با ما همراه باشید

تبلیغات

از چه کسانی آگهی بگیریم

منتشر شده

در

تبلیغات دیجیتالی - دیتا - تبلیغات موبایلی - کتاب های دیجیتالی - نشر دیجیتالی - چاپ و تبلیغات، صنعت بسته بندی- مارکتینگ، کسب و کار، بازاریابی

يکي از شرايط اساسي براي موفقيت در جذب آگهي در هر رسانه، انتخاب صحيح گروه آگهي دهنده است. با فرض جذب آگهي براي سايتهاي اينترنتي فارسي، بايستي ببينيم تاکنون از چه کساني آگهي درج شده و در آينده از چه کساني مي‎شود براي سايتهاي اينترنتي آگهي گرفت؟

ارائه کنندگان سرويس ثبت نام (Domain) و ميزباني (Hosting) و خدمات طراحي و برنامه نويسي سايت بيشترين آگهي‎ها را در فضاي اينترنت فارسي به خود اختصاص داده‎اند.

معرفي سايتهاي اطلاع رساني، وبلاگ و سايت‎هاي شخصي، آگهي‎هاي مشاورين املاک اينترنتي و سرويس‎هاي تحت وب، ساير اگهي‎ها را تشکيل داده‎اند.

شرکتهاي تجاري بندرت در سايتهاي اينترنتي به درج آگهي به صورت برنامه ريزي شده پرداخته‎اند.

اگر بخواهيم ميزان گردش پول در تبليغات سايت‎هاي فارسي زبان را بالا ببريم:
ناگزير هستيم سراغ شرکت‎هاي بزرگي برويم که داراي اعتبار زياد در بخش تبليغات خود هستند.

و با اختصاص بخشي از بودجه تبليغاتي خود به تبليغات وبي، كه باعث درآمد بيشتر براي صاحبان سايتها و ايجاد انگيزه کافي براي واسطه‎هاي جذب آگهي خواهد شد، قدم اول ايجاد شرکت کارگزار يا کارگزاراني است که به صورت حرفه‎اي به کار معرفي و پذيرش تبليغات اينترنتي مشغول شوند.

منظور از لفظ حرفه‎اي در اينجا، داشتن اين مشخصات است:

* داراي تجربه فعاليت تبليغاتي در بازار ايران باشند،

* داراي دانش تبليغات به طور اعم و آگاه به اصول فعاليت تحت شبکه به شکل عملي باشند،

* نيروي انساني و امکانات مناسب خود را فقط به اين کار اختصاص دهند،

* بتوانند با کليه آژانسهاي تبليغاتي ارتباط مناسبي جهت توجيه مديران و بازاريابان تبليغات شرکتها ايجاد نمايند.

با شروع به کار کارگزاري جذب آگهي‎هاي اينترنتي، در دو مسير مختلف بايستي فعاليت نمايد:

* معرفي، آموزش و توجيه آژانسهاي تبليغاتي فعال در سطح ايران (واسطه‎هاي پذيرش آگهي)

* معرفي و ارائه توجيه اقتصادي تبليغات اينترنتي براي صاحبان صنايع و تجارت (آگهي دهندگان)

براي ارتباط صحيح با صاحبان آژانسهاي تبليغاتي خصوصا آن دسته (قليل) که سهم عمده‎اي از گردش مالي تبليغات شرکتهاي بزرگ را در اختيار دارند برنامه ريزي دقيقي لازم است.
برگزاري سمينـارهاي اختصاصي براي مديران مسئـول و مديران بازاريابي کانـون‎هاي آگهي و تبليـغات و تهيـه و ارسال نشريـات ادواري متنـاسب مي‎توانـد در اين امر مهم، کارساز باشــد.

مطمئن باشيد شرکت‎هاي تبليغاتي به دو نکته در واگذاري آگهي مشتريان خود اهميت مي‎دهند

* کارمزد آگهي: ميزان و نحوه دريافت و اطمينان از دريافت به موقع و دقيق آن

* تاثير گذاري آگهي و رضايت مشتريان خود (ولو نسبي)

گام مهم ديگر، فهرست کردن سايتهاي پرترافيک، دسته بندي آنها از نظر موضوع سايت و نوع مخاطب، تعيين تعرفه‎هاي منطقي، تعيين جداول مناسب تخفيف و تعيين نحوه پرداخت (با نگاهي به روش‎هاي مالي ساير رسانه‎ها) مي‎باشد.

ايجاد روشي مطمئن و سالم براي مکانيزم اجرائي درج آگهي‎ها در سايتهاي مختلف در جذب اعتماد آگهي دهندگان و موفقيت طرح بسيار مهم و تاثير گذار مي‎باشد.

 

آگهي دهنده بايستي بتواند:

* سايتهاي مناسب را آزادانه انتخاب نمايد.

* مشخصات  بازديد کنندگان سايت‎ها را به صورت درست و واقعي بداند.

* تعرفه‎اي روشن و شفاف براي درج آگهي در سايتهاي مختلف در اختيار داشته باشد.

* از درج سفارشات خود مطمئن باشد.

در صورت برنامه ريزي واقع گرايانه، انتخاب افرادي آشنا و کارشناس به عنوان کارگزاري، عدم توقع سوددهي فوري و کوتاه مدت و تلاش در بالابردن تاثير گذاري آگهي اينترنتي، مي‎توان به موفقيت اين فعاليت خوش بين بود.

 

منظور از مشخصات

(ميزان بازديد کننده، مشخصات کلي بازديد کنندگان از نظر منطقه سکونت و ساير اطلاعات ممکن)

 

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

افزایش سود آمازون به دلیل هوش مصنوعی و تبلیغات

منتشر شده

در

پریم ویدئو آمازون Prime Video تبلیغات دیجیتال فروش تبلیغات اخبار تبلیغات آنلاین

درآمد در خدمات وب آمازون بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته است و این شرکت می گوید هوش مصنوعی (AI) و فروش تبلیغات باعث درآمد بهتر از حد انتظار آن شده است.

این غول خرده فروشی گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را در روز سه شنبه (۳۰ آوریل) منتشر کرد و ارقام از آنچه وال استریت انتظار داشت فراتر رفت.

درآمد کلی ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار برای سه ماه اول سال گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. انتظار می رفت آمازون به ۱۴۲٫۶۵ میلیارد دلار برسد.

درآمد عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و این درآمد را به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رساند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت به شدت بر اقدامات کاهش هزینه‌ها و تا حد امکان کارآمد برای بهبود درآمد خود تمرکز کرده است.

جریان نقدی عملیاتی با ۸۲ درصد افزایش به ۹۹٫۱ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی، در مقایسه با ۵۴٫۳ میلیارد دلار برای دوازده ماه پایانی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، افزایش یافت.

در بیانیه ای در این گزارش، اندی جاسی، رئیس و مدیر عامل شرکت می گوید که چگونه “ترکیب شرکت هایی که تلاش های نوسازی زیرساخت خود را تجدید می کنند و جذابیت قابلیت های هوش مصنوعی AWS” خدمات وب آمازون را تسریع کرده است.

او ادامه می‌دهد که چگونه «تلاش‌های تبلیغاتی همچنان از رشد فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای Prime Video ما بهره می‌برند. در همه مشاغل ما روزهای بسیار ابتدایی است و ما از اینکه چقدر بیشتر می‌توانیم زندگی مشتریان را بهتر و آسان‌تر کنیم، هیجان‌زده هستیم.»

آمازون در هوش مصنوعی پیشرفت می کند

یکی از تمرکزهای این غول روی هوش مصنوعی مولد بوده است و آنها تعدادی نوآوری را در Amazon Bedrock ارائه کرده اند که سرویس هوش مصنوعی است که به مشتریان اجازه می دهد از یک مدل زبان بزرگ موجود استفاده کنند و آن را با داده های خود سفارشی کنند.

AWS و NVIDIA همچنین اعلام کرده‌اند که همکاری استراتژیک خود را در طول این دوره گزارش مالی تمدید کرده‌اند، با هدف «کمک به مشتریان برای باز کردن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد».

دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی Rufus نیز در چند ماه گذشته به کار خود ادامه داده است. Rufus در مرحله بتا است و با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مربوط به خرید، ارائه مقایسه محصولات و ارائه توصیه‌ها، به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

فروشندگان مستقل مستقر در ایالات متحده نیز شاهد معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا ابزارهایی برای تسریع فرآیند فهرست‌بندی محصولات و جذاب‌تر کردن آن‌ها تا حد امکان گنجانده شده‌اند.

ادامه مطلب

اخبار

گوگل ۶ ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای Performance Max اضافه می کند

منتشر شده

در

گوگل هوش مصنوعی اخبار تبلیغات دیجیتال چاپ و تبلیغات آنلاین

ویژگی های جدید PMax عبارتند از حالت ارزش مشتری، هدف حفظ مشتری، اطلاعات جمعیتی دقیق، بینش سرعت بودجه و موارد دیگر.
Google Ads امروز شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای کمپین های Performance Max معرفی کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. می‌خواهید این ویژگی‌های جدید PMax را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی‌ها به شما در کشف بینش‌های جدید یا بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک می‌کنند.

حالت ارزش مشتری این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، برای کمک به تبلیغ‌کنندگان PMax که از اهداف تبدیل خرید برای به دست آوردن مشتریان با ارزش استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

اکنون اهداف جدید جذب مشتری برای تبلیغ کنندگان Search Ads 360 در دسترس است.

هدف حفظ مشتری این ویژگی PMax، همچنین در نسخه بتا، برای کمک به بازگرداندن مشتریان از دست رفته طراحی شده است.

جمعیت شناسی دقیق داده‌های مربوط به گروه‌های سنی و جنسیتی اکنون در حال انتشار است. شما می توانید آن را در بینش مخاطبان پیدا کنید. همانطور که گوگل توضیح داد:

«جمعیت‌شناسی دقیق در بینش مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات جمعیتی دست‌نخورده خود را درک کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه‌های سنی و جنسیتی خاص طنین‌انداز شود.»

بینش سرعت بودجه می‌توانید ردیابی هزینه‌ها، هزینه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده را در زمان واقعی مشاهده کنید و عملکرد تبدیل را پیش‌بینی کنید. گوگل گفت:

«در یک نگاه، می‌توانید سرعت کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه‌های بالقوه برای تغییر بودجه استراتژیک را شناسایی کنید، مانند انتقال بودجه از کمپینی که سرعت پایین‌تری دارد به کمپینی که نزدیک به محدود شدن بودجه است.»

حذف آدرس IP در سطح حساب. تبلیغ‌کنندگان PMax اکنون می‌توانند آدرس‌های IP خاص (مثلاً شرکت شما) را حذف کنند و بودجه هدر رفته در تعاملات تبلیغاتی ناخواسته را کاهش دهند.

گسترش URL نهایی این ویژگی جدید PMax، در نسخه بتا، به شما امکان می‌دهد آزمایش کنید که آیا «جایگزینی URL نهایی با صفحه فرود مرتبط‌تر از وب‌سایت شما نتایج قوی‌تری را به همراه دارد یا خیر. … شرکت در آزمایش گسترش URL نهایی، ترافیک شما را تقسیم می کند و بخشی از بودجه خود را به آزمایش این ویژگی اختصاص می دهد و در کنار راه اندازی اولیه، نتایج را ردیابی می کند.

طبق داده‌های Google، تبلیغ‌کنندگانی که این ویژگی را آزمایش می‌کنند، «به‌طور متوسط ​​بیش از ۹ درصد افزایش در تبدیل/مقدار تبدیل با هزینه هر اقدام (CPA)/بازده هزینه تبلیغات (ROAS) مشابه داشته‌اند.
اگر می‌خواهید به نسخه بتا بپیوندید، با پشتیبانی Google یا تیم حساب خود تماس بگیرید.

ادامه مطلب

اخبار

دیزنی از هوش مصنوعی برای ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کند که با حالت فیلم و سریال های تلویزیونی تنظیم شده اند

منتشر شده

در

دیزینی تبلیغات دیزنی اخبار تبلیغات شرکت دیزنی کارتون چاپ و تبلیغات آنلاین

دیزنی از استفاده از هوش مصنوعی (AI) در توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدید خبر داد که به برندها کمک می کند تبلیغات خود را با حال و هوای صحنه های خاص در فیلم ها یا سریال های تلویزیونی تنظیم کنند.

این ابزار که “کلمات جادویی دیزنی” نام دارد، شکل جدیدی از تبلیغات متنی را برای سرویس های استریم دیزنی + و هولو ارائه می دهد. از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صحنه‌ها را در سراسر کتابخانه خود تجزیه و تحلیل و علامت‌گذاری می‌کند، محتوا، مارک‌ها، تصاویر و حالات را شناسایی می‌کند.

برندها می‌توانند از این تگ‌های توصیفی که به عنوان ابرداده شناخته می‌شوند، برای شناسایی صحنه‌ها یا حالات خاص استفاده کنند و سپس پیام‌های خود را مطابق با آنها سفارشی کنند.

این اجازه می دهد تا به طور کلی اهداف مخاطب را رها کنید و مخاطبان خاص را خریداری کنید، احساسات مصرف کننده را به سطح مخاطب پیوند دهید. این ابزارهای تبلیغاتی جدید توسط شش شرکت تبلیغاتی جهانی در آزمایش‌های اولیه بتا، از جمله Omnicom، Dentsu، GroupM، Horizon Media، IPG Mediabrands، و Publicist Media به صورت آزمایشی اجرا شده‌اند.

دیزنی در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از ویژگی تبلیغاتی جدید خود خبر داد. ریتا فرو، رئیس فروش جهانی تبلیغات دیزنی، گفت: این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تأثیر پیام‌های خود را به حداکثر برسانند، زیرا با مفهومی که بینندگان درک می‌کنند مطابقت دارد.

فناوری پخش جریانی تبلیغات دیزنی از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان از تلویزیون‌های کابلی و پخش معمولی خارج می‌شوند، مهم است. درآمد تبلیغاتی دیزنی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۳۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تعداد تماشاگران تلویزیون سنتی است.

Disney+ با نسخه های تبلیغاتی پولی بیش از ۱۰۰۰ تبلیغ کننده را در سه ماهه اول جذب کرده است که ده برابر بیشتر از زمان راه اندازی بود. مدیرعامل باب ایگر اظهار داشت که رویکرد انقلابی آنها به فناوری اطمینان حاصل می کند که مجموعه استریم آنها به مقصد اصلی برندهای آینده تبدیل می شود.

به گفته جو ارلی، رئیس تجارت مستقیم دیزنی، حدود نیمی از مشتریانی که برای Disney+ ثبت‌نام کردند، نسخه ارزان‌تری را که شامل تبلیغات می‌شود، انتخاب کردند. دیزنی چندین سال را صرف طراحی فناوری تبلیغاتی کرده است که به طور خاص با هدف پخش جریانی انجام می شود و با شروع خدمات Hulu که به عنوان یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

نسخه های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی و فرانسوی به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. بنابراین ممکن است هنوز اشتباهاتی در ترجمه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب

Trending

پایگاه خبری چاپ و تبلیغات آنلاین