با ما همراه باشید

تبلیغات

مخفی کاری در تبلیغات

منتشر شده

در

مدیریت امور کارکنان مدیریت شرکت بازاریابی

ميان اين همه رقيب، شما نيز شرکتي داريد، محصول يا خدماتي را عرضه ميکنيد، اما صداي شما را کسي نميشنود، آگهيهاي تبليغاتي شما را کسي نميبيند و آدرس سايت وبي را که بر روي اينترنت بردهايد کسي نميداند. چيزهاي بسياري هست که شرکتهاي تبليغاتي به شما نميگويند …

شما حتماً ميدانيد که در دنياي امروز، براي کالا يا خدماتي که ارائه ميکنيد، در سرتاسر دنيا، صدها، شايد هزاران و حتي ميليونها رقيب داريد. آيا ميدانيد که همه آنها نيز درست مثل شما، ميميرند براي اينکه يک مشتري بيشتر داشته باشند و يک جنس يا يک نوع از خدمات خود را بيشتر از شما بفروشند.

اولین اشتباه تبليغاتي

شما با شروع و آغاز فعاليت خود به عنوان يک توليد کننده، يا فروشنده کالا يا خدمات و ورود به اين بازار پر سر و صدا و شلوغ، خودتان را حسابي به درد سر انداخته ايد. «شما» بايستي بيشتر و فعالانه تر کار کنيد و اين را به «شما» بگويم که در اين راه، شرکتهاي تبليغاتي «شما» – که به فکر ساده تر کردن کار براي خودشان هستند – بسياري از مطالبي را که بايد به شما بگويند، نميگويند و شايد هرگز به شما نگويند.

مي خواهم «شما» را براي چند لحظه هم که شده به «ميدان ونک» در تهران ببرم. در چهار گوشه ميدان، افرادي در حال پخش کردن «آگهي هاي تبليغاتي و بروشورهاي رنگارنگ» ميان عابران هستند. من، يک روز، ۳ ساعت از وقتم را گذاشتم تا در گوشه و کنار اين ميدان شلوغ و پر رفت و آمد به بررسي و مطالعه اين شيوه تبليغاتي احمقانه در سال ۲۰۰۳ بپردازم.

حاصل اين مطالعه را در اينجا ميآورم تا شايد آنها که پول و سرمايه خود را به چاپ و توزيع (اعلاميه) Flyerهاي تبليغاتي اختصاص ميدهند اين آگاهي را داده باشم که ۳۵ درصد از عابران آنقدر با عجله عبور ميکنند، که توزيع کننده Flyerهاي تبليغاتي به گردشان هم نميرسد، ۳۵ درصد از آنهايي که از کنار توزيع کننده ها رد ميشوند از دريافت آگهي هاي تبليغاتي امتناع ميورزند و از ۳۰ درصد باقيمانده، تنها ۵ درصدشان آگهي دريافت شده را بر روي زمين نميريزند – آن را نگه ميدارند تا اولين سطل آشغالي که در نزديکي است، همانجا آن را رها ميکنند، ۲۵ درصد ديگر، کاغذها را از توزيع کننده ميگيرند و چند قدم آن طرفتر روي زمين مياندازند و ميروند پي کارشان.

یک پرسش کوتاه درباره تبليغات

– ببينيد، من متخصص آمار نيستم و با يک روش پرسش و پاسخ از توزيع کنندهها و زير نظر داشتن آنها و حتي يک گپ و گفتگوي ساده با عابران به اين نتيجه رسيده ام. ۹۵ درصد از عابران (مردم) از شرکتهايي که اين نوع تبليغ ميکنند ناراضي هستند و شرکتهايشان را شرکتهايي بي اعتبار و بي ملاحظه ميدانند که باعث کثيفتر شدن شهر ميشوند. يکي از عابران ميگفت، من از اين کاغذها استفاده ميکنم، با بعضي از آنها کفشم را گردگيري ميکنم و با بعضي ديگر، اگر پشتشان سفيد باشد – منظور اينکه پشت کاغذ چيزي چاپ نشده باشد – از آن به عنوان کاغذ يادداشت در طول روز استفاده ميکنم و بعد در انتهاي روز آن را دور مياندازم.

ببينيد… اين چيزي نيست که فقط مربوط به تهران و يا کشور خودمان باشد، در جاهاي مختلف دنيا، شرکتها براي شناساندن و تبليغ کالا يا خدمات خود دست به چنين شيوههايي ميزنند، اما شرکتهاي تبليغاتي يا چاپخانه ها و توزيع کنندگان به آنها نميگويند که اين شيوهها اثري ندارد و در واقع هيچکسي تبليغ آنها را نميبيند (البته بايد گفت که درصد بسيار کمي آن تبليغ را ميبينند) – به نظر من اينها هم SPAM هستند منتها SPAM در سطح کوچه و خيابان و روي در و ديوار به صورت برچسبهاي تبليغاتي. شرکتها اگر فقط ۵۰ درصد از آنچه که روي تبليغات چاپي خود هزينه ميکنند، روي «روابط عمومي»شان سرمايه گذاري کنند، به ROI بالاتري ميرسند.

آموزش پیش از شروع کار

متاسفانه آنچه در ميان شرکتها مرسوم است يک فاجعهاي است که ما در سالهاي اخير بيش از پيش دچارش شده ايم. منشيهاي شرکتها که به عنوان تلفنچي اولين گره براي جوش دادن ارتباطهاي تجاري هستند، بدترين رفتار را با افراد تماس گيرنده دارند. بسياري از منشيها، به جاي پاسخگويي، انگار با مشتري دعوا دارند، به بهانه اينکه کار دارند يا سرشان خيلي شلوغ است، با بيادبي هرچه تمام تر، به يک کلمه پاسخ سربالا دادن و بياهميت جلوه دادن مشتري، گوشي را حتي بدون خداحافظي قطع ميکنند. ببينيد، روزي صد هزار آگهي يک صفحهاي و نيم صفحهاي در پر تيراژترين روزنامههاي صبح يا عصر بدهيد و بعد منشي شما يا مسئول (خراب کردن) روابط عمومي شما بخواهد با مشتريتان اينگونه بد و ناشايست رفتار کند، به هيچ دردي نميخورد.

براي سرمايه گذاري در کار و کسب و تجارتتان، به جاي چپ و راست تبليغ دادن، بروشور و کاتالوگ چاپ کردن، يک کلاس آموزش براي منشيها و روابط عمومي شرکتتان بگذاريد و آنها را آموزش دهيد، اگر آموزش ديدند و درست عمل کردند، ميمانند، اگر نه بروند به کارهاي مهمترشان بپردازند و با پول و سرمايه، اعتبار و آبروي شرکتتان بازي نکنند. اين تلفنچيها، منشيها و بازاريابها و مسئولان روابط عمومي شما، در حکم نمايندگان شرکت شما با مشتريهايتان در ارتباط هستند و اگر رفتارشان نامناسب، بد و همراه با بيادبي باشد، گويي شما را اينگونه در پيش چشم مردم ترسيم ميکنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین