بازاریابی
تاجران و مدیران در برابر تبلیغات – بخش نخست
منتشر شده
2 سال پیشدر
توسط
مهتاب مویدبخش نخست
مديران و بازرگانان در مواجهه با ترفندهاي تبليغاتي
در تجارت؛ اگر به دويدن ادامه دهيد رقبا شما را ميگزند ولي اگر آرام بايستيد، آنها شما را ميبلعند.
ويليام اس. نادسن
رئيس رسمي جنرال موتورز
گاهي كشف اينكه از دست يك نفر چه كاري بر نميآيد مهمتراست از كشف كارهايي كه ميتواند انجام دهد.
لين يوتانگ
بياييد به داستان كوتاهي بپردازيم؛ درمورد سه مرد نابينا كه گمان و درك خود را از يك فيل ابراز ميكردند.
نخستين مرد نابينا دم فيل را لمس كرد و گفت فيل چيزي شبيه به ريسمان بود. دومي خرطومش را لمس كرد و اينگونه نتيجه گرفت كه فيل ميبايست شبيه يك مار بزرگ باشد. سومين مرد نابينا دستش را دور يكي از پاهاي فيل گذاشت و توضيح داد كه فيل چيزي شبيه يك درخت است.
گاهي، ديدگاه مردم نسبت به تبليغات اينگونه است.
روزي؛ با سوداگري صحبت ميكردم، او به من توضيح داد كه اعتقادي به آگهي ندارد چرا كه يكبار آزمايش كرده و نتيجهاي نگرفته است.
او گفت:” براي من سودمند نبود. ”
پرسيدم:” چه نوع آگهي را انجام داده ايد؟”
غرغر كنان گفت: “ تلويزيون، خيلي هم هزينه برداشت. ”
پس من گوش كردم.
يك بازارياب ايستگاه تلويزيوني به او درمورد قدرت تلويزيون گفته بوده و اينكه چگونه ميتواند صدها نفر را به فروشگاه كوچك خود بكشاند.
با علم به اينكه مالك فروشگاه پول زيادي نداشت، بازارياب به او گفته بود كه ايستگاه تلويزيونياش ميتواند با كمترين هزينه يك آگهي تلويزيوني توليد كند. و او ليستي از برنامههايي كه خريدن زمان آگهيشان اصلا گران نبود؛ ارائه كرده بود.
صاحب فروشگاه، گمان كرده بود كه چه پيشنهاد خوبي است. بنابراين، زمان آگهي را خريد، و به ايستگاه تلويزيوني آگهي داد و پول هزينه كرد.
صدها نفري که قراربود، به فروشگاهش هجوم نياوردند. او اظهار داشت:” پس ميبيني كه تبليغات براي فروشگاه من به درد نميخورد. ”
به قول معروف :” اگه يك گربه توي يه فر داغ بپرد، دوباره اين كار رو نميكنه “ (معادل فارسي آن: مارگزيده از ريسمان سياه و سفيد ميترسد-م) در حالي كه اين کار براي اين همه گربه منطقي است، اما آدمهايي به باهوشي ما، گاهي همان فر را تبديل به تنوري مشتعل و بزرگتر ميكنيم.
داستان مشابه
اين داستان فقط براي تلويزيون صادق نيست. همان سناريو ميتوانست براي هر صاحب فروشگاهي كه از هر رسانه تبليغاتي ديگري استفاده ميكند اتفاق بيافتد.
حتي با استفاده از يك آژانس تبليغاتي ممكن است نتوان از افتادن به دام يك چنين فاجعهاي پيشگيري كرد و صاحب فروشگاه ممكن است هنوز هم به همان استنتاج برسد.
پس، چرا آگهي؟
ساده است. شما آگهي ميدهيد تا سود ببريد. آگهي ميدهيد تا تصوير قويتري ايجاد كنيد. آگهي ميدهيد براي كاميابي. مهم نيست كه باني يك كمپين سياسي باشيد يا صاحب فروشگاه خواروبار در پايين خيابان باشيد، آگهي دادن بهترين روشي است كه ميدانم در وضعيت كنوني ميتواند موثر باشد.
در مورد صاحب فروشگاه بينوا مسئله اين است كه در وهلهي اول آگهي را درك نكرده است. او به بازارياب ايستگاه تلويزيوني اعتماد كرده، به كسي كه احتمالا سعي داشته برخي برنامههايي كه هيچ خواهان ديگري نداشته را به او قالب كند.
و صاحب فروشگاه به چيزهاي زيادي فكر نكرده است.
مخاطبي كه من ميخوام بهش دست پيدا كنم چه كسي است؟
آيا تلويزيون رسانه تبليغاتي درستي است؟
آيا آگهي من در برنامههايي است كه به مخاطبم دست يابم؟
چطور آنها آگهي مرا تماشا ميكنند؟
آيا من به اندازه كافي هزينه كردهام كه موثر باشد؟
براي اينكه سرمايه گذاري خوبي داشته باشم، به چه نتايجي براساس آگهيام نياز دارم؟
او تنها بخشي از فيل را ديده است.
همانگونه كه ميدانيد، پيش از اينكه هر تصميمي براي خريداري اتخاذ گردد، نکات اوليهاي هستند كه بايد نسبت به آن آگاهي داشته باشيم. اين كتاب (به صورت پياپي چاپ مي شود) كوشش ميكند تا به تصوري بهتر از فيل دست پيدا كنيد.
هيچگاه آگهي يك محصول، گارانتي شده نيست. فاكتورهاي بسياري وجود دارند كه ميتوانند در حرفه تبليغات موثر باشد و بايد بكار برده شوند. اما نكته كليدي اينست که بدانيم از چه كارهايي پرهيز كنيم.
آگهي يا تبليغات به درد ميخورد و مفيد است. از اينروست كه وجود دارد. رمزش در اين است كه آنرا به همان روشي انجام دهيم كه هر تصميم مهم كاري ديگر را اتخاذ ميكنيم… با دقت.
خريدن يك خوك جوش جوشي چرك، همانطور كه صاحب فروشگاه بينوا انجام داد، روشي خوبي است براي اينکه از تبليغات زده شويم.
مهم نيست چه با رسانه تبليغاتي مستقيما قرارداد ببنديد، چه از آژانس تبليغاتي کمک بگيريد، ميبايست با مباني تبليغات در بخشهاي آينده آشنا شويد.
شما بنگاه خود را بهتر از هركس ديگري ميشناسيد.
با شناخت بيشتر نسبت به آگهي و تبليغات،ميتوانيد در مورد اينكه چرا كارها اينگونه كه انجام ميشوند صورت ميگيرند، بيشتر بدانيد.
تركيبي از هر دوي بنگاهتان و تبليغات منجر ميشود به اينكه با آگهي دهندهها بهتر ارتباط برقرار كنيد.
و اين كار ميتواند شما و حرفهتان را بهبود بخشد.
در حرفه جديد، اگر شما هر ترفندي بكار بنديد بدون اينكه به سمت نقطه حساس حريف يورش کنيد، گويي در رقابت؛ همتاي ميكي موسي هستيد.
ويليام هولدن
موفقيت در پي تواناييها ميآيد، شكست در پي ناتوانيها.
بيتس و پيسس
بخش دوم
بدانيد كجا ميخواهيد برويد
پيش از اينكه آگهي بدهيد، درمورد كارتان فكر كنيد. دلتان ميخواهد جامعه راجع به شما چه فكر كند؟ سال ديگر ميخواهيد كجا باشيد؟ پنج سال آينده چطور؟
ديدگاه شما نسبت به آگهي، رابطه مستقيمي با طرز تفكر و دورنگري شما دارد.
و در عوض، طرز تفكر و دورنگري شما نسبت مستقيمي با شخصيت و هويت شما دارد.
اين مطلب مفاهيم زيادي را دربرميگيرد… واژهاي كه امروزه بيشترين كاربرد را دارد موقعيت يابي است. با سنجش موقعيت خوب؛ بنگاه شما به جايي ميرسد كه درذهنتان آنرا پيش بيني كردهايد، و سرانجام به آن موقعيت دلخواهتان دست خواهيد يافت.
اكنون، شايد به نظر ساده بيايد. اما صدها بنگاه هستند كه حتي به فكرشان هم خطور نكرده كه چه هستند و پيش از اينكه تبليغات كنند، كجا ميخواستند باشند. آنها فقط در پي فروش توليدات يا خدمات هستند.
اما موضوع اينست كه زمانيكه درتلاشيد تا مردم را تحريك به خريدن كنيد، درحقيقت در اين فرايند؛ كنار كالا يا خدماتتان خود را نيز ميفروشيد.
فرض كنيم كه دو فروشگاه لباس وارد كسب و كار ميشوند، هر دو موقعيت مکاني مناسبي دارند. شانس بقاي هردو يكسان و برابر است.
يكي از فروشگاهها كه اسمش را ميگذاريم فروشگاه “آ”؛ هم محتاط و هم باهوش است.
صاحبانش ميدانند كه محصولات پوشاك آنها مورد نياز نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال است و نيز ميدانند كه به چه چيزهايي نيازدارند تا به آنچه كه ميخواهند دست پيدا كنند.
فروش پوشاك در آن بصورت خرده فروشي است، آنها به خوبي كالاي خود را به نمايش گذاردند، و سرپرستان كارآزموده را بصورت نيمه وقت استخدام كردند تا در فروشگاه كاركنند.
آنها حامي برنامههاي مد در مدارس شدند و زمانيكه آگهي ميدادند، در وهله نخست، چهره مدهاي جديد و بروز را آگهي ميكردند.
فروشگاه “آ” خودش را بعنوان فروشگاهي پرحرارت و بروز از هرراهي كه فکرش را کنيد از جمله تبليغات جا انداخت.
و فروشگاه “آ” پول درآورد.
حالا فروشگاه ب که ديدگاه متفاوت دارد؛
صاحبان آن ميخواهند تا قيمتهاي گزاف مد را به نوجوانان، تخفيف دهند.
پس آنها درصدد برميآيند تا فروشگاهي حراجي راه بياندازند.
فروشگاه فاقد چيدمان و آرايش تجملي است،وبيشتر با انتخاب آزاد بدون فروشنده است،و تنها داراي صندوقدار در كل فروشگاه است. فروشگاه ب هزينه كمي براي تبليغات پرداخت كرده است.
به هيچ موضوع داغ و بروزي نپرداخته است.
تنها ظاهري ساده و تنها ليستي از قيمتها در تبليغاتشان ديده ميشود.
با گذر زمان، فروشگاه ب نميتواند ازپس آگهيهاي فروشگاه “آ” بر بيايد چراكه نتوانسته پول كافي در تجارت را اكتساب كند. “ اما چرا مردم بابت همان پوشاك پول بيشتري در فروشگاه گرانتري ميپردازند؟”
در طي ماهها، فروشگاه ب از دور رقابت فروش کنار گذاشته شد. چرا؟
چون جايگاهي كه انتخاب كرده منطبق با بازاري كه ميخواست به آن دست پيدا كند نبود. و در زمينه تبليغاتش هيچ تفكر و حساب و كتابي در کار نبود.
تبليغات ساده شايد براي ساير توليدات يا ساير بازارها كاربرد داشته باشد. اما براي پوشاك نوجوانان به كار نميآيد.
وقتي از منظر نوجوانان پرسيده شد كه چه فرقي بين دو فروشگاه است،آنها توضيح دادند كه فروشگاه آ جايي مفرح است، ميتوان انتخاب عالي كرد و كاركنانش نسبت به مد آگاهي بسيار بالايي دارند. آنها اعتقادشان بر اين بود كه فروشگاه ب كالاهايي با كيفيت پايينتر عرضه ميكرده، و جنسهاي دست دومي را به نام قيمتهاي پايين و تخفيف ميفروخته است. بعضيها كه اصلا تبليغاتش را نه شنيده بودند و نه ديده بودند. بسياري هم كه هرگز تا به حال به فروشگاه ب نرفته بودند.
واضح است، باورهاي آنها نسبت به فروشگاه ب درست نبود و واقعيت نداشت. اما اكنون كه فروشگاه ب از عرصهي كسب و كار خارج شده است،اصلا مهم نيست، اينطور نيست؟
بنگاه خود را در موقعيتي قرار ميدهيد تا به حيات پيروزمندانه خود ادامه دهد؟
فروشگاه ب ايده خوبي داشت… و به گونهاي متفاوت عمل كرد، شايد فروشگاه هنوز هم پوشاك بفروشد.
شما نميتوانيد بنگاه خود را در جايگاهي كه بازار آنرا نميپذيرد قرار دهيد. به همين خاطر است كه فكر كردن در مورد هويت كاريتان بسيار مهم است… و فكركردن در مورد هويت بازارتان… و اينكه در آينده به چه جايگاهي دست خواهيد يافت.
موضع شما بايد نام بنگاهتان را تعيين كند، بايد تصوير و فرم تبليغاتي شما را تعيين كند… و بايد جايي كه در آن تبليغ ميكنيد را تعيين كند.
خودمحوري نقشي زيان آوري در مرگ بسياري از شركتها دارد. صاحبان شركتها فكرميكنند كه ميدانند چه هويتي دارند، و در تبليغات خود؛ تصويري بد از خود به نمايش ميگذارند… معمولا به اين خاطر است كه چشمان آنها تنها به ديدن كار سخت عادت دارد و تبليغات را قرباني آنچه ميخواهند باشد ميکنند. در عوض رمز کار در اينست كه از ديد خريداران به بنگاه خود بنگريد.
اگه نگرشتان با آنچه كه شما از خود درك ميكنيد متفاوت باشد، مشكل تثبيت موقعيت داريد.
فروشگاه ب گمان ميكرد يك فروشگاه حراجي است. به خاطر اين طرز گمان و تصور بود كه فروشگاهي فاقد كيفيت بود.
بهترين روش براي اينكه بفهميد چگونه زاويه ديدتان؛ شما را نشان مي دهد اينست كه از بيرون به قضيه نگاه كنيد. نه از ديد دستياران يا ديگر كارمندان تان. آنها كار خود را با ارزش و درست ميپندارند، درست است؟
آژانسهاي تبليغاتي و مشاوران اغلب از تعبير “گروههاي متمركز” بهره ميبرند…
گروهي ماوراي مردمي كه گردهم آمدهاند تا موضوعات گوناگون درمورد صنعت شما را مورد بررسي قراردهند.
اگر به درستي جهت داده شوند و كارگرداني شوند، ميتوانيد از طريق آنها چيزهاي زيادي درمورد تصوير بنگاهتان نصيب خود کنيد بدون اينكه شركايي داشته باشيد حتي بدون اينكه بدانيد حاميان اين دوره چه كساني هستند.
نكته اين است كه تبليغات ميتواند بيش از فروش خدمات و كالا به شما كمك كند. ميتواند تصوير شما را بسازد. ميتواند موضع شركت شما را به روشي بنماياند كه بازار بيشتري را جذب كنيد.
پس پيش از اينكه دست به تبليغات بزنيد، در مورد موضع خود بيانديشيد.
سپس با موضع خودتان تبليغات متناسب با آن را بسازيد. آنگاه ميتوانيد به روشي صحيح؛ مخاطب مناسب را جذب كنيد.
اگر تبليغات، سَبك شما را ننماياند يا حداقل سبكي كه بايد داشته باشيد را، عوضش كنيد.
فروشگاه ب درك نكرده بود كه چطور تبليغات بر موقعيتش موثر است. و فروشگاه ب احتمالا اعتقادي به تبليغات ندارد.
اما فروشگاه “آ” حتما اعتقاد دارد.
خطرناكترين نوع آگهي كه امروزه هركسي ميتواند بكار ببرد،“تبليغات بيريسك” است… “تبليغات ايمن يا بدون ريسكي “ كه به نظر بسيار آشنا، بسيار متعارف، بسيار مطمئن ميآيد، به نحوي كه درواقع در نظر مصرف كننده به چشم نميآيد.
پس درحاليکه “تبليغات ايمن” به ظاهر مناسب به نظر ميرسد، اثرمخربي كه در بازار ميگذارد، آنرا تبديل به خطرناكترين تبليغاتي ميكند كه شما ميتوانيد داشته باشيد.
جان فرل
سرپرست واحد خلاقيت
يانگ و روبيكان
بخش سوم
خلاقيت- نيروي پيشرفت غيرمنتظره
هر آدم روزانه با چه تعداد آگهي روبرو ميشود؟ صدها. شايد هم بيشتر. تحقيقات نشان داده است كه روزانه يك فرد معمولي در معرض ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ پيام تبليغاتي قرار ميگيرد.
در يك صبح معمولي، احتمالا دست كم ۵۰ آگهي در روزنامه ميبينيد… به ۳۰ آگهي راديويي گوش ميكنيد… از كنار ۲۰ بيلبورد رد ميشويد و خدا ميداند از كنار چند اعلان شغلي رد ميشويد. و هنوز ساعت ۹ صبح نشده است.
اما اكنون ساعت ۹:۰۵ است و شما پشت ميز خود نشستهايد. چند تا از آن آگهيها را به ياد داريد؟
ده تا؟ پنج تا؟ نه تا ؟جاي هيچ تعجبي ندارد.
به طور متوسط تنها يك شانزدهم پيامها را ميتوان به ياد آورد.
با اين همه آگهي كه هر روز صبح مغز شما را بمباران ميكنند، آيا باز هم جاي تعجب دارد كه دفاعي روانشناختي براي محافظت از خود فراهم كرده باشيد؟
راهي وجود ندارد كه مغزتان همه آنها را به ياد بسپارد، پس به آساني بسياري از آنها را به فراموشي ميسپارد.
دست كم ۸۰ % از آگهياي كه امروز ارائه شده حتي ارزش به ياد سپردن ندارند. پس بياييد درباره ۲۰ % بقيه بحث كنيم. كالايي كه مرز ملالت را در مينوردد، تنها آگهياي است كه ارزش آگهي دادن را دارد.
اينكه جايي يا زماني را براي آگهياي كه هيچ كس به ياد نميآورد، بخريم؛ معقول و منطقي نيست.
اگر آگهي شما در بين صدها آگهياي كه به مردم نمايش داده ميشود برجسته و متمايز نباشد، آن آگهي تنها قدمي است به سوي تاريكي. و هر پيامي كه داشته باشد رفته رفته ديد شما را نسبت به آگهي دادن عوض ميكند.
اينجاست كه خلاقيت به كار ميآيد.
اگر درست از آن استفاده كنيم، ميتواند راكتي باشد كه به سمت حدودي كه شما در نظر داريد نشانه رفته است.
تبليغات شما ميتواند به مخاطبانتان برسد بنابراين در يادشان ميماند.
پس احتمال است که براي انجام كار به آن نياز داريد.
آيا معني نوآوري توليد چيزي خيالي است؟
عجيب است؟
خارق العاده است؟
گاهي.
اما معمولا تنها به معناي غافلگيركنندگي است.
زمانيكه تمام آگهيها در روزنامه همانند باشند، يكي كه كمي با ديگران فرق داشته باشد، يا حرفي متفاوت براي گفتن داشته باشد، غافلگيركننده است. و خوانده ميشود.
آگهي تلويزيوني كه (ماءالشعير) را جوري تبليغ ميكند كه مانند تبليغ (ماءالشعير) نيست، غافلگيركننده است.
پس مورد توجه قرارميگيرد. زماني كه پخش برنامه راديويي با طنز و کمدي همراه است غافلگير كننده است. و مردم به آن گوش ميدهند. در هر تبليغات ديگري، همين امر صادق است. شيوههاي نو توجه را جلب ميكنند.
تقريبا همه ميتوانند آگهياي درمورد ديگر حرفهها و يا توليدات يا خدمات بنويسند.
اما با اينحال؛ اگر شما انسان نوآوري باشيد، لزوما محصول عملتان جالب نخواهد بود.
و اگر جالب نشود، شما بخشي از تودهي بيفايدهي هشتاد درصدي خواهيد بود.
جالب است كه بسياري از آگهي دهندهها، آگهيهاي خسته كننده و متوسطي ميسازند. اما با اين حال هنوز هم آگهي ميسازند.
از يك جهت اين جريان خوب است… چون وقتي شما يك آگهي خوب، نوآورانه،جالب ميسازيد، تنها با آگهيهايي به رقابت ميپردازند كه جزء ۲۰% بقيه هستند.
اگر كيفيت آگهيها بهتر شوند و درصد آگهيهاي جالب افزون شود، شما مجبوريد از راههاي ديگري مرز تفكر را بشكنيد. اما نگران نباشيد. احتمالا چنين اتفاقي نخواهد افتاد.
پس، شما ميخواهيد آگهيهايتان نوآورانه باشند، اما پرسش اينجاست كه چگونه، نه؟!
پاسخ بسيار ساده است:
يك نفر يا گروهي نوآور را به كار بگماريد تا به ياريتان بيايند.
نميدانم چرا، ولي بيشتر مردم از اينكه كسي را در مسند کاري بگذارند تا با تفكر نوآورانه بيايد سختشان ميآيد، و سختشان ميآيد كه بگذارند آنها ايدههايشان را با نمونه سازي،يا هنر و يا عكس اجرا كنند.
آيا شما ميخواهيد خودتان را در دادگاه به نمايش بگذاريد؟
يا ميخواهيد روي دندانهاي خودتان كار كنيد؟ يا يك آهنگ اجرا كنيد؟
اين چيزي است كه وكلا، دندانپزشكان، و يا موزيسينها در پياش هستند.
ساخت آگهي نوآورانه چيزي است كه هنرمندان، مشاوران و آژانسهاي تبليغاتي در پياش هستند.
همه آنها هم “كالاي مناسب” را ندارند. برخي وكلا هستند كه اگر صادقانه قضاوت کنيم؛ خيلي خوب نيستند. در بيشتر مواقع، درحاليکه نگاهي به صفحات تبليغاتي مياندازيد، قدمي بزرگ برميداريد و كمك حرفهاي ميگيريد. خلاقانه كمك بگيريد.
اين مردمان نوآور با ايدههايي جالب توجه براي معاش ميآيند. خوب بيشتر اوقات هم به آن دست مييابند.
اگر شما درباره اش بيانديشيد، ميبينيد كه كار جذب مردم با تبليغات بسيار دشوار بوده و روزبروز شگرفتر ميشود. اما اين استعداد آنهاست.
با به كار گماردن مردمان نوآور، شما شانستان براي پيروزي در نمودار ۲۰% بسيار بهتر و بالاتر خواهد بود.
زمانيكه آنها با ايدهاي ميآيند؛
دلتان ميخواهد بگوييد “هيچ كس آگهياي مشابه اين نداده است” يا “ اين محشر است” يا “ به نظرم چرنده”… زبانتان را براي يك دقيقه نگه داريد و از آنها بخواهيد تا توضيح بدهند كه چگونه آن ايده بكار ميآيد. و خوب گوش دهيد.
آنرا با استانداردهايي كه خودتان در قياس با ديگر آگهيها تدوين كردهايد؛ داوري ميكنيد.
درحاليکه اين روش؛ روش صحيحي براي داوري نيست.
بسياري از نوآوران شكايت ميكنند كه چيزهاي جديد بسياري ميسازند، ايدههاي جالبي دارند كه ديگران آنرا نداشتهاند…
و كارفرما از آن خوشش نميآيد چرا كه با ايدههاي جديد احساس “راحتي” نميكند.
اگر نوآوران شما ميتوانند توضيح دهند كه چطور غافلگيركننده بودن آگهي؛ ميتواند توجه مخاطب را جلب كند…
هنوز ميتواند پيامتان را بفروشد، پس شما با برندگان سروكار داريد، حتي اگر برخي از آنها اكنون عجيب به نظر برسند.
بكار بردن نوآوري در آگهيتان بهترين راه است تا احتمال در يادها ماندن را افزايش دهيد. و اين به معناي موثرتر بودن است.
روشهاي به كاربردن درست نوآوري، كه در بخشهاي آينده به آن پرداخته شده است، به شما كمك ميكند.
اسراف در تبليغات بسيار گران تمام ميشود. يادتان باشد آگهيهاي كسل كننده در كارهاي كسل كننده حاصل ميشوند. تبليغات سرگرم كننده توجهها را به خود جلب كرده و در يادها ميمانند. به كداميك ميتوانيد دست پيدا كنيد؟
شاید دوست داشته باشید
اخبار
مزایای کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی
منتشر شده
3 هفته پیشدر
آوریل 30, 2024توسط
مهتاب مویدکسب و کارهایی که به دنبال رشد برند خود هستند، از همکاری با آژانس های بازاریابی سود خواهند برد، زیرا آنها دانش، منابع و تجربه خود را ارائه می دهند. آنها سطحی از تخصص را به میز ارائه می کنند که به آنها امکان می دهد به کسب و کارها کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند، روندهای نوظهور را کشف کنند، از تکنیک ها و فناوری های جدید استفاده کنند و استراتژی های مؤثرتری بسازند.
علاوه بر این، آژانس های بازاریابی می توانند یک برنامه بازاریابی ایجاد کنند که به طور خاص برای نیازهای شما طراحی شده است. آنها می توانند جنبه های مختلف بازاریابی، از تحقیقات بازار گرفته تا روابط عمومی را پوشش دهند. با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی، می توانید به همه این قابلیت ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.
با استفاده از هوش مصنوعی، شرکتهای بازاریابی هوش مصنوعی میتوانند از مجموعه دادههای گستردهتر نهایت استفاده را ببرند. به نوبه خود، این به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کنید، درک عمیق تری از انگیزه ها، رفتارها و ترجیحات آنها به دست آورید، و بنابراین، کمپین های موثرتری ایجاد کنید که باعث تعامل و فروش می شود.
علاوه بر این، با توجه به اینکه هوش مصنوعی دارای قابلیتهای اتوماسیون است، این کار میتواند به طور موثر حجم کاری شما را کاهش دهد و به شما و تیم شما اجازه میدهد تا روی سایر زمینههای کسب و کارتان تمرکز کنید.
به عنوان مثال، آژانسهای بازاریابی هوش مصنوعی میتوانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی تلاشهای پیشرو، ایجاد تبلیغات محصول مناسب، مطالعه الگوهای رفتاری در زمان واقعی، شناسایی تأثیرگذاران مرتبط برای کسبوکار شما و بهروزرسانی منظم پایگاههای اطلاعاتی مشتریان خود استفاده کنند.
سایر مزایای قابل توجه کار با آژانس بازاریابی هوش مصنوعی عبارتند از:
- اطلاع رسانی به شما در مورد تصمیمات خود در مورد هزینه تبلیغات
- مقیاس پذیری پشتیبانی مشتری
- انجام تلاشهای هدفگیری مجدد شخصی
- پیدا کردن مشتریان بالقوه
- اسکن محتوا از چندین پلتفرم برای کمک به ارائه تبلیغات مرتبط تری که باعث افزایش تعامل می شود
آینده بازاریابی، با استفاده از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در حال حاضر به عنوان مخرب در نظر گرفته شده است. محبوبیت فزاینده و پذیرش گسترده آن همچنان نحوه رویکرد کسبوکارها، مارکها و بازاریابان را به بازاریابی تغییر میدهد و به احتمال زیاد هوش مصنوعی نقش مهمی در شکلدهی مجدد چشمانداز بازاریابی آینده خواهد داشت. در حالی که مزایای زیادی را ارائه می دهد، ما هنوز تاثیری را که هوش مصنوعی در بازاریابی ایجاد می کند، مشاهده نکرده ایم.
هجوم آژانسهای بازاریابی هوش مصنوعی به کسبوکارها ایده میدهد که این فناوری چه کاری میتواند برای تقویت رشد آنها انجام دهد. آژانسهای بازاریابی با استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی و فناوریهای مرتبط با آن، میتوانند استراتژیها، کمپینها، محتوا و پیامهای شما را به سطح بالاتری برسانند.
سوالات متداول
آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟
آژانسهای بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی و سایر فناوریهای مرتبط استفاده میکنند تا کسبوکارها را با رویکردی هوشمندانهتر و مبتنی بر داده در بازاریابی تجهیز کنند. این آژانسها با ترکیب هوش مصنوعی به شرکتها کمک میکنند تا استراتژیهای بازاریابی مؤثرتری ایجاد کنند، کمپینهای هدفمندی راهاندازی کنند و تجارب بهتری را برای مشتریان ارائه دهند. آژانسهای بازاریابی هوش مصنوعی همچنین قابلیتهای تیم بازاریابی شما را تقویت میکنند و به آنها اجازه میدهند تا بهرهورتر و کارآمدتر باشند و به آنها کمک میکنند زمان رسیدگی و پاسخدهی را کاهش دهند.
چگونه با آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی کار کنم؟
قبل از استخدام یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی، ابتدا باید اهداف بازاریابی خود و نحوه استفاده از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی آنها را برای کسب و کار خود شناسایی کنید. سپس باید در مورد آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی تحقیق کنید و به خدمات اصلی، تخصص ها، شایستگی های اصلی، تجربه با هوش مصنوعی و سوابق آنها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این، باید قیمت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر.
آژانسها چگونه از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده میکنند؟
آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی از چنین فناوری هایی برای کشف بینش های ارزشمند مشتری استفاده می کنند که می تواند برای ایجاد کمپین های هدفمند و سفارشی تر استفاده شود. آنها همچنین از قابلیت های اتوماسیون هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری و بهینه سازی گردش کار بهره می برند. علاوه بر اینکه به آنها اجازه میدهد رویکردی دقیقتر برای شخصیسازی داشته باشند، هوش مصنوعی همچنین به این آژانسها اجازه میدهد تا تحلیلهای پیشبینیکننده را برای پیشبینی نتایج آینده و نیازها و رفتار مشتریان شما انجام دهند.
هوش مصنوعی چگونه می تواند به تغییر کسب و کار کمک کند؟
با هوش مصنوعی، میتوانید فرآیندهای کسبوکار خود را بهینه کنید، عملیاتهای خود را سریعتر مقیاس دهید، از حجم وسیعی از دادهها برای کشف گرایشها و بینشها استفاده کنید، پیامهای مناسب را ارائه دهید، تجزیه و تحلیل رقابتی کارآمدتری انجام دهید، و فرآیندهای تصمیمگیری را با استفاده از ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی به عنوان اتوماسیون و خودکارسازی انجام دهید.
تجزیه و تحلیل پیش بینی امروزه کاربردهای رایج هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل عبارتند از:
- چت ربات ها
- تولید محتوا
- محتوای پیشگو و هدفمند
- تشخیص تصویر
هوش مصنوعی در بازاریابی روی چه صنایعی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟
هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالاً بیشترین تأثیر را بر صنایعی خواهد داشت که برای فرآیندهایی مانند تصمیم گیری و تعامل با مشتری به شدت به داده ها متکی هستند. اینها شامل خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، بازاریابی، امور مالی و تحقیقات دارویی است.
به عبارت ساده، آژانس بازاریابی هوش مصنوعی شرکتی است که از هوش مصنوعی و فناوریهای مرتبط با آن، مانند یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل، و همچنین ابزارهای اتوماسیون و نرمافزار هوش مصنوعی برای ایجاد استراتژیها و کمپینهای بازاریابی مؤثرتر و هدفمندتر استفاده میکند. با استفاده از هوش مصنوعی، این آژانسهای بازاریابی به بازاریابان و کسبوکارها کمک میکنند تا رفتارهای مشتریان و روندهای نوظهور را تجزیه و تحلیل کنند و به اولی اجازه میدهند مخاطبان خود را بهتر درک کنند و تصمیمهای تجاری بهتری بر اساس دادهها اتخاذ کنند.
و از آنجایی که این فرآیندها به اندازه همتایان سنتی خود از زمان و منابع دیگر استفاده نمی کنند، به کاهش بار کاری تیم های بازاریابی کمک می کنند. علاوه بر این، بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط چنین آژانسهایی میتواند برای ایجاد تبدیل، بهبود تجربیات مشتری و بهینهسازی تلاشهای بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.
برخی از نمونههایی از هوش مصنوعی که در ابتکارات بازاریابی دیجیتال به کار میرود عبارتند از رباتهای چت، قیمتگذاری پویا، شخصیسازی دقیق و یادگیری ماشینی برای پیشنهاد تبلیغات برنامهای.
برخلاف آژانس بازاریابی سنتی، یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر ابزارهای مولد برای ایجاد استراتژی ها و محتوا برای کسب و کارها استفاده می کند و به کسب و کارها کمک می کند تا در منابع صرفه جویی کنند و در عین حال به خروجی های با کیفیت و موثر دسترسی داشته باشند.
ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی
ابزارهای هوش مصنوعی برای آژانس هایی که به دنبال ارائه راه حل های پیشرفته به مشتریان خود هستند ضروری شده اند. این ابزارها نه تنها کارایی را افزایش میدهند، بلکه بینش عمیقتر و استراتژیهای بازاریابی شخصیتر را نیز ارائه میکنند. در اینجا کاوشی از ابزارهای کلیدی بازاریابی هوش مصنوعی و نقشهای حیاتی آنها، که توسط مطالعات موردی مرتبط و روندهای صنعت پشتیبانی میشود، آورده شده است:
ابزارهای تجزیه و تحلیل و سئو مبتنی بر هوش مصنوعی:
مثال: قابلیت های هوش مصنوعی SEMrush برای SEO و تجزیه و تحلیل بازار. آژانس هایی مانند SmartSites از این ابزارها برای استراتژی های سئو مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند و آنها را قادر می سازد تا روندهای بازار را پیش بینی کرده و محتوا را به طور موثر بهینه کنند.
اهمیت: این ابزارها تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، تحلیل روند، و بینش عمیق در مورد رفتار مصرفکننده را ارائه میدهند که برای ایجاد استراتژیهای هدفمند سئو ضروری است.
چت بات ها و خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی:
مطالعه موردی: استفاده Influencer Marketing Hub از ChatGPT-4 برای تعامل و پشتیبانی با مشتری. این ابزار زمان پاسخگویی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تعامل مشتری را بهبود بخشیده است.
اهمیت: چت رباتهای هوش مصنوعی پشتیبانی فوری و ۲۴ ساعته از مشتری را ارائه میکنند، تجربه کاربر را افزایش میدهند و منابع انسانی را برای کارهای پیچیدهتر آزاد میکنند.
هوش مصنوعی برای ایجاد و شخصی سازی محتوا:
مثال: ابزارهایی مانند جاسپر (جارویس سابق) برای تولید محتوای خلاقانه و شخصی سازی شده در مقیاس استفاده می شود.
اهمیت: این ابزارها به ایجاد حجم زیادی از محتوای شخصیشده به سرعت کمک میکنند، که برای کمپینهایی که بخشهای متنوع و پویا مشتری را هدف قرار میدهند، بسیار مهم است.
ابزارهای رسانه اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی:
مطالعه موردی: رویکرد متمرکز بر تنوع Sociallyin از ابزارهای هوش مصنوعی سود میبرد که روند رسانههای اجتماعی و جمعیتشناسی مخاطب را تجزیه و تحلیل میکند و اطمینان میدهد که محتوای آنها با مخاطبان متنوع طنینانداز میشود.
اهمیت: ابزارهای هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی به درک اولویتهای مخاطب، بهینهسازی زمانبندی پستها و شخصیسازی محتوا برای تعامل بهتر کمک میکنند.
تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای بهینه سازی کمپین:
مثال: فناوری تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی NeoReach. این ابزار به ارزیابی اعتبار اینفلوئنسرها، اطمینان از مشارکت اینفلوئنسرهای معتبر و مؤثر کمک می کند.
اهمیت: تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، آژانسها را قادر میسازد تا نتایج کمپین را پیشبینی کنند، تخصیص بودجه را بهینه کنند و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.
پلتفرم های ایمیل مارکتینگ خودکار:
مطالعه موردی: استفاده WEBITMD از ابزارهای بازاریابی ایمیلی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Klaviyo برای ایجاد کمپین های ایمیل شخصی.
اهمیت: این پلتفرمها تلاشهای بازاریابی ایمیلی را خودکار و شخصی میکنند که منجر به نرخ تعامل و تبدیل بالاتری میشود.
هوش مصنوعی برای هدف گذاری تبلیغات و تبلیغات برنامه ای:
مثال: راه حل ایمنی برند مبتنی بر هوش مصنوعی Viral Nation، Viral Nation_Secure، قرار دادن تبلیغات هدفمند و ایمن را تضمین می کند.
اهمیت: هوش مصنوعی در تبلیغات به هدف گذاری دقیق، بهینه سازی هزینه تبلیغات و بهبود اثربخشی کلی تبلیغات دیجیتال کمک می کند.
سیستم های CRM پیشرفته با هوش مصنوعی:
مطالعه موردی: آژانسها از CRMهای تقویتشده هوش مصنوعی برای بینش عمیقتر مشتری و استراتژیهای بازاریابی شخصیسازی شده استفاده میکنند.
اهمیت: این سیستمها دید جامعی از تعاملات مشتری ارائه میدهند و رویکردهای بازاریابی مؤثرتر و شخصیشدهتری را ممکن میسازند.
گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در آژانس های بازاریابی:
اتوماسیون و تعدیل محتوا: اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف تکراری را ساده می کند و به تولید محتوا کمک می کند، اگرچه برای خلاقیت و شخصی سازی به نظارت انسانی نیاز دارد.
تست تسریع شده: هوش مصنوعی آزمایش همزمان A/B چندین عنصر را قادر میسازد و روند شناسایی استراتژیهای موثر را سرعت میبخشد.
CRM مبتنی بر هوش مصنوعی: در ترکیب با CRM، هوش مصنوعی بینش دقیقی در مورد رفتارها و ترجیحات مشتری ارائه می دهد و به توسعه استراتژی های بازاریابی هدفمند کمک می کند.
تبلیغات دیجیتالی پیشرفته: نقش هوش مصنوعی در پلتفرمهای تبلیغات دیجیتالی مانند گوگل و فیسبوک امکان هدفیابی تبلیغات مرتبطتر و بهبود نتایج کمپین را فراهم میکند.
ابزارهای آژانس بازاریابی هوش مصنوعی نه تنها کارایی آژانسهای بازاریابی دیجیتال را افزایش میدهند، بلکه در هدایت نوآوری، شخصیسازی و تصمیمگیری استراتژیک نیز نقش اساسی دارند. این ابزارها نحوه درک و تعامل آژانس ها با مخاطبان خود را تغییر می دهند و منجر به کمپین های بازاریابی موفق تر و تأثیرگذارتر می شوند. با توجه به اینکه ۶۱٫۴ درصد از بازاریابان در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند و ۵۴٫۵ درصد پتانسیل آن را برای تقویت تلاش های بازاریابی به رسمیت می شناسند، ادغام هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی به طور فزاینده ای برای رقابتی ماندن در چشم انداز دیجیتال ضروری می شود.
اخبار
۱۰ بهترین آژانس بازاریابی هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ – قسمت دوم
منتشر شده
3 هفته پیشدر
آوریل 28, 2024توسط
مهتاب مویدآیا ما برای آینده ای آماده هستیم که هوش مصنوعی مشتریان شما را بهتر از شما بشناسد؟ طلوع هوش مصنوعی در بازاریابی فقط نزدیک نیست. در حال حاضر اینجاست به طور گسترده ای به دست آورده است و پیش بینی می شود روشی را که کسب و کارها و بازاریابان به بازاریابی روی می آورند تغییر دهد. پیشبینی میشود که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی در سالهای آینده رشد کند و تخمین زده میشود تا سال ۲۰۲۸ به یک بازار ۱۰۷.۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.
TL;DR: دلایل کلیدی که به آژانس های بازاریابی هوش مصنوعی نیاز دارید؟
تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: هوش مصنوعی روند بازار را پیش بینی می کند و ROI را بهینه می کند.
شخصیسازی: کمپینها را بر اساس ترجیحات فردی تنظیم میکند و تعامل را افزایش میدهد.
کارایی و اتوماسیون: صرفه جویی در زمان، تمرکز بر بازاریابی استراتژیک.
بینش مشتری و CRM: درک عمیق مشتری را ارائه می دهد و روابط را تقویت می کند.
تبلیغات و محتوا بهینه شده: تبلیغات و محتوای مرتبط و تاثیرگذار را تضمین می کند.
علاوه بر این، ۸۲ درصد از بازاریابان فکر میکنند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نقش مهمی در شکلدهی مسیر بازاریابی دارند. کاربردهای متداول هوش مصنوعی در بازاریابی شامل کمک به کسب و کارها در شناسایی مشتریان بالقوه و بهبود اثربخشی کمپین هایشان است.
۶٫ GumGum
GumGum راه حل های هوش زمینه ای را ارائه می دهد که برای ارائه کمپین های تبلیغاتی خلاقانه با مکان استراتژیک طراحی شده اند. این کمپینهای تبلیغاتی برای کمک به کسبوکارها در به دست آوردن تصویر بهتر از نام تجاری، ایجاد تعامل و ترویج یادآوری نام تجاری طراحی شدهاند.
GumGum از یک فناوری بینایی کامپیوتری اختصاصی به نام Verity استفاده می کند که از هوش مصنوعی برای اسکن متن، تصاویر و سایر اشکال محتوا در چندین پلتفرم استفاده می کند. سپس از داده های جمع آوری شده استفاده می کند تا تبلیغات مرتبط با زمینه را در مکان مناسب در زمان مناسب قرار دهد. طبق وبسایت GumGum، Verity برای شناسایی «مجموعه کامل سیگنالهای متنی» طراحی شده است. این فناوری همچنین دارای اعتبار در سطح محتوای MRC است، به این معنی که می تواند همه سیگنال های موجود را در نظر بگیرد، نه فقط سیگنال های متنی.
علاوه بر این، با Verity for Video، برندها می توانند ارزش بیشتری از کمپین های ویدیویی خود دریافت کنند. این ویژگی یک مجموعه داده جامع، از جمله ابرداده عنوان و توضیحات و تجزیه و تحلیل فریم ویدیو را در نظر می گیرد تا KPIها را مانند طرز فکر مصرف کننده و مطلوبیت ایجاد کند. از آنجایی که میتواند کمپینها را در سطح ویدیو هدف قرار دهد، برندها میتوانند تأثیرات خود را به حداکثر برسانند و فرصتهای بیشتری را برای مقیاسبندی کمپینهای خود کشف کنند.
۷٫ Quantcast
Quantcast از هوش مصنوعی برای ارائه تبلیغات در زمان واقعی و بینش مخاطبان استفاده می کند. این یک هوش مصنوعی و موتور یادگیری ماشینی به نام Ara دارد که میتواند از پایگاه دادهای از یک تریلیون سیگنال آنلاین پرس و جو کند و به کاربران بینشهای دقیق تعاملی ارائه دهد. آرای Quantcast همچنین میتواند هزاران مدل پیشبینیکننده را در هر ثانیه یک میلیون بار به دست آورد و به شما بینشهای بیدرنگ درباره رفتار مصرفکننده ارائه دهد. علاوه بر این، می تواند ۱۰۰۰۰ متغیر را در هر دقیقه به روز کند و به شما امکان می دهد بهترین نتایج ممکن را برای کمپین های خود کشف کنید.
علاوه بر آرا، Quantcast همچنین Q را توسعه داد، یک پلت فرم رفتار مخاطب که برای ناشران طراحی شده است. با Q، ناشران میتوانند مخاطبان دقیق را شناسایی کنند، دادههای دقیق و بهروز شده را بهطور منظم دریافت کنند، و الگوهای بیش از صد میلیون مقصد وب و تلفن همراه را در روز تشخیص دهند. جدای از ناشران، Quantcast همچنین راه حل های هوشمندی را برای برندها، صنایع و آژانس ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، آژانسهای دیگر میتوانند از پلتفرم Quantcast برای اعمال دادههای شخص اول مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد در مقیاس استفاده کنند.
۸٫ Appier
Appier که در تایپه، تایوان تأسیس شد، یک شرکت SaaS است که در ارائه راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل ابتکارات بازاریابی کامل هوشمندانهتر تخصص دارد. چندین راه حل برای صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، خرده فروشی و بازی ارائه می دهد. برخی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی Appier عبارتند از:
AIQUA – این یک پلتفرم شخصیسازی است که به شما امکان میدهد استراتژیهای مشتری را برای همه کانالهای بازاریابی خود ایجاد کنید.
AIXON – طراحی شده برای تقویت جذب کاربر، AIXON به شما امکان می دهد به اطلاعات جامع مخاطب دسترسی داشته باشید و عملکرد تبلیغات را بهینه کنید.
AIRIS – این راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می دهد با استفاده از داده های شخص اول، دیدی جامع از مشتریان خود داشته باشید. همچنین شما را قادر می سازد تا داده های بلادرنگ را تجسم کنید و آن ها را به تصاویری جذاب تبدیل کنید.
AIDEAL – AIDEAL یک بهینهساز تبدیل است که قادر است رفتار مصرفکننده را پیشبینی کند تا تبدیلهای بیشتر و خریدهای فوری را افزایش دهد.
AIXPERT – AIXPERT برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملیات کمپین طراحی شده است. با استفاده از آن، می توانید کمپین ها و هدف گیری مخاطبان را خودکار کنید.
۹٫ Heuritech
Heuritech با تأکید بر صنایع لوکس، تجارت الکترونیک، مد و خردهفروشی، راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به برندها برای کسب بینشهای بازار، تشخیص رفتارهای مصرفکننده در بخشهای مختلف و بهینهسازی استراتژیهای ارتباطی و بازاریابی ارائه میدهد. در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و از هوش مصنوعی برای ارائه بینش و تجزیه و تحلیل مستقیم از مصرف کننده به کاربران استفاده می کند. در حال حاضر دارای دو پلتفرم است:
بینش بازار – این میلیون ها تصویر را برای جمع آوری داده های کمی تجزیه و تحلیل می کند. با استفاده از این پلت فرم، برندها می توانند رشد دید عناصر مختلف مد مانند رنگ ها، چاپ ها و پارچه ها را برای فصول مختلف مد پیش بینی کنند.
بینش محصول – این بینش با استفاده از داده های مشتری برای تعیین پذیرش مصرف کننده از محصولات شما ارائه می دهد. همچنین عملکرد محصول شما، از جمله قابل مشاهده بودن و مطلوبیت آن، در برابر عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل می کند.
۱۰٫ Cognitiv
Cognitiv یک آژانس بازاریابی هوش مصنوعی است که بر بهینه سازی تبلیغات تمرکز دارد. Cognitiv با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای بازاریابی، به بازاریابان کمک میکند تا رفتار مصرفکننده را پیشبینی کنند، عملکرد بازاریابی کامل را بهبود بخشند، و تجربیات متنی و شخصیتر را برای مخاطبان خود ایجاد کنند. علاوه بر این ویژگیها، Cognitiv راهحلها و محصولات دیگری نیز دارد که با بهینهسازی هزینههای رسانهای، استفاده از دادههای شخص اول، کشف بخشهای مخاطب، تأثیرگذاری بر مسیر خرید مشتریان و موارد دیگر، به شما کمک میکند تا آینده کسبوکارتان را حفظ کنید.
پلتفرم بازاریابی هوش مصنوعی NeuralMind به شما امکان می دهد ROI را به دقت اندازه گیری کنید و فرآیندهای تصمیم گیری مبتنی بر داده را بهبود بخشید. همچنین برای پیشبینی اقدامات مصرفکننده، ایجاد تبدیل و افزایش ارزش طول عمر مشتری با استفاده از مجموعه دادههای مختلف، از جمله دادههای شخص اول، اطلاعات متنی، و دادههای سفر کاربر طراحی شده است.
Trending
-
اخبار3 سال پیش
روندهای بازاریابی ۲۰۲۰ و تاثیر آن بر کسب و کار و تجارت برند ها
-
اخبار3 سال پیش
نگاهی به برند های موفق و موفقیت های دیزنی در سال ۲۰۲۰
-
اخبار3 سال پیش
برند های موفق … برای کمک به برندها در رسیدن به تنوع با توجه به مقیاس
-
اخبار3 سال پیش
بررسی یک تیزر تبلیغاتی
-
اخبار3 سال پیش
موفقیت کسب و کار از طریق اقدامات جسورانه در تبلیغات تلویزیونی
-
اخبار4 سال پیش
چه شرکت هایی رکورد زدند؟
-
برند2 سال پیش
این آرم های آشنا
-
برند2 سال پیش
سهم ما از گرافیک محیطی