طراحی شده است.

سولویج کراوس، سرپرست تیم صوتی توسعه کسب‌وکار بوکوایر درباره این امکان گفت: خوشحالیم که با همکاری شرکت فناوری پیشرو گوگل، می‌توانیم خدمات دیگری را به سرویس تبدیل متن به گفتار خود اضافه کنیم؛ این سرویس امکان تولید کتاب صوتی با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته و به چندین زبان را ارائه می‌کند؛ همچنین بوکوایر در نظر دارد برای ناشران، فرصت‌های متنوع‌تری ایجاد کند که در بازار رو به رشد کتاب‌های صوتی با امکان تبدیل متن به گفتار نیز حضور داشته باشند.

وی بر این باور است که قرار نیست کتاب‌های صوتی با استفاده از هوش مصنوعی جایگزین استودیوهای حرفه‌ای و سخنرانان شود، بلکه این سرویس به‌عنوان یک افزونه به کتاب‌های صوتی بوکوایر اضافه خواهد شد.

سرپرست تیم صوتی توسعه کسب‌وکار بوکوایر توضیح داد: با استفاده از این خدمات، ناشران آزادانه می‌توانند انتخاب کنند که کتاب‌های صوتی آن‌ها با صدای یک انسان روایت شود یا صدای هوش مصنوعی. فناوری تبدیل متن به گفتار، از لحاظ دسترسی، روشی سریع و مقرون به صرفه را به ناشران ارائه می‌دهد تا از ظرفیت کامل کاتالوگ‌های خود استفاده کنند و عناوین کتاب‌های چاپ شده خود را در دسترس همگان قرار دهند.

اپلیکیشن «اپل بوک» نیز به تازگی مجموعه جدیدی از کتاب‌های صوتی با روایت خودکار را طراحی کرده است؛ سرویس کتاب «گوگل پلی» سال گذشته در حالی فناوری کتاب صوتی را عرضه کرد که با استقبال گسترده ناشران مواجه شد؛ خدماتی که به باور برخی از ناشران، فرصت‌های واقعی برای دسترسی به کتاب‌های صوتی را ارائه می‌دهد. هرچند درباره کیفیت محتوایی کتاب‌های صوتی نیز تردیدهایی وجود داشت.

همچنین مارک پیزینگ، نویسنده و روزنامه‌نگار، به تازگی مقاله‌ای در سایت بوکسلر منتشر کرده، وی معتقد است روایت کتاب با فناوری هوش مصنوعی «اجتناب‌ناپذیر» است.

بر اساس این گزارش، «بوکوایر» پلتفرمی برای مقایسه، ارزیابی و خرید کتاب‌های چاپی است.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین