چگونه مخاطب خود را در ۱۵ مرحله افزایش دهیم؟
پادکستها در چند سال گذشته شاهد افزایش محبوبیت زیادی بودهاند و میلیونها نفر روزانه آن را تنظیم میکنند. با افزایش محبوبیت، فرصتی برای بازاریابان ایجاد می شود تا از بازاریابی پادکست برای دستیابی به مخاطبان جدید و رشد برندهای خود استفاده کنند.
در اینجا، نکاتی را برای افزایش مخاطبان پادکست شما مورد بحث قرار خواهیم داد.
در اینجا چند استراتژی عالی بازاریابی پادکست آورده شده است:
پادکست خود را به دایرکتوری ها ارسال کنید
از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید
با اینفلوئنسرها تماس بگیرید
نظارت بر پادکست را شروع کنید
با پادکست های دیگر همکاری کنید
سئوی پادکست خود را بهینه کنید
یک وب سایت پادکست ایجاد کنید
از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
قسمت های پادکست را در یوتیوب منتشر کنید
۰۱ پادکست خود را به دایرکتوری ها ارسال کنید
ارسال پادکست خود به دایرکتوری های محبوب مانند Apple Podcasts، Spotify و Google Podcasts، پیدا کردن نمایش شما و اشتراک در آن را برای افراد آسان تر می کند.
هنگامی که پادکست شما در دایرکتوری قرار گرفت، اطلاعات پادکست خود را به روز نگه دارید، از جمله عنوان پادکست، توضیحات، و عناوین و توضیحات قسمت.
رتبهبندیها و بررسیهای مثبت میتواند به پادکست شما کمک کند تا در فهرست راهنما برجسته شود و شنوندگان جدیدی جذب کند. شنوندگان خود را تشویق کنید تا پادکست شما را در دایرکتوری که به پادکست شما گوش می دهند رتبه بندی و مرور کنند.
به لطف ابزار گوش دادن اجتماعی، می توانید فعال ترین و تأثیرگذارترین سایت ها و برنامه های پادکست را که مطابق با پادکست شما هستند، کشف کنید.
۰۲ از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید
پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام مکان های عالی برای تبلیغ پادکست شما و ارتباط با شنوندگان بالقوه هستند. تو می توانی:
یک حساب رسانه اجتماعی اختصاصی برای پادکست خود در پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کنید. از این حساب برای اشتراکگذاری بهروزرسانیهای پادکست خود و ارتباط با شنوندگان بالقوه استفاده کنید.
قسمت پادکست خود را به محض انتشار در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. از زیرنویسهای جذاب استفاده کنید و هشتگهای مرتبط را برای افزایش دید اضافه کنید.
محتوای پشت صحنه را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، مانند عکس ها یا ویدیوهای استودیو ضبط، تا به دنبال کنندگان خود نگاهی اجمالی به ایجاد پادکست خود داشته باشند.
با پاسخ دادن به نظرات و پیام ها و شروع مکالمه پیرامون موضوعات پادکست خود، با دنبال کنندگان خود در ارتباط باشید. این می تواند به ایجاد یک جامعه پیرامون پادکست شما و افزایش تعامل کمک کند.
از پلتفرمهای پخش زنده مانند Facebook Live، Instagram Live یا YouTube Live برای تعامل با شنوندگان خود در زمان واقعی استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا یک جامعه فعال تر در اطراف پادکست خود ایجاد کنید.
یک جامعه رسانه اجتماعی برای پادکست خود ایجاد کنید، مانند یک گروه فیس بوک یا subreddit، جایی که شنوندگان شما می توانند در مورد قسمت های شما بحث کنند، سؤال بپرسند و افکار خود را به اشتراک بگذارند.
۰۳ با اینفلوئنسرها تماس بگیرید
اینفلوئنسرها را در جایگاه خود شناسایی کنید و با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به تبلیغ پادکست شما هستند یا به عنوان مهمان در برنامه شما ظاهر می شوند.
با تحقیق در مورد وبلاگها، پادکستها و حسابهای رسانههای اجتماعی محبوب مرتبط با موضوع پادکست خود، تأثیرگذاران را در جایگاه خود شناسایی کنید. به دنبال افرادی باشید که دنبال کنندگان زیادی دارند و با ارزش ها و ماموریت پادکست شما همسو هستند. برای این منظور می توانید از ابزار گوش دادن اجتماعی استفاده کنید. چنین ابزاری تأثیرگذارهایی را که با برند شما مطابقت دارند شناسایی می کند.
قبل از تماس با یک اینفلوئنسر، در مورد محتوا و مخاطبان آنها تحقیق کنید تا مطمئن شوید که برای پادکست شما مناسب هستند. به حساب های رسانه های اجتماعی و وب سایت آنها نگاه کنید تا علایق و مخاطبان آنها را درک کنید.
سپس یک پیام شخصی ایجاد کنید که نشان دهد چرا فکر می کنید پادکست شما برای مخاطبان مناسب است. مثالهای خاصی از اینکه چگونه پادکست شما با علایق و ارزشهای آنها مطابقت دارد، ارائه کنید و پیوندی به آن اضافه کنید.
برای اینفلوئنسر ارزش قائل شوید، مانند تبلیغ محتوای آنها در پادکست یا کانال های رسانه های اجتماعی. ایجاد یک رابطه سودمند متقابل می تواند شانس تبلیغ پادکست شما را افزایش دهد.
از اینفلوئنسر دعوت کنید تا مهمان پادکست شما باشد. این می تواند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان آنها و به دست آوردن نمایش برای نمایش شما باشد.
پس از اولین پیام خود با اینفلوئنسر دنبال کنید و پادکست خود را به او یادآوری کنید و اینکه چرا فکر می کنید برای مخاطبانش مناسب است.
۰۴ نظارت پادکست را شروع کنید
گوش دادن اجتماعی ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما کمک کند پادکست خود را به طور مؤثرتری تبلیغ کنید. نظارت بر پادکست به شما بینشی در مورد آنچه که مخاطبان شما می گویند، به چه چیزی علاقه دارند و اینکه آنها چگونه پادکست شما را درک می کنند، ارائه می دهد.
نظارت بر پادکست با استفاده از ابزار Brand24
موضوعات کلیدی و هشتگ های مرتبط با جایگاه پادکست خود را شناسایی کنید و هشدارهایی را برای ردیابی ذکر این موضوعات و هشتگ ها تنظیم کنید. این به شما کمک می کند فرصت هایی را برای پیوستن به گفتگوها و تبلیغ پادکست خود شناسایی کنید.
پادکست های رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید که آنها چه کاری را به خوبی انجام می دهند و ممکن است به کجا نیاز داشته باشند. از این اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی پادکست خود استفاده کنید.
با ردیابی اشاره های پادکست و پاسخ به نظرات و پیام ها با مخاطبان خود درگیر شوید. این به شما کمک می کند تا یک جامعه وفادار در اطراف پادکست خود بسازید.
با ردیابی معیارهای کلیدی رسانه های اجتماعی، تأثیر تبلیغات رسانه های اجتماعی خود را نظارت کنید. از این اطلاعات برای اطلاع رسانی تبلیغات آینده خود استفاده کنید و درک کنید که چه محتوایی با مخاطبان شما طنین انداز می شود.
روند مکالمات مربوط به پادکست خود را شناسایی کنید و از این اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. از بازخورد برای بهبود پادکست خود استفاده کنید، آن را با نیازهای مخاطبان خود هماهنگ کنید و تبلیغات خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
۰۵ با پادکست های دیگر همکاری کنید
بهعنوان میزبان پادکست، میتوانید از دیگران دعوت کنید تا قسمتها را با هم ضبط کنند. همکاری با پادکست های دیگر در جایگاه شما می تواند به طور موثر شنوندگان پادکست جدید را جذب کند. این یک راه عالی برای تبلیغ یک پادکست است.
پادکسترهای دیگری را در جایگاه خود با مخاطبین هدف و محتوای مشابه با شما شناسایی کنید. به دنبال پادکست هایی با سبک و لحن مشابه باشید که با ارزش ها و ماموریت پادکست شما همسو هستند.
با پادکست هایی که شناسایی کرده اید تماس بگیرید و خود و پادکست خود را معرفی کنید. توضیح دهید که چگونه پادکست شما مکمل پادکست آنهاست و چگونه یک همکاری برای هر دو مخاطب شما مفید خواهد بود.
پس از ایجاد شراکت، قسمت های یکدیگر را با به اشتراک گذاشتن آنها در حساب های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و لیست های ایمیل خود تبلیغ کنید. این به شما کمک می کند به شنوندگان جدید دسترسی پیدا کنید و دید هر دو پادکست را افزایش دهید.
یک قسمت از پادکست خود را با هم میزبانی کنید و درباره موضوعی که هر دوی مخاطبان خود را مورد علاقه قرار می دهد بحث کنید. این می تواند به شما کمک کند به شنوندگان جدید دسترسی پیدا کنید و برای پادکست خود در معرض دید قرار بگیرید.
یک بسته نرم افزاری ایجاد کنید که در آن شما و پادکست دیگر درباره یک موضوع خاص مورد علاقه صحبت کنید. این می تواند تجربه جذاب تری برای شنوندگان شما ایجاد کند و شانس گوش دادن به هر دو پادکست را افزایش دهد.
رویدادهای زنده یا جلسات مربوط به پادکست های خود را سازماندهی کنید. این می تواند به شما کمک کند با شنوندگان خود ارتباط برقرار کنید و جامعه ای پیرامون پادکست های خود ایجاد کنید.